Saneren of investeren

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Giacomo Puccini

Re: Saneren of investeren

Bericht door Giacomo Puccini » zo jan 31, 2010 11:29 am

LucaS schreef:Op die manier doorbreek je die vicieuze cirkel niet. Want als Jol niet gaat presteren met de door hem aangekochte spelers gaat hij er uit en dan komt er een nieuwe trainer die moet presteren met door hem aangekochte spelers. Dat verhaal kennen we nu wel, nu maar eens een trainer die gaat presteren met de 70 contractspelers die er al zijn!
Het is bewezen dat een nieuwe trainer bijna nooit tot betere resultaten lijdt. Behalve dan wanneer de oude trainer er echt geen hout van kan, maar gezien het CV van Jol is dat al uitgesloten. Ajax heeft een weg ingeslagen met Jol en moet daaraan vasthouden. En of je dan kampioen wordt of tweede, dat valt niet te voorspellen. Voetbal blijft te allen tijden een sport met winnaars en verliezers. Daarom moet je in je begroting ook rekening houden met het feit dat je niet altijd eerste wordt en bijbehorende Champions League inkomsten hebt.

Het lijkt er in ieder geval op dat het verwachtingspatroon bij Ajax tot normale proporties is gereduceerd. In het verleden zijn coaches ontslagen die kampioen werden of volop meededen om het kampioenschap, maar het was nog niet perfect genoeg. Niemand bleek bestand tegen de torenhoge druk en van lange termijn beleid kwam dan ook niets terecht. Inmiddels heeft alles om Ajax heen de realiteit langzamerhand geaccepteerd en daarom staat Jol niet ter discussie terwijl Ajax nummer drie is. Dat is tenminste een gezond werkklimaat, een betere voedingsbodem voor successen. Drie punten tegen de kakkerlakken biijvoorbeeld!
Ajax!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jan 31, 2010 11:31 am

En als we die verliezen dan begint men echt wel te zagen, hoor. Binnen Ajax en in de media.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo jan 31, 2010 11:42 am

Peter schreef:En als we die verliezen dan begint men echt wel te zagen, hoor. Binnen Ajax en in de media.
Natuurlijk loopt de druk bij iedere nederlaag op, en bij een nederlaag in Rotterdam helemaal. Maar jij vind de druk bij Ajax nog even hoog als toen Olsen en Adriaanse de leiding hadden? Ik niet hoor.

Nog even reagerend op Joey: met de eerste twee alinea's ben ik het eens, maar niet met de laatste. Een club moet met een trainer niet samenwerken op een straf/beloning basis. Samen met de trainer zet je een visie en missie uit en als je gezamenlijk tot de conclusie komt dat investeringen nodig zijn om deze te kunnen realiseren, dan ga je kijken wat er mogelijk is, mits binnen het redelijke. Van Basten kreeg onverantwoord veel geld, en besteedde een aanzienlijk deel ook nog eens aan één speler, die waarschijnlijk niet eens door de medische keuring had mogen komen. Zo moet het dus niet.
Ajax!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo jan 31, 2010 11:55 am

joey schreef:Neef, dat moeten de supporters dan maar accepteren. En ik denk ook dat ze dat doen als de directie aantoont kennis van zaken te hebben. En eerlijk is over de stand van zaken. In de hele voetbalwereld heeft de crisis toegeslagen en er gaan harde klappen vallen. We moeten zorgen dat Ajax niet in de problemen komt.
Dus als Urby een in zijn ogen belachelijk contract krijgt (met NB dezelfde voorwaarden) ook niet meehuilen met hem dat het bestuur zo gemeen doet en dat hij toch echt altijd zijn best heeft gedaan.... :ajax.gif:

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo jan 31, 2010 12:02 pm

oei, nou vraag je een hoop van joey, neefkens. urby verdient al zo weinig, hè?
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 31, 2010 12:03 pm

