De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Yopii

Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.

Bericht door Yopii » wo jun 04, 2025 5:14 pm

Neefkens schreef:
wo jun 04, 2025 4:10 pm
Daar zei ik dus al van, dat ik dat niet slim vond.

Maar dat is tch niet “constant wijzen naar anderen”?
Ik bedoel daarmee dat hij via zijn vriendjes van de T. van alles de wereld in slingert.

Hoe weten zij bijvoorbeeld wat er in het contract van de spelers van Mislintat staat? Waarom moeten wij weten dat die jongens meer krijgen als Ajax CL speelt? Of dit:
Mike Verweij heeft in Kick-off, de voetbalpodcast van De Telegraaf, onthuld waarom Ajax-trainer Francesco Farioli nu pas de kans geeft aan jonge spelers. De journalist stelt dat dat allemaal te maken heeft met voormalig technisch directeur Sven Mislintat.
Voor Forbs was meteen belangstelling, dat had Ajax beter moeten uitspelen.

https://onefootball.com/de/news/carlos- ... x-38941747

Hetzelfde geldt voor Akpom.
Volgens Voetbal International is een vertrek van Akpom niet uitgesloten, mits de hoofdprijs op tafel wordt gelegd. Aan wat voor bedrag Ajax denkt is niet duidelijk, maar de Amsterdammers sloegen naar verluidt een aanbieding van 12,5 miljoen euro van Lille op Akpom af.
Dit van vorige winter.

Het is niet fair om die jongens door het slijk te halen. Ajax is zelf niet standvastig gebleken.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jun 04, 2025 5:38 pm

Mislintat heeft zelf verteld over de opbouw van de contracten. Daar was ie nog zo trots op. :blush.gif:

Je gaat toch niet Mike V. als betrouwbare bron noemen? :smile-ajax.gif:
Natuurlijk zie ik ook dingen in de T. verschijnen, die idd behoorlijk framend zijn… waarvan ik denk waar komt dat nou weer vandaan… :blush.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jun 04, 2025 6:43 pm

Kroes is verantwoordelijk voor het technisch beleid. We kunnen met elkaar wel constateren dat de keuzes die zijn gemaakt om van die jongens af te komen niet zijn gelukt. Heel weinig deals, slechte huurdeals en per 1 juli zijn we bijna 1.5 jaar verder en is de situatie eigenlijk nagenoeg ongewijzigd. En dan kun je als TD roepen dat het heel slechte voetballers zijn, en misschien zijn het dat ook wel, maar het is wel aan hem de taak om te zorgen dat er wat mee gebeurt in het belang van Ajax. De PR rondom die jongens is nu gedaald tot een absoluut nulpunt. Weggehoond door de TD, in een klote situatie terechtgekomen bij de verhurende club en nu bij terugkomst lees ik dat ze allemaal naar kleedkamer-2 worden verbannen. Het gaat verre van soepel op technisch vlak en het ligt aan alles en iedereen. Kroes overkomt het allemaal. En daarmee Ajax.

Yopii

Bericht door Yopii » do jun 05, 2025 8:45 am

Neefkens schreef:
wo jun 04, 2025 5:38 pm
Mislintat heeft zelf verteld over de opbouw van de contracten. Daar was ie nog zo trots op. :blush.gif:

Je gaat toch niet Mike V. als betrouwbare bron noemen? :smile-ajax.gif:
Natuurlijk zie ik ook dingen in de T. verschijnen, die idd behoorlijk framend zijn… waarvan ik denk waar komt dat nou weer vandaan… :blush.gif:
Van Kroes. :smallgrin.gif:

Op die manier moet de supporters duidelijk worden gemaakt dat Kroes er niets aan kan doen.

En ja, ik zie de T. zeker als betrouwbare bron, die is helaas prima op de hoogte. Er wordt bij Ajax gelekt als een vergiet.

Wat die contracten betreft, Mislintat en ook Kroes kunnen niet meer peperdure spelers halen zoals Overmars deed. Mislintat kwam aanvankelijk met spelers als Guirassy en die Japanners, maar die wilden niet of waren te duur. Hij kwam van clubs met een veel groter budget.

Dat is overigens geen excuus, het is zoals het is. Zowel Mislintat als Kroes wist van tevoren hoe de vlag erbij hing. Ik kan niets met dat gezeur. Ik wil niet horen dat Kroes met spelers omhoog zit, daar vindt hij maar een oplossing voor. Daar wordt hij vorstelijk voor betaald. En graag met een beetje stijl - die jongens kunnen er ook niets aan doen dat deze situatie is ontstaan. Ik schaam me dood als Ajax zo met werknemers omgaat.

Mano

Bericht door Mano » do jun 05, 2025 9:06 am

We zijn van een charlatan naar een praatjesmaker gegaan.

Aan beide heb je niks
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » do jun 05, 2025 9:11 am

Kroes is al lang bezig met het schoonvegen van zijn eigen straatje en beschermen van zijn eigen positie. Veel van zijn recente keuzes kan je moeiteloos daar aan linken, net zoals de informatie die naar de Valentijns van deze wereld worden gelekt. Alles om hem als slachtoffer te framen van de pech die Ajax (lees: Alex) overkomt.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

elliquido

Bericht door elliquido » do jun 05, 2025 9:49 am

Hij kan toch ook moeilijk vertellen dat het toppers zijn. Laten we de zomer afwachten, vooralsnog zijn dit de betere berichten

Ajax lijkt toptalent Jorthy Mokio langer vast te leggen. De 17-jarige middenvelder en de club uit Amsterdam zijn op hoofdlijnen akkoord over een contractverlenging van één jaar, meldt Voetbal International. Ook Sean Steur tekent naar verwachting snel bij.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do jun 05, 2025 11:05 am

Verkopen is een heel belangrijk aspect van het vak! Iedereen kan Hato verkopen, maar probeer Brobbey te verkopen en het blijft akelig stil.

Yopii

Bericht door Yopii » do jun 05, 2025 12:11 pm

Hij kan toch ook moeilijk vertellen dat het toppers zijn.
Hij moet niet zijn straatje schoonvegen over de rug van die jongens.

Los van alles, daar wordt hun zaakwaarnemer ook niet blij van, terwijl je de zaakwaarnemers wel nodig hebt.

Ik denk dat Kroes het onderschat heeft, hij zou het wel even doen. Hij vergat dat zaakwaarnemers en spelers de macht hebben.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » do jun 05, 2025 2:45 pm

WP_Legend schreef:
do jun 05, 2025 11:05 am
Verkopen is een heel belangrijk aspect van het vak! Iedereen kan Hato verkopen, maar probeer Brobbey te verkopen en het blijft akelig stil.
Ik denk dat Brobbey - door de komst van Heit&Keiz - zelf zal willen blijven. Los daarvan heeft hij afgelopen seizoen natuurlijk bepaald geen onuitwisbare indruk gemaakt waardoor scouts van Europese (sub)topclubs hem hoog op het lijstje hebben staan.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do jun 05, 2025 11:36 pm

Precies, daarom zeg ik ook dat verkopen een belangrijk aspect is... Vorige in deze rol kregen Bassey et al ook verkocht voor een goed bedrag...

Mano

Bericht door Mano » vr jun 06, 2025 7:46 am

los van zijn slechte aan- en verkoopkwaliteiten, lijkt hij ook geen echt netwerk te hebben.

Daarnaast verweet hij Sven niet te luisteren naar zijn scouts (ingefluisterd door de T,) maar ik heb niet de indruk dat hij (Alex) wel luistert naar ze.
Ik heb sowieso het idee dat 'onze' scouts een stel uitgerangeerde pannenkoeken zijn maar dat terzijde...

Baal ook dat onze Zuid Amerikaanse connectie verdwenen is.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii

Bericht door Yopii » vr jun 06, 2025 8:38 am

Ach, zo zijn TD's: hun kop gaat eraf. Dat is op zich niet zo bijzonder. Het is wel wat minder sterk om zelf te doen wat je een ander verwijt.

Ik denk dat Brobbey - door de komst van Heit&Keiz - zelf zal willen blijven. Los daarvan heeft hij afgelopen seizoen natuurlijk bepaald geen onuitwisbare indruk gemaakt waardoor scouts van Europese (sub)topclubs hem hoog op het lijstje hebben staan
.

Waarom denk je dat? :confused.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr jun 06, 2025 8:43 am

Brobbey was een van die spelers die toentertijd wel een 'klik' had met Heit. Met weggaan heeft ie zelf ook weinig te winnen, want hij zou vanuit een 'geslagen' positie van een mislukt seizoen en veel twijfels bij een andere - vast geen geweldige - club instromen. Dat doet wel wat in de kleedkamer.

Yopii

Bericht door Yopii » vr jun 06, 2025 9:00 am

Mwah, wie weet.

Ik betwijfel of hij zin heeft om nog een jaar met Weghorst te concurreren, dat is vast geen pretje.

Mano

Bericht door Mano » vr jun 06, 2025 10:58 am

Weghorst moet je ook wegdoen. Wat kan hij nou? :confused.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » vr jun 06, 2025 11:08 am

Invallen. :smallgrin.gif:

columbus

Bericht door columbus » vr jun 06, 2025 11:25 am

Yopii schreef:Mwah, wie weet.

Ik betwijfel of hij zin heeft om nog een jaar met Weghorst te concurreren, dat is vast geen pretje.
Tja. Als je al niet tegen een beetje concurrentie van een Weghorst kan moet je lekker bij de amateurs gaan voetballen. Bovendien denk ik dat Weghorst helemaal geen verkeerde gast is om bij je in de ploeg te hebben, en zelfs voor luxe paardjes van Ajax een voorbeeld kan zijn

Mano

Bericht door Mano » vr jun 06, 2025 12:36 pm

Als je niet van Weghorst kan winnen moet je idd weg ja :smallgrin.gif:

Plaats reactie