Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: Bétrouwbaar transfernieuws
Is elf miljoen niet genoeg? Ben geen fan van doorverkooppercenatages, je ziet hoeveel miljoenen we mislopen bij Frenkie de Jong, allemaal miljoenen die naar Willem2 gaan.
Die miljoenen gun ik Willem II van harte.
Het is juist goed als de club die de speler heeft opgeleid (dat is dus niet Ajax in het geval van De Jong) meeprofiteert. Zo zorg je ervoor dat clubs hun grootste talenten graag aan Ajax verkopen.
Juist door die doorverkoopclausule (waar PSV weinig voor voelde) is De Jong naar Ajax gekomen voor een habbekrats.
Het is juist goed als de club die de speler heeft opgeleid (dat is dus niet Ajax in het geval van De Jong) meeprofiteert. Zo zorg je ervoor dat clubs hun grootste talenten graag aan Ajax verkopen.
Juist door die doorverkoopclausule (waar PSV weinig voor voelde) is De Jong naar Ajax gekomen voor een habbekrats.
En als puntje van de piramide kun je niet zonder de brede basis daaronder.Yopii schreef:Het is juist goed als de club die de speler heeft opgeleid (dat is dus niet Ajax in het geval van De Jong) meeprofiteert. Zo zorg je ervoor dat clubs hun grootste talenten graag aan Ajax verkopen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
En wat vind je de tientallen miljoenen die we straks voor hem binnen krijgen?brigade zuid schreef:Is elf miljoen niet genoeg? Ben geen fan van doorverkooppercenatages, je ziet hoeveel miljoenen we mislopen bij Frenkie de Jong, allemaal miljoenen die naar Willem2 gaan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- InnerHarbour
Persoonlijk denk ik dat het een stuk minder wordt dan die 11 miljoen. Ondanks alle verhalen in de pers zie ik geen club die op dit moment 75 miljoen gaat betalen voor de Jong.brigade zuid schreef:Is elf miljoen niet genoeg? Ben geen fan van doorverkooppercenatages, je ziet hoeveel miljoenen we mislopen bij Frenkie de Jong, allemaal miljoenen die naar Willem2 gaan.
Geld is niet het probleem voor Ajax, het probleem is dat goede gearriveerde voetballers niet in de vierderangs Nederlandse competitie willen spelen waarvan ook nog een x-aantal wedstijden op kunstgras. Tadic, de uitzondering, had geen zin meer in PL de zwaarste en beste competitie ter wereld (het is niet voor elke voetballer weggelegd om daar te excelleren) speelde bij een degradatieclub en de betere clubs liepen niet bepaald de deur plat bij Southampton om hem aan te trekken zodat hij gedacht zal hebben, mmmmmm kans op CL, een competitie waarin ik maar twee wedstrijden per seizoen voluit hoef gaan i.p.v. 36 dan maar wat geld inleveren.
Daar lopen er niet veel van rond zodat Ajax heel goed al een paar jaar geleden besloten heeft om in de Zuid Amerikaanse vijver te gaan vissen. In die landen lopen -in Europa nog onbewezen- spelers die een versterking in Nederland kunnen zijn en voor die vijver heeft Ajax geld zat.
YNWA
- Jinne
- Site Admin
Prima als de Willem II's en dergelijke wat meepikken van een uitgaande transfer binnen Ajax. Zeker nu we in geval van Frenkie hem voor niks hebben opgehaald. Is voor de eredivisie ook weer beter als Willem II hierdoor bijvoorbeeld een Fran Sol langer kan houden of nog een soort gelijke speler kan halen.
Bij Latijns Amerikaanse transfers heb je bij doorverkoop percentages alleen wel meer het gevoel dat niet alles naar een club gaat, maar ook naar agenten en maatschappijen. Dan wordt het toch een stuk vervelender. Vaak al bij de aankoop.
Bij Latijns Amerikaanse transfers heb je bij doorverkoop percentages alleen wel meer het gevoel dat niet alles naar een club gaat, maar ook naar agenten en maatschappijen. Dan wordt het toch een stuk vervelender. Vaak al bij de aankoop.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
De speler is dermate 'hot' momenteel, dat Ajax ook iets zal hebben van: die moesten we eind dit seizoen maar verkopen. Goede speler hoor, maar wel wat gehyped. Hetgeen voor Ajax lekker is én een signaal om binnenkort zaken te doen. Tegen een torenhoog bedrag.Yopii schreef: Misschien weet hij beter wat er speelt dan jij?
Zou zomaar kunnen dat Frenkie de beslissing om te vertrekken al heeft genomen. Dat houdt het op.
Misschien heeft Ajax geleerd van het verleden, misschien ook niet. Ajax is een club die incidenteel mee kan doen in Europa. Juist in tijden van voorspoed moet Ajax zwaar op de eigen opleiding inzetten, i.p.v. kapitalen kapot te slaan op onzekere factoren als Bandé, Lainez, Kristensen, Orejuela, Cassie, Sanchez.