Giacomo Puccini schreef:Nog even reagerend op Joey: met de eerste twee alinea's ben ik het eens, maar niet met de laatste. Een club moet met een trainer niet samenwerken op een straf/beloning basis. Samen met de trainer zet je een visie en missie uit en als je gezamenlijk tot de conclusie komt dat investeringen nodig zijn om deze te kunnen realiseren, dan ga je kijken wat er mogelijk is, mits binnen het redelijke. Van Basten kreeg onverantwoord veel geld, en besteedde een aanzienlijk deel ook nog eens aan één speler, die waarschijnlijk niet eens door de medische keuring had mogen komen. Zo moet het dus niet.
Over dat laatste kunnen we het eens zijn, maar we moeten niet net doen alsof dit een unicum was. Van Basten kwam binnen, kon eisen stellen en bedong een bepaald budget voor aankopen. Toen ging hij spelers halen, terwijl hij nog niet eens wist wat er bij Ajax rondliep. Hetzelfde zie je nu weer met Jol. Die heeft meteen een paar bekenden gehaald en een paar 'talenten' via zaakwaarnemers, enz. Spelers die we bij nader inzien niet nodig bleken te hebben. Opeens deed hij een 'uitvinding' en was Atouba overbodig, bijvoorbeeld. Dat is toch geen beleid? En nu, na een half jaar, heeft hij Lindgren ontdekt, die hij eerst wilde verpatsen. Blijkbaar wist hij niet wat Lindgren kon. Ik stel vast dat een trainer dus eerst moet analyseren wat er rondloopt, want hoe kan hij dat weten? Maar waarom zou hij dat doen als je hem de portemonnee geeft?

Spelers kopen moet een laatste redmiddel zijn, geen automatisme. In principe moet je een trainer het doen met wat hij heeft. Wij hebben veel jonge spelers, die kunnen zich ontwikkelen. Onze trainer moet daar oog voor hebben, anders past hij niet bij Ajax. (De vraag is natuurlijk of Jol er oog voor heeft. Ik twijfel daar wel een beetje aan.)
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » zo jan 31, 2010 4:56 pm

Neefkens schreef:
joey schreef:Neef, dat moeten de supporters dan maar accepteren. En ik denk ook dat ze dat doen als de directie aantoont kennis van zaken te hebben. En eerlijk is over de stand van zaken. In de hele voetbalwereld heeft de crisis toegeslagen en er gaan harde klappen vallen. We moeten zorgen dat Ajax niet in de problemen komt.
Dus als Urby een in zijn ogen belachelijk contract krijgt (met NB dezelfde voorwaarden) ook niet meehuilen met hem dat het bestuur zo gemeen doet en dat hij toch echt altijd zijn best heeft gedaan.... :ajax.gif:
.. Dan telt het niet ... Neefkens ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » zo jan 31, 2010 5:01 pm

joey schreef: Spelers kopen moet een laatste redmiddel zijn, geen automatisme. In principe moet je een trainer het doen met wat hij heeft. Wij hebben veel jonge spelers, die kunnen zich ontwikkelen. Onze trainer moet daar oog voor hebben, anders past hij niet bij Ajax. (De vraag is natuurlijk of Jol er oog voor heeft. Ik twijfel daar wel een beetje aan.)
Dat ontwikkelen doe je toch niet in het eerste ?.Ik geloof dat jij wel tien keer hier verteld hebt dat een speler KLAAR moet zijn als ie de overstap maakt naar het eerste.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » zo jan 31, 2010 5:09 pm

Grappig dat we nu uit naar Go Ahead moeten. Lang geleden had Ajax ook geen geld, mopperde de trainer daarover en moesten twee jonge Ajacieden noodgedwongen bij de competiestart in Deventer debuteren. Spelers die daarna buitengewoon goed terecht gekomen zijn.
I think I lost my fucking headache

Toppie

Bericht door Toppie » zo jan 31, 2010 5:20 pm

LucaS schreef:Grappig dat we nu uit naar Go Ahead moeten. Lang geleden had Ajax ook geen geld, mopperde de trainer daarover en moesten twee jonge Ajacieden noodgedwongen bij de competiestart in Deventer debuteren. Spelers die daarna buitengewoon goed terecht gekomen zijn.

