Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Neefkens
Erelid

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Neefkens » wo jul 26, 2023 6:02 pm

Graag gedaan natuurlijk.
Klinkt toch wel heel erg positief, als die nou eens zou komen. Het ziet er ook allemaal zo gemakkelijk en rustig uit, biedt veel vertrouwen aan het hele team.

Zou Mislintat idd vorige week dit al voorbereid hebben daar?

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo jul 26, 2023 6:12 pm

x
Laatst gewijzigd door Zuidema op do jul 27, 2023 12:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 26, 2023 7:52 pm

Oefenduel Rode Ster - Fiorentina staat 5-0 bij rust. Ik denk dat ze daar ook met een hoger bod gaan komen. :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 26, 2023 9:08 pm

Laat ze zo'n gast van Rode Ster nemen dan. :smallgrin.gif:

Die analyse klinkt goed. Ben heel benieuwd of het haalbaar blijkt. Was het niet zo dat Zagreb hem sowieso pas na hun Europese voorronde wilde laten gaan? Dat kan nog lelijk in de weg zitten want al die tijd kunnen er dan andere clubs bijkomen.

Of je moet een deal maken dat de transfer al rond is en dat hij pas na die voorronde naar Amsterdam komt. Wel met clausule dat het feest niet doorgaat als 'ie dan nog even zijn kruisbanden scheurt. Maar dat is volgens mij niet heel gebruikelijk. Dit is ook zo'n factor die invloed kan hebben op prijs én haalbaarheid.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » do jul 27, 2023 12:57 pm

https://sport.hrt.hr/hrvatski-nogomet/n ... g-10925447

Zuidema schreef:
wo jul 26, 2023 5:00 pm
Yopii schreef:
wo jul 26, 2023 4:57 pm
Nu afwachten welke andere clubs er komen.
Natuurlijk wil jij weer afwachten. Toeslaan, verdomme! :666.gif:
Daar gaat het niet om: actie is reactie.

Volgens de Kroatische pers heeft Napoli twintig miljoen geboden op Sutalo.

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 27, 2023 1:04 pm

Als Napoli komt is het klaar. Voor Fiorentina ben ik niet zo heel bang. Die betalen zeker niet meer dan Ajax en zullen ook geen EL/CL spelen. Maar Napoli is different koek.
IK GELOOF!!!!!!

Zuidema

Bericht door Zuidema » do jul 27, 2023 2:08 pm

Yopii schreef:
do jul 27, 2023 12:57 pm

Zuidema schreef:
wo jul 26, 2023 5:00 pm
Yopii schreef:
wo jul 26, 2023 4:57 pm
Nu afwachten welke andere clubs er komen.
Natuurlijk wil jij weer afwachten. Toeslaan, verdomme! :666.gif:
Daar gaat het niet om: actie is reactie.

Volgens de Kroatische pers heeft Napoli twintig miljoen geboden op Sutalo.
Niet wachten, maar ijzer smeden als het heet is, Yopii. Daarom direct toeslaan. Het liefst was dat gisteravond nog gebeurd. Nou kunnen we het schudden als Napoli echt op de proppen komt.

Yopii

Bericht door Yopii » do jul 27, 2023 2:15 pm

Daarvoor zijn drie partijen nodig, Zuidema.

Die jongen staat hoog aangeschreven. Hij moet Ajax zien zitten en Zagreb moet bereid zijn hem aan Ajax te verkopen. Dat is allebei zeer de vraag.

Het kan zomaar zijn dat Zagreb de belangstelling van Ajax gebruikt om rijkere kopers te lokken. Dan kun je boos worden op onze DD, je doet er niets aan.

peter

Bericht door peter » do jul 27, 2023 2:41 pm

Guler 2.0 dit. Hoop spinnen ,maar uiteindelijk kiest deze jongen heus voor een andere club.

Ben echt heel bang dat we op de verkeerde paarden aan het wedden zijn. Mislintat die al weken te hoog mikt met als gevolg dat we zometeen de competitie in gaan met helemaal niks. En dan vervolgens uitkomen bij ontzettende C-garnituur. :blush.gif:

Zouden we overigens een scouting lijstje af werken? Het vertrek van Timber stond in de sterren geschreven, maar ergens bekruipt me het gevoel dat we maar wat aan het doen zijn.

Sorry, ik ben echt veel te pessimistisch ben ik bang.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do jul 27, 2023 2:49 pm

We hebben nog meer dan een maand en nu Bassey is vertrokken hebben we ook geld om te spenderen!

