Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Zuidema » di aug 08, 2023 9:21 am

Waar ik van begin te balen bij Mislintat is dat hij wel een enorme databank heeft van spelers uit Midden- en Oost-Europa, maar niet van spelers uit Zuid-Amerika. Dat continent bestaat kennelijk niet voor Sven. Terwijl we juist daar de afgelopen jaren een paar best wel goede spelers tegen relatief geringe kosten hebben aangekocht. En ze met forse winst hebben doorverkocht, ook zonder ETH-toeslag. AT is altijd al een formidabele denktank geweest voor Ajax, waar helaas amper gebruik van wordt gemaakt. En nu blijken we met WK-Cees een superscout met ojos de diamante voor dit continent in ons midden te hebben. Hoe krijgen we Cees in beeld bij Ajax? Wie heeft het telefoonnummer of het e-mailadres van Sven, zodat Cees deze droombaan straks kan gaan vervullen? Als WK-Cees dat wil, natuurlijk.
Success will tear us apart.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mr. Ajax » di aug 08, 2023 9:25 am

Zuidema schreef:
di aug 08, 2023 9:21 am
Waar ik van begin te balen bij Mislintat is dat hij wel een enorme databank heeft van spelers uit Midden- en Oost-Europa, maar niet van spelers uit Zuid-Amerika. Dat continent bestaat kennelijk niet voor Sven. Terwijl we juist daar de afgelopen jaren een paar best wel goede spelers tegen relatief geringe kosten hebben aangekocht. En ze met forse winst hebben doorverkocht, ook zonder ETH-toeslag. AT is altijd al een formidabele denktank geweest voor Ajax, waar helaas amper gebruik van wordt gemaakt. En nu blijken we met WK-Cees een superscout met ojos de diamante voor dit continent in ons midden te hebben. Hoe krijgen we Cees in beeld bij Ajax? Wie heeft het telefoonnummer of het e-mailadres van Sven, zodat Cees deze droombaan straks kan gaan vervullen? Als WK-Cees dat wil, natuurlijk.
Dat begrijp ik dus niet, het “loslaten” van zuid Amerika. Daar hebben we echt een rits voltreffers gehad de afgelopen jaren. Waarom zou je daar niet meer gaan kijken?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door columbus » di aug 08, 2023 9:26 am

Neefkens schreef:Nou die "oude bekenden" kent hij dus ook goed. Hij heeft ze ooit zelf gehaald en gebleken is dat ze goed presteren op een hoger niveau. Dus waarom die NIET halen?
Ik zat te denken dat hij voor het korte termijn terugvalt op “oude bekenden” die in zijn ogen direct inzetbaar zijn. Gezien de tijdsdruk, de vele aanstaande wijzigingen op korte termijn. Samen met de scout die begonnen is werken aan het langere termijn

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door LucaS » di aug 08, 2023 9:27 am

Ik lees net dat de beoogde opvolger van Alvarez uit Chili moet komen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Zuidema » di aug 08, 2023 9:29 am

LucaS schreef:
di aug 08, 2023 9:27 am
Ik lees net dat de beoogde opvolger van Alvarez uit Chili moet komen
De Telegraaf weer?
Success will tear us apart.

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door columbus » di aug 08, 2023 9:29 am

Zuidema schreef:Waar ik van begin te balen bij Mislintat is dat hij wel een enorme databank heeft van spelers uit Midden- en Oost-Europa, maar niet van spelers uit Zuid-Amerika. Dat continent bestaat kennelijk niet voor Sven. Terwijl we juist daar de afgelopen jaren een paar best wel goede spelers tegen relatief geringe kosten hebben aangekocht. En ze met forse winst hebben doorverkocht, ook zonder ETH-toeslag. AT is altijd al een formidabele denktank geweest voor Ajax, waar helaas amper gebruik van wordt gemaakt. En nu blijken we met WK-Cees een superscout met ojos de diamante voor dit continent in ons midden te hebben. Hoe krijgen we Cees in beeld bij Ajax? Wie heeft het telefoonnummer of het e-mailadres van Sven, zodat Cees deze droombaan straks kan gaan vervullen? Als WK-Cees dat wil, natuurlijk.
Waaruit blijkt dat hij Zuid Amerika los laat? Voor mij maakt het werkelijk geen moer uit waar ze vandaan komen, als ze maar kunnen voetballen. En laten we niet vergeten dat er ook uit zuid Amerika een heleboel missers aangetrokken zijn