Aangezien we geen kampioen kunnen worden en dus weer geen CL spelen lijkt saneren voor 2 jaar het beste :blush.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 31, 2010 5:37 pm

999 schreef:
joey schreef: Spelers kopen moet een laatste redmiddel zijn, geen automatisme. In principe moet je een trainer het doen met wat hij heeft. Wij hebben veel jonge spelers, die kunnen zich ontwikkelen. Onze trainer moet daar oog voor hebben, anders past hij niet bij Ajax. (De vraag is natuurlijk of Jol er oog voor heeft. Ik twijfel daar wel een beetje aan.)
Dat ontwikkelen doe je toch niet in het eerste ?.Ik geloof dat jij wel tien keer hier verteld hebt dat een speler KLAAR moet zijn als ie de overstap maakt naar het eerste.
Dat zou mooi zijn, maar het is zoals het is. En jonge spelers kunnen nog wel beter worden natuurlijk. Gewoon elke dag keihard trainen op basisvaardigheden en automatismen, misschien gaat Ajax dan ook zonder aankopen wel beter spelen.

999

Bericht door 999 » zo jan 31, 2010 5:47 pm

joey schreef:
999 schreef:
Dat zou mooi zijn, maar het is zoals het is. En jonge spelers kunnen nog wel beter worden natuurlijk. Gewoon elke dag keihard trainen op basisvaardigheden en automatismen, misschien gaat Ajax dan ook zonder aankopen wel beter spelen.
Maar dat willen we toch allemaal, maar dat gaat toch niet in een half jaar ( Jol ).Persoonlijk vind ik het allemaal heel makkelijk roepen.Laten we nu eens wel aannemen dat vanaf Jol men goed bezig is met jeugdig talent, goed scouten enz.Dan verwacht ik toch pas over zo'n anderhalf jaar daar daadwerkelijk de resultaten van te gaan zien.Er zullen er best eentje, hoogstens twee tegen het eerste gaan aanschuren, maar dat lijkt me niet genoeg .. In het eerste moet je er klaar voor zijn ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 31, 2010 5:58 pm

Dan hoop je iets van progressie te zien, iets van een idee achter het spel, iets van organisatie. Maar nee, het blijft ploegen en ploeteren. :confused.gif:

Maar misschien kan Jol de spelerslijst eens nalopen. Hij heeft Lindgren al ontdekt op de tribune, wie weet wie nog meer bij hem in de smaak zou kunnen vallen.

999

Bericht door 999 » zo jan 31, 2010 6:06 pm

joey schreef:Dan hoop je iets van progressie te zien, iets van een idee achter het spel, iets van organisatie. Maar nee, het blijft ploegen en ploeteren. :confused.gif:

Maar misschien kan Jol de spelerslijst eens nalopen. Hij heeft Lindgren al ontdekt op de tribune, wie weet wie nog meer bij hem in de smaak zou kunnen vallen.
Ach, hier ga ik niet meer op in.Herhaling van zetten Joey.De een ziet geen progressie, de ander wel ( wat, ikke dus ).De een haalt de niet progressie uit de punten, de ander de progressie aan de manier van voetballen.

Zal je wel uit de droom helpen, een andere trainer zal echt niet veel verschil gaan maken met de selectie zoals ie nu is.Die zal ook beetje bij beetje verschil boeken t.o.v. vorige jaren.En dat gaat volgens velen dus niet snel genoeg.

Weer een trainer eruit voordat ie ook maar iets heeft neer kunnen zetten lijkt me nu het stomste wat je kan doen.
Blij met de punten ...

goodfella

Bericht door goodfella » zo jan 31, 2010 6:48 pm

Zowel het voetbal als de resultaten zijn de laatste wedstrijden dra-ma-tisch.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo jan 31, 2010 8:40 pm

Dramatisch is als je uit de beker gevlogen zou zijn en van feyenoord en AZ had verloren. Je bent de realiteit helemaal uit het oog verloren.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 31, 2010 10:36 pm

De beker doet er niet toe. Een troostprijs.

