Onbetrouwbaar transfernieuws 2008 - 2009

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 05, 2009 2:53 pm

Het kan onzin zijn, maar Kanu voetbalt nog immer op het hoogste nivo, in een competitie die beter is dan de Nederlandse. Dat kan je van litmanen en Finidi niet zeggen

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 05, 2009 3:02 pm

Nou, speelt... hij zit vooral op de bank.
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 05, 2009 3:54 pm

Litmanen kwam ook bij Liverpool vandaan. Als Kanu nu alleen maar op de bank zit is het niet te doen om zijn niveau in te schatten.

Vorig jaar kon hij in ieder geval aardige cijfers overleggen. Maar het kan op een gegeven moment snel gaan met een speler. Daarbij moet je ook altijd rekening houden met het feit dat hij misschien iets ouder is als dan wat er in zijn paspoort staat.

Nee, ik zou er niet aan beginnen. Als hij het niveau uit zijn eerste periode zou kunnen halen zie ik hem natuurlijk graag komen. Maar het risico op falen wat afbreuk zou doen aan de mooie herinneringen is mij wat te groot. Er zijn toch wel meer grote technisch vaardige spitsen te vinden?
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jan 05, 2009 3:55 pm

Kapitaal moet op het veld staan, dus die komt niet. Simpel zat.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 05, 2009 4:00 pm

Marillion schreef:Litmanen kwam ook bij Liverpool vandaan. Als Kanu nu alleen maar op de bank zit is het niet te doen om zijn niveau in te schatten.

Vorig jaar kon hij in ieder geval aardige cijfers overleggen. Maar het kan op een gegeven moment snel gaan met een speler. Daarbij moet je ook altijd rekening houden met het feit dat hij misschien iets ouder is als dan wat er in zijn paspoort staat.

Nee, ik zou er niet aan beginnen. Als hij het niveau uit zijn eerste periode zou kunnen halen zie ik hem natuurlijk graag komen. Maar het risico op falen wat afbreuk zou doen aan de mooie herinneringen is mij wat te groot. Er zijn toch wel meer grote technisch vaardige spitsen te vinden?
Ik ben 1,96 meter lang.....En techniek is toch maar subjectief begrip :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 05, 2009 6:19 pm

Jöhnk schreef:Ik herinner me ook een schitterende lob, die nog bijna werd ingepikt door Mido.

Ben normaal gesproken geen groot voorstander van het terughalen van spelers, maar ik stond volledig achter de rentree van Jari. Helaas kon zijn lichaam het niet meer aan, maar als hij speelde was z'n toegevoegde waarde enorm.
Precies. Wanneer hij speelde liet hij op CL-niveau meer zien dan Sneijder of Van der Vaart. Doelpuntjes tegen Roma en Milan, onder andere. Ik vond het op zich niet nodig dat Ajax hem daarna liet vertrekken.

Toppie

Bericht door Toppie » di jan 06, 2009 8:27 am

Ik heb liever een creatieve middenvelder en 2 goeie verdedigers....

Maar ja plan 2020 denk ik :blush.gif:

Tulipany z Amsterdamu

Bericht door Tulipany z Amsterdamu » di jan 06, 2009 11:01 am

Aankomende donderdag zou er nieuws naar buiten komen over een opvolger van Oleguer.... Weet iemand hier iets meer over?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jan 06, 2009 11:09 am

Hoe kom je aan die info?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Tulipany z Amsterdamu

Bericht door Tulipany z Amsterdamu » di jan 06, 2009 11:44 am

Sterker nog, vandaag al!
Ajax en FC Twente naderen akkoord over Wielaert

06/01/2009 11:30

EXCLUSIEF - FC Twente krijgt het in deze transfermaand moeilijk om de succesvolle formatie bij elkaar te houden. Ajax heeft zich opnieuw gemeld in Enschede om verdediger Rob Wielaert over te nemen.

De clubs waren aan het begin van deze week over een transfer van de speler in onderhandeling. De Amsterdammers zijn al enige tijd op zoek naar een nieuwe centrale verdediger. Afgelopen zomer wilde Van Basten Wielaert al naar Amsterdam halen, maar toen ketste een overgang af op de vraagprijs.

Het probleem was toen dat de Tukkers vijf miljoen euro wilden ontvangen voor de routinier, maar Ajax wilde toen niet verder gaan dan circa 3,5 miljoen euro. Preses Joop Munsterman blokkeerde de overgang, omdat Wielaert een van de belangrijkste pijlers is onder het team dat een aanval voorbereidt op de top.

Wielaert heeft bij FC Twente een paar weken geleden nog zijn contract verlengd tot medio 2012, maar in ruil daarvoor kon hij wel een gelimiteerde afkoopsom laten opnemen in zijn contract. Ajax ziet daardoor een nieuwe opening om de transfer nu wel met succes af te ronden.

Helemaal na de grote transfer van Klaas Jan Huntelaar (voor twintig miljoen euro naar Real Madrid) zal het ditmaal niet stuklopen op de afkoopsom. Ajax moest er aan het begin van deze week nog wel met de speler zelf zien uit te komen.

Trainer Marco van Basten noemde in augustus een transfer van Wielaert in de media al 'gewenst' en de coach is er in de eerste seizoenshelft eens te meer achter gekomen dat zijn defensie versterking behoeft. Bovendien is de club ontevreden over de prestaties van de Spanjaard Oleguer, die werd gehaald als vervanger van John Heitinga.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di jan 06, 2009 11:45 am

VI
EXCLUSIEF - FC Twente krijgt het in deze transfermaand moeilijk om de succesvolle formatie bij elkaar te houden. Ajax heeft zich opnieuw gemeld in Enschede om verdediger Rob Wielaert over te nemen.

De clubs waren aan het begin van deze week over een transfer van de speler in onderhandeling. De Amsterdammers zijn al enige tijd op zoek naar een nieuwe centrale verdediger. Afgelopen zomer wilde Van Basten Wielaert al naar Amsterdam halen, maar toen ketste een overgang af op de vraagprijs.

Het probleem was toen dat de Tukkers vijf miljoen euro wilden ontvangen voor de routinier, maar Ajax wilde toen niet verder gaan dan circa 3,5 miljoen euro. Preses Joop Munsterman blokkeerde de overgang, omdat Wielaert een van de belangrijkste pijlers is onder het team dat een aanval voorbereidt op de top.

Wielaert heeft bij FC Twente een paar weken geleden nog zijn contract verlengd tot medio 2012, maar in ruil daarvoor kon hij wel een gelimiteerde afkoopsom laten opnemen in zijn contract. Ajax ziet daardoor een nieuwe opening om de transfer nu wel met succes af te ronden.

Helemaal na de grote transfer van Klaas Jan Huntelaar (voor twintig miljoen euro naar Real Madrid) zal het ditmaal niet stuklopen op de afkoopsom. Ajax moest er aan het begin van deze week nog wel met de speler zelf zien uit te komen.

Trainer Marco van Basten noemde in augustus een transfer van Wielaert in de media al 'gewenst' en de coach is er in de eerste seizoenshelft eens te meer achter gekomen dat zijn defensie versterking behoeft. Bovendien is de club ontevreden over de prestaties van de Spanjaard Oleguer, die werd gehaald als vervanger van John Heitinga.
Kut net een minuut te laat!
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 06, 2009 11:46 am

Pfff...dat meen je niet. Ik had nog zo gehoopt dat het afgelopen zomer met een sisser was afgelopen. Hebben ze een half jaar extra de tijd gehad en dan komen ze alsnog met hem aan.
Nil volentibus arduum

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di jan 06, 2009 11:48 am

Ik zie liever Wielaert komen dan Elia. Alleen Wielaert kan natuurlijk niet meedoen in de UEFA-cup. Elia ook niet, maar die ik persoonlijk dan ook minder missen als de Suutjes fit zijn.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 06, 2009 11:51 am

Ach, de UEFA cup is sowieso maar een extraatje. Het zal me een zorg zijn als een versterking daar niet mee mag doen.

Maar ik denk niet dat Wielaert een speler is die ons echt beter gaat maken. In het gunstigste geval kan hij meedraaien maar een meerwaarde zie ik hem niet worden.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 06, 2009 11:53 am

Is die clausule dan al van kracht? Dit mag overigens best bij betrouwbaar transfernieuws.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 06, 2009 11:54 am

Ik juich het toe als Oleguer vervangen wordt. Neefkens en Luuk willen hem vast nog een half jaar aan het werk zien voor ze hem beoordelen, maar ik heb het helemaal gehad met deze Catalaanse parodie op een verdediger. :excited.gif:

Maar Wielaert... is er voor al dat geld niet beter te krijgen? Laat Elia maar zitten en haal een verdediger die echt verschil maakt. En die hoeft niet per se uit de Eredivisie te komen, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 06, 2009 11:56 am

Ik zie inderdaad graag dat we Oleguer vervangen. Maar alleen als er dan iemand gaat staan die ook echt een klasse beter is en die ons elftal dus echt sterker maakt. Anders kan hij net zo goed blijven staan.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jan 06, 2009 12:03 pm

Jöhnk schreef:Is die clausule dan al van kracht? Dit mag overigens best bij betrouwbaar transfernieuws.
Ik heb hem weer geopend. Daar verder over Wielaert.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 09, 2009 1:26 pm

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr jan 09, 2009 2:45 pm

Arsenal wil hem ook of vertaalt Google het een beetje beroerd?

peter

Bericht door peter » vr jan 09, 2009 2:49 pm

Nee dat klopt. Mino Raiola is de zaakwaarnemer en die kennen we nog. Mino Raiola + het noemen van Ajax zal er vast toe leiden dat die jongen ergens terecht kan.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr jan 09, 2009 2:53 pm

En Juventus en AC Milan willen hem ook, toch? Dus komt-ie dan naar Ajax,denk je...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr jan 09, 2009 3:00 pm

Ik hoop dat hij denkt aan zijn ontwikkeling..

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr jan 09, 2009 3:05 pm

pfff, heb je nog wat nieuws te melden of blijft het hierbij?

peter

Bericht door peter » vr jan 09, 2009 3:07 pm

Donkey Shot schreef:En Juventus en AC Milan willen hem ook, toch? Dus komt-ie dan naar Ajax,denk je...
http://en.wikipedia.org/wiki/Felipe_Mattioni_Rohde

Meer over 'em.

Gesloten