Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Lionel

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » di sep 29, 2020 10:54 pm

Marillion schreef:
di sep 29, 2020 10:40 pm
Daar komt 'ie goed mee weg inderdaad. Maar hij zal zowel in Amsterdam als Utrecht niet populair zijn.

En wat de backup van Mazraoui betreft. Timber kan daar spelen (afhankelijk van of hij in het centrum staat). En anders heb je Rensch als optie. Dat is toch gewoon prima?
Ik snap dit echt niet. Ongelooflijk. Gratis oke.. had je hem volgend jaar kunnen verkopen. Nu ga je hem 500K per jaar geven voor 5 jaar. En het geld verdien je nooit terug.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di sep 29, 2020 10:59 pm

Ze zijn wel heel snel uitgekomen op een heel hoog bedrag. Had Overmars geen zin in de onderhandelingen?

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 29, 2020 11:07 pm

Misschien had hij ook een vooraf afgesproken bedrag. Take it or leave it.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di sep 29, 2020 11:13 pm

Een afgesproken bedrag met een bonus en doorverkooppercentage? Dat lijkt me sterk.

Maar ook als Klaiber en Utrecht een afspraak hebben kun je onderhandelen.

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 29, 2020 11:19 pm

Waarom zou dit niet kunnen? Wellicht hadden ze een bedrag van 10 mio afgesproken maar nu vanwege Corona 5 mio plus 20/30/40% doorverkoop.

Ik roep ook maar wat.

Overmars kan aardig onderhandelen als hij een speler moet verkopen. Als hij een speler wilt kopen gaat hij alleen op z’n knietjes zodra hij de onderhandelingsruimte binnenstapt.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di sep 29, 2020 11:21 pm

Maar dan is er toch onderhandeld??

Bij uitgaande transfers vind ik het ook wel meevallen.

Ik vind dat ze heel snel op een heel hoog bedrag zijn uitgekomen. Maar het is weer niet waar begrijp ik.

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 29, 2020 11:25 pm

Jöhnk schreef:
di sep 29, 2020 11:21 pm
Maar dan is er toch onderhandeld??

Bij uitgaande transfers vind ik het ook wel meevallen.

Ik vind dat ze heel snel op een heel hoog bedrag zijn uitgekomen. Maar het is weer niet waar begrijp ik.
Ik bedoel tussen Utrecht en Klaiber en Overmars had daar maar mee te dealen.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di sep 29, 2020 11:42 pm

Hij had geen keus. :hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 29, 2020 11:51 pm

Zoiets? Hij wilde hem heel graag hebben? Hij weet ook wel dat Ajax hem niet zal doorverkopen :smallgrin.gif:

10 miljoen voor 100% van de rechten of 5 miljoen voor 10% van de rechten lijkt een slechte deal tenzij je niet van plan bent of dat het niet aannemelijk is dat je de speler voor veel geld gaat verkopen. Over twee jaar zullen we Klaiber wegdoen voor 1 miljoen. Dan kan je liever nu 5 miljoen minder betalen en straks 900K erbij doen. Bespaar je per saldo 4,1 mio. Genius die Overmars!
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di sep 29, 2020 11:58 pm

Nu snap ik het niet meer. Heeft hij nu wel of niet onderhandeld?

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 30, 2020 12:02 am

Hoe moet ik dat nou weten?

Jij vindt dat Overmars slecht heeft onderhandeld. Ik heb geen idee of hij dat wel of niet heeft gedaan.

Interesseert mij verder ook echt helemaal niks omdat iedere cent teveel is. En of hij dan 3 of 4 miljoen heeft gekost zal mij echt een worst wezen.

Een doorverkooppercentage opnemen kan soms gunstiger zijn afhankelijk van wat je wilt met een speler.

Had Southampton een doorverkooppercentage van 50% gegeven als je vooraf al weet, en hebt afgesproken met Tadic, dat hij zijn carriere gaat beëindigen in Amsterdam. Al zou hij met 35 jaar nog naar een andere club gaan dan weet je dat je weinig hoeft over te maken want voor een speler van 35 jaar zou je nooit de hoofdprijs ontvangen.
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 30, 2020 5:19 am

Zullen we eerst gewoon kijken hoe hij het gaat doen? :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo sep 30, 2020 6:24 am

5+2 miljoen voor een reserve back van 26 jaar oud die het niveau niet heeft. We pompen weer wat gratis geld in de Eredivisie. Wel weer goed dat we een plekje op de bank hebben gecreëerd. De bank begint nu met Stekelenburg, Klaiber. Dat hebben we toch maar mooi voor elkaar.

Misschien dat Utrecht met het geld wat jongens kan halen die zich voor die ene wedstrijd per jaar weer maximaal weten op te laden haha.