Yopii

Bericht door Yopii » do jul 27, 2023 2:50 pm

Guler 2.0 dit. Hoop spinnen ,maar uiteindelijk kiest deze jongen heus voor een andere club.
Mee eens.

Zou Mislintat de aantrekkingskracht van Ajax goed inschatten? Ajax is geen Dortmund of Arsenal.

Het zou mooi zijn om in dit geval ongelijk te krijgen...

Zuidema

Bericht door Zuidema » do jul 27, 2023 3:02 pm

Yopii schreef:
do jul 27, 2023 2:15 pm
Daarvoor zijn drie partijen nodig, Zuidema. Die jongen staat hoog aangeschreven. Hij moet Ajax zien zitten en Zagreb moet bereid zijn hem aan Ajax te verkopen. Dat is allebei zeer de vraag.
De vraag inderdaad. Zeer is jouw aanname. Maar jij weet dus ook niet hoe hij hierin staat. Best mogelijk dat hij van Tadic hele goede verhalen gehoord heeft en Ajax als een goede stap ziet naar de absolute top. En voor de rest is het inderdaad met die twee andere partijen onderhandelen. Wat zal hem en Zagreb overtuigen om toch naar Ajax te gaan? Misschien moet Ajax à la Overmars in dit specifieke geval ook maar een hele leuke fee afspreken met zijn zaakwaarnemer om die mee te krijgen. Ik noem maar iets.
Het kan zomaar zijn dat Zagreb de belangstelling van Ajax gebruikt om rijkere kopers te lokken. Dan kun je boos worden op onze DD, je doet er niets aan.
Maar natuurlijk, dat kan. Geld en mensen kan een hele slechte combi zijn. Vooral bij heel veel geld kan het een dirty business worden.

We knetteren al een tijdje op dit vlak en ik kan duidelijk heel slecht tegen die gelatenheid en berusting die ik steeds in je bijdragen bespeur in dit soort kwesties. In de trant van: ''het wordt toch niks, laat maar.'' Voor jou is dat blijkbaar nu al een voldongen feit, voor mij dus absoluut nog niet. Aan de ene kant hartstikke goed om even ergens een kritisch licht op te zetten, aan de andere kant blijven we dan op onze handen zitten en gebeurt er inderdaad niks. Hopelijk heeft Mislintat hierin wel de vereiste drive en guts en inventiviteit om hem naar binnen te hengelen. Hoe dan ook: it ain't over till the fat lady...
Laatst gewijzigd door Zuidema op do jul 27, 2023 3:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

zeux

Bericht door zeux » do jul 27, 2023 3:07 pm

Defaittisme is de makkelijkste grondhouding...

Beetje Waldorf en Statler, van die oudere mannen die bij trainingen over het hek hangen. ‘Het is klote hé?’. ‘Ja, het is klote’. ‘Wist ik wel, altijd al gezegd’.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii

Bericht door Yopii » do jul 27, 2023 3:30 pm

Best mogelijk dat hij van Tadic hele goede verhalen gehoord heeft en Ajax als een goede stap ziet naar de absolute top.
Hmm, kent hij Tadic dan? :confused.gif:

Italiaanse clubs hebben het voordeel van de Serie-A, dat is een gewilde competitie onder Kroatische voetballers. Net zoals Polen of Oostenrijkers vaak kiezen voor de BuLi, bijvoorbeeld.

Ik vind het niets defaitistisch aan, en evenmin verdenk ik Mislintat ervan dat hij op zijn handen zit. Bij de hoogste categorie talenten grijp je snel mis. Ik vraag me alleen af (daarin ga ik met Peter mee) of het zin heeft om achter zulke spelers aan te gaan. De kans dat je ze krijgt is niet groot.

Veel supporters staan hier niet realistisch in. Denk maar aan de reacties toen Overmars naast Richarlison greep: wat stelt Watford nou voor? Helaas kicken voetballers op grote competities/CL, en dan vooral op de PL. Niet geheel toevallig wordt daar ook erg goed betaald.

Zuidema

Bericht door Zuidema » do jul 27, 2023 3:53 pm

Yopii schreef:
do jul 27, 2023 3:30 pm

Hmm, kent hij Tadic dan? :confused.gif:
Oh ja, Sutalo is een Kroaat, geen Servier. Foutje, bedankt. :blush.gif:

Voor de rest weinig aan toe te voegen. Peter kan inderdaad best wel eens gelijk hebben en dan zijn we kostbare tijd aan het verdoen aan een (bijna) onhaalbare speler. We zullen het hopelijk snel weten.