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mr. Ajax » di aug 08, 2023 9:38 am

columbus schreef:
di aug 08, 2023 9:29 am
Zuidema schreef:Waar ik van begin te balen bij Mislintat is dat hij wel een enorme databank heeft van spelers uit Midden- en Oost-Europa, maar niet van spelers uit Zuid-Amerika. Dat continent bestaat kennelijk niet voor Sven. Terwijl we juist daar de afgelopen jaren een paar best wel goede spelers tegen relatief geringe kosten hebben aangekocht. En ze met forse winst hebben doorverkocht, ook zonder ETH-toeslag. AT is altijd al een formidabele denktank geweest voor Ajax, waar helaas amper gebruik van wordt gemaakt. En nu blijken we met WK-Cees een superscout met ojos de diamante voor dit continent in ons midden te hebben. Hoe krijgen we Cees in beeld bij Ajax? Wie heeft het telefoonnummer of het e-mailadres van Sven, zodat Cees deze droombaan straks kan gaan vervullen? Als WK-Cees dat wil, natuurlijk.
Waaruit blijkt dat hij Zuid Amerika los laat? Voor mij maakt het werkelijk geen moer uit waar ze vandaan komen, als ze maar kunnen voetballen. En laten we niet vergeten dat er ook uit zuid Amerika een heleboel missers aangetrokken zijn
Het blijkt uit het feit dat er schijnbaar alleen in Europa wordt gekeken. Alle namen die sinds zijn aanstelling voorbij zijn gekomen zijn van spelers die in Europa actief zijn.

En wat die missers betreft - die heb je altijd en overal, maar tegenover Orejuela, Cassierra en Magallan heb je Davinson Sanchez, Nico, Martinez, Neres, Antony… Aan die 5 heb je echt ontzettend veel gehad. Zowel sportief als financieel.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » di aug 08, 2023 9:45 am

Dinsdag 8 augustus
'Ajax ziet in Chileen Saavedra optie om middenveld te versterken'
Ajax ziet in de Chileen Lignacio Saavedra een optie om het middenveld te versterken, zo beweert het Chileense medium PuntoSeguido. De 24-jarige defensieve middenvelder heeft nog een contract tot december 2023 en wil voor zijn kans gaan in Europa. Universidad Católica, de ploeg van Saavedra, is bereid om hem te laten gaan voor een bedrag van minder dan 1,5 miljoen euro.
Geen Europeaan. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Zuidema » di aug 08, 2023 9:49 am

columbus schreef:
di aug 08, 2023 9:29 am

Waaruit blijkt dat hij Zuid Amerika los laat? Voor mij maakt het werkelijk geen moer uit waar ze vandaan komen, als ze maar kunnen voetballen. En laten we niet vergeten dat er ook uit zuid Amerika een heleboel missers aangetrokken zijn
Mij maakt dat wel uit. Juist die straatschoffies daar blijken een over-mijn-lijkmentaliteit te hebben, die Ajax met al zijn pikkies goed kan gebruiken. Zeker als ze ook nog behoorlijk kunnen voetballen. En dat dus tegen heel aantrekkelijke prijsjes en een goede doorverkoopwaarde. Maar ik hoor en lees niets van Zuid-Amerikanen als target bij Sven. Wel dus een legertje Midden- en Oost-Europeanen. En natuurlijk waren er ook (zoals altijd bij aankopen) fikse missers bij de Latinos, maar de succes-rate vind ik best wel positief. Of dat ook lukt met de huidige lijstjes van Mislintat is nog maar afwachten.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Zuidema » di aug 08, 2023 9:55 am

wimpey schreef:
di aug 08, 2023 9:45 am
Geen Europeaan. :hypocrite.gif:
Zal wel Oost-Europese voorouders hebben. :666.gif:

