Als dat is wat jij hierboven leest dan is er geen discussie mogelijk, Peter.Peter schreef:Blijkbaar maakt het niet uit of er een goeie verdediger wordt gehaald?
Eljero Elia
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik maak die opmerking niet, maar wimpey leest dat blijkbaar ergens. Een goede verdediger halen kost tijd, maar 1.5 jaar gaat mij wat te ver. Hopelijk weet men nu eindelijk eens een topper te halen, want alle randvoorwaarden zijn er. Het gelul van het geld is op geldt nu niet, dus men moet niet komen aanzetten met een Oleguer of een Sno.Bertje schreef:Als dat is wat jij hierboven leest dan is er geen discussie mogelijk, Peter.Peter schreef:Blijkbaar maakt het niet uit of er een goeie verdediger wordt gehaald?
Deze moest ik even omhoog halen.Aristides schreef:Denk je echt dat in de komende transferperiode KJH voor veel geld wordt verkocht? Waarom dan niet 2 1/2 jaar geleden? of 2 jaar geleden? of 1 1/2 jaar geleden? of 1 jaar geleden? of 1/2 jaar geleden? Nooit heeft zich officieel een ploeg gemeld!Zuidema schreef:Nee, natuurlijk niet. Maar in de laatste linie ligt vooralsnog wel de prioriteit wat mij betreft. En daar hoor of lees ik maar niks over.Bertje schreef:Jij wilde het aanstaande vertrek van Huntelaar en Suárez opvangen met verdedigers?
Ajax is geen voetbalvereniging meer, maar een handelshuis. Verkoop de enige ster die je hebt: Suarez (Jammer, voor hem ga je naar het stadion) en verkoop een jaar later Enoh, Vertonghen en Sulejmani(?) MvB mag na vier jaar oogsten en houd vooral spelers over die hun taak perfect uitvoeren, zonder iets te winnen. MvB tevreden, want tactisch gaat het goed, AT tevreden, want MvB zit er nog, de concurrentie tevreden, want de goede voetballers zijn vertrokken, alleen Demosthenes ontevreden?
Ach Ajax/AT, dromen van een transfer van een topper, droom verder!

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Verder geef ik Bertmans uiteraard wel gelijk qua verdedigers, want in Nederland is het sowieso niet makkelijk. Hoofdprijs betalen voor Douglas is een optie, maar wellicht is er elders nog wat anders te vinden.
Videootje met een stukje Elia op 2:30:
http://www.sportweek.nl/voetbal/81121/V ... ede_speler
Het valt dus wel mee met het gesprek, hoor. Lijkt me niet echt een bewussie ofzo.
Het valt dus wel mee met het gesprek, hoor. Lijkt me niet echt een bewussie ofzo.
Na 5 wedstrijden hadden we er 9 tegen. In de 10 HCE-wedstrijden daarna kregen we er 8 tegen.Peter schreef: En terecht. Heerenveen stelt dit jaar geen fuck voor, maar toch krijgen wij er 5 tegen. En dat terwijl onze verdediging nog wel zo solide is.![]()
Zó slecht is dat niet. Ajax moet een verdediger van formaat halen, simpel zat. Dan ligt de titel voor het oprapen en is zelfs een leuk europees vervolg na de winterstop i.m.o. niet uit te sluiten.
Hier nog een artikel over Elia uit het Parool trouwens:
AMSTERDAM - Ajax heeft zijn zinnen gezet op Eljero Elia, aanvaller van FC Twente. Trainer Marco van Basten heeft al met Elia gesproken. Joop Munsterman, voorzitter van FC Twente, kan zich niet voorstellen dat Elia in de winterstop bij zijn club vertrekt. ''Het is toch crisis in de wereld? Ik ben benieuwd wie hem denkt te kunnen betalen.''
Munsterman doelt op het feit dat de voetballer nog anderhalf jaar onder contract staat en dus veel geld moet kosten. Dat gold overigens ook voor Klaas-Jan Huntelaar bij Ajax, maar toen bleek dat Real Madrid een transferbedrag wilde ophoesten dat, inclusief bonussen, kan oplopen tot 27 miljoen euro, was de overeenkomst snel beklonken.
