Oussama Assaidi

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Frisse

Re: Oussama Assaidi

Bericht door Frisse » zo aug 12, 2012 8:03 pm

Trab schreef:Na zijn uitspraken hoeft hij van mij ook niet te komen. Haal dan maar wildschut van vvv
Mag die jongen er financieel niet op vooruit willen gaan, op het moment dat hij de stap maakt naar de top van Nederland?

Tenminste een speler die er niet omheen draait en gewoon eerlijk is. Hij vindt dat hij bij Ajax wel wat meer mag verdienen dan bij SC Heerenveen. Gek hoor...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo aug 12, 2012 8:22 pm

Frisse schreef:

Mag die jongen er financieel niet op vooruit willen gaan, op het moment dat hij de stap maakt naar de top van Nederland?

Tenminste een speler die er niet omheen draait en gewoon eerlijk is. Hij vindt dat hij bij Ajax wel wat meer mag verdienen dan bij SC Heerenveen. Gek hoor...
Ik kan mij niet voorstellen dat hij evenveel bij Ajax gaat verdienen als bij Heerenveen. Hij vind het gewoon niet genoeg. Dat kan, maar dan blijft ie maar lekker zitten waar hij zit.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo aug 12, 2012 8:24 pm

Maar dat is dus precies wat Assaidi zelf ook zegt. :confused.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » zo aug 12, 2012 8:31 pm

Iniesta schreef:Open en eerlijk de situatie uitleggen mag blijkbaar niet ?
Nee, en wat al helemaal niet mag is onderhandelen over salaris, voor je het weet doe je aan El Hamdaoui denken. Zodra men hoopt dat het rond is moet het ook meteen rond zijn. De enigen die over hun salaris mogen onderhandelen zijn Jonk en Bergkamp, de financieel onafhankelijken en sindsdien is onderhandelen te ingewikkeld en getuigt het van een slechte mentaliteit. Er moet en zal gehuicheld worden door spelers. Heeft hij al wel gezegd dat Ajax altijd zijn droomclub is geweest?

Die jongen is volgend jaar transfervrij, als hij dan naar het buitenland gaat dan verdient hij erg veel. Dus het bod van Ajax zal wezenlijk beter moet zijn dan wat hij bij Heerenveen verdiende.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo aug 12, 2012 9:15 pm

De Boer over salariseisen Assaidi: ‘Wat wil je nog meer?’

Het enige wat nog leek te ontbreken, was de handtekening van Ouasamma Assaidi. De kaarten zijn sinds zondag toch weer anders komen te liggen, want Assaidi wil er wel flink op vooruit ten opzichte van zijn loonstrook van sc Heerenveen. Frank de Boer en Ajax passen daarvoor.

Eer
Ajax verwacht geen problemen over de transfersom met Heerenveen en De Boer meldde vrijdag nog dat de komst van Assaidi zo goed als rond was. Dat lijkt nu niet meer het geval. Tenminste, het gebeurt niet vaak dat twee partijen openlijk over geld discussiëren via de media.

Assaidi gaat er wel op vooruit bij Ajax, maar niet genoeg naar zijn zin. "Ik denk dat Ajax heel goed betaalt," stelt De Boer daar tegenover. "Als je om de twee weken voor 50.000 man kunt spelen, ook nog eens in de Champions League. Ja... Wat wil je dan nog meer?"

"Ik weet van iedereen wat-ie verdient en je krijgt bij Ajax echt heel veel betaald, maar het is ook een eer om voor Ajax te spelen. Champions League, een fantastisch stadion, 50.000 supporters. Ik val steeds in herhaling."
www.ajaxlife.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Frisse

Bericht door Frisse » zo aug 12, 2012 9:16 pm

Trab schreef:
Frisse schreef: Mag die jongen er financieel niet op vooruit willen gaan, op het moment dat hij de stap maakt naar de top van Nederland?

