Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr aug 24, 2007 8:03 pm

Jöhnk schreef:
Bertje schreef:Wat heeft Luque nou voor op Suárez? Ik denk eerder dat Luque op de bank komt achter Suárez. Verder is Suárez natuurlijk op alle posities in de aanval te gebruiken en kan Luque eventueel ook aan de rechterkant spelen.
Maar Luque komt niet voor de bank, vrees ik. Kijk alleen maar naar dat salaris.
Idd. dan had ie net zo goed met zn mooie Engeland salaris bij Newcastle kunnen blijven.

999

Bericht door 999 » vr aug 24, 2007 8:15 pm

joey schreef:Ja, waar blijft-ie nou? Is er vandaag helemaal niets gebeurd?
We zijn allemaal een dag ouder geworden, maar dat bedoel je niet denk ik ...
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr aug 24, 2007 8:33 pm

brigade zuid schreef:
Jöhnk schreef:
Bertje schreef:Wat heeft Luque nou voor op Suárez? Ik denk eerder dat Luque op de bank komt achter Suárez. Verder is Suárez natuurlijk op alle posities in de aanval te gebruiken en kan Luque eventueel ook aan de rechterkant spelen.
Maar Luque komt niet voor de bank, vrees ik. Kijk alleen maar naar dat salaris.
Idd. dan had ie net zo goed met zn mooie Engeland salaris bij Newcastle kunnen blijven.
Ach, niemand weet nog op welke basis hij komt spelen (als hij al komt). Koop, huur, transfersom, transfervrij, dus die verhalen over het salaris dat ie gaat verdienen neem ik ook met een korrel zout.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 24, 2007 8:34 pm

Maar komt hij dan?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr aug 24, 2007 8:37 pm

Ik vrees van wel, joey.
Duke schreef:Ach, niemand weet nog op welke basis hij komt spelen (als hij al komt). Koop, huur, transfersom, transfervrij, dus die verhalen over het salaris dat ie gaat verdienen neem ik ook met een korrel zout.
Ik niet. Zo'n speler komt niet voor een fooi. Ajax zal hem voor de basis halen.

999

Bericht door 999 » vr aug 24, 2007 8:40 pm

En ?
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr aug 24, 2007 8:42 pm

Hij zal net zo goed een van de 20 zijn zoals Suarez, KJH, Rommedahl, Kennedy of Davids ook zijn. Die spelen ook niet voor niets. Feit is dat straks HtC bepaalt wie speelt.

Kan best dat hij een prestatieloon heeft gekregen en een proeftijd? We weten het allemaal niet, misschien morgen... :ajaxsmiley.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr aug 24, 2007 8:47 pm

Mwah, Ajax doet nooit uitspraken over financiele condities.

In een prestatieloon geloof ik niet. Luque kon zo in Spanje terecht.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr aug 24, 2007 9:05 pm

Jij suggereerde dat hij basisspeler zou worden omdat hij duur is. Dat weerlegde ik.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr aug 24, 2007 9:10 pm

Denk je dat echt? Newcastle wil hem graag kwijt, lees ik overal, en hij heeft 6 dagen voor het verstrijken van de transferperiode nog geen nieuwe club gevonden. Dan heb ik niet het gevoel dat de clubs voor hem in de rij staan.

Of het moeten clubs zijn waar hij niet op zit te wachten.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr aug 24, 2007 9:16 pm

Waarom heeft ie in Newcastle eigenlijk nooit voet aan de grond gekregen? Zoveel concurrentie heeft hij daar toch niet?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr aug 24, 2007 9:24 pm

Totaal ander soort voetbal dan in Spanje, NU is sowieso the graveyard van het Engelse voetbal voor veel buitenlanders, hij raakte snel geblesseerd etc etc

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 24, 2007 9:30 pm

AD.nl
Ajax wint strijd om Luque
Door SJOERD MOSSOU EN PETER VAN DUYL
AMSTERDAM - Ajax heeft PSV en Feyenoord afgetroefd in de strijd om Albert Luque. De Spaanse aanvaller van Newcastle United tekent in Amsterdam een contract voor drie seizoenen. Het betreft geen huurcontract, Ajax verwerf de transferrechten van Luque.

