Eljero Elia

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 16, 2008 6:07 pm

joey schreef:
Bertje schreef:De kwaliteit is wel een behoorlijk cruciaal onderdeel, ja. In de periode dat ik Ajax volg, is er nog nooit iemand mislukt die kwalitatief goed genoeg was.
Dani. Maar die heb jij misschien niet meegemaakt?
Zo, en is dat dan de regel of de uitzondering?

Ik ben nog niet overtuigd van de stelling dat investeren in goede voetballers gevaarlijk is. Ik ben namelijk van mening dat investeren in slechte voetballers veel gevaarlijker is, maar misschien zie ik dat dan wel helemaal verkeerd. Je weet het niet.

Goede spelers goedkoper in het buitenland? Zou kunnen, alhoewel zo'n Cvitanich (kan uitgroeien tot een goede spits, maar is geen toptalent) al bijna 7 miljoen moest kosten.

Achteraf hadden we Elia bij Den Haag weg moeten plukken. Ook al schijnt Ajax geen spelers van eredivisieclubs te mogen overnemen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 16, 2008 6:14 pm

Genoeg dure goede spelers in Zuid-Amerika, inderdaad. De meeste zelfs. Toch zie ik daar (maar bijvoorbeeld ook in het Oost-Blok) eerder een aantal koopjes rondlopen die echt goed zijn dan in Nederland.

goodfella

Bericht door goodfella » di dec 16, 2008 6:22 pm

Klopt Johnk. Je moet spelers uit Zuid Amerika halen. Zoals Cvitanich. Echter is het dan weer niet goed. Maar zoals je eens gezegd hebt, het is hier niet verboden om inconsequent (en leugenachtig) te zijn.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 16, 2008 6:49 pm

Thomas schreef:Genoeg dure goede spelers in Zuid-Amerika, inderdaad. De meeste zelfs.
En niet alleen in Zuid-Amerika. Ook in Zweden, Roemenie, Spanje.....daar weten wij alles van. :blush.gif:
Toch zie ik daar (maar bijvoorbeeld ook in het Oost-Blok) eerder een aantal koopjes rondlopen die echt goed zijn dan in Nederland.
Klopt, maar koopjes hebben vaak minder laten zien en hun niveau is dus twijfelachtig(er). Je ziet het ook bij Heerenveen. Sulejmani was de uitzondering. Daar tegenover staan tientallen spelers als Popov, Bak Nilsson, Granlund en ga zo maar door.

goodfella

Bericht door goodfella » di dec 16, 2008 6:52 pm

Nou Johnk, volgens de mensen zijn die spelers beter dan wat er bij Ajax rondloopt. :hypocrite.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di dec 16, 2008 7:07 pm

Nu jok je zelf een beetje, goodfella. Of meen je niet wat je schrijft?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di dec 16, 2008 7:13 pm

Hij meent het vast niet, kan bijna niet anders.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di dec 16, 2008 7:13 pm

Ik zie ook véél liever een goede verdediger komen dan Elia, maar als je het vanuit Ajax bekijkt, valt wel te verdedigen dat Ajax nu eindelijk doet wat het jarenlang is verweten níet te doen: anticiperen. Jarenlang werden (sleutel)spelers verkocht zonder dat daar op tijd een adequate vervanger voor stond. Nu had men Cvitanich al klaar staan voordat Huntelaar wegging en als ze Elia kopen zou je hem als vervanger kunnen zien voor Suarez die over een half jaar zeer waarschijnlijk vertrekt. Dan kan Elia een half jaar aan het hogere niveau wennen en vanaf de zomer knallen.

Wat dan wél een goede vraag is, is waarom ze al dat geanticipeer alleen voor de aanvallers toepassen en bij de verdiging alleen met noodverbandjes, koopjes en andere prutsers aan komen zetten. Ik ben bang dat ze bij Ajax gewoon niet wíllen zien dat ze moeten investeren in de achterhoede.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 16, 2008 7:22 pm

Als Ajax deze winterstop niet met een goede verdediger aan komt zetten mogen we inderdaad concluderen dat ze het niet zien of niet willen zien.

goodfella

Bericht door goodfella » di dec 16, 2008 7:49 pm

Duke schreef:Nu jok je zelf een beetje, goodfella. Of meen je niet wat je schrijft?
Nou Duke, de stemming is toch wel dat Ajax geen betere voetballers dan AZ, Heerenveen of Groningen heeft.

