Aankopen 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma dec 31, 2007 1:36 pm

joey schreef:Volgens mij heeft de scouting deze zomer geen enkele speler aangedragen.
Daar geloof ik niks van. Het bestaat toch niet dat je een scoutingsapparaat hebt wat in een situatie zoals afgelopen zomer niet één naam weet te produceren?

Ze hebben er voor gekozen om er niets mee te doen. Dat kan natuurlijk. Maar je gaat mij niet vertellen dat alle scouts de andere kant opkijken als er Van Geel om een voorstel voor een nieuwe speler vraagt. Als dat het geval was zou je ze er per direct uit moeten gooien want dan leveren ze een wanprestatie.

Het niveau van de scouts is voor ons lastig in te schatten. Of ze brengen troep aan waar de club vervolgens terrecht niets mee doet of ze worden ten onrechte genegeerd.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 31, 2007 1:41 pm

Je hebt gelijk. Aangedragen misschien wel, maar er is niets mee gedaan.

Kent MVG de spelers wel die de scouting aandraagt? Stelt hij zich persoonlijk op de hoogte van de ontwikkelingen in laten we zeggen Brazilié of Argentinië? Of gelooft hij het wel en vertrouwt hij op zijn netwerkje?

Caio lijkt me een speler van de scouting? Dat is toch geen slechte speler, zeker niet in vergelijking met Perez.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 31, 2007 1:49 pm

joey schreef: Kent MVG de spelers wel die de scouting aandraagt?
Wat de boer niet kent, vreet ie niet. Denk dat het daar op neer komt.

Anderzijds: iedereen denkt dat Ajax in het geld zwemt en dat MVG een hoop poen moet en kan verbranden. Maar is dat wel zo? Bij zijn aantreden werd 18 mio aan het EV onttrokken. 2 * CL gemist, miljoenenverliezen over de voorbije seizoenen moeten worden gedicht. De club kan en wil zich niet in de schulden steken (verstandig, laat PSV en Feyenoord dat maar doen), dus de taak van MVG is wellicht niet zo makkelijk als ie op het eerste gezicht lijkt te zijn.

Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ie z'n werk goed doet. Ajax heeft als club een enorm potentieel. Wat daar de voorbije 10 jaar mee is gedaan, is natuurlijk veel te weinig. En het is onder MVG niet beter geworden, maar slechter.

gertjuh410

Bericht door gertjuh410 » ma dec 31, 2007 2:15 pm

Stel dat Edgar Davids niet geblesseerd was geraakt.
Stel dat Jaap Stam meer had kunnen brengen..

Ik ben heel benieuwd hoe het er dan uit had gezien, en of iedereen dan nog zo negatief was geweest.. :crazy.gif:

De ECHTE fout van Martin is wat mij betreft Jurgen Collin:kots: en onze half-kreupele Spaanse spits die ik werkelijk waar nog geen bal heb zien raken. ( DUBBEL:kots: )
- De aankoop van Rommedahl vind ik een hele nuttige, hij is tenslotte niet voor de basis gehaald.
- Suarez ben k erg blij mee, daar ga ik toch echt voor naar t stadion(nu die schwalbes er nog uitkrijgen)
- Davids was een top-aankoop, alleen zoals ik al zei.. PECH.
- Stam was een top-aankoop, ook helaas niet geworden wat we gehoopt hadden.

En dan de uitgaande transfers..

- Perez is absoluut de fout van van Geel.. Zo'n speler wegdoen omdat de trainer het onderling niet met hem kan vinden.. BELACHELIJK!!
- Sneijder was niet te houden, mooie som geld voor gekregen maar WAAR is de vervanger?
- De Mul.. Ik heb er een biertje extra op gedronken die avond.. wat een lachertje!!
- Babel.. Kan ik ook niet van wakker liggen, veel geld voor gekregen!

Nu is de vraag.. WAT gaat er de komende periode(en voor t nieuwe seizoen) met al die miljoenen gebeuren.

Lijkt me niet dat er helemaal niemand komt, dat kan Ajax niet maken tegenover het publiek en met deze selectie kom je er gewoon niet!!

Martin is absoluut te laat geweest met het versterken van deze selectie maar in hoeverre kan hij hier echt wat aan doen? HOEVEEL geld mag(mocht) hij besteden.