Ik kan mij niet voorstellen dat hij evenveel bij Ajax gaat verdienen als bij Heerenveen. Hij vind het gewoon niet genoeg. Dat kan, maar dan blijft ie maar lekker zitten waar hij zit.
Maar Trab, dat is dus precies wat Assaidi zelf ook zegt. Misschien wil hij wel een ton of twee meer verdienen dan bij Heerenveen. Geef ik hem groot gelijk in. Over een jaar loopt z'n contract af en kan hij er bij veel andere clubs flink op vooruit gaan. Die jongen wil heus wel naar Ajax, maar vindt waarschijnlijk dat er wel wat extra's tegenover het opgeven van z'n transfervrije status moet staan.

Las hier ook allerlei opmerkingen over zijn gedrag op het veld. Snap zelf niet zo waar dat vandaan komt. Assaidi is volgens mij zelden tot nooit op een negatieve manier bezig met tegenstanders of scheidsrechters. Sportieve speler.

zeux

Bericht door zeux » zo aug 12, 2012 9:20 pm

"maar het is ook een eer om voor Ajax te spelen. Champions League, een fantastisch stadion, 50.000 supporters. Ik val steeds in herhaling."
Teren op oude roem (en arrogantie).

Als dit daadwerkelijk als houding onderdeel van het 'nieuwe zakendoen' wordt, dan gaat het echt never goedkomen. Wake up. Het is 2012.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Khraa

Bericht door Khraa » zo aug 12, 2012 9:22 pm

Als hij boven het plafond wil krijgen is het jammer. Je gaat niet voor een gokje de hoofdprijs betalen. Dat kan je niet maken tov je andere spelers. Doe je dat wel krijg je meer gezeik in je team.

Volgende.....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

elliquido

Bericht door elliquido » zo aug 12, 2012 9:23 pm

Dan gaat ie toch lekker naar het buitenland
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo aug 12, 2012 9:23 pm

Assaidi: Ajax moet me meer betalen

AMSTERDAM - "Zolang het salaris wat Ajax biedt niet goed is, speel ik nog bij Heerenveen", was aanvaller Oussama Assaidi tegenover Eredivisie Live duidelijk over zijn toekomstplannen. "De clubs zijn rond, maar ik niet. Ze moeten me wel een goed salaris bieden, want ik wil er op vooruit gaan. Maar ze zeggen dat ze een salarisplafond hebben."

"Je moet wel graag voor Ajax willen spelen", zei de Amsterdamse trainer Frank de Boer over de transfer van Assaidi. "We hebben een fantastisch stadion, we spelen Champions League en we betalen volgens mij het beste van alles Nederlandse clubs. Genoeg redenen om voor Ajax te willen spelen."
www.telegraaf.nl

Het lijkt me sterk dat Assaidi er niet flink op vooruit zou gaan als hij naar Ajax gaat.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » zo aug 12, 2012 9:42 pm

Mwah, wat is flink t.o.v. Heerenveen ?.Wat zou zijn salaris dan zijn bij Heerenveen ?.250.000 Euro of zo ?.
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 12, 2012 9:56 pm

Zeux schreef:
"maar het is ook een eer om voor Ajax te spelen. Champions League, een fantastisch stadion, 50.000 supporters. Ik val steeds in herhaling."
Moet Ajax dan ook nog eens de rode loper uitleggen voor.. ehm, over wie hebben we het, oh ja, de grote Assaidi?

Club heeft z'n richtlijnen en biedt een aardig podium voor een grote sprong. Vraag het Vertonghen, Vermaelen, Suarez, Anita etc.

Het is blijkbaar very-2012 voor een speler om Ajax het vel over de oren te willen trekken. Gelukkig doet Ajax daaraan niet mee. De tijden van 2 M voor Oleguer en 1.4 M voor Atouba zijn voorbij. En als Ous dat niet trekt, dan komt ie niet.