En Johnk, dan wil van Basten het niet zien. Alhoewel, als Kennedy, Rommedahl, Delorge, Gentenaar, Anita en Martina wegmogen of worden verhuurd dan mag hij nog een verdediger kopen om aan de selectie van 24 te voldoen. Gelukkig lijkt Oleguer niet nog een paar slechte wedstrijden te mogen spelen. Hopelijk een package deal Elia en Douglas.

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 16, 2008 8:13 pm

Scherrer schreef:Ik zie ook véél liever een goede verdediger komen dan Elia, maar als je het vanuit Ajax bekijkt, valt wel te verdedigen dat Ajax nu eindelijk doet wat het jarenlang is verweten níet te doen: anticiperen. Jarenlang werden (sleutel)spelers verkocht zonder dat daar op tijd een adequate vervanger voor stond. Nu had men Cvitanich al klaar staan voordat Huntelaar wegging en als ze Elia kopen zou je hem als vervanger kunnen zien voor Suarez die over een half jaar zeer waarschijnlijk vertrekt. Dan kan Elia een half jaar aan het hogere niveau wennen en vanaf de zomer knallen.
Lijkt me ook. Suarez vertrekt over een half jaar, Elia neemt zijn plek in.
Wat dan wél een goede vraag is, is waarom ze al dat geanticipeer alleen voor de aanvallers toepassen en bij de verdiging alleen met noodverbandjes, koopjes en andere prutsers aan komen zetten. Ik ben bang dat ze bij Ajax gewoon niet wíllen zien dat ze moeten investeren in de achterhoede.
Nou, Ajax wilde naast Oleguer nog Henrique of Wielaert. En men is (dat heb ik uit betrouwbare) bron nog met 2 jonge buitenlandse verdedigers bezig geweest nadat de komst van Henrique en Wielaert niet mogelijk bleek. Het lijkt me dus dat ze het wél zien en ik neem dan ook aan dat men in de winterstop nog een verdediger haalt.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » di dec 16, 2008 8:17 pm

Jöhnk schreef:Klopt, maar koopjes hebben vaak minder laten zien en hun niveau is dus twijfelachtig(er). Je ziet het ook bij Heerenveen. Sulejmani was de uitzondering. Daar tegenover staan tientallen spelers als Popov, Bak Nilsson, Granlund en ga zo maar door.
Wie zijn dat nou weer :smallgrin.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di dec 16, 2008 8:18 pm

Maar is men daar nu nog mee bezig is de vraag. Bij de komst van Sno heeft men namelijk een verdediger+middenvelder (met in het achterhoofd een reservespits) gekocht. Een buitenlandse verdediger had men bijvoorbeeld al wel kunnen vastleggen, hoor.

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 16, 2008 8:23 pm

Peter schreef:Maar is men daar nu nog mee bezig is de vraag. Bij de komst van Sno heeft men namelijk een verdediger+middenvelder (met in het achterhoofd een reservespits) gekocht. Een buitenlandse verdediger had men bijvoorbeeld al wel kunnen vastleggen, hoor.
Sno heeft nog niet een keer in de verdediging gespeeld. Bovendien zocht Ajax een breker toen Ajax Sno haalde, want Enoh was toen nog niet vastgelegd.

En aan 'een' buitenlandse verdediger hebben we niet veel. H&M haalden 'een' Deense hardloper, 'een' versleten loser van Newcastle, 'een' versleten tip van JC, 'een' aftandse stormram. En 'een' waardeloze Roemeen.

Zaak dat er nu 'een' aanwinst voor de defensie wordt gehaald. Ik denk dat dat wel goed komt.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 16, 2008 8:25 pm

Hoeladans schreef:
Jöhnk schreef:Klopt, maar koopjes hebben vaak minder laten zien en hun niveau is dus twijfelachtig(er). Je ziet het ook bij Heerenveen. Sulejmani was de uitzondering. Daar tegenover staan tientallen spelers als Popov, Bak Nilsson, Granlund en ga zo maar door.
Wie zijn dat nou weer :smallgrin.gif:
Willekeurige Scandinavische namen. Ik dacht dat het niet op zou vallen. :blush.gif:

Heerenveen gaat ze ongetwijfeld ooit nog eens kopen. :hypocrite.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 16, 2008 8:25 pm

Peter schreef:Maar is men daar nu nog mee bezig is de vraag. Bij de komst van Sno heeft men namelijk een verdediger+middenvelder (met in het achterhoofd een reservespits) gekocht. Een buitenlandse verdediger had men bijvoorbeeld al wel kunnen vastleggen, hoor.
Ah, natuurlijk. Het duurt nog 15 dagen voordat de transferperiode begint, maar we gaan Ajax er nu al op afrekenen dat ze in de winter nog geen verdediger hebben gehaald. Typisch weer.