Van Basten zei dinsdag tijdens de persconferentie voorafgaand aan de Uefa-Cupwedstrijd tegen Slavia Praag nog maar eens dat Ajax zelfs niet van plan is de helft van dat bedrag te investeren in een nieuwe speler. ''Maar wij vinden Elia een heel goede voetballer. We hebben FC Twente toestemming gevraagd met hem te mogen praten en die hebben we gekregen. Ik heb kort met hem gepraat.''
Het gaat snel met de carrière van de 21-jarige Eljero Elia. Hij flonkert dit seizoen als linksbuiten van FC Twente, de club die keurig meegaat in het spoor van AZ en Ajax. Vooral zijn optreden in het Uefa-Cupduel met Manchester City heeft de belangstelling gewekt van verschillende clubs in binnen- en buitenland. Voor een stap naar het buitenland vindt hij het nog te vroeg. Elia zegt gestreeld te zijn door de interesse van Ajax.
Die interesse is niet nieuw. In het voorjaar van 2007 waren de Amsterdammers ook al in gesprek met de aanvaller van, toen nog, ADO Den Haag. Ajax wil de voetballer, die destijds voor FC Twente koos, nu alsnog inlijven omdat zowel Van Basten als technisch manager Danny Blind onder de indruk is van de progressie die Elia maakt.
Saillant detail is dat de snelle dribbelaar, die op negenjarige leeftijd bij ADO Den Haag terechtkwam, ook nog twee jaar (2000-2002) in de jeugd van Ajax speelde. Daarna keerde Elia terug op het oude nest en debuteerde hij in 2004 bij ADO in het eerste elftal.
Bij FC Twente heeft de vleugelspits zich ontpopt tot smaakmaker van de eredivisie. Hij speelde dit seizoen vijftien duels waarin hij vijf maal scoorde. Elia is meer een voorbereider dan een afmaker en hij wordt door Ajax dan ook niet beschouwd als vervanger van Huntelaar. Het is de vraag of Dario Cvitanich - hij scoorde vrijdag tegen NAC zijn eerste treffer in de eredivisie - die rol van doelpuntenmaker op zich kan nemen. Een alternatief voor de Argentijn is er niet, terwijl het elftal van Van Basten over het algemeen wel veel kansen creëert, maar weinig scoort. Ajax lijkt dan ook meer gebaat bij het aantrekken van een extra centrumspits, één met fysieke kracht vooral.
Toch past een authentieke flankspeler als Elia bij Ajax. Dennis Rommedahl en Kennedy Bakircioglü hebben zich de afgelopen anderhalf jaar op de vleugels niet kunnen onderscheiden. De twee hebben te horen gekregen dat ze naar een andere club mogen uitkijken. Net als Javier Martina overigens. Wellicht dat Ajax Rommedahl en/of Bakircioglü (ex-FC Twente) in de deal met Elia wil betrekken. Voorzitter Munsterman van FC Twente: ''Ik heb nog niets gehoord en ik ga er vanuit dat er in de winterstop niemand vertrekt.'' (DICK SINTENIE en LEON TEN VOORDE)
Hij kwam toevallig binnenlopen.....waar dan?Peter schreef:Verder geef ik Bertmans uiteraard wel gelijk qua verdedigers, want in Nederland is het sowieso niet makkelijk. Hoofdprijs betalen voor Douglas is een optie, maar wellicht is er elders nog wat anders te vinden.
De formele gesprekken zullen via Blind gaan, neem ik aan.
Vind het trouwens wel slim van Van Basten om in de media te melden dat Ajax toestemming heeft gekregen van Twente om met Elia te praten. Je voorkomt er vervelende speculatie mee en zorgt er voor dat zo'n Munsterman zo snel mogelijk kan stoppen met die tough guy spelletjes. Het is logisch dat die man voor de achterban een grote mond opzet en Ajax zogenaamd de deur wijst, maar op deze manier kan hij straks niet ontkennen en wordt de achterban van Twente tenminste niet zo opgehitst.
Huntelaar, Suarez, Sulejmani, misschien Elia...Ajax begint een beetje het Real Madrid van Nederland te worden. Vraag als verkopende club maar gewoon iets van 10 miljoen en de kans is groot dat Ajax toehapt.
Goede aanvallers, daar niet van, maar de hele hoge transferprijzen die betaald worden door Ajax vind ik vragen om problemen.
Goede aanvallers, daar niet van, maar de hele hoge transferprijzen die betaald worden door Ajax vind ik vragen om problemen.
-
Voor kwaliteit moet je betalen. Ajax was al eerder in de markt voor Elia, toen is het niet gelukt.Baseman schreef:Huntelaar, Suarez, Sulejmani, misschien Elia...Ajax begint een beetje het Real Madrid van Nederland te worden. Vraag als verkopende club maar gewoon iets van 10 miljoen en de kans is groot dat Ajax toehapt.
Ik vind echter wel dat we voorin niet echt problemen hebben. Je kan beter als de bliksem achter een goede middenvelder aangaan.
Hallo , Elia kwam uit de jeugdopleiding ze moeten eens beter gaan scouten en aangeboden spelers beter bekijken dan hadden Suarez en Elia en misschien Sulejmani hier wel voor bijna niks gevoetbald.GangstaRiB schreef:Voor kwaliteit moet je betalen. Ajax was al eerder in de markt voor Elia, toen is het niet gelukt.Baseman schreef:Huntelaar, Suarez, Sulejmani, misschien Elia...Ajax begint een beetje het Real Madrid van Nederland te worden. Vraag als verkopende club maar gewoon iets van 10 miljoen en de kans is groot dat Ajax toehapt.
Ik vind echter wel dat we voorin niet echt problemen hebben. Je kan beter als de bliksem achter een goede middenvelder aangaan.
Maar Marco , heb je nog verdedigers nodig

- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
En dat ben ik helemaal met je eens!Baseman schreef:Huntelaar, Suarez, Sulejmani, misschien Elia...Ajax begint een beetje het Real Madrid van Nederland te worden. Vraag als verkopende club maar gewoon iets van 10 miljoen en de kans is groot dat Ajax toehapt.
FC Twente knokt voor Eljero Elia
Door EDDY VAN DER LEY & MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM/ENSCHEDE - Het bestuur van FC Twente is niet van plan mee te werken aan een transfer van Eljero Elia naar Ajax. De Amsterdamse club onderzoekt de mogelijkheid om de aanvaller in de winterstop in te lijven.
Net als eerder met Robbie Wielaert, zegt de club uit Enschede hem onder geen beding te laten gaan. Sterker, volgende maand staat ‘gewoon’ een gesprek over contractverlenging op de agenda.
De 21-jarige Elia lijkt in de winterstop het meest begeerde transferobject van de eredivisie te worden. Dat gebeurt amper anderhalf jaar nadat Twente het talent in de zomer van 2007 als een dood vogeltje oppikte bij ADO Den Haag.
Ajax onderhandelde nog niet rechtstreeks met Twente. Wel sprak de club via onder anderen trainer Marco van Basten al kort en oriënterend met de aanvaller. Van Bastens opmerking dat Twente daarvoor ‘toestemming’ heeft gegeven, is slecht gevallen in Enschede. ,,Ik heb geen contact met Ajax gehad, dan kan ik moeilijk toestemming hebben gegeven,’’ reageert Twente-voorzitter Joop Munsterman.
Twente gaat binnenkort zelf met het kamp-Elia in gesprek over een tussentijdse verlenging en opwaardering van diens contract, met als interessante voorwaarde de opname van een ‘realistische afkoopsom’ in de nieuwe verbintenis. Een beproefde handelwijze in de strijd tegen kapitaalkrachtige(r) clubs.
In de voorbije zomer wist de club het door Feyenoord begeerde toptalent Marko Arnautovic langer vast te leggen, zoals dat eerder gebeurde met Orlando Engelaar en Karim El Ahmadi. Beide middenvelders vertrokken uiteindelijk pas later voor ruim vijf miljoen euro naar respectievelijk Schalke 04 en Feyenoord.