Dat rijtje aan spelers die jij noemt zijn als volgt aangeschaft:
lainez 11mio
Bandé 9,5mio
Orejuela 3,6mio
Sanchez 5mio
Cassierra 4 mio
Kristiansen 5mio
dat lijstje is al goed gemaakt door alleen de verkoop van Sanchez. (40mio)
en dan heb je de rest nog niet eens verkocht/zien spelen/in huis.
Zwaar inzetten op eigen opleiding doet Ajax al zolang als er een opleiding is, dus een beetje vreemd dat je het extra moet doen in voorspoed. Vanuit de opleiding komen elk jaar 2 à 3 spelers door waarvan ze soms van het niveau Ebecilio zijn en soms van het niveau De Ligt, Sneijder. Dat is het nadeel en voordeel van een jeugdopleiding.
Als je daar omheen geen aankopen doet, is het incidenteel meedoen in Europa ook afgelopen.
Ik vind dat Ajax een goede weg is ingeslagen. Ze profileren zich als gateway van Europa en dé springplank voor Europese topclubs te zijn. Jeugd krijgt de kans in de basis en sinds dit jaar zijn er ook wat oudere spelers bij waardoor er meer balans in de selectie is. Er wordt al voorgesorteerd op de verwachting dat er minimaal 4 basis spelers vertrekken.
door deze goede en gerichte aankopen staat Ajax dit jaar 50mio bij te schrijven door CL inkomsten.
worden spelers verkocht die rijp zijn aan een volgende stap (wat je ze dus niet moet ontnemen) wat ook voldoende geld gaat opbrengen.
Als Lainez of Bande de pannen van het dak speelt, is het aankoopbedrag een schrijntje. Als ze het niet gaat redden, haal je minimaal hetzelfde op, tenzij ze bij de knieën afscheuren.
En er loopt echt wel weer een nieuwe jeugd speler in Ajax volgend jaar. Bijv gravenberch die op 6 de boel controleert. Daarnaast is het voor zo'n talent veel beter om te landen in een elftal met ervaring en leeftijdsverschil.
Laat hem maar even een jaartje de jongste zijn en niet meteen een baasje. zoals ten tijde van Bazoer.
Bazoer kwam in Ajax 1 en was direct een van de betere, dat kan niet juist zijn...
lainez 11mio
Bandé 9,5mio
Orejuela 3,6mio
Sanchez 5mio
Cassierra 4 mio
Kristiansen 5mio
Zwaar inzetten op eigen opleiding doet Ajax al zolang als er een opleiding is, dus een beetje vreemd dat je het extra moet doen in voorspoed. Vanuit de opleiding komen elk jaar 2 à 3 spelers door waarvan ze soms van het niveau Ebecilio zijn en soms van het niveau De Ligt, Sneijder. Dat is het nadeel en voordeel van een jeugdopleiding.
Als je daar omheen geen aankopen doet, is het incidenteel meedoen in Europa ook afgelopen.
Ik vind dat Ajax een goede weg is ingeslagen. Ze profileren zich als gateway van Europa en dé springplank voor Europese topclubs te zijn. Jeugd krijgt de kans in de basis en sinds dit jaar zijn er ook wat oudere spelers bij waardoor er meer balans in de selectie is. Er wordt al voorgesorteerd op de verwachting dat er minimaal 4 basis spelers vertrekken.
door deze goede en gerichte aankopen staat Ajax dit jaar 50mio bij te schrijven door CL inkomsten.
worden spelers verkocht die rijp zijn aan een volgende stap (wat je ze dus niet moet ontnemen) wat ook voldoende geld gaat opbrengen.
Als Lainez of Bande de pannen van het dak speelt, is het aankoopbedrag een schrijntje. Als ze het niet gaat redden, haal je minimaal hetzelfde op, tenzij ze bij de knieën afscheuren.
En er loopt echt wel weer een nieuwe jeugd speler in Ajax volgend jaar. Bijv gravenberch die op 6 de boel controleert. Daarnaast is het voor zo'n talent veel beter om te landen in een elftal met ervaring en leeftijdsverschil.
Laat hem maar even een jaartje de jongste zijn en niet meteen een baasje. zoals ten tijde van Bazoer.