De Spaanse ex-international moet bij Ajax de leegte opvullen die Ryan Babel (Liverpool) en Wesley Sneijder (Real Madrid) achterlieten na hun miljoenentransfers van deze zomer. Eerder trokken de Amsterdammers Luis Suárez al aan als versterking voor de aanval. Met de komst van Luque heeft Ajax zijn selectie in principe rond, een kleine week voor het sluiten van de transfermarkt.

Linkspoot Luque is geen typeSneijder, maar Ajax-trainer Henk ten Cate liet eerder al weten het vertrek van de spelmaker op te willen lossen met een aangepaste speelwijze. De kans is reëel dat Suárez naast of kort achter spits Klaas Jan Huntelaar komt te spelen, met twee iets teruggetrokken vleugelspelers. Ook Luque kan zowel aan de zijkant als in het centrum uit de voeten.

De Spanjaard stond twee seizoenen onder contract op St. James’ Park, maar kwam in die periode amper in actie voor Newcastle United. Na zijn vertrek bij Deportivo La Coruña kon Luque niet aarden in het noordoosten van Engeland, ondanks de forse transfersom van ruim dertien miljoen euro die de Magpies voor hem betaalden. Slechts zes keer stond hij in de basis van het eerste elftal.

Ajax richtte zijn pijlen op Luque toen duidelijk werd dat Alberto Riera bij Espanyol zou blijven. Een zware delegatie van de Amsterdammers reisde donderdag naar Newcastle om de zaak rond te maken. Gisteravond werd de transfer pas helemaal officieel, waarbij de contractduur - twee of drie jaar - een van de laatste gesprekspunten was.

Halverwege het afgelopen seizoen was PSV nog zo goed als rond met Luque, maar de verhuur werd op het laatste moment afgeblazen door Newcastle-voorzitter Freddy Shepherd. Toenmalig manager Glenn Roeder had per fax al wél zijn goedkeuring gegeven en de speler en PSV waren er samen al uit. Deze zomer zag de Eindhovense club in Luque een ideale opvolger voor Arouna Koné, die in de nadrukkelijke belangstelling staat van Sevilla. In Eindhoven zeiden ze zelfs gisteren nog dat ze de hoop op Luque nog niet helemaal hadden opgegeven.

Feyenoord legde weken geleden al contact met Luque. De Rotterdammers spiegelden hem een sportief scenario voor waarbij hij op exact dezelfde manier kon spelen als in zijn toptijd bij Deportivo. Ook toen speelde Roy Makaay in de spits. Uiteindelijk kon Feyenoord echter niet voldoen aan de salariseisen van de aanvaller. In de Kuip moest de Spanjaard het verlies van Royston Drenthe (Real Madrid) en Romeo Castelen (HSV) compenseren. De Rotterdamse club is nog altijd op zoek naar een vleugelaanvaller, maar houdt er rekening mee dat die missie niet slaagt voor het verstrijken van de transferdeadline van 31 augustus.

Bij Ajax wordt Luque de derde Spaanse speler in de selectie, naast Gabri en Ismael Urzaiz. De aanwinst is nog niet speelgerechtigd voor het Champions League-voorrondeduel van woensdag met Slavia Praag. Ajax moest al voor de thuiswedstrijd van vorige week woensdag zijn spelerslijst voor die dubbele confrontatie inleveren. Bij eventuele plaatsing voor de Champions League mag Luque wél spelen.
Ik dacht dat ze nog op zoek waren naar een middenvelder!?
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op vr aug 24, 2007 10:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Thom