Voor Elia, die een contract heeft tot de zomer van 2010, kan FC Twente op dit moment in principe vragen wat het wil. Voorzitter Munsterman zal niet schromen een exorbitante afkoopsom te noemen: ,,We willen de selectie koste wat kost bij elkaar houden. We staan er goed voor en willen geen ruis op de lijn. Elia heeft zich opgeworpen tot een belangrijke speler, die ook na de winterstop nog van grote waarde kan zijn.’’
Van Basten gaf gisteren zelf ook aan te beseffen dat het binnenhalen van Elia geen sinecure zal zijn. ,,We zijn intern nog aan het beraadslagen wat te doen. Eljero is een zeer interessante speler voor ons. Maar als Twente vijftien miljoen euro vraagt, gaat het sowieso niet door.’’ Bij Ajax vindt men het aantrekken van één aanvaller van zestien miljoen euro (Sulejmani) wel genoeg.
Elia zelf is zeker gestreeld door de interesse van Ajax, de club die hem in zijn tienerjaren afdankte wegens een gebrek aan perspectief. Maar het is niet waarschijnlijk dat hij nu een breuk gaat forceren, desnoods via een arbitragezaak. Ook Ajax zegt die ultieme stap niet te willen.
Bij Twente zit Elia prima in zijn vel, zowel binnen als buiten de lijnen. De Hagenaar gaat niet zomaar voorbij aan het feit dat hij in Enschede de kans heeft gekregen zich te ontwikkelen tot de speler die hij nu is. Die situatie indachtig, zal hij de houding van Twente respecteren.
,,Iedere voetballer is ambitieus, maar ik zou het geen enkel probleem vinden om in Enschede te blijven,’’ is zijn standpunt. ,,Bovendien staat er na de winterstop iets moois te gebeuren.’’
Niettemin prikkelt de belangstelling van zijn oude club zijn fantasie. Mocht Elia zijn contract in Enschede niet verlengen, dan kan een overgang naar Amsterdam in de zomer ook nog een optie worden. FC Twente zal hem in dat geval zeker verkopen, om het risico tegen te gaan dat hij in 2010 transfervrij de poorten van de Grolsch Veste uitwandelt.
In de schaduw van de kwestie-Elia speelt ook nog de latente interesse van Ajax voor Robbie Wielaert. Ajax probeerde de verdediger in augustus los te weken bij Twente, maar beet zich toen stuk op de afkoopsom van vijf miljoen euro.
Wielaert tekent dezer dagen een nieuw contract in Enschede, met daarin een gelimiteerde afkoopsom van ongeveer drie miljoen. Dat maakt de situatie voor Ajax opnieuw interessant.
www.sportwereld.nl
Als Blind en Van Basten zich aan hun woorden houden (het mag niet te duur worden), denk ik niet dat dit in de winterstop rond komt. Munsterman weet inmiddels hoe dit spelletje werkt, en Elia lijkt geen vertrek af te willen dwingen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Hoezo vragen om problemen? Suarez gaat weg, als hij wordt verkocht, voor 20+, Huntelaar voor 3x de aanschafprijs, Sulejmani was heel erg door maar die zal ook begrijpen dat hij niet voor minder dan 20 weg zal gaan... Elia heeft nu al de aandacht getrokken van Engelse clubs, als hij bij Ajax speelt en hij presteert zal hij naar de absolute top gaan (20+).El Clavo schreef:En dat ben ik helemaal met je eens!Baseman schreef:Huntelaar, Suarez, Sulejmani, misschien Elia...Ajax begint een beetje het Real Madrid van Nederland te worden. Vraag als verkopende club maar gewoon iets van 10 miljoen en de kans is groot dat Ajax toehapt.
Het wordt pas een probleem als Ajax 10 miljoen euro neerlegt voor spelers als Amoah, Slory en dat soort onzin
IK GELOOF!!!!!!
- Daily Blind