Bazoer kwam in Ajax 1 en was direct een van de betere, dat kan niet juist zijn...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
- Gezond verstand
Je vergeet makelaarskosten, juridische kosten, doorverkooppercentages, procenten die naar de speler zelf gaan (al weet ik natuurlijk niet of dat ook in het contract van Sanchez stond) en de belastingdienst.Mano schreef:Dat rijtje aan spelers die jij noemt zijn als volgt aangeschaft:
lainez 11mio
Bandé 9,5mio
Orejuela 3,6mio
Sanchez 5mio
Cassierra 4 mio
Kristiansen 5mio
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Zo werkt het in mijn ogen niet. Dat is gokken. Gespreid inzetten en hopen dat er een pareltje tussen zit.Mano schreef:Dat rijtje aan spelers die jij noemt zijn als volgt aangeschaft:
lainez 11mio
Bandé 9,5mio
Orejuela 3,6mio
Sanchez 5mio
Cassierra 4 mio
Kristiansen 5mio
Cassie en die 2 backs kun je afschrijven. Het vreemde m.b.t. die backs is dat Ajax Mazraoui en Veltman al in huis had. Ajax heeft ook Dest in huis. Ik zie die 5 + 3,6 M voor zwakke backs ook niet als uitzondering.
In buitenspelers wordt ook enorm geïnvesteerd. Bandé, Neres, Kühn, Johnsen, die Jensen (wanneer ik kijk, blijkt die er geen ene ruk van te kunnen). 'Spits' Cassie heeft meer van een zombie dan van een spits weg. Danilo komt tekort voor Ajax-1.
Ga op deze voet door en al dat geld verdampt vrij snel. Lainez halen heeft veel weg van het afschrijven van het gros van de buitenspelers die ik net noemde...
Ik snap je punt, Wimpey. Maar hem niet halen omdat je al veel geld hebt uitgegeven aan spelers die niet goed genoeg zijn lijkt me ook niet een fantastisch beleid.
Schijnt dat de deal vandaag wordt afgerond als ik de verschillende pagina's mag geloven.
Schijnt dat de deal vandaag wordt afgerond als ik de verschillende pagina's mag geloven.
IK GELOOF!!!!!!
- Ajaciedjuh
Ze schijnen al 1,5 jaar met hem bezig te zijn. Lijkt een beetje op het traject met Neres. Als die 15 miljoen klopt, dan hebben ze veel geloof in hem.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Hopelijk hebben ze dan een goed beeld van hem gekregen, maar wat wij er van hebben gezien ( weliswaar 2 wedstrijdjes ( wel belangrijke wedstrijdjes ) is dat ie een pure mandekker is, met weinig opbouwende kwaliteiten.Maar we zullen, mocht het rond komen, het vlug genoeg gaan zien ...
Blij met de punten ...
Nico moest ook werken aan zijn voetballende kwaliteiten. Heeft hij volgens mij snel opgepikt.
Ik vind het twee goede aankopen, waarvan de Mexicaan is op basis van de verhalen en YouTube. Maar je ziet wel waar Ajax zich op richt.
Ik vind het twee goede aankopen, waarvan de Mexicaan is op basis van de verhalen en YouTube. Maar je ziet wel waar Ajax zich op richt.
IK GELOOF!!!!!!
Volgens mij heeft Ajaciedjuh het over Lainez, niet Magallan.999 schreef:Hopelijk hebben ze dan een goed beeld van hem gekregen, maar wat wij er van hebben gezien ( weliswaar 2 wedstrijdjes ( wel belangrijke wedstrijdjes ) is dat ie een pure mandekker is, met weinig opbouwende kwaliteiten.Maar we zullen, mocht het rond komen, het vlug genoeg gaan zien ...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Ajaciedjuh
Klopt. Al hebben ze Magallan ook zeer lang gevolgd.Duke schreef:Volgens mij heeft Ajaciedjuh het over Lainez, niet Magallan.999 schreef:Hopelijk hebben ze dan een goed beeld van hem gekregen, maar wat wij er van hebben gezien ( weliswaar 2 wedstrijdjes ( wel belangrijke wedstrijdjes ) is dat ie een pure mandekker is, met weinig opbouwende kwaliteiten.Maar we zullen, mocht het rond komen, het vlug genoeg gaan zien ...
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ik ken de beste man niet. We moeten echter wel een paar zaken in ogenschouw nemen:999 schreef:Hopelijk hebben ze dan een goed beeld van hem gekregen, maar wat wij er van hebben gezien ( weliswaar 2 wedstrijdjes ( wel belangrijke wedstrijdjes ) is dat ie een pure mandekker is, met weinig opbouwende kwaliteiten.Maar we zullen, mocht het rond komen, het vlug genoeg gaan zien ...
onder FdB waren de CVs de belangrijkste schakels in de opbouw. Tegenwoordig zijn dat de 2 man daarvoor. Ik zie De Ligt en Blind ook niet crosspasses à la Alderweireld geven of via de as opstomen à la Vertonghen.
Ze zullen in die Magallan een solide verdediger zien, die kan functioneren met 2 bouwers voor zich. Ik neem aan dat het plan is, dat Blind volgend seizoen op het middenveld speelt