Aankopen SUGGESTIES
Moderator: mods
- Daily Blind
Met veel meer balvastheid in de ploeg door draver Rommedahl en gemaakte middenvelder Perez te vervangen met Sulejmani en Aissati zijn we al goed op weg naar meer defensieve zekerheid. Van Basten ziet de problemen van deze selectie goed in.
Verder moet er nu uiteraard nog een verdediger bij en zoals Marco aangaf het liefst twee. Ik heb echter het idee dat Van Basten tussen neus en lippen door al aangaf dat men moeite heeft om die mandekker te vinden. De scouting blijft blijkbaar in gebreke. In ieder geval ga ik er vanuit dat we het in eerste instantie van een huurling moeten hebben. Nu Henrique van de baan lijkt zou Ajax wellicht kunnen informeren naar Ivanovic of Breno. Die speelden afgelopen seizoen vrijwel niets en daar moet komend jaar toch echt verandering in komen.
Verder moet er nu uiteraard nog een verdediger bij en zoals Marco aangaf het liefst twee. Ik heb echter het idee dat Van Basten tussen neus en lippen door al aangaf dat men moeite heeft om die mandekker te vinden. De scouting blijft blijkbaar in gebreke. In ieder geval ga ik er vanuit dat we het in eerste instantie van een huurling moeten hebben. Nu Henrique van de baan lijkt zou Ajax wellicht kunnen informeren naar Ivanovic of Breno. Die speelden afgelopen seizoen vrijwel niets en daar moet komend jaar toch echt verandering in komen.
-
-
- AT Toto winner 05/06
De laatste tijd heb ik hier vaak gelezen dat we toch vooral complementaire verdedigers moeten hebben. Zo was er een speler die de verbeterde versie van Vermaelen was, dus moesten we die maar niet halen. Natuurlijk snap ik wel dat je in een ideale situatie complementaire centrumverdedigers (of zelfs complementair in de gehele linie) hebt, maar is dit niet een beetje een hype? Schrijven mensen dit niet omdat ze graag de expert willen uithangen? En moeten we niet al heel blij zijn als we gewoon twee goede verdedigers binnenhalen? Ik heb namelijk het idee dat de nadruk zo nu en dan meer op het complementaire dan op de pure verdedigende kwaliteiten wordt gelegd.
Aan de ene kant begrijp je dat het beter is om complementaire verdedigers te hebben, maar aan de andere kant vind je het een hype en iets wat mensen noemen om interessant over te komen?
Ik denk dat we een snelle, sterke mandekker nodig hebben die gewoon een man kan uitschakelen. Die hebben we nu immers niet. Ben ik nu een expert?
Ik denk dat we een snelle, sterke mandekker nodig hebben die gewoon een man kan uitschakelen. Die hebben we nu immers niet. Ben ik nu een expert?

"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Zo zie ik het ook graag. Ajax tracht eenmaal van achteruit te voetballen en op te bouwen. Met twee pure verdedigers ben je simpelweg veels kwetsbaar in de opbouw. De kans op balverlies is hoog en tempo maken en/of het spel snel willen voortzetten (een crosspass op Sulejmani die 1-tegen-1 staat) is er niet bij.michaelajaxfan schreef:
Ik heb namelijk het idee dat de nadruk zo nu en dan meer op het complementaire dan op de pure verdedigende kwaliteiten wordt gelegd.
Juve had interesse, van een transfer is het volgens mij nooit gekomen. Eeuwige zonde, die jongen heeft zelfs geen minuut het gras van Stamford Bridge mogen ruiken. Laat het een les zijn voor alle andere toekomstige toptalenten die voor de keuze staan: Chelsea of Ajax...joey schreef:Gaat die Ivanovich niet naar Italië?

AFCA!
13 miljoen euro of zoiets.On January 15, 2008, English football giants Chelsea confirmed that the club had agreed terms with Lokomotiv for Ivanovic’s £9 million transfer subject to the agreement of personal terms and the passing of a medical after overcoming competition from the likes of AC Milan, Juventus, Internazionale and Manchester United for his signature.
3 Verdedigers kopen ipv 2 , bij meerdere blessures denk aan Vermaelen , van der Wiel heb je personele problemen op de bank en dus ook op het veld een met zwakkere verdediging.
Laatst gewijzigd door Toppie op vr jul 18, 2008 3:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.