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 12, 2012 10:02 pm

Hij kan in het buitenland ongetwijfeld meer verdienen, en als hij nog een jaartje wacht, kan hij transfervrij een leuk tekengeld incasseren bij Swansea of Fullham ofzo. Als dat zijn ambitie is, hoeven we niet te treuren als het niet doorgaat.
I think I lost my fucking headache

Khraa

Bericht door Khraa » zo aug 12, 2012 10:06 pm

Dat kan hem nog wel eens gaan tegenvallen. Na een jaar trainen en spelen onder Van Basten (en zonder Dost), kan je waarde opeens zomaar flink gedaald zijn.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 12, 2012 10:07 pm

Niet aan beginnen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

zeux

Bericht door zeux » zo aug 12, 2012 10:10 pm

wimpey schreef:
Zeux schreef:
Moet Ajax dan ook nog eens de rode loper uitleggen voor.. ehm, over wie hebben we het, oh ja, de grote Assaidi?

Club heeft z'n richtlijnen en biedt een aardig podium voor een grote sprong. Vraag het Vertonghen, Vermaelen, Suarez, Anita etc.

Het is blijkbaar very-2012 voor een speler om Ajax het vel over de oren te willen trekken. Gelukkig doet Ajax daaraan niet mee. De tijden van 2 M voor Oleguer en 1.4 M voor Atouba zijn voorbij. En als Ous dat niet trekt, dan komt ie niet.
Ik zeg niet dat je alles moet betalen, maar 'de eer' is echt niet meer van deze tijd. En Ajax is ook niet meer in die positie. Mooie transfers komen ook via andere clubs tot stand.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 12, 2012 10:17 pm

Ook bij Ajax kan je je financieel onafhankelijk voetballen. Maar Ajax heeft een salarisplafond. Nogmaals, als je denkt bij Swansea of Porthmouth gelukkiger te worden, moet je zeker daarvoor kiezen.

Frisse

Bericht door Frisse » zo aug 12, 2012 10:17 pm

LucaS schreef:Hij kan in het buitenland ongetwijfeld meer verdienen, en als hij nog een jaartje wacht, kan hij transfervrij een leuk tekengeld incasseren bij Swansea of Fullham ofzo. Als dat zijn ambitie is, hoeven we niet te treuren als het niet doorgaat.
Hij heeft deals met Galatasaray en Spartak Moskou, waar hij veel meer geld kon verdienen dan bij Heerenveen en Ajax, afgeblazen vanwege familieomstandigheden. Die jongen wil nog in Nederland blijven.

Vind het heel opmerkelijk dat een speler volgens velen hier bij het maken van zo'n grote career move als deze blijkbaar niet mag vragen naar een normale opwaardering van z'n salaris. Maar goed, de mening van sommigen dat Assaidi niet goed genoeg is voor Ajax zal ook wel enigszins doorklinken. Ik denk zelf dat Assaidi een uitstekende versterking zou zijn. En vind het niet meer dan logisch dat hij een goede deal wil, voor het opgeven van z'n transfervrije status in 2013.

Ajax heeft Vertonghen, Anita, Janssen, Cvitanich, El Hamdaoui en Özbiliz verkocht en heeft nog een aantal grootverdieners van de loonlijst kunnen schrappen. Daarnaast speelt het voor het derde seizoen op rij Champions League. Dat men voorzichtig is valt alleen maar te prijzen, maar ik heb het idee dat de beleidsbepalers bij Ajax op dit moment doen alsof de hele wereld gek is geworden. Als er niet een deel van het geld geïnvesteerd wordt gaat Ajax achterop raken. En als er dan toch zo nodig compleet op de jeugd vertrouwd moet worden, laat men het dan goed doen. Dus niet Daley Blind, Serero en Ebecilio opstellen, maar echt talent als Denswil, Boccara en Fischer.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo aug 12, 2012 10:20 pm

Frisse schreef:
Maar Trab, dat is dus precies wat Assaidi zelf ook zegt. Misschien wil hij wel een ton of twee meer verdienen dan bij Heerenveen. Geef ik hem groot gelijk in. Over een jaar loopt z'n contract af en kan hij er bij veel andere clubs flink op vooruit gaan. Die jongen wil heus wel naar Ajax, maar vindt waarschijnlijk dat er wel wat extra's tegenover het opgeven van z'n transfervrije status moet staan.

Las hier ook allerlei opmerkingen over zijn gedrag op het veld. Snap zelf niet zo waar dat vandaan komt. Assaidi is volgens mij zelden tot nooit op een negatieve manier bezig met tegenstanders of scheidsrechters. Sportieve speler.
Ik geef Ajax groot gelijk. We kunnen wel zeiken over het nieuwe beleid, maar het feit is dat Ajax - zelfs met plaatsing voor cl - geen zwarte cijfers kan schrijven. Vorig jaar is het enkel gelukt doordat ze ook transferinkomsten hadden. De salarissen moeten omlaag wil je niet afhankelijk zijn van cl en verkoop van spelers. Als meneer assaidi de aanbieding te laag vindt, dan blijft hij maar lekker bij Heerenveen.

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 12, 2012 10:20 pm

Zeux schreef: Ik zeg niet dat je alles moet betalen, maar 'de eer' is echt niet meer van deze tijd.
FdB zegt het zoals het is: goed salaris, niet buitensporig en heel behoorlijke randvoorwaarden als CL en een volle Arena. Als Ous dat niet voldoende (eer) vindt, blijft ie lekker bij Heerenveen.

Het is het nieuwe realisme: Schöne en Sana kiezen (e)er wel voor, Ous en Narsingh niet. So be it.

Khraa

Bericht door Khraa » zo aug 12, 2012 10:22 pm

Inderdaad. Tijdens het interview na de wedstrijd van Heerenveen eerst zielig roepen dat je "er wel op vooruit moet gaan", als dan de interviewer dan vraagt:" ga je er dan niet op vooruit?" erop antwoorden dat je er wel op vooruit gaat maar niet genoeg.

Raiola vraagt niet om normale verbeteringen, die gaat voor het onderste uit de kan. Prima, maar niet meer bij ons.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo aug 12, 2012 10:24 pm

Zeux schreef:Ik zeg niet dat je alles moet betalen
Met andere woorden: Ajax mag een grens stellen. Toch? Ze willen Assaidi best hebben, maar niet tegen elke prijs. En Assaidi wil voor Ajax spelen, maar ook niet voor elke prijs. Dat kan, dat mag.

Dit nieuwe beleid zal Ajax uiteindelijk naar kleinere landen als Belgie, Denemarken, Zweden, etc. leiden, waar de spelers wel betaalbaar zijn. Het zal Ajax dwingen tot beter scouten. Niks onrealistisch aan.

Frisse

Bericht door Frisse » zo aug 12, 2012 10:32 pm

Trab schreef:
Frisse schreef:

Ik geef Ajax groot gelijk. We kunnen wel zeiken over het nieuwe beleid, maar het feit is dat Ajax - zelfs met plaatsing voor cl - geen zwarte cijfers kan schrijven. Vorig jaar is het enkel gelukt doordat ze ook transferinkomsten hadden. De salarissen moeten omlaag wil je niet afhankelijk zijn van cl en verkoop van spelers. Als meneer assaidi de aanbieding te laag vindt, dan blijft hij maar lekker bij Heerenveen.
Beide partijen staan goed in hun recht, denk ik. Ajax mag een algemene grens stellen en daar geen uitzondering in willen maken. Assaidi mag vinden dat hij meer hoort te verdienen bij een transfer hogerop.

Hoe dan ook, een transfer van Assaidi zou goed nieuws voor Ajax betekenen. Creatief, snel, explosief, verfijnd in de kleine ruimte, lefgozertje, gaat binnendoor en buitenom. En het is een speler die rustig blijft in het veld.

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 12, 2012 10:33 pm

Uit het interview blijkt dat Ajax hem gelijk het salarisplafond heeft geboden. Als dat niet genoeg is gaat ie inderdaad voor zijn transfervrije status bij een B-club. Niet aan beginnen. Zelfs niet als ie alsnog akkoord gaat met het salarisplafond. Bovendien moet je Railola ook zo veel mogelijk buiten de deur houden. De rat.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo aug 12, 2012 10:35 pm

Dag, overschatte zaalvoetballer met je attitude blijf maar lekker bij Heerenveen.
YNWA

Plaats reactie