Onbetrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Onbetrouwbaar transfernieuws
Dat is de lobby van Rafael van der Vaart. Gaat hij het zelf ook financieren misschien?
Het is een sierlijke speler voor de liefhebber. Maar als je kijkt naar zijn statistieken bij Fortuna dan zal er toch niemand onder de indruk zijn. Twee doelpunten en drie assists lees ik. Hij lijkt me ook niet het type waar Ajax naar zoekt.
Het is een sierlijke speler voor de liefhebber. Maar als je kijkt naar zijn statistieken bij Fortuna dan zal er toch niemand onder de indruk zijn. Twee doelpunten en drie assists lees ik. Hij lijkt me ook niet het type waar Ajax naar zoekt.
Nil volentibus arduum
Van der Vaart heeft toch geen verstand van voetbal?
IK GELOOF!!!!!!
Als deze speler gehaald wordt dan heeft Kroes en de hele fucking scouting echt geen clou.Yopii schreef:https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-e ... oes-vragen
ik plaats dit gerucht hier, hopelijk is het onzin.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Jinne
- Site Admin
Ik hoop dat Fortuna een beetje wil cashen en dat ze Vaart's everlasting tip misbruiken.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Halilovic-Berghuis-Branco is wel echt een droommiddenveld. Voor iedere tegenstanderTrab schreef: ↑zo jan 26, 2025 5:38 pmAls deze speler gehaald wordt dan heeft Kroes en de hele fucking scouting echt geen clou.Yopii schreef:https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-e ... oes-vragen
ik plaats dit gerucht hier, hopelijk is het onzin.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

IK GELOOF!!!!!!
-
Die heb ik inderdaad echt nog nóóit op een originele gedachte kunnen betrappen. Gedraagt zich als een babyboomer in een te jong lichaam (in kalenderleeftijd dan, metabolisch durf ik er geen uitspraken over te doen). Kan zo bij VI Inside gaan zitten vertellen dat het vroeger allemaal beter was.Lionel schreef:Van der Vaart heeft toch geen verstand van voetbal?
Hij komt eigenlijk uit de jaren 70. Was als voetballer in die tijd ook absolute wereldtop geweest.
Sympathieke gozer verder. Ik zou niet meteen zeggen dat hij geen verstand van voetbal heeft. Dat is toch wat lastig als je voor Ajax, Real Madrid, Spurs en HSV hebt gespeeld. Dan blijft er echt hier en daar wel wat hangen. Maar hij is vooral een romanticus en het is verstandig dat hij geen trainer is geworden.
Sympathieke gozer verder. Ik zou niet meteen zeggen dat hij geen verstand van voetbal heeft. Dat is toch wat lastig als je voor Ajax, Real Madrid, Spurs en HSV hebt gespeeld. Dan blijft er echt hier en daar wel wat hangen. Maar hij is vooral een romanticus en het is verstandig dat hij geen trainer is geworden.
Nil volentibus arduum
- Jinne
- Site Admin
Voor zondag komt er niemand meer bij in dit tempo. Max een last minute huur als de markt sluit. Mits Santa Cruz niet ook moet verkopen. Dan wordt het teveel op één dag.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Dat zie ik ook zo. De kale prutssmurf wordt na dit window met pek en veren de Arena uitgejaagd, lijkt me. Die krijgt capuchonnetjes op de thee thuis.
Dat denk ik niet. Kroes heeft een hele goede relatie met de harde kern.
Ik heb eerder gezegd dat ik graag wil afwachten tot de transferperiode is gesloten. Maar het is wel angstvallig stil rondom potentiële aanwinsten. En ook nog weinig spelers definitief kunnen slijten van de Mislingtat lijst. Dus dit schiet nog niet echt op zo.
Ik heb eerder gezegd dat ik graag wil afwachten tot de transferperiode is gesloten. Maar het is wel angstvallig stil rondom potentiële aanwinsten. En ook nog weinig spelers definitief kunnen slijten van de Mislingtat lijst. Dus dit schiet nog niet echt op zo.
Dat Brobbey vraagstuk hangt er nu natuurlijk boven. Gaat die deal door of niet? Dat maakt nogal wat uit voor de transfers die je wil en kan doen. Cruciaal is dus dat het niet te lang duurt voor daar duidelijkheid komt.