Ik denk dat we de komende maanden hier wel een antwoord op gaan krijgen en DAN mag je wat mij betreft je eindoordeel over Martin van Geel geven.. Maar laten we hem alsjeblieft een kans geven. Hij heeft het al vaker geflikt, dus waarom zou het nu niet goedkomen :eusa_pray.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 31, 2007 2:45 pm

joey schreef:Je hebt gelijk. Aangedragen misschien wel, maar er is niets mee gedaan.

Kent MVG de spelers wel die de scouting aandraagt? Stelt hij zich persoonlijk op de hoogte van de ontwikkelingen in laten we zeggen Brazilié of Argentinië? Of gelooft hij het wel en vertrouwt hij op zijn netwerkje?

Caio lijkt me een speler van de scouting? Dat is toch geen slechte speler, zeker niet in vergelijking met Perez.

Heb je Caio zien spelen joey?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 31, 2007 2:46 pm

Ja, één keer. Best een aardige speler.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 31, 2007 2:49 pm

Op basis van een wedstrijd concludeer je dat hij een betere speler is dan Perez? Gelukkig ben je dan geen scout voor AJAX hoor...

Mag ik trouwens vragen op welk niveau dat was?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma dec 31, 2007 2:57 pm

Joey werkt gewoon een stuk sneller. In dat tempo hadden we afgelopen zomer gewoon een opvolger voor Sneijder gehad..... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma dec 31, 2007 3:27 pm

NOS-TT heeft het gerucht inmiddels overgenomen. Lijkt serieus te zijn.

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 31, 2007 3:32 pm

Jöhnk schreef:NOS-TT heeft het gerucht inmiddels overgenomen. Lijkt serieus te zijn.
Beide clubs zouden dan wel enorm gezichtsverlies lijden. Vooral de heren TD: wordt dan wel overduidelijk dat ze hun oren hebben laten hangen naar passanten die al weer lang en breed bij zowel Ajax als PSV zijn verdwenen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma dec 31, 2007 3:35 pm

Tja, maar dat is al lang en breed een publiek geheim. Ten Cate most Perez niet; Koeman heeft de aankoop van Perez er bij PSV doorheen gedrukt.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 31, 2007 4:30 pm

Mr. Ajax schreef:Op basis van een wedstrijd concludeer je dat hij een betere speler is dan Perez? Gelukkig ben je dan geen scout voor AJAX hoor...

Een beter niveau dan VVV-Ajax.

Ik zat in een hotellobby de tijd stuk te slaan voor ik met het vliegtuig zou gaan. In Azië zenden ze de gekste wedstrijden uit. Nu een wedstrijd uit de Braziliaanse competitie. Ik volgde het zo'n beetje, uit verveling. Het was Caio voor en Caio na, die speler viel echt op. Toen ik de volgende keer op AT keek, bleek Ajax belangstelling voor hem te hebben. Ik neem tenminste aan dat het dezelfde Caio was. Hij speelde voor Palmeiras.

Ik heb he-le-maal niet de pretentie scout te zijn, maar als supporter en voetballiefhebber heb ik wel een mening. Ik mag hopen dat de scouts van Ajax er meer verstand van hebben dan ik, want zij worden er tenslotte voor betaald. En doen niets anders.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma dec 31, 2007 4:36 pm

Bij deze dien ik mijn motie van wantrouwen in, mocht het gerucht werkelijkheid zijn.

In de zomer Suarez en Luque halen, om vervolgens in de winterstop nog eens Perez terug te halen. Waardeloze idioten.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 31, 2007 4:38 pm

Inderdaad, Peter. Wat moet je met Luque én Perez?

Ik vind het zó zielig. :excited.gif:

peter

Bericht door peter » ma dec 31, 2007 4:41 pm

De aanval van Ajax:

Suarez, Luque, Rommedahl, Mitea, Manucharyan, Perez, Huntelaar, Urzaiz, Leonardo, Kennedy, Donald.

Een elftal vol!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 31, 2007 4:43 pm

Nog geen drie behoorlijke aanvallers. :excited.gif:

BAGGER.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 31, 2007 4:52 pm

joey schreef:Wat moet je met Luque én Perez?
Erger nog. Wat moet je met Luque? Wat moet je met Perez?

Nu is Perez natuurlijk beter dan Luque, maar het blijft waanzin.

peter

Bericht door peter » ma dec 31, 2007 4:53 pm

Ik zit ook al een reden te bedenken. Zou MvG hem soms zien als middenvelder? :blush.gif:

Arthur

Bericht door Arthur » ma dec 31, 2007 4:55 pm

Peter schreef:Ik zit ook al een reden te bedenken. Zou MvG hem soms zien als middenvelder? :blush.gif:
Natuurlijk, die gaat gewoon op 10 spelen.

Van Geel hoefde de deur niet uit om vorig jaar te kunnen zien dat dat niet werkt, maar blijkbaar was hij toen te druk met het opstellen van zijn schaduwelftal. :excited.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 31, 2007 4:58 pm

Ja, Perez wordt de creatieve middenvelder waar wij op zitten te wachten. De opvolger van Sneijder. Gabri en Davids gaan in zijn dienst spelen. Geloof het of niet. :excited.gif:

Voorhoede: Luque-KJH-Suárez. Arme Gabri. Arme Davids. Die kunnen we binnen een paar weken opvegen. Dit is dus de facto het Co Adriaanse-harakiri-systeem.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma dec 31, 2007 5:15 pm

Ik ben ook nog wel erg benieuwd hoe het nu zit met de onenigheid binnen de selectie. Als je sommige verhalen moest geloven waren er een aantal spelers die hem niet moesten. Was dat dan alleen Babel en Ten Cate? Of komen we er straks achter dat we weer herrie in de tent hebben?
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 31, 2007 5:26 pm

Misschien waren er spanningen, maar had Van Geel niets door. Ik vraag me onderhand af wat hij wél door heeft. :1evil.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 31, 2007 5:43 pm

joey schreef:
Mr. Ajax schreef:Op basis van een wedstrijd concludeer je dat hij een betere speler is dan Perez? Gelukkig ben je dan geen scout voor AJAX hoor...

Een beter niveau dan VVV-Ajax.

Ik zat in een hotellobby de tijd stuk te slaan voor ik met het vliegtuig zou gaan. In Azië zenden ze de gekste wedstrijden uit. Nu een wedstrijd uit de Braziliaanse competitie. Ik volgde het zo'n beetje, uit verveling. Het was Caio voor en Caio na, die speler viel echt op. Toen ik de volgende keer op AT keek, bleek Ajax belangstelling voor hem te hebben. Ik neem tenminste aan dat het dezelfde Caio was. Hij speelde voor Palmeiras.

Ik heb he-le-maal niet de pretentie scout te zijn, maar als supporter en voetballiefhebber heb ik wel een mening. Ik mag hopen dat de scouts van Ajax er meer verstand van hebben dan ik, want zij worden er tenslotte voor betaald. En doen niets anders.
Caio kan zeker ballen, Joey. Hij heeft een aantal opvallende minpunten, maar hij heeft absoluut potentie. Bovendien heeft Perez dezelfde minpunten maar dan extremer. Toevallig had ik het een weekje voordat de interesse van Ajax in Caio bekend werd met Jöhnk over hem.
Marillion schreef:Ik ben ook nog wel erg benieuwd hoe het nu zit met de onenigheid binnen de selectie. Als je sommige verhalen moest geloven waren er een aantal spelers die hem niet moesten. Was dat dan alleen Babel en Ten Cate? Of komen we er straks achter dat we weer herrie in de tent hebben?
Na die interviews van Perez en Sneijder van de afgelopen maanden lijkt het me dat die twee elkaar ook niet pruimden.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 31, 2007 5:52 pm

Misschien was dat beroepsmatig. Perez wil het mannetje zijn, maar HtC koos -zeer terecht- voor Sneijder als centrale man.

Maar hebben jullie dat nou ook? Ik word hier zo moedeloos van. Als Ajacied krijg je klap op klap. Telkens als je denkt dat je het ergste gehad hebt, blijkt het nóg erger te kunnen. Ik durf tegenwoordig bij wijze van spreken zelfs geen k********k meer onder ogen te komen. :blush.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma dec 31, 2007 5:55 pm

Tja, het verhaal ging dat met name Babel (en Ten Cate), Stam en Davids moeite met Perez hadden, al werd dat later voor een deel weer ontkend. Van die 4 zijn er in ieder geval 3 weg, dus zal dat probleem wel meevallen.

Davids lijkt me prof genoeg om met iemand samen te kunnen werken wanneer die je kampioen kan maken, zoals sommigen hier geloven.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gesloten