Hopelijk klopt het en is PuntoSeguido betrouwbaar. Ik zou het ongelooflijk dom vinden als zo'n arsenaal niet meer goed in de gaten wordt gehouden. Juist daar is een zeer interessante markt met een voor Ajax heel prettige prijs-kwaliteitverhouding.
Success will tear us apart.

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopii » di aug 08, 2023 10:04 am

Hopelijk klopt het en is PuntoSeguido betrouwbaar.

Huh? Kan die jongen wel een beetje ballen?

Ik denk dat Ajax van die torenhoge makelaarskosten af wil. Met name Braziliaanse spelers zijn peperduur. Clubs daar eisen hoge doorverkooppercentages en er gaat nog een hoop naar derden. Dankzij ETH hebben we een mooie winst op Antony kunnen maken (ver boven de marktwaarde van die jongen, daar is iedereen het wel over eens), maar Neres was een ander verhaal.

In de winter komt dat talent uit Venezuela naar Ajax, dus... Maar dan gaat het om iets minder geld.

Overigens moeten we even afwachten hoe de scouting eruit gaat zien. Onze nieuwe hoofdscout begon precies vier dagen geleden. Op dit moment stelt de scouting van Ajax weinig voor, dus gaat de DD op zijn eigen diamantoogjes af. Ik denk en hoop dat het anders zal gaan in de toekomst.
Laatst gewijzigd door Yopii op di aug 08, 2023 10:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door De Dominee » di aug 08, 2023 10:07 am

Dat denk ik ook, Yopi. Al onze Zuid-Amerikanen kwamen via dezelfde kanalen binnen ook. Overmars liet zich graag adviseren, zeg maar.

Ajax zal nu zelf de markt daar moeten verkennen en ik vermoed niet dat Mislintat daar al de tijd voor heeft genomen. Onze nieuwe hoofdscout is pas enkele dagen in dienst en zal ongetwijfeld ook daar gaan scouten de komende transferperiodes.

Ze zijn nu vooral spoed reparaties aan het doen, heb ik het gevoel.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door columbus » di aug 08, 2023 10:10 am

Dat denk ik dus ook

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Zuidema » di aug 08, 2023 10:11 am

Yopii schreef:
di aug 08, 2023 10:04 am
Hopelijk klopt het en is PuntoSeguido betrouwbaar.
Huh? Kan die jongen wel een beetje ballen?
Terechte vraag. Ik zeg het zo, omdat die markt dus kennelijk nog wel in beeld is bij Ajax. Ik snap op zich de haast van Mislintat met het binnenhalen van oude bekenden. Maar die diamantogen lijken tot dusver een geografisch nogal beperkte focus te hebben. Niet handig bij de lage middenmootpositie van Ajax in de internationale transfer hiërarchie.
Success will tear us apart.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door De Dominee » di aug 08, 2023 10:23 am

Mislintat moet deze transferperiode even roeien met de riemen die hij heeft. En dat gaat hem vooralsnog prima af, lijkt het. Zeker gezien de omstandigheden (geen CL, beperkte financiele middelen, geen enkele organisatie intern, RVC die hem kort houdt want nieuw).
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopii » di aug 08, 2023 10:30 am

Ajax zal nu zelf de markt daar moeten verkennen en ik vermoed niet dat Mislintat daar al de tijd voor heeft genomen. Onze nieuwe hoofdscout is pas enkele dagen in dienst en zal ongetwijfeld ook daar gaan scouten de komende transferperiodes.
Hij komt van City, dat scout overal. Ik maak me geen zorgen.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Zuidema » di aug 08, 2023 10:42 am