Nil volentibus arduum
Kroes is bezig een veelbelovend seizoen (met een kwaliteitsarme selectie) de nek om te draaien. Hij heeft er al voor gezorgd dat we maar een redelijk fatsoenlijke buitenspeler hadden. En die hebben we nog steeds maar, met het naderen van het einde van het 2e window o.l.v. Kroes.
We zullen zien hoeveel begrip er nog is wanneer ie zo blijft aankloten, de komende week.
-
Wimpey gaat op zoek naar zijn hoodie!
Als hij Brobbey op het laatste moment verkoopt en we er met de klassieker per saldo twee basiskrachten op achteruit zijn gegaan dan is het wel glad ijs hoor.
Het resultaat van die wedstrijd gaat echt heel veel bepalen. Met winst zet je een reuzestap naar plek 2 en kun je PSV in de nek blijven hijgen. Verlies je dan ligt alles weer open. En als je dan verder zou moeten zonder Rensch en Brobbey en zonder volwaardige vervangers dan zit er ook een gefrustreerde trainer op de bank.
Dus dit gaat voor Kroes een hele cruciale week worden.
Het resultaat van die wedstrijd gaat echt heel veel bepalen. Met winst zet je een reuzestap naar plek 2 en kun je PSV in de nek blijven hijgen. Verlies je dan ligt alles weer open. En als je dan verder zou moeten zonder Rensch en Brobbey en zonder volwaardige vervangers dan zit er ook een gefrustreerde trainer op de bank.
Dus dit gaat voor Kroes een hele cruciale week worden.
Nil volentibus arduum
https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-e ... ns-brengenIntern zou technisch directeur Kroes hebben aangegeven dat hij werk maakt van de transfers. 'Kroes heeft in een klein comité gezegd: "ik ga dat nog regelen, we gaan een paar middenvelders verhuren of verkopen en vervolgens gaan we die rechtsback nog halen". Maar of dat gaat lukken, is nog maar de vraag', besluit Willaert.
Niet overtuigend...
Kroes laat de media meegenieten van zijn getwijfel. Iedereen weet alles, lijkt het. Ook een manier om krediet te vergaren.
Het is de schuld van Lenderink en woke!Kroes heeft een hele goede relatie met de harde kern.

Die zal ik niet vinden en zal besteld moeten worden.
De andere kant van het verhaal weegt natuurlijk ook wel mee. Die vergeten jullie nogal eens. Namelijk dat we heel serieus terug moeten in de begroting en dat we met een stapel onverkoopbaar brandhout zitten. Dat is echt een hele vervelende combinatie.
Nil volentibus arduum
Er was wel geld voor een middenvelder van 4,5M... Die Kroes blijkbaar aan Farioli als de vervanger van Rensch dacht te 'verkopen'...
Het klopt gewoon niet bij Kroes. Je hebt zeker in de huidige financiële situ een inventieve TD nodig. Iemand met een groot netwerk. Kroes valt mij slechts op door z'n grote muil en het blamen en shamen van anderen.
Oh ik ben ook zeker niet enthousiast hoor. Maar de kritiek is me soms wel net even te makkelijk.
Regeer kan bijvoorbeeld prima in een lange termijn plan passen. Die jongen kan op drie of vier plekken spelen. Dat is heerlijk voor een trainer. Als je dan een paar niet functionerende middenvelders kunt lozen ga je er echt wel op vooruit.
De vraag is of hij nu ook echt de vervanger van Rensch is of dat het wel degelijk de bedoeling is om nog iemand anders te halen. Ik denk overigens dat hij er zeker in de Eredivisie in een behoorlijk aantal wedstrijden prima zou kunnen spelen. Het zal alleen lastig zijn als je een echte buitenspeler tegenover je hebt. Dat er op dit dossier ruis op de lijn zit tussen hem en Farioli verwijt ik hem wel. De resultaten die Farioli heeft gehaald zijn uitstekend binnen de mogelijkheden. Dan moet je hem wel echt meenemen in je besluiten.
Regeer kan bijvoorbeeld prima in een lange termijn plan passen. Die jongen kan op drie of vier plekken spelen. Dat is heerlijk voor een trainer. Als je dan een paar niet functionerende middenvelders kunt lozen ga je er echt wel op vooruit.
De vraag is of hij nu ook echt de vervanger van Rensch is of dat het wel degelijk de bedoeling is om nog iemand anders te halen. Ik denk overigens dat hij er zeker in de Eredivisie in een behoorlijk aantal wedstrijden prima zou kunnen spelen. Het zal alleen lastig zijn als je een echte buitenspeler tegenover je hebt. Dat er op dit dossier ruis op de lijn zit tussen hem en Farioli verwijt ik hem wel. De resultaten die Farioli heeft gehaald zijn uitstekend binnen de mogelijkheden. Dan moet je hem wel echt meenemen in je besluiten.
Nil volentibus arduum
Klopt, daar zit een groot deel van het probleem.Je hebt zeker in de huidige financiële situ een inventieve TD nodig. Iemand met een groot netwerk. Kroes valt mij slechts op door z'n grote muil en het blamen en shamen van anderen.
Ajax heeft weinig geld, dan moet je komen met een overtuigend plan. Het plan van dit moment is puur gericht op de ultrakorte termijn, alles moet wijken voor CL-voetbal. Daarbij past een trainer die meer bezig is met de punten dan met de ontwikkeling van de spelers. Die trainer rouleert zich rot en past geen talenten in die buiten de selectie vallen waarmee hij is gestart. Een zaakwaarnemer zal ook kijken naar wat er gebeurt als Ajax geen CL haalt. Wat is dan het perspectief van zijn speler?
Wat heet Kroes te bieden? Wat is zijn verhaal? Waarom zou een zaakwaarnemer voor Ajax kiezen, dat geen hoog salaris kan betalen? Kroes gaat nogal ruw met spelers om.
Heeft hij wel een netwerk? Een TD moet ook de gunfactor hebben. Kroes kent alleen de andere kant, een zaakwaarnemer kan de bullebak uithangen. Het lijkt erop dat Kroes amper goodwill heeft in het wereldje.
Tot op heden heeft hij oudere spelers gehaald voor wie Ajax de beste optie was. Ik sta nergens meer van te kijken. Hengelen naar Tete en Veltman? Daley Blind? Of wellicht Fosu-Mensah presenteren als konijn uit de hoge hoed? Die wil vast uit clubliefde genoegen nemen met een bescheiden salaris, haha.
Ook niet onbelangrijk: Kroes heeft niet het geld voor extreme ''bemiddelingsfees''. Zoals bij Overmars om een zaakwaarnemer over te halen.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Even voor de goede orde. Het feit dat Ajax een stap terug doet met het salarishuis vinden we hier volgens mij unaniem een goed plan. Dat maakt per saldo wel dat je minder aantrekkelijk bent voor spelers.
Nil volentibus arduum
Zeker, dat speelt een belangrijke rol. Geld is een goed smeermiddel. Tegelijkertijd kan de concurrentie zich ook niet permitteren om voor Sinterklaas te spelen.
Iedere club heeft zijn jachtgebied. Toen Overmars bij Ajax begon, haalde hij spelers van het niveau van GAE. Marcel Brands was bij PSV een bepaald niveau gewend, hij kende de spelers die hij voor die club kon halen. In Engeland belandde hij in een totaal andere situatie, daar redde hij het niet. Enzovoorts.
Het is lastig om Kroes vast te pinnen, zijn de keuzes die hij maakt door nood ingegeven (matig netwerk) of wil hij het gewoon zo?
Iedere club heeft zijn jachtgebied. Toen Overmars bij Ajax begon, haalde hij spelers van het niveau van GAE. Marcel Brands was bij PSV een bepaald niveau gewend, hij kende de spelers die hij voor die club kon halen. In Engeland belandde hij in een totaal andere situatie, daar redde hij het niet. Enzovoorts.
Het is lastig om Kroes vast te pinnen, zijn de keuzes die hij maakt door nood ingegeven (matig netwerk) of wil hij het gewoon zo?
Natuurlijk, maar er zijn genoeg goede spelers die naar Ajax willen komen. Een Antony kun je niet kopen, maar is dat zo erg? In feite is het lui scouten met veel geld, zaakwaarnemers komen zelf aanzetten met spelers omdat ze op de fee uit zijn. Armoede maakt creatief.Het feit dat Ajax een stap terug doet met het salarishuis vinden we hier volgens mij unaniem een goed plan. Dat maakt per saldo wel dat je minder aantrekkelijk bent voor spelers.
Laatst gewijzigd door Yopii op ma jan 27, 2025 12:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.