Zou het misschien kunnen dat de clubs met goede verdedigers deze verdedigers liever niet zien vertrekken en dat het dus wellicht wat tijd kost? Kijk bijvoorbeeld hoeveel tijd Ajax heeft gestoken in de onderhandelingen om Sulejmani.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » di dec 16, 2008 8:27 pm

Bertje schreef:
Ah, natuurlijk. Het duurt nog 15 dagen voordat de transferperiode begint, maar we gaan Ajax er nu al op afrekenen dat ze in de winter nog geen verdediger hebben gehaald. Typisch weer.

Zou het misschien kunnen dat de clubs met goede verdedigers deze verdedigers liever niet zien vertrekken en dat het dus wellicht wat tijd kost? Kijk bijvoorbeeld hoeveel tijd Ajax heeft gestoken in de onderhandelingen om Sulejmani.
Het begint wel te kriebelen, Bert. DIt excuus horen we namelijk al jaaaaren. In de zomer werden we blij gemaakt met een dode mus.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di dec 16, 2008 8:27 pm

goodfella schreef:
Duke schreef:Nu jok je zelf een beetje, goodfella. Of meen je niet wat je schrijft?
Nou Duke, de stemming is toch wel dat Ajax geen betere voetballers dan AZ, Heerenveen of Groningen heeft.
Nee, de stemming is volgens mij eerder dat Ajax, ondanks de betere spelers, geen beter voetbal speelt dan AZ. Heerenveen en Groningen zijn echt niet beter.

En als het al over de spelers zou gaan, betrof het in ieder geval niet spelers als Popov, Bak Nilsson, Granlund en ga zo maar door. Want dat zijn echt geen toppers.

Maar goed, je bedoelde dus iets anders dan je (volgens mij) zei.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » di dec 16, 2008 8:29 pm

Hahaha, en Duke neemt het gewoon over. :biggrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 16, 2008 8:29 pm

Bertje schreef: Ah, natuurlijk. Het duurt nog 15 dagen voordat de transferperiode begint, maar we gaan Ajax er nu al op afrekenen dat ze in de winter nog geen verdediger hebben gehaald. Typisch weer.
Inderdaad vermoeiend. Blijkbaar maakt het niet uit of er een goede verdediger wordt gehaald, zolang er maar een verdediger wordt gehaald.

Wat mij betreft is die verdediger die Ajax haalt vooral een goede bouwer en organisator. Defensief staat Ajax dit seizoen al vele malen beter dan in het recente verleden. Waar het nu om gaat, is om meer vastigheid in de opbouw te krijgen.

goodfella

Bericht door goodfella » di dec 16, 2008 8:30 pm

Duke, na die nederlaag in Heerenveen werd er toch getwijfeld aan de kwaliteit van de spelers.

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 16, 2008 8:31 pm

goodfella schreef:Duke, na die nederlaag in Heerenveen werd er toch getwijfeld aan de kwaliteit van de spelers.
Als ik de goegemeente op AT lees is Suarez de enige bij Ajax die een beetje kan ballen. Vanuit die optiek gaat het dan zo slecht nog niet met Ajax. :hypocrite.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 16, 2008 8:32 pm

Peter schreef:Het begint wel te kriebelen, Bert. DIt excuus horen we namelijk al jaaaaren. In de zomer werden we blij gemaakt met een dode mus.
Het zal wel, Peter. Het verleden is voorbij. Het gaat nu om deze transferperiode en die moet nog beginnen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » di dec 16, 2008 8:32 pm

goodfella schreef:Duke, na die nederlaag in Heerenveen werd er toch getwijfeld aan de kwaliteit van de spelers.
En terecht. Heerenveen stelt dit jaar geen fuck voor, maar toch krijgen wij er 5 tegen. En dat terwijl onze verdediging nog wel zo solide is. :hypocrite.gif:

Blijkbaar maakt het niet uit of er een goeie verdediger wordt gehaald? Wat een kolder, zeg. In de zomer werd er flink uitgepakt met Oleguer (kuch), maar wie weet is men nu wel wat daadkrachtiger. Ik hoef geen aftandse Spanjaard. De meeste mensen schreeuwen hier al jaren om een goeie verdediger en wisten dat die Oleguer er geen klote van kon. Nu maar eens een betere optie presenteren inderdaad. Hoeft heus geen 1.5 jaar te duren, hoor.

Plaats reactie