Aankopen 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di okt 16, 2007 8:26 pm

Delorge, Heijblok, Urzaiz, Colin en Rommedahl zijn goedkope jongens. Wellicht heeft HtC gewoon gelijk en was er geen geld (voor de verkoop van Babel en Sneijder). HvdZ was net in dienst en Ajax ging op zoek naar breedteaankopen. Deze breedteaankopen zijn veelal in de regel bekende jongens, helaas. Al met al blijft het natuurlijk gissen, maar het is toch wel opmerkelijk dat wij voor een Suarez de hoofdprijs moeten betalen terwijl één of andere scout deze jongen een jaar eerder naar Groningen heeft weten te lokken?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di okt 16, 2007 8:29 pm

Thomas schreef:Ik denk dat Ajax inderdaad een hele tijd huiverig is geweest voor het aantrekken van Zuid-Amerikanen. En net op het moment dat ik dacht dat daar onder Van Geel verandering in zou komen, lijkt Ajax het contracteren van relatief onbekende spelers in z'n algemeenheid te hebben uitgesloten.
Ttv. LVG werd de ene Zuid-Amerikaan na de andere met Ajax in verband gebracht. Rosales, Delgado, Maxi Lopez, Lucho Gonzalez.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 16, 2007 8:36 pm

Delgado niet, toch? Wellicht was de scouting bezig met Zuid-Amerikaanse spelers (want ach, de OS was toch op de buis), maar wilde Louis alles zelf bepalen. Maurito was toch echt zijn aankoop.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di okt 16, 2007 8:40 pm

LvG zal wel iets van Zuid-Amerikaanse connecties hebben, want ten tijde van zijn trainerschap bij Ajax was er ook op het laatst een hausse van (beroerde) Zuid Amerikanen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di okt 16, 2007 8:47 pm

Thomas schreef:Delgado niet, toch? Wellicht was de scouting bezig met Zuid-Amerikaanse spelers (want ach, de OS was toch op de buis), maar wilde Louis alles zelf bepalen.
Ik zou het niet weten. Ik weet alleen dat er regelmatig Argentijnen met Ajax in verband gebracht werden.
Maurito was toch echt zijn aankoop.
Ja, absoluut.

Het gaat me alleen om jouw stelling dat Ajax huiverig was om Z Amerikaanse spelers te halen. Dat gevoel had ik in die periode niet. Nu uiteraard wel, Van Geel weet niet eens waar Zuid-Amerika ligt volgens mij.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 16, 2007 9:15 pm

Je hebt gelijk. Kan je nagaan wat een traumatiserende indruk het huidige niet-scouten-over-de-grens-beleid op me heeft gemaakt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 16, 2007 10:15 pm

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:Ik hoop dat Van Geel er inmiddels op harde wijze achter is gekomen dat Ajax geen AZ is en dat er toch echt over de grens gesnuffeld moet worden.
Precies. Ik kan geen elftal neerzetten van spelers uit de Eredivisie (en dan niet van PSV, Feyenoord en AZ) waar Ajax kampioen mee zou worden. Niet dat ik er echt hard over na heb gedacht, maar we zouden voor de gein eens allemaal een elftal neer moeten zetten.
Ik had toch wel verwacht dat een aantal mensen het zou proberen. Ik kom op het volgende elftal:

---------------------Velthuizen

De Roover------Sankoh-------Dingsdag-----Pieters (bij gebrek aan beter)

--------Lamah-------Kivuvu-----El Ahmadi

--------------------Sânmartean

--------------Alves-----------N'Kufo

En dan heb je met Pryor, Lovre, Lindgren, Zuiverloon, Pranjic, Kargbo, Vorm, Boakye, Amrabat, Zomer en Wielaert wel alle spelers opgenoemd die het niveau ietwat ontstijgen.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma mei 05, 2008 1:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di okt 16, 2007 10:27 pm

Velthuizen/Westerveld;
De Roover, Wielaert, Otten, Jansen;
El Achmadi, Lindgren, Boukhari;
Beerens, Alves, Sulejmani

Wat hebben we toch eigenlijk een prachtcompetitie. :hypocrite.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo okt 17, 2007 9:32 am

Thomas schreef:
Thomas schreef:
Jöhnk schreef:Ik hoop dat Van Geel er inmiddels op harde wijze achter is gekomen dat Ajax geen AZ is en dat er toch echt over de grens gesnuffeld moet worden.
Precies. Ik kan geen elftal neerzetten van spelers uit de Eredivisie (en dan niet van PSV, Feyenoord en AZ) waar Ajax kampioen mee zou worden. Niet dat ik er echt hard over na heb gedacht, maar we zouden voor de gein eens allemaal een elftal neer moeten zetten.
Ik had toch wel verwacht dat een aantal mensen het zou proberen. Ik kom op het volgende elftal:

---------------------Velthuizen

De Roover------Sankoh-------Dingsdag-----Pieters (bij gebrek aan beter)

--------Lamah-------Kivuvu-----El Ahmadi

--------------------Sânmartean

--------------Alves-----------N'Kufo

En dan heb je met Pryor, Lorca, Lovre, Lindgren, Zuiverloon, Pranjic, Kargbo, Vorm, Boakye, Amrabat, Zomer en Wielaert wel alle spelers opgenoemd die het niveau ietwat ontstijgen.
Pieters is wel van een beter niveau dan Urby Thomas..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 17, 2007 9:47 am

Who the F*** is Lamah? Nog nooit van gehoord....

Wel aardig om nu zo'n opstelling in elkaar te zetten maar we hebben natuurlijk geen 11 nieuwe spelers nodig. En hoeveel mensen hier waren onder de indruk van iemand als Demy de Zeeuw voordat hij naar AZ ging en daar uitstekend begon te spelen?
Nil volentibus arduum

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo okt 17, 2007 9:47 am

Qua algemeen niveau betwijfel ik dat al, maar als linksback weet ik wel zeker dat het niet zo is. Jij was 'vroeger' toch ook gewoon fan van Urby, ZSoG?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo okt 17, 2007 10:07 am

Thomas schreef:Qua algemeen niveau betwijfel ik dat al, maar als linksback weet ik wel zeker dat het niet zo is. Jij was 'vroeger' toch ook gewoon fan van Urby, ZSoG?
Fan is een groot woord, ik had verwacht dat hij wel goed zou kunnen worden als hij zich bleef ontwikkelen en zou leren van fouten. Helaas is dat niet gebleken.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 17, 2007 12:50 pm

Zuiverloon halen
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo okt 17, 2007 12:59 pm

Marillion schreef:Who the F*** is Lamah? Nog nooit van gehoord....
Een van de nieuwe Afrikanen bij Roda.
Marillion schreef:Wel aardig om nu zo'n opstelling in elkaar te zetten maar we hebben natuurlijk geen 11 nieuwe spelers nodig. En hoeveel mensen hier waren onder de indruk van iemand als Demy de Zeeuw voordat hij naar AZ ging en daar uitstekend begon te spelen?
De Zeeuw kende ik niet voor hij naar AZ ging, maar ik had het dan ook over de Eredivisie. Al met al durf ik wel te stellen dat er in bijvoorbeeld Zuid-Amerika veel meer interessante spelers rondlopen voor Ajax dan in Nederland. Wat natuurlijk niet betekent dat je 11 Zuid-Amerikanen moet halen, maar met drie gerichte versterkingen kom je al een heel eind.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo okt 17, 2007 1:23 pm

Marillion schreef:Who the F*** is Lamah? Nog nooit van gehoord....

Wel aardig om nu zo'n opstelling in elkaar te zetten maar we hebben natuurlijk geen 11 nieuwe spelers nodig. En hoeveel mensen hier waren onder de indruk van iemand als Demy de Zeeuw voordat hij naar AZ ging en daar uitstekend begon te spelen?
Me

goodfella

Bericht door goodfella » do okt 18, 2007 1:03 pm

Marillion schreef: Wel aardig om nu zo'n opstelling in elkaar te zetten maar we hebben natuurlijk geen 11 nieuwe spelers nodig. En hoeveel mensen hier waren onder de indruk van iemand als Demy de Zeeuw voordat hij naar AZ ging en daar uitstekend begon te spelen?
Niemand had idd ooit van Demy de Zeeuw gehoord.

goodfella

Bericht door goodfella » do okt 18, 2007 1:08 pm

Jöhnk schreef: Wat hebben we toch eigenlijk een prachtcompetitie. :hypocrite.gif:
Wat een standaardopmerking Johnk. Spelers moeten toch ergens beginnen denk ik dan altijd maar zo.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do okt 18, 2007 1:33 pm

goodfella schreef:
Marillion schreef: Wel aardig om nu zo'n opstelling in elkaar te zetten maar we hebben natuurlijk geen 11 nieuwe spelers nodig. En hoeveel mensen hier waren onder de indruk van iemand als Demy de Zeeuw voordat hij naar AZ ging en daar uitstekend begon te spelen?
Niemand had idd ooit van Demy de Zeeuw gehoord.
Nou ja, behalve mensen die Go Ahead wel eens volgden. Al moet ik toegeven dat ik niet verwacht had dat hij zich zo (snel) zou ontwikkelen. Ik had hem in ieder geval niet aanbevolen als aanwinst voor Ajax.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do okt 18, 2007 1:35 pm

Nu is spelen bij AZ in een goed draaiend team dan ook wel wat anders dan spelen bij Ajax in een slecht draaiend team.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do okt 18, 2007 1:37 pm

Oranje draait ook niet bepaald als een tierelier en daar speelt De Zeeuw ook gewoon goed.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do okt 18, 2007 1:39 pm

Inmiddels is De Zeeuw dan ook aan zijn derde jaar bij AZ bezig. En onder Van Gaal worden spelers die teren op tactisch inzicht altijd beter. Vraag maar aan Blind en Litmanen.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do okt 18, 2007 1:44 pm

Ik heb het toen ook al aangeven dat hij een groot talent was. Ik denk het laatste jaartje van De Zeeuw bij AZ.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do okt 18, 2007 2:04 pm

Zlatan Son of God schreef:Ik heb het toen ook al aangeven dat hij een groot talent was.
Dat had je (in tegenstelling tot bv Wimpey :smallgrin.gif: ) goed gezien!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 18, 2007 2:35 pm

Daar was je inderdaad vroeg bij.

Maar de insteek van het verhaal lijkt me duidelijk. We kunnen nu wel zeuren over het niveau van spelers in Nederland maar wie zegt mij nou dat er niet nog één of twee van die spelers rondlopen. Het is aan onze scouts om die te vinden.
Nil volentibus arduum

jabu

Bericht door jabu » do okt 18, 2007 2:44 pm

Duke schreef:
Zlatan Son of God schreef:Ik heb het toen ook al aangeven dat hij een groot talent was.
Dat had je (in tegenstelling tot bv Wimpey :smallgrin.gif: ) goed gezien!
Volgens mij is wimpey ook redelijk positief over hem. Ik denk dat niet veel mensen. op ZSoG na, verwachten dat een speler vanuit de eerstedivisie zich zo snel ontwikkelt. Het gaat meestal natuurlijk heel anders. Kijk maar naar 'onze' Ruud Kras. Goed gezien van Pien10.

Gesloten