Bericht door Thom » vr aug 24, 2007 10:06 pm

Goed nieuw. Prima speler. :welcome:

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » vr aug 24, 2007 10:54 pm

Amsterdam Pride schreef:Ben echt onder de indruk van de door je verzonnen namen.
Wist niet dat we tegenwoordig wedstrijdjes hielden 'grappige bijnamen verzinnen'.
Sowieso was Bakkie Choco van mij :eusa_naughty.gif: .
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » vr aug 24, 2007 10:58 pm

gaizka schreef:Weet iemand of hij wedstrijdfit is of gaat dat nog een paar weken duren?
21 wedstrijden in twee seizoenen? Ehhh... lijkt me niet.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr aug 24, 2007 11:00 pm

Fnoord kan zn salaris niet betalen dus wordt het toch een grootverdiener bij AJAX. Nou ben benieuwd, hopelijk kan ie er nog wat van.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr aug 24, 2007 11:20 pm

Thomvak425 schreef:Goed nieuw. Prima speler. :welcome:
En dat base je op?

Thom

Bericht door Thom » za aug 25, 2007 1:18 am

baseer? Op wat ik van 'm gelezen heb en op wat iik van 'm gezien heb. Lijkt me een prima speler.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za aug 25, 2007 4:58 am

wat heb je recentlijk van hem gezien en gelezen?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 25, 2007 6:17 am

Luque naar Ajax
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Albert Luque maakt vanaf komende week deel uit van de Ajax-selectie. Vrijdagmiddag kwam de Spaanse aanvaller aan in Amsterdam, waar hij direct het eerste deel van de keuring onderging. Als zaterdag het licht op groen wordt gezet en de laatste plooien zijn gladgestreken, tekent hij een contract voor drie jaar.
Albert Luque

Beide clubs bereikten overeenstemming over de afkoopsom, maar deden er nog het zwijgen toe. Luque verschafte zelf echter duidelijkheid. "Ik kies voor Ajax", zei hij onomwonden op Radio Sevilla, nadat hij de serieuze belangstelling van Real Betis aldaar terzijde had geschoven. Ook Benfica, Feyenoord en PSV blijven met lege handen achter. Vorige week stuurde Feyenoord nog een delegatie naar Newcastle, nadat Roy Makaay (die met Luque bij Deportivo samenspeelde) en Giovanni van Bronckhorst al een lijntje naar de Catalaan hadden uitgegooid.

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 25, 2007 6:57 am

Ajax wint strijd om Luque

AMSTERDAM - Ajax heeft PSV en Feyenoord afgetroefd in de strijd om Albert Luque. De Spaanse aanvaller van Newcastle United tekent in Amsterdam een contract voor drie seizoenen. Het betreft geen huurcontract, Ajax verwerf de transferrechten van Luque.

De Spaanse ex-international moet bij Ajax de leegte opvullen die Ryan Babel (Liverpool) en Wesley Sneijder (Real Madrid) achterlieten na hun miljoenentransfers van deze zomer. Eerder trokken de Amsterdammers Luis Suárez al aan als versterking voor de aanval. Met de komst van Luque heeft Ajax zijn selectie in principe rond, een kleine week voor het sluiten van de transfermarkt.

Linkspoot Luque is geen typeSneijder, maar Ajax-trainer Henk ten Cate liet eerder al weten het vertrek van de spelmaker op te willen lossen met een aangepaste speelwijze. De kans is reëel dat Suárez naast of kort achter spits Klaas Jan Huntelaar komt te spelen, met twee iets teruggetrokken vleugelspelers. Ook Luque kan zowel aan de zijkant als in het centrum uit de voeten.

De Spanjaard stond twee seizoenen onder contract op St. James’ Park, maar kwam in die periode amper in actie voor Newcastle United. Na zijn vertrek bij Deportivo La Coruña kon Luque niet aarden in het noordoosten van Engeland, ondanks de forse transfersom van ruim dertien miljoen euro die de Magpies voor hem betaalden. Slechts zes keer stond hij in de basis van het eerste elftal.

Ajax richtte zijn pijlen op Luque toen duidelijk werd dat Alberto Riera bij Espanyol zou blijven. Een zware delegatie van de Amsterdammers reisde donderdag naar Newcastle om de zaak rond te maken. Gisteravond werd de transfer pas helemaal officieel, waarbij de contractduur - twee of drie jaar - een van de laatste gesprekspunten was.

Halverwege het afgelopen seizoen was PSV nog zo goed als rond met Luque, maar de verhuur werd op het laatste moment afgeblazen door Newcastle-voorzitter Freddy Shepherd. Toenmalig manager Glenn Roeder had per fax al wél zijn goedkeuring gegeven en de speler en PSV waren er samen al uit. Deze zomer zag de Eindhovense club in Luque een ideale opvolger voor Arouna Koné, die in de nadrukkelijke belangstelling staat van Sevilla. In Eindhoven zeiden ze zelfs gisteren nog dat ze de hoop op Luque nog niet helemaal hadden opgegeven.

Feyenoord legde weken geleden al contact met Luque. De Rotterdammers spiegelden hem een sportief scenario voor waarbij hij op exact dezelfde manier kon spelen als in zijn toptijd bij Deportivo. Ook toen speelde Roy Makaay in de spits. Uiteindelijk kon Feyenoord echter niet voldoen aan de salariseisen van de aanvaller. In de Kuip moest de Spanjaard het verlies van Royston Drenthe (Real Madrid) en Romeo Castelen (HSV) compenseren. De Rotterdamse club is nog altijd op zoek naar een vleugelaanvaller, maar houdt er rekening mee dat die missie niet slaagt voor het verstrijken van de transferdeadline van 31 augustus.

Bij Ajax wordt Luque de derde Spaanse speler in de selectie, naast Gabri en Ismael Urzaiz. De aanwinst is nog niet speelgerechtigd voor het Champions League-voorrondeduel van woensdag met Slavia Praag. Ajax moest al voor de thuiswedstrijd van vorige week woensdag zijn spelerslijst voor die dubbele confrontatie inleveren. Bij eventuele plaatsing voor de Champions League mag Luque wél spelen.
AD

Het is blijkbaar rond. :welcome:

Aristides

Bericht door Aristides » za aug 25, 2007 7:13 am

Dat mogen we aannemen en 4-4-2!

Nog een week voor die middenvelder.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 25, 2007 7:14 am

Welke middenvelder, Demo?
Met de komst van Luque heeft Ajax zijn selectie in principe rond, een kleine week voor het sluiten van de transfermarkt.

999

Bericht door 999 » za aug 25, 2007 7:19 am

Luque naar Ajax

AMSTERDAM, zaterdag
Albert Luque maakt vanaf komende week deel uit van de Ajax-selectie. Gistermiddag kwam de Spaanse aanvaller aan in Amsterdam, waar hij direct het eerste deel van de keuring onderging. Als vandaag het licht op groen wordt gezet en de laatste plooien zijn gladgestreken, tekent hij een contract voor drie jaar.

Beide clubs bereikten overeenstemming over de afkoopsom, maar deden er nog het zwijgen toe. Luque verschafte zelf echter duidelijkheid. „Ik kies voor Ajax”, zei hij onomwonden op Radio Sevilla, nadat hij de serieuze belangstelling van Real Betis aldaar terzijde had geschoven. Ook Benfica, Feyenoord en PSV blijven met lege handen achter. Vorige week stuurde Feyenoord nog een delegatie naar Newcastle, nadat Roy Makaay (die met Luque bij Deportivo samenspeelde) en Giovanni van Bronckhorst al een lijntje naar de Catalaan hadden uitgegooid.
De T.
Blij met de punten ...

Gesloten