Arthur

Bericht door Arthur » wo sep 30, 2020 6:27 am

Echt schandalig deze transfer. Geen woorden voor.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo sep 30, 2020 7:18 am

Lionel schreef:
wo sep 30, 2020 12:02 am
Hoe moet ik dat nou weten?

Jij vindt dat Overmars slecht heeft onderhandeld. Ik heb geen idee of hij dat wel of niet heeft gedaan.

Interesseert mij verder ook echt helemaal niks omdat iedere cent teveel is. En of hij dan 3 of 4 miljoen heeft gekost zal mij echt een worst wezen.

Een doorverkooppercentage opnemen kan soms gunstiger zijn afhankelijk van wat je wilt met een speler.

Had Southampton een doorverkooppercentage van 50% gegeven als je vooraf al weet, en hebt afgesproken met Tadic, dat hij zijn carriere gaat beëindigen in Amsterdam. Al zou hij met 35 jaar nog naar een andere club gaan dan weet je dat je weinig hoeft over te maken want voor een speler van 35 jaar zou je nooit de hoofdprijs ontvangen.
Nee, ik vraag me af waarom de prijs zo hoog is.

Wat jij daar tegenin brengt begrijp ik nog steeds niet. Het houdt een beetje het midden tussen het maakt niet uit / het is niet waar / Overmars kon er niks aan doen.

Je kunt altijd onderhandelen, wat Klaiber en Utrecht onderling ook hebben afgesproken. En die onderhandelingen mogen langer duren dan een dag.

De Dominee

Bericht door De Dominee » wo sep 30, 2020 7:24 am

Tja... Klaiber. Ik word hier een beetje verdrietig van eerlijk gezegd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » wo sep 30, 2020 7:40 am

Ongelofelijk, €7 miljoen voor dit stuk verdriet. Met salaris erbij pis €10 miljoen weg aan een speler die nooit gaat spelen én je nooit meer kwijtraakt (wie gaat zo'n prutser ooit overnemen voor het goddelijke salaris dat wij hem ongetwijfeld betalen?).

Grootste Ajax schande in jaren dit. Overmars en Ten Hag zijn heel veel krediet kwijt.

Mano

Bericht door Mano » wo sep 30, 2020 7:42 am

Denk dat Overmars de tribunes zelf wil vullen nu er niemand in mag :hypocrite.gif:

deze komt 100% uit de koker van ten hag en Overmars kopt hem in.
Dit is echt geld weggooien

Dit zijn z'n highlights. :excited.gif:
https://www.youtube.com/watch?v=1w6VcuZvM9I
je ziet aan alles dat hij techniek en handelingssnelheid ontbeert. Sommige dingen zijn puur geluk, zoals de eerste 2 goals. in dit filmpje.

filmpje is nog geen 2min lang :biggrin.gif:

WAT EEN KUTAANKOOP (pardon my french)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo sep 30, 2020 7:49 am

Ik snap niet dat je in deze tijd zoveel geld aftikt voor een reserve. Geld dat je ook nooit en de nimmer meer terug krijgt. Haal dan een jonger iemand die het stokje over kan nemen als Maz weg is. Nu zul je ook zien dat Klaiber altijd een van de 5 wissels zal zijn die er in mag komen.

In de Eredivisie moet je niet meer kopen. Nederlandse jongens komen maar uit de jeugd.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mano

Bericht door Mano » wo sep 30, 2020 7:50 am

Als je uitlatingen doet in de trant van: Nooit naar Ajax en Ajax zet een zak geld neer en je komt toch.
BEN JE GEWOON EEN ONGELOOFLIJKE HYPOCRIETE WEGGOOIER EN ZAL IK NOOIT VOOR JE JUICHEN! :1evil.gif:

Ik hoop dat hij karakter heeft en ondanks Ajax eruit is met Utrecht, hij toch niet komt. Zou ik kunnen waarderen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 30, 2020 7:51 am

Wat zou ik respect voor Klaiber hebben als hij niet in zou gaan op het aanbod van Ajax omdat hij Ajax haat.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo sep 30, 2020 7:56 am

Jinne schreef:
wo sep 30, 2020 7:49 am
Ik snap niet dat je in deze tijd zoveel geld aftikt voor een reserve. Geld dat je ook nooit en de nimmer meer terug krijgt. Haal dan een jonger iemand die het stokje over kan nemen als Maz weg is. Nu zul je ook zien dat Klaiber altijd een van de 5 wissels zal zijn die er in mag komen.

In de Eredivisie moet je niet meer kopen. Nederlandse jongens komen maar uit de jeugd.
Ik had echt sterk het idee dat ze een multifunctionele speler zouden halen met talent. Zo'n Bogarde. Misschien nog niet zo ver als Mazraoui, maar wel de potentie om een keertje mee te doen en om te ruiken aan Ajax-1. Ook een jongen die we dan op de rechtsback positie in Jong Ajax kunnen positioneren.
Niets van dat alles dus. Net wat je zegt, we blokkeren de jeugd weer door een peperdure reserve te kopen. Labyad 0.8 zeg maar. En tot overmaat van ramp weet je nu al dat hij ook nog eens minuten mag gaan maken. Ten faveure van? Timber? Rensch? En je moet echt hopen dat Mazraoui fit blijft, want met Klaiber als vaste rechtsback ga je nergens hoge ogen gooien.

Wel lekker dat we met de switch van Veltman voor Klaiber dus 6 miljoen bij moeten leggen. Dat is nog eens doorselecteren he. Hoe verdeeld de meningen ook waren over Veltman.

999

Bericht door 999 » wo sep 30, 2020 8:05 am

Ajax mondeling akkoord met FC Utrecht over Sean Klaiber
Door MIKE VERWEIJ & JEROEN KAPTEIJNS

Updated Gisteren, 23:56
Gisteren, 23:40 in VOETBAL

Sean Klaiber (26) speelt dit seizoen voor Ajax. De Amsterdammers bereikten dinsdagavond laat mondeling overeenstemming met FC Utrecht over de transfersom van de rechtsback, die tot de zomer van 2022 onder contract stond.

Woensdag wordt het papierwerk in orde gemaakt en rondt Klaiber zelf de gesprekken af over de persoonlijke voorwaarden. Ajax was na het vertrek van Sergiño Dest (19) op zoek naar stand-in voor eerste rechtsback Noussair Mazraoui en kwam bij een oude bekende van Erik ten Hag uit. De trainer en speler werkten in Utrecht samen.

Ajax tast diep in de buidel voor Klaiber, die de Amsterdammers bijna vijf miljoen euro kost. Het bedrag, dat werd opgestuwd door de belangstelling van Parma, kan door bonussen en een percentage doorverkoop oplopen tot bijna zeven miljoen euro. FC Utrecht-trainer John van den Brom had Klaiber liever behouden, maar beseft ook dat dit voor de domstedelingen een niet te weigeren prijs is.

De overstap van Ten Hag naar Ajax heeft FC Utrecht financieel geen windeieren gelegd. Eerder betaalde Ajax al een afkoopsom voor de trainer en voor Zakaria Labyad (7 miljoen euro). De bonusmiljoenen voor Klaiber bieden FC Utrecht bovendien de ruimte om in de onderhandelingen over Gyrano Kerk vast te houden aan de vraagprijs van 10 miljoen euro. Maar liefst vier clubs dingen naar zijn hand: Leeds United, Cagliari, Hellas Verona en Fiorentina.

Ajax en FC Barcelona slaagden er dinsdag pas in de contracten over de deal van Dest af te ronden. Zaterdagavond hadden de clubs al mondelinge overeenstemming bereikt. De verdediger zelf is met Barça bijna akkoord over een verbintenis voor vijf jaar en is dinsdagavond aangekomen in Catalonië.
De T.
Blij met de punten ...

Mano

Bericht door Mano » wo sep 30, 2020 8:31 am

Klaiber heeft geluk dat er geen publiek is. Ik denk dat hij door niemand wordt geaccepteerd.

A) kan er geen jota van
B) die boute anti-ajax uitspraken en dan toch komen voor de knikkers.

Deze man, :excited.gif: blijf lekker bij Utrecht. Wordt de held daar die Ajax weigerde. Contract voor het leven.
Nu ga je naar Ajax, op de bank, uitgefloten door eigen publiek en volgend jaar als ETH weg is, ben jij een melaatse en wordt je verkocht aan Zwitserse 2de divisie.

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 30, 2020 8:34 am

7M voor een Ajax-hatend beperkt reserve-backie is op zich natuurlijk al triest. Met J. Timber en Rensch heb je 2 talenten in huis, die een eventuele absentie van Mazraoui kunnen opvangen.

Er was veel meer behoefte aan een concurrent voor die slappe Schuurs.

Kale & Kokkie hebben zichzelf wederom overtroffen. Als fan hoop je dat het na de jurist, Marin, Alvarez, Bandé, Labyad e.c. duidelijk is. Dat er sprake zal zijn van voortschrijdend inzicht. Maar nee...

Hier komt weer geen scout aan te pas. Alle regels worden aan de laars gelapt. Ik heb nog een sprankje hoop dat Sjaan een man van z'n woord blijkt te zijn en dat die bonehead niet naar 020 wil. :1evil.gif:

Plaats reactie