Ajax hobbelt op een keurige derde plaats af. Ieder mag voor zichzelf bepalen of dat dramatisch is of niet.

(Slop zal het wel dramatisch vinden, neem ik aan.)

999

Bericht door 999 » ma feb 01, 2010 12:21 am

Onzin.De beker is gewoon een prijs.
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma feb 01, 2010 6:25 am

joey schreef:De beker doet er niet toe. Een troostprijs.

Ajax hobbelt op een keurige derde plaats af. Ieder mag voor zichzelf bepalen of dat dramatisch is of niet.

(Slop zal het wel dramatisch vinden, neem ik aan.)
GF heeft het over de dramatische resultaten van de laatste wedstrijden, dat slaat dus echt nergens op. We winnen er 2 en eentje gelijk.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 01, 2010 9:55 am

Inderdaad. Ik geef zelfs een kampioenschap nog niet op. PSV en Twente gaan echt nog wel meer punten verspelen, komen nog naar de Arena, spelen nog tegen AZ en Feyenoord en tegen elkaar... Wie weet!

Ajax moet nu met deze selectie verder. In de zomer moet zsm een centrale verdediger worden aangetrokken en een rechtsbuiten en spits.
IK GELOOF!!!!!!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma feb 01, 2010 11:54 am

Neefkens schreef:Dramatisch is als je uit de beker gevlogen zou zijn en van feyenoord en AZ had verloren. Je bent de realiteit helemaal uit het oog verloren.
iets wat onder Van Basten heel goed denkbaar was.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

999

Bericht door 999 » ma feb 01, 2010 12:43 pm

Rishi schreef:Inderdaad. Ik geef zelfs een kampioenschap nog niet op. PSV en Twente gaan echt nog wel meer punten verspelen, komen nog naar de Arena, spelen nog tegen AZ en Feyenoord en tegen elkaar... Wie weet!

Ajax moet nu met deze selectie verder. In de zomer moet zsm een centrale verdediger worden aangetrokken en een rechtsbuiten en spits.
Geen linksback ?.

Had je wat namen in gedachten, en wat gaat dat kosten Rishi ?.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 01, 2010 12:47 pm

Ik vind Urby wel prima als linksback. Hij kan ook als linksbuiten spelen, dan hoef je geen rechtsbuiten aan te trekken van mij. Dan ga ik er even van uit dat Josefzoon, Castillion, Eriksen en Suk goede talentvolle vervangers zijn. Eventueel nog Zeegelaar.

Namen? Geen idee..
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 01, 2010 2:29 pm

joey schreef:Dan hoop je iets van progressie te zien, iets van een idee achter het spel, iets van organisatie. Maar nee, het blijft ploegen en ploeteren. :confused.gif:
En vooral trial and error. 4 linksbacks gebruiken in de eerste 5 competitiewedstrijden bijv. Een idee, een visie: ik heb er Jol nog niet op kunnen betrappen. Inzakken en lange halen lijkt zijn 'visie' te zijn.

Jol: we wille voetbal zien. Besteed eens wat meer tijd aan wat er mis gaat op het trainingsveld dan aan hetgeen er financieel niet mogelijk is!!!!
Ik hoop vooral dat Jol de spelerslijst met rust moet laten. Laat en willekeurige naam vallen en Jol wil 'm naar Ajax halen.

Jol is voor mij een duidelijk gevalletje van NEXT. Effe doorbijten nog, met een beetje mazzel stapt ie zelf op.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 01, 2010 2:33 pm

Blessures en een gebrek aan kwaliteit in de voorhoede zorgde ervoor dat hij moest schuiven met Urby Wimpey.... En NATUURLIJK is Atouba een miskoop van jewelste. Maar die kostte ons "maar" alleen een salaris.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie