Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » do aug 01, 2024 6:22 pm

columbus schreef:
do aug 01, 2024 5:39 pm
peter schreef:
columbus schreef:
do aug 01, 2024 5:26 pm
De afdeling scouting hè. Wat doen die?
Ook de Lange zit op een heerlijk zijpad. Krijg je als je in rangorde ergens op operationeel niveau bungelt. Mislintat en nu ook de tandem Kroes en Farioli geven geen moer om scouting.
Of is het nog steeds een puinzooi? Wordt de scouting bewust links gelaten omdat daar ook niets zinnigs uitkomt? Of zou die jongen van Juventus die mogelijk komt gescout zijn? De link met Kroes of Farioli zie ik namelijk ook niet zo snel.
Wat zou de opdracht voor de scouting zijn? Richten zij zich echt op het eerste elftal of vooral op jonge spelers met potentie om het eerste elftal te halen?

Ik zou echt zo graag eens een weekje meeluisteren met de gesprekken op kantoor.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » vr aug 02, 2024 11:12 am

Of is het nog steeds een puinzooi? Wordt de scouting bewust links gelaten omdat daar ook niets zinnigs uitkomt? Of zou die jongen van Juventus die mogelijk komt gescout zijn? De link met Kroes of Farioli zie ik namelijk ook niet zo snel.
Zo'n speler wordt aangeboden, lijkt me. Sommige clubs kicken op het Juventus-label.

Ik zou doorgaan met Sutalo, zit meer toekomst in. Die Rugani is niet voor niets een eeuwige reserve.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr aug 02, 2024 11:43 am

Sommige clubs kicken op het Juve label? Wat betekent dat?

Yopii

Bericht door Yopii » vr aug 02, 2024 11:50 am

Juve-bonus dan.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di aug 06, 2024 2:04 pm

V. Ewijk zitten wij, PSV en Feyenoord achteraan... Leuke speler maar die hadden we 2 jaar geleden moeten halen.

Yopii

Bericht door Yopii » di aug 06, 2024 3:47 pm

Die speler is aangeboden:
@RikElfrink
Van Ewijk is aangeboden bij PSV, maar voor nu geen concrete optie. Tete is een goede speler, maar ook een heel lastig haalbare optie. De zoektocht bij PSV gaat verder gewoon door.
Onze scouting en TD werken op volle toeren. :hypocrite.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » di aug 13, 2024 8:37 am

Ramsdale? Die is toch onbetaalbaar? :confused.gif:

Zulke jongens zitten op een PL-salaris.

Daarbij schijnt er genoeg belangstelling te zijn voor hem van andere PL-clubs.

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 13, 2024 8:40 am

Geloof er niks van.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » di aug 13, 2024 9:01 am

Ik ook niet.

Ajax kan die jongen niet kopen, veel te duur. We moeten juist van die hoge salarissen af.

Verhuren aan Ajax is daarentegen niet gunstig voor Arsenal, dan moet het een groot deel van het salaris blijven betalen.

Zal wel door De Lang komen dat er namen passeren van spelers uit de PL. Ik denk dat we elders moeten kijken.

columbus

Bericht door columbus » di aug 13, 2024 9:34 am

Waar komt dit gerucht vandaan? Zie die jongen ook van zijn levensdagen niet naar Ajax komen. Tenzij hij miljoenen salarissen in wil leveren en lekker wil ballen in de eredivisie, maar ook dat is zeer onwaarschijnlijk

Yopii

Bericht door Yopii » di aug 13, 2024 10:38 am

https://x.com/David_Ornstein/status/1823249743314555097

Een betrouwbare bron, dat is het rare.

Aan de andere kant past het wel in het beeld: Rugani, Henderson, Sergi Roberto.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 13, 2024 1:19 pm

Ik zou het een vreemde zet vinden. Dure jongen en als ik dan naar het verloop van zijn carriere kijk vraag ik me af hoe bijzonder hij nou eigenlijk is.

Maar ik blijf het ook vreemd vinden dat we niet gewoon doorgaan met Ramaj. Daar is al een investering in gedaan. Ik weet dat hij af en toe een misser heeft maar hij heeft ook echt goede dingen laten zien. Keeper is een ervaringsvak dus hoe meer je hem laat spelen hoe groter de kans dat hij zich zal verbeteren. Dan kun je hem later ook weer goed verkopen. Iets wat ook belangrijk is.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di aug 13, 2024 2:05 pm

Marillion schreef:
di aug 13, 2024 1:19 pm
Ik zou het een vreemde zet vinden. Dure jongen en als ik dan naar het verloop van zijn carriere kijk vraag ik me af hoe bijzonder hij nou eigenlijk is.

Maar ik blijf het ook vreemd vinden dat we niet gewoon doorgaan met Ramaj. Daar is al een investering in gedaan. Ik weet dat hij af en toe een misser heeft maar hij heeft ook echt goede dingen laten zien. Keeper is een ervaringsvak dus hoe meer je hem laat spelen hoe groter de kans dat hij zich zal verbeteren. Dan kun je hem later ook weer goed verkopen. Iets wat ook belangrijk is.
Eens. Heel gek hoe er met Ramaj wordt omgegaan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

elliquido

Bericht door elliquido » di aug 13, 2024 2:55 pm

Zeker qua meevoetballen vind ik hem sterk. Misschien speelt een naderende transfer. Waarom speelt ramsdale nieuws nu? Ramaj lijkt te vertrekken. Misschien heeft sven een lijntje naar dortmund geopend :drecul.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopii

Bericht door Yopii » wo aug 14, 2024 9:03 am

Heel gek hoe er met Ramaj wordt omgegaan.
Die willen ze verpatsen, er zit geld in die jongen.

Dan huren ze iemand en is er cash.

Ramaj kan ook wachten tot opa geblesseerd raakt, dat is een kwestie van tijd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 14, 2024 9:20 am

Dat vraag ik me dus oprecht af. Farioli lijkt me er niet het type naar om op verzoek van de TD een speler te passeren eerlijk gezegd. Ik begrijp de keuze niet maar denk echt dat hij verwacht met Pasveer beter af te zijn op dit moment.

Ramaj is ook niet meer waard geworden natuurlijk want hij is nu tweede doelman. Ik misgun Pasveer niets want het lijkt me een aardige vent. Maar stiekem hoop ik dat het lot ons een handje helpt en dat hij een onschuldige spierblessure oploopt waar 'ie toch een aantal weken zoet mee is. Dan stellen we gewoon Ramaj weer op en laten we het daarbij.

De behoefte om hem te verkopen en dan iemand te huren snap ik begrotingstechnisch wel omdat je zo wat ruimte zou kunnen maken. Maar ik zie toch liever dat we onze beste doelman opstellen.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » wo aug 14, 2024 9:46 am

Het punt is dat Farioli dan zijn versterkingen krijgt.

Ik weet niet hoe ze Ramaj inschatten, misschien verwachten ze wel de hoofdprijs.

Lijkt me sterk, trouwens.

Alexander

Bericht door Alexander » wo aug 14, 2024 10:00 am

Een miljoen of 10 zou toch haalbaar moeten zijn?

Ik ben benieuwd of Sergi Roberto Ajax echt overweegt. Dat is ten opzichte van wat we nu hebben lopen op rechtsback wel een enorme upgrade.

Yopii

Bericht door Yopii » wo aug 14, 2024 10:03 am

Die jongen verdient een 'Spaans' salaris, is bovendien transfervrij. Denk je dat hij haalbaar is?

Hij kan ook naar Girona, lees ik. Daar zit City achter, het speelt CL bovendien.

Kroes moet uitkijken dat hij niet verstrikt raakt in alle lijntjes die hij uitgooit. :smallgrin.gif:

Voorlopig heeft Ajax zo'n speler weinig te bieden. Geen CL en een salaris dat aan de nieuwe norm moet voldoen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 14, 2024 10:05 am

Lijkt me sterk dat wij eerste keuze zijn. Dat is bij al die ervaren namen die worden genoemd het geval. Geen CL voetbal en beperkte salarismogelijkheden.

Ik snap die enorme hang naar ervaren spelers overigens niet zo. Wel dat je iets van ervaring in je elftal wil hebben uiteraard. Maar ik zie nu vrijwel alleen maar dat soort namen voorbij komen. Met Henderson op je middenveld heb je al een ervaren speler die het elftal bij de hand kan nemen. Pasveer staat er zelfs specifiek voor in het doel als je dat verhaal mag geloven. Berghuis is een ervaren jongen die makkelijk praat.

Hoeveel dure ervaren spelers moeten daar precies nog bij dan? Het zijn ook spelers, en daarmee bezette posities, waar je als club later niet meer aan gaat verdienen. Als zo'n speler dan het verschil maakt om CL te halen kun je het wellicht verkopen maar ik zou er zeker niet mijn halve elftal mee vullen. Dit is toch ook vooral bij uitstek het moment om een aantal talenten zich te laten ontwikkelen.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » wo aug 14, 2024 10:11 am

Ik vind het ook overdreven. Jonge spelers kunnen net zo goed leidinggevende kwaliteiten hebben. Oudere hebben die ook vaak niet.

Denk aan Aron Winter, die destijds werd teruggehaald om zijn ervaring. Die jongen was altijd een nuttige loper geweest, slimme teamspeler. Opeens moest hij de kar gaan trekken. :excited.gif:

Ik ben ook niet zo kapot van de genoemde spelers: Roberto, Rugani, Rosales...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 14, 2024 12:34 pm

Rosales?! Je ziet direct de invloed van van Gaal dan. :smallgrin.gif:

Komt amper wat in het nieuws de laatste twee weken hè. Ik denk dat ons lijstje niet verder rijkt dan Rugani, Weghorst en Guessant eigenlijk.

Yopii

Bericht door Yopii » wo aug 14, 2024 12:50 pm

Het zegt ook iets anders spelers eindeloos wachten. Geen andere opties, blijkbaar.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 15, 2024 9:00 am

Volgens mij wil Weghorst graag weer in Nederland gaan wonen in verband met zijn gezinssituatie. Dat kan natuurlijk een prima reden zijn dat je gewoon heel graag voor Ajax wil gaan spelen. Komt nog bij dat die jongen nog nooit ergens om een titel heeft gespeeld bij een nationale topclub.

Dit even los van de vraag of hij een geschikte aankoop zou zijn.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » do aug 15, 2024 9:06 am

Zou kunnen.

Hij heeft veel clubs gehad, daarbij heeft hij het ongeveer nergens lang uitgehouden. Hij maakt een hele show van zijn gedrevenheid, maar blijkbaar is die show vrij snel voorbij.

Ik geef toe, ik ben bevooroordeeld, ik loop niet warm van zulke spelers en al helemaal niet van Wappie Weghorst. Maar goed, als hij ons kampioen maakt, hoor je mij niet klagen. :smallgrin.gif:

Plaats reactie