Yopii schreef:
di aug 08, 2023 10:30 am

Hij komt van City, dat scout overal. Ik maak me geen zorgen.
Als zelfs jij je geen zorgen maakt, zal ik dat ook maar niet doen. Maar het blijft wel een aandachtspunt vind ik. Alsjeblieft niet geografisch beperken als de speelruimte voor Ajax al relatief zo klein is.
Success will tear us apart.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » di aug 08, 2023 11:24 am

Zuidema schreef:
di aug 08, 2023 10:42 am
Yopii schreef:
di aug 08, 2023 10:30 am

Hij komt van City, dat scout overal. Ik maak me geen zorgen.
Als zelfs jij je geen zorgen maakt, zal ik dat ook maar niet doen. Maar het blijft wel een aandachtspunt vind ik. Alsjeblieft niet geografisch beperken als de speelruimte voor Ajax al relatief zo klein is.
Maar op basis waarvan denken we dat nu dan?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Zuidema » di aug 08, 2023 11:35 am

Lionel schreef:
di aug 08, 2023 11:24 am
Zuidema schreef:
di aug 08, 2023 10:42 am
Yopii schreef:
di aug 08, 2023 10:30 am

Hij komt van City, dat scout overal. Ik maak me geen zorgen.
Als zelfs jij je geen zorgen maakt, zal ik dat ook maar niet doen. Maar het blijft wel een aandachtspunt vind ik. Alsjeblieft niet geografisch beperken als de speelruimte voor Ajax al relatief zo klein is.
Maar op basis waarvan denken we dat nu dan?
Bij mij vooral door het geografische patroon in de transfertargets van Ajax. Voor de heel plausibele tegenargumenten zie boven.
Success will tear us apart.

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Andriy Demchenko » di aug 08, 2023 11:58 am

Zuidema schreef:
di aug 08, 2023 11:35 am
Lionel schreef:
di aug 08, 2023 11:24 am
Zuidema schreef:
di aug 08, 2023 10:42 am


Als zelfs jij je geen zorgen maakt, zal ik dat ook maar niet doen. Maar het blijft wel een aandachtspunt vind ik. Alsjeblieft niet geografisch beperken als de speelruimte voor Ajax al relatief zo klein is.
Maar op basis waarvan denken we dat nu dan?
Bij mij vooral door het geografische patroon in de transfertargets van Ajax. Voor de heel plausibele tegenargumenten zie boven.
Sorry Zuidema maar ik kan niet zoveel met die hele redenering Mislintat tekende pas vrij recent een contract, normaliter zou je de ZA scouts moeten aanwijzen die een jaar lang (of langer) voorwerk hebben gedaan, de geluiden waren dat er de afgelopen jaren weinig naar de scouting geluisterd is laat staan sturing gegeven is en er klachten waren dat scouts niet naar Brazilië mochten Er is dus best kans dat er minder op de lijstjes stond hoewel er ook wel wat geruchten zijn geweest zoals bv Luan, anyway heb zelf hadnekkige aanwijzingen dat Ajax ook Varela ( naar Porto gegaan) op de korrel had
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Alexander » di aug 08, 2023 12:05 pm

De Dominee schreef:
di aug 08, 2023 10:23 am
Mislintat moet deze transferperiode even roeien met de riemen die hij heeft. En dat gaat hem vooralsnog prima af, lijkt het. Zeker gezien de omstandigheden (geen CL, beperkte financiele middelen, geen enkele organisatie intern, RVC die hem kort houdt want nieuw).
Waarom gaat hem dat dan prima af? De transfersommen die Ajax vangt voor de vertrokken spelers is op Bassey na toch niet zo goed? 40 miljoen voor Timber kunnen we toch niet de hoofdprijs noemen? En voor wat betreft de aangetrokken spelers hou ik een grote slag om de arm. Ik heb ze te weinig zelf gezien om een goed oordeel te vellen. Maar een enorm bedrag stukslaan op een linksbuiten van het tweede van Manchester City maakt mij voorlopig niet overdreven enthousiast. En datzelfde geldt voor 8 miljoen voor een tweede keeper.

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopii » di aug 08, 2023 12:12 pm

De transfersommen die Ajax vangt voor de vertrokken spelers is op Bassey na toch niet zo goed? 40 miljoen voor Timber kunnen we toch niet de hoofdprijs noemen?
Heeft met afspraken van vorig jaar te maken.

Daarbij, alleen Timber is topcategorie. Voor de rest staan de clubs niet in de rij, zeker niet als je de hoofdprijs vraagt.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Zuidema » di aug 08, 2023 12:14 pm

Andriy Demchenko schreef:
di aug 08, 2023 11:58 am

Sorry Zuidema maar ik kan niet zoveel met die hele redenering Mislintat tekende pas vrij recent een contract, normaliter zou je de ZA scouts moeten aanwijzen die een jaar lang (of langer) voorwerk hebben gedaan, de geluiden waren dat er de afgelopen jaren weinig naar de scouting geluisterd is laat staan sturing gegeven is en er klachten waren dat scouts niet naar Brazilië mochten Er is dus best kans dat er minder op de lijstjes stond hoewel er ook wel wat geruchten zijn geweest zoals bv Luan, anyway heb zelf hadnekkige aanwijzingen dat Ajax ook Varela ( naar Porto gegaan) op de korrel had
Ja hoor, eens. Yopi en De Dominee noemden ook al dat de scouting (dus ook daar) op zijn kont lag en net weer serieus was opgestart. Hopelijk staat Zuid-Amerika in ieder geval wel op Mislintats lijstje van aandachtspunten voor de toekomst.
Success will tear us apart.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door De Dominee » di aug 08, 2023 12:28 pm

Alexander schreef:
di aug 08, 2023 12:05 pm
De Dominee schreef:
di aug 08, 2023 10:23 am
Mislintat moet deze transferperiode even roeien met de riemen die hij heeft. En dat gaat hem vooralsnog prima af, lijkt het. Zeker gezien de omstandigheden (geen CL, beperkte financiele middelen, geen enkele organisatie intern, RVC die hem kort houdt want nieuw).
Waarom gaat hem dat dan prima af? De transfersommen die Ajax vangt voor de vertrokken spelers is op Bassey na toch niet zo goed? 40 miljoen voor Timber kunnen we toch niet de hoofdprijs noemen? En voor wat betreft de aangetrokken spelers hou ik een grote slag om de arm. Ik heb ze te weinig zelf gezien om een goed oordeel te vellen. Maar een enorm bedrag stukslaan op een linksbuiten van het tweede van Manchester City maakt mij voorlopig niet overdreven enthousiast. En datzelfde geldt voor 8 miljoen voor een tweede keeper.
Omdat hij vooral goed lijkt in te zien op welke posities er spelers bij moeten. Zijn analyses en conclusies zijn vooralsnog spot-on. Ook de spelers die hij heeft gehaald en waar interesse in is lijken de specifieke kwaliteiten te bezitten die Ajax spelers op hun posities moeten hebben. Hij scout op de juiste attributen en heeft daarbij (naar het lijkt) een goed oog voor kwaliteit. Branco, Tahirovic, Borges, Ito, Sutalo, Medic. Hebben allemaal specifieke kwaliteiten die bij de positie past waarvoor ze gescout / gekocht zijn.

Nu nog zien of hij ook kan doorpakken en de transfers daadwerkelijk voor elkaar krijgt.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mr. Ajax » di aug 08, 2023 3:27 pm

Ziyech krijgt geen rugnummer bij Chelski. Van mij mag ie bij ons de nummer 10 krijgen hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie