Saneren of investeren
Moderator: mods
Re: Saneren of investeren
Goed om te zien dat vdBoog ook deze topic leest, hij zit vooralsnog meer op de saneerstoel. 

Ach, kan natuurlijk ook zijn dat de voetbalbladen bij gebrek aan echt gedonder bij AJAX er maar vanalles en nog wat van maken ..
Blij met de punten ...
Dat gebeurt sowieso, zeker weten.
Ik denk dat er na Lodeiro gezegd is dat er gewoon niemand meer bij komt, want ook een verhuur van een speler zet geen zoden aan de dijk. En dat Jol het uit eigen zak gaat betalen, wie verzint het. En als het waar is, zou dat natuurlijk helemaal van de gekke zijn.
Zo vreemd vind ik het trouwens niet dat Jol graag zijn team wil versterken, wie zou dat niet willen in zijn positie. En dan is het goed dat er een AD is die alles afwegende gewoon NEE zegt.
Ik denk dat er na Lodeiro gezegd is dat er gewoon niemand meer bij komt, want ook een verhuur van een speler zet geen zoden aan de dijk. En dat Jol het uit eigen zak gaat betalen, wie verzint het. En als het waar is, zou dat natuurlijk helemaal van de gekke zijn.
Zo vreemd vind ik het trouwens niet dat Jol graag zijn team wil versterken, wie zou dat niet willen in zijn positie. En dan is het goed dat er een AD is die alles afwegende gewoon NEE zegt.
Ajax voetbalt te slecht om het gat nog te dichten. Zelfs in de zwakke HCE moet je wat meer bieden dan lange halen en hier en daar wat individuele klasse om kampioen te worden.Rishi schreef:Inderdaad. Ik geef zelfs een kampioenschap nog niet op. PSV en Twente gaan echt nog wel meer punten verspelen, komen nog naar de Arena, spelen nog tegen AZ en Feyenoord en tegen elkaar... Wie weet!
Iedereen moet maar voor zich beoordelen of Jol een aanvaardbaar rendement qua spel en resultaat haalt uit de voorhandene middelen. Ik vind dat ie dat niet doet, ik vind dit Ajax niet om aan te gluren. En de resultaten zijn al niet veel beter.
Niemand zal zeggen dat het fantastisch gaat. Maar ik wil hem wel de kans geven. Een nieuwe trainer betekent weer bouwen aan een elftal en weer een reeks miskopen.
IK GELOOF!!!!!!
Klopt, en dat terwijl het Jol alléén om het winnen lijkt te gaan. Gisteren weer: hij heeft het over de tweede scoren, de scheidsrechter, enz. Geen woord over het opnieuw tegenvallende spel van Ajax. Blijkbaar is hij al tevreden als Ajax zich elke keer door de wedstrijd heen mazzelt. (Dan heb ik nieuws voor hem. Geluk duurt niet eeuwig.)wimpey schreef:Ajax voetbalt te slecht om het gat nog te dichten. Zelfs in de zwakke HCE moet je wat meer bieden dan lange halen en hier en daar wat individuele klasse om kampioen te worden.
Iedereen moet maar voor zich beoordelen of Jol een aanvaardbaar rendement qua spel en resultaat haalt uit de voorhandene middelen. Ik vind dat ie dat niet doet, ik vind dit Ajax niet om aan te gluren. En de resultaten zijn al niet veel beter.
Het stinkt aan alle kanten!
Wat ben je toch een ventje hé, sorry dat ik het zo zeg.Maar als Jol ook maar een keer zijn team publiekelijk gaat afvallen dan bij jij er gegarandeerd als eerste bij om te roepen dat Jol een lul is om dat te doen ..joey schreef:Klopt, en dat terwijl het Jol alléén om het winnen lijkt te gaan. Gisteren weer: hij heeft het over de tweede scoren, de scheidsrechter, enz. Geen woord over het opnieuw tegenvallende spel van Ajax. Blijkbaar is hij al tevreden als Ajax zich elke keer door de wedstrijd heen mazzelt. (Dan heb ik nieuws voor hem. Geluk duurt niet eeuwig.)wimpey schreef:Ajax voetbalt te slecht om het gat nog te dichten. Zelfs in de zwakke HCE moet je wat meer bieden dan lange halen en hier en daar wat individuele klasse om kampioen te worden.
Tja, en ik denk dat die tweede scoren ook belangrijk is ..
Blij met de punten ...
- Giacomo Puccini
Daar is hij ook voor aangesteld. Niet voor de bloemen.joey schreef:Klopt, en dat terwijl het Jol alléén om het winnen lijkt te gaan. Gisteren weer: hij heeft het over de tweede scoren, de scheidsrechter, enz. Geen woord over het opnieuw tegenvallende spel van Ajax. Blijkbaar is hij al tevreden als Ajax zich elke keer door de wedstrijd heen mazzelt. (Dan heb ik nieuws voor hem. Geluk duurt niet eeuwig.)wimpey schreef:Ajax voetbalt te slecht om het gat nog te dichten. Zelfs in de zwakke HCE moet je wat meer bieden dan lange halen en hier en daar wat individuele klasse om kampioen te worden.
Ajax!
Natuurlijk mag je van een trainer van Ajax meer verwachten dan alleen resultaat.
Bij van Basten was je een stuk minder mild. Net als Voetske overigens.Rishi schreef:Niemand zal zeggen dat het fantastisch gaat. Maar ik wil hem wel de kans geven. Een nieuwe trainer betekent weer bouwen aan een elftal en weer een reeks miskopen.
Ja en ?.MVB is geen trainer meer van AJAX, die stapte zelf dus op.35 MILJOEN euro uitgegeven waarvan niet EEN speler een voldoende haalt ..Jabu schreef:Natuurlijk mag je van een trainer van Ajax meer verwachten dan alleen resultaat.Bij van Basten was je een stuk minder mild. Net als Voetske overigens.Rishi schreef:Niemand zal zeggen dat het fantastisch gaat. Maar ik wil hem wel de kans geven. Een nieuwe trainer betekent weer bouwen aan een elftal en weer een reeks miskopen.
Maar zeg eens Jabu, mag je meer vertrouwen hebben in bepaalde trainers ?.MAG DAT ?.Of is er een wet dat als je het in de ene trainer niet ziet zitten dat ik dan ook bij andere trainers het niet mag zien zitten ?.
Blij met de punten ...
Het lijkt hier wel of je een trainer niet meer vertrouwen mag geven dan een ander. Het is toch duidelijk dat Jol veel meer ervaring heeft dan van Basten en veel meer gepresteerd heeft. Dat zou een reden kunnen zijn, om hem meer vertrouwen te geven. Zelfs wimpey deed dat bij zijn aantreden, alleen die is zo ongeduldig dat hij 10 jaar ellende in een half jaar opgelost wil zien.
Als je niet tegen geleuter kan is het niet handig om op een voetbalforum te komen.
Ik wijs er alleen op dat het imo inconsequent is.
En Neefkens, voor mij is het helemaal niet duidelijk dat Jol veel meer gepresteerd heeft. Kan je dat eens toelichten?
En Neefkens, voor mij is het helemaal niet duidelijk dat Jol veel meer gepresteerd heeft. Kan je dat eens toelichten?
Geleuter, sinds wanneer bepalen de tegenstanders van Jol dat wat er te zien is op het veld slechter is dan onder MVB ?.Wie ben jij/jullie om het inconsequent te vinden ?.Jabu schreef:Als je niet tegen geleuter kan is het niet handig om op een voetbalforum te komen.
Ik heb genoeg keren uitgelegd wat ik beter vind onder Jol dan onder MVB.Net nog in de Martin Jol topic de discussie wat ik versta onder meer Fysiek en Mentaliteit waar Jol het over heeft gehad.
Tja, ik post zelfs reacties van personen hier die eerder vonden dat Jol goed bezig was bij Spurs en HSV, naarmate hij, in hun ogen, er steeds minder van bakt bij AJAX blijkt dat diezelfde posters opeens vinden dat ie bij de Spurs en HSV ook niks klaar heeft gemaakt ..
Maar ik kan me ook reacties herinneren waarin men lyrisch was dat Jol Suarez aanvoerder was, men kon meteen zien dat ie beter ging voetballen, dat de achterhoede veel beter stond we eindelijk een middenveld van kerels hebben alleen was het wachten nog op de oersoon die zich als spelbepaler zou ontwikkelen ...
Blij met de punten ...
Jij gaf anders Van Basten ook veeeeeel vertrouwen...Neefkens schreef:Het is toch duidelijk dat Jol veel meer ervaring heeft dan van Basten en veel meer gepresteerd heeft. Dat zou een reden kunnen zijn, om hem meer vertrouwen te geven.
Jol mag ons overtuigen. Waarom moeten we in hem geloven? Het is voetbal, geen religie.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Precies. Je mag van mij wel geloven in Jol, maar de feiten liegen eventjes niet. Alles is namelijk matig en een stijgende lijn is er niet waar te nemen. Ik doe niet aan geloven en wil het gewoon wel eens zien en tot op heden is dat nog niet gebeurd. Sterker nog, ik ben tot nu toe (zwaar) teleurgesteld over datgene wat we op de mat leggen.
Goed punt.Neefkens schreef:Het lijkt hier wel of je een trainer niet meer vertrouwen mag geven dan een ander. Het is toch duidelijk dat Jol veel meer ervaring heeft dan van Basten en veel meer gepresteerd heeft. Dat zou een reden kunnen zijn, om hem meer vertrouwen te geven. Zelfs wimpey deed dat bij zijn aantreden, alleen die is zo ongeduldig dat hij 10 jaar ellende in een half jaar opgelost wil zien.
IK GELOOF!!!!!!
- Ajaciedjuh
Parool schreef:Er komt lijn in het aankoopbeleid van Ajax
De komst van Boulahrouz ketste af op, naar verluidt, een half miljoen euro. En ook voor de door Jol gewenste, en niet al te dure, Hongaarse aanvaller Gergely Rudolf (24) van Debreceni werd geen geld vrijgemaakt.
Foto ANP
Martin Jol heeft de komst van Khalid Boulahrouz er niet door kunnen drukken. De clubleiding van Ajax vond de kosten voor de tijdelijke overgang van de verdediger van VfB Stuttgart niet opwegen tegen de sportieve meerwaarde.
Boulahrouz (28) is een ervaren voetballer, maar hij is blessuregevoelig en mede om die reden bij Stuttgart op een zijspoor beland. Bij Ajax vormen Jan Vertonghen en Toby Alderweireld het centrale verdedigingsduo. Die laatste is nu enkele weken uit de roulatie vanwege een hamstringblessure, maar met Oleguer - hij viert vandaag zijn dertigste verjaardag - en Rob Wielaert (30) moet Jol dat probleem kunnen ondervangen.
Oleguer en Wielaert kwamen in aanmerking om verkocht of verhuurd te worden, maar zij spelen in elk geval tot het eind van dit seizoen voor Ajax. De winterse transferperiode sloot gisteren om middernacht. De Amsterdammers slaagden er wel in Dario Cvitanich, Bruno Silva, Daley Blind, Jeffrey Sarpong en Mitchell Donald tijdelijk elders onder te brengen.
Ajax kampt met een overschot aan voetballers en voelt de 'post salarissen' zwaar op de begroting drukken nu de club er al jaren niet in slaagt zich te kwalificeren voor de lucratieve Champions League.
De komst van Boulahrouz ketste af op, naar verluidt, een half miljoen euro. En ook voor de door Jol gewenste, en niet al te dure, Hongaarse aanvaller Gergely Rudolf (24) van Debreceni werd geen geld vrijgemaakt. Hij speelt volgend seizoen voor het Italiaanse Genoa. De directie stemde wel in met de komst van de twintigjarige Uruguayaan Nicolás Lodeiro, die bijna vier miljoen euro aan transfergeld heeft gekost.
Lodeiro staat te boek als een van de grootste Zuid-Amerikaanse talenten. Hij is een creatieve middenvelder die als linkshalf of als schaduwspits kan spelen. Een voetballer die nu, zodra zijn werkvergunning in orde is, én in de toekomst van waarde kan zijn voor Ajax.
Die beslissingen passen in het beleid dat algemeen directeur Rik van den Boog heeft uitgestippeld en dat grotendeels is gestoeld op de bevindingen van de commissie-Coronel, die twee jaar geleden onderzoek deed naar het reilen en zeilen van Ajax in deze eeuw. Ook de transfers van de club werden tegen het licht gehouden. De conclusies waren ontluisterend: er was nauwelijks lijn te ontdekken in het aankoopbeleid. Twee passages uit de rapportage van de commissie - onder het kopje 'aanbevelingen' - laten aan duidelijkheid niets te wensen over:
- Spelers die worden aangetrokken moeten bepalende/dragende spelers zijn of jonge talentvolle spelers. Het aantrekken van spelers voor de breedte belemmert de doorstroming van eigen spelers en moet worden vermeden.
- Ook bij oudere, internationaal gelouterde spelers met een in het verleden opgebouwde status verdient het aanbeveling dat zij voor hun komst in een aantal wedstrijden worden beoordeeld. Dit om te beoordelen of de veronderstelde kwaliteiten, ook fysiek, nog in voldoende mate aanwezig zijn om bij Ajax de gewenste rol van betekenis te kunnen spelen.
Op basis van die aanbevelingen besloot de clubleiding deze maand de portemonnee te trekken voor Lodeiro. En door de namen van de vaak geblesseerde Boulahrouz en de onbekende Hongaar Rudolf ging een streep. (DICK SINTENIE)
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ja, blijkbaar gaan spelers nu wel door de molen van goedkeuring en voldoende capaciteiten voordat men denkt te moeten aantrekken .. .
Nu maar hopen dat die Rudolf er zodelijk geen vijftien ( en tien assist ) in gaat prikken in Italië ..
Nu maar hopen dat die Rudolf er zodelijk geen vijftien ( en tien assist ) in gaat prikken in Italië ..

Laatst gewijzigd door 999 op di feb 02, 2010 4:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Goh, wat is het ineens rustig in deze topic
Mooi dat dit geconstateerd wordt, ik neem aan dat alle AT-ers hier erg blij mee zijn.

Mooi dat dit geconstateerd wordt, ik neem aan dat alle AT-ers hier erg blij mee zijn.

- peter
Dat denk ik dus niet. Er zijn namelijk wat lieden die willen lenen om te investeren.
Jij bent er dus wel blij mee?
- peter
Ja tuurlijk. Ik roep al tijden dat Ajax geen stuiver meer moest uitgeven en dat Jol een koopverbod moest krijgen voor deze winter.
Ik wel. Maar ik vraag me wel af hoe Jol dit verwerkt. Hij heeft duidelijk een heel andere mening op dit punt. Kortom, komende zomer moet de RVC even standvastig zijn.