Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Aristides

Bericht door Aristides » za aug 25, 2007 7:21 am

joey schreef:Welke middenvelder, Demo?
Met de komst van Luque heeft Ajax zijn selectie in principe rond, een kleine week voor het sluiten van de transfermarkt.
Plan F? Er zou toch een middenvelder gehaald worden? Twee aankopen, een aanvaller en een middenvelder of is Luque beide? Twee halen, één betalen?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za aug 25, 2007 7:32 am

Nu móet het wel waar zijn als joey én voetske artikelen voor de tweede keer plaatsen. :drecul.gif:

Mooi ook hoe het AD al precies weet dat AJAX nu klaar is met de selectie en dat het financiële redenen waren dat hij nu niet bij feyenoord speelt.
De dikke duim weer.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » za aug 25, 2007 7:51 am

AD.nl schreef:(...) maar Ajax-trainer Henk ten Cate liet eerder al weten het vertrek van de spelmaker op te willen lossen met een aangepaste speelwijze. De kans is reëel dat Suárez naast of kort achter spits Klaas Jan Huntelaar komt te spelen, met twee iets teruggetrokken vleugelspelers.
Mooie woorden voor een ordinaire 4-4-2 opstelling. :biggrin.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Toppie

Bericht door Toppie » za aug 25, 2007 8:41 am

Er is in mijn eerdere Topic geschreven dat deze man zo'n 2,2 Miljoen per jaar gaat verdienen dus zo'n 42.000 euro per week.

Ik vind dit wel erg veel geld voor een B keuze en misschien speler. :ajax.gif:

Dit soort bedragen zijn in het salarishuis van Ajax erg uitzonderlijk , en daar kun je langzaam aan toch meer lijkt mij duurdere spelers mee halen.
Daarom kan Feyenoord hem al niet betalen. :smallgrin.gif:

Maar ik denk al je een subtop club in Europa wilt worden zal dit toch het streven zijn van de club uit Amsterdam. Ik vraag me wel af of dit dan de juiste spelers zijn. En komt er nu wel een vervanger voor Wesley als het systeem anders wordt ingevuld. :confused.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za aug 25, 2007 9:03 am

Duke schreef:Denk je dat echt? Newcastle wil hem graag kwijt, lees ik overal, en hij heeft 6 dagen voor het verstrijken van de transferperiode nog geen nieuwe club gevonden. Dan heb ik niet het gevoel dat de clubs voor hem in de rij staan.

Of het moeten clubs zijn waar hij niet op zit te wachten.
Of clubs die niet aan zijn gortige salariseisen willen voldoen.

Ajax wil dat wel. Ik vind het een gok.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za aug 25, 2007 9:05 am

NOS TT meldt ook dat "Luque waarschijnlijk naar Ajax komt'.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 25, 2007 9:06 am

Toppie schreef:Er is in mijn eerdere Topic geschreven dat deze man zo'n 2,2 Miljoen per jaar gaat verdienen dus zo'n 42.000 euro per week.

Ik vind dit wel erg veel geld voor een B keuze en misschien speler. :ajax.gif:

Dit soort bedragen zijn in het salarishuis van Ajax erg uitzonderlijk , en daar kun je langzaam aan toch meer lijkt mij duurdere spelers mee halen.
Daarom kan Feyenoord hem al niet betalen. :smallgrin.gif:

Maar ik denk al je een subtop club in Europa wilt worden zal dit toch het streven zijn van de club uit Amsterdam. Ik vraag me wel af of dit dan de juiste spelers zijn. En komt er nu wel een vervanger voor Wesley als het systeem anders wordt ingevuld. :confused.gif:
Laten we eerst maar eens kijken hoe hij gaat presteren. De 'oude' Luque is natuurlijk top. Dan heb je weer een speler erbij met uitzonderlijke / specifieke kwaliteiten. Ik ben wel benieuwd hoe we gaan spelen. Voorin met KJH/Suarez en op de vleugels Kennedy en Luque is aanvallend top (veel beter als vorig jaar, mits de nieuwe spelers het waar maken), maar op het middenveld komt dan wel heel veel druk te staan.

Ik denk dat dit het ideaal plaatje is van HtC:
---------------- Stekelenburg
--------------------Stam
----Ogararu ------------------- Vermaelen / Urby
------------------Heitinga
------- Gabri ---------------- Davids
Kennedy------------------------------- Luque
--------------------------Suarez
----------------KJH

Dan heb je in ieder geval een verdedigend blok op het middenveld staan, om de 'vrijbuiters' voorin het ontlasten. Als je dan ziet wat we nog 'over' hebben, dan is de selectie gewoon heel breed.

Toppie

Bericht door Toppie » za aug 25, 2007 9:15 am

Maar er moet toch ook nog een goede linksback komen, die Manin van Zwitserland is dat geen goede back ???

Zuidema

Bericht door Zuidema » za aug 25, 2007 9:20 am

Toppie schreef:Er is in mijn eerdere Topic geschreven dat deze man zo'n 2,2 Miljoen per jaar gaat verdienen dus zo'n 42.000 euro per week. Ik vind dit wel erg veel geld voor een B keuze en misschien speler. :ajax.gif:
Nou kost een speler Ajax natuurlijk wel meer dan alleen salaris. Transfergeld, tekengeld horen ook bij de kosten. Suarez bijvoorbeeld kost Ajax aan salaris gemiddeld een miljoen per jaar, terwijl Ajax aan transfergeld zeg maar 7,5 miljoen heeft overgemaakt voor een contract van naar ik meen 5 jaar. Dat wordt dus per jaar 7,5/5 + 1 = 2,5 miljoen per jaar aan kosten voor Suarez, dus zo'n 48.000 euri per week. Voor een 20-jarige veelbelovende speler. Dat ontloopt mekaar qua kosten per week dus niet eens zoveel, als Luque inderdaad transfervrij overkomt.

Het verhaal over de restwaarde en de opbrengst bij doorverkoop laat ik hier even buiten beschouwing. Suarez, als hij de lijn van de Graafschap doorzet, kan natuurlijk wel eens het dubbele gaan opbrengen over een paar jaar. Bij Luque zal het transfergeld waarschijnlijk weinig zoden aan de dijk zetten.

Qua salaris heb je inderdaad wel een ander verhaal. De sterkhouders mogen wat mij betreft fors verdienen. Heel fors zelfs. En reken maar dat jongens als Davids en Stam niet voor consumptiebonnen voetballen. Maar dat zijn dan ook zekerheidjes. Dat moet je bij Luque altijd nog maar afwachten. De kans is dus aanwezig dat er in het team gemor komt over een speler die niet naar behoren presteert, maar wel een (naar Ajax-verhoudingen) prima salaris opstrijkt. Terwijl anderen misschien uitstekend presteren op een statiegeldcontractje...
Laatst gewijzigd door Zuidema op za aug 25, 2007 9:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za aug 25, 2007 9:21 am

Jöhnk schreef:
Duke schreef:Denk je dat echt? Newcastle wil hem graag kwijt, lees ik overal, en hij heeft 6 dagen voor het verstrijken van de transferperiode nog geen nieuwe club gevonden. Dan heb ik niet het gevoel dat de clubs voor hem in de rij staan.

Of het moeten clubs zijn waar hij niet op zit te wachten.
Of clubs die niet aan zijn gortige salariseisen willen voldoen.

Ajax wil dat wel. Ik vind het een gok.
Er zullen zeker in Engeland genoeg clubs zijn die hem kunnen betalen, en niemand weet uiteindelijk wat ie gaat verdienen, allemaal geruchten.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Aristides

Bericht door Aristides » za aug 25, 2007 10:33 am

Er zullen zeker in Engeland genoeg clubs zijn die hem kunnen betalen, en niemand weet uiteindelijk wat ie gaat verdienen, allemaal geruchten.
Op ajax.nl staat zelfs (nog) niet dat hij komt!

Salarissen? Veel, te veel denk ik vaak, maar dat zal wel jaloezie zijn.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za aug 25, 2007 10:59 am

LouisXIV & co schreef:
AD.nl schreef:(...) maar Ajax-trainer Henk ten Cate liet eerder al weten het vertrek van de spelmaker op te willen lossen met een aangepaste speelwijze. De kans is reëel dat Suárez naast of kort achter spits Klaas Jan Huntelaar komt te spelen, met twee iets teruggetrokken vleugelspelers.
Mooie woorden voor een ordinaire 4-4-2 opstelling. :biggrin.gif:
:biggrin.gif:

Idd. maar daar ben ik niet zo rouwig om, bij mij is 433 niet heilig, laat KJH en Suarez voorin lekker maar een beetje lummelen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 25, 2007 1:01 pm

Luque is een speler met een enorm hard schot en een goede versnelling, maar het is geen creatief brein. In zekere zin is hij vergelijkbaar met Babel maar dan zonder groeimogelijkheden. Hij heeft ook een hard -maar veel beter geplaatst- schot, speelt vanaf links maar wil eigenlijk vaak naar de goal toe, is een redelijk egoïstische speler, heeft/had snelheid en kracht en het is eigenlijk nog steeds onduidelijk of hij nu op links hoort of in de spits.

Althans, dat herinner ik me van zijn Depor-tijd. Bij Newcastle heb ik hem nog nooit zien spelen. Onder andere omdat hij daar bijna nooit aan de bak is gekomen.
Jöhnk schreef:Huntelaar sowieso houden. We kunnen hem nu niet missen en let maar eens op hoeveel hij waard is als hij er dit seizoen lustig op los gaat scoren (wat ik verwacht vanwege het vertrek van Sneijder).
Ik durf er ook wel heel wat op te wedden dat Huntelaar weer aan de lopende band gaat scoren. Remember where you heard it first, people!
Zuidema schreef:
Mr. Ajax schreef: Dat laatste is natuurlijk wel waar, maar tussen 6 en 80 zit wel een verschilletje.
Wil je met een goed georganiseerde scouting vrijwel de hele voetbalaardkloot in de gaten houden, dan zal zeker het aantal scouts omhoog moeten. Anders kan je het aanbod eenvoudigweg niet goed verhapstukken. 80 scouts (in wat voor verband dan ook) is fors, maar blijkbaar vindt Arsenal dat aantal wel noodzakelijk om alle grote wedstrijden en toernooien af te kunnen reizen.
Juist op die grote (jeugd)toernooien ben je al te laat. Je moet er al in een eerder stadium bij zijn. In de (jeugd)competitie.

Mr. Ajax schreef:Dan kan je net zo goed Stekelenburg als buitenste middenvelder gebruiken. Luque is een SPITS.
Niet waar. Luque heeft heel vaak vanaf de linkerkant gespeeld.

Als Riera niet voor de positie van Sneijder gehaald zou worden, zal dat evenmin moeten gelden voor Luque. Derhalve snap ik niet hoe de selectie nu rond kan zijn, tenzij Ajax inderdaad 4-4-2 gaat spelen met Luque en Kennedy op de flanken.

2 Miljoen Euro voor een fitte Luque is gewoon een hele nette deal, al vind ik z'n salaris wel een pijnpuntje. Maar een fitte Luque is een vooruitgang ten opzichte van Perez (ik hoop dan ook dat dat in eerste instantie zijn rol wordt), net zoals Suarez en Kennedy een verbetering zijn ten opzichte van respectievelijk Babel en De Mul. Jammer dat Van Geel het niet voor elkaar lijkt te gaan krijgen om ook voor Sneijder een betere vervanger te halen.

Zou het overigens kunnen dat de deal nog niet helemaal rond is omdat PSV zich weer heeft gemeld?

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 25, 2007 1:12 pm

Thomas schreef:Ik durf er ook wel heel wat op te wedden dat Huntelaar weer aan de lopende band gaat scoren. Remember where you heard it first, people!
Van mij, want ik zeg al weken dat KJH de grote winnaar is van de bijna afgelopen transferperiode.
Zou het overigens kunnen dat de deal nog niet helemaal rond is omdat PSV zich weer heeft gemeld?
De deal is wel rond. Toch?
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » za aug 25, 2007 1:24 pm

Ajax contracteert Albert Luque Martos

Amsterdam, 25 aug 2007
Ajax en Newcastle United hebben overeenstemming bereikt over de onmiddellijke overgang van de Spaanse voetballer Albert Luque Martos.
De aanvaller tekende vandaag zijn contract bij Ajax dat loopt tot en met 30 juni 2010.

Luque werd op 11 maart 1978 geboren in Spanje en begon zijn voetbalcarrière in de jeugdopleiding van FC Barcelona. In 1998 ging hij over naar Real Mallorca, het seizoen daarop werd hij verhuurd aan Málaga CF. In 2002 maakte Luque zijn debuut voor het Spaanse nationale elftal, waarvoor hij tot nu toe 17 maal uitkwam. Hij maakte tijdens het WK in 2002 en het EK in 2004 deel uit van de Spaanse selectie. In 2002 maakte hij eveneens de overgang naar Deportivo La Coruña. Voor deze club speelde hij in totaal 101 wedstrijden in de Primera División en maakte hij daarin 26 doelpunten. In 2005 maakte Luque de overstap naar Newcastle United.
AJAX.nl
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 25, 2007 1:31 pm

joey schreef:
Thomas schreef:Ik durf er ook wel heel wat op te wedden dat Huntelaar weer aan de lopende band gaat scoren. Remember where you heard it first, people!
Van mij, want ik zeg al weken dat KJH de grote winnaar is van de bijna afgelopen transferperiode.
:eusa_naughty.gif:

Ik kan mijn post over de slechte samenwerking tussen Sneijder en Huntelaar een tijd voordat dat artikel uitkwam in het AD niet vinden, maar hier kwam destijds al de eerste 'bevestiging' van mijn mening.

En de deal is inmiddels rond, ja. :ajaxscarf.gif:
Laatst gewijzigd door FlaFlu op za aug 25, 2007 2:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » za aug 25, 2007 1:44 pm

Ach guttegut ... kindertjes toch ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 25, 2007 2:13 pm

Daar maken Thomas en ik geen ruzie over, hoor. :blush.gif:

Nu staan er meer spelers in de ploeg die een assist kunnen geven. Daar profiteert KJH van. Dat zal iedereen wel zien, daar hoef je geen voetbalkenner voor te zijn. Ik sluit zelfs niet uit dat de heren analisten morgen op dit idee komen. :biggrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za aug 25, 2007 2:28 pm

joey schreef:Daar maken Thomas en ik geen ruzie over, hoor. :blush.gif:

Nu staan er meer spelers in de ploeg die een assist kunnen geven. Daar profiteert KJH van. Dat zal iedereen wel zien, daar hoef je geen voetbalkenner voor te zijn. Ik sluit zelfs niet uit dat de heren analisten morgen op dit idee komen. :biggrin.gif:
Zoals het hoort zullen de heren analisten eerst heel kritisch zijn over de nieuwe aankoop om er na een paar succesvolle wedstrijden te kunnen concluderen 'dat ze dat altijd al gezegd hadden'.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za aug 25, 2007 3:46 pm

Thomas schreef: Niet waar. Luque heeft heel vaak vanaf de linkerkant gespeeld.
Ja, links VOORIN. Hij is geen middenvelder, dus daar moet je hem ook niet opstellen. Simpel zat. Babel zou je toch ook niet als linkshalf gebruiken?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 25, 2007 3:49 pm

Linkshalf is iets anders dan een linkermiddenvelder aan de buitenkant van een flat 4-4-2.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za aug 25, 2007 3:51 pm

Zucht...

Babel zou je toch ook niet als buitenste middenvelder in een 4-4-2 opstellen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 25, 2007 3:52 pm

Babel niet, nee. Maar Luque zou prima in de volgende opstelling kunnen spelen:

Luque---Davids/Vertonghen---Gabri/Maduro---Kennedy

gaizka

Bericht door gaizka » za aug 25, 2007 3:58 pm

Mr. Ajax schreef:Zucht...

Babel zou je toch ook niet als buitenste middenvelder in een 4-4-2 opstellen?
Dat is anders wel zijn positie bij Liverpool (links of rechts), volgens mij kan hij dat ook prima invullen. Weinig backs zullen durven op te komen ivm zijn snelheid.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za aug 25, 2007 4:18 pm

Thomas schreef: 2 Miljoen Euro voor een fitte Luque is gewoon een hele nette deal, al vind ik z'n salaris wel een pijnpuntje. Maar een fitte Luque is een vooruitgang ten opzichte van Perez
Ff voor de duidelijkheid, Luque is gewoon fit toch? Niet dat we 2 maanden moeten wachten totdat ie een keer mee kan doen.

Gesloten