Alexander

Bericht door Alexander » do jul 27, 2023 3:59 pm

Die Kroaat gaat niet komen. Doekhi staat ook hoog op de lijstjes, ik vermoed dat die het wel eens zou kunnen worden.

elliquido

Bericht door elliquido » do jul 27, 2023 4:27 pm

Ik hoop meer op 2 jonge beulen uit de franse lique 2 die wel haalbaar zijn
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

peter

Bericht door peter » do jul 27, 2023 4:39 pm

Gratis van Ajax naar Vitesse en afgelopen jaar gratis van Vitesse naar Union. Zou wel classic zijn als we daar dan 15 mio voor neerpennen.

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 27, 2023 4:49 pm

Mislintat geeft min of meer aan laatst met hem gesproken te hebben (VI Pro, zal dit later delen). Dan zou ik het heel gek vinden als hij nu voor Fiorentina zou kiezen hoor, nadat Ajax een bod heeft gedaan wat veel hoger ligt dan dat van Fiorentina. Die hun bod weer hebben verhoogd.
IK GELOOF!!!!!!

Zuidema

Bericht door Zuidema » do jul 27, 2023 4:56 pm

Peter schreef:
do jul 27, 2023 4:39 pm
Gratis van Ajax naar Vitesse en afgelopen jaar gratis van Vitesse naar Union. Zou wel classic zijn als we daar dan 15 mio voor neerpennen.
:drecul.gif: :biggthumpup.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 27, 2023 5:18 pm

Lionel schreef:
do jul 27, 2023 4:49 pm
Mislintat geeft min of meer aan laatst met hem gesproken te hebben (VI Pro, zal dit later delen). Dan zou ik het heel gek vinden als hij nu voor Fiorentina zou kiezen hoor, nadat Ajax een bod heeft gedaan wat veel hoger ligt dan dat van Fiorentina. Die hun bod weer hebben verhoogd.
Zo werkt het toch niet? Het zijn sollicitatiegesprekken. Je voert er meerdere, je krijgt aanbiedingen. En uiteindelijk kies je voor het beste plaatje.

Doekhi: vorig seizoen gratis op te halen. Ajax had toen Openda kunnen halen. Simons werd overal aangeboden. Ik denk écht dat het gros van de AT-ers een duidelijk betere selectie had neergezet dan de 'profs' van 2022. Voor een fractie van de uitgaven van toen. En een betere trainer hadden we ook wel gevonden. :1evil.gif: Die van Bovenkerk of RKHVV ofzo.

peter

Bericht door peter » do jul 27, 2023 5:41 pm

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 27, 2023 5:42 pm

Alles beter dan die Cantaloupe!

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 27, 2023 5:47 pm

wimpey schreef:
do jul 27, 2023 5:18 pm
Lionel schreef:
do jul 27, 2023 4:49 pm
Zo werkt het toch niet? Het zijn sollicitatiegesprekken. Je voert er meerdere, je krijgt aanbiedingen. En uiteindelijk kies je voor het beste plaatje.

Doekhi: vorig seizoen gratis op te halen. Ajax had toen Openda kunnen halen. Simons werd overal aangeboden. Ik denk écht dat het gros van de AT-ers een duidelijk betere selectie had neergezet dan de 'profs' van 2022. Voor een fractie van de uitgaven van toen. En een betere trainer hadden we ook wel gevonden. :1evil.gif: Die van Bovenkerk of RKHVV ofzo.
Het lijkt mij meer dat Ajax dus niet geheel kansloos is..
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 27, 2023 6:07 pm

Peter schreef:
do jul 27, 2023 2:41 pm

Ben echt heel bang dat we op de verkeerde paarden aan het wedden zijn. Mislintat die al weken te hoog mikt met als gevolg dat we zometeen de competitie in gaan met helemaal niks. En dan vervolgens uitkomen bij ontzettende C-garnituur. :blush.gif:

Zouden we overigens een scouting lijstje af werken? Het vertrek van Timber stond in de sterren geschreven, maar ergens bekruipt me het gevoel dat we maar wat aan het doen zijn.

Sorry, ik ben echt veel te pessimistisch ben ik bang.
De andere kant is te laag mikken. Als je na elk bod direct akkoord hebt met club en speler moet je ook nadenken of het wel goed gaat.

In de praktijk is dit natuurlijk lastig. Je probeert toch de best mogelijke speler te halen. Maar waar ligt de grens? Je weet ook gewoon niet of en wanneer andere clubs concreet worden en je hebt niet in de hand hoe snel de andere partijen willen schakelen.

Dit lijkt een vrij ambitieuze poging maar toch ook niet iets waarvan ik op voorhand zou zeggen begin er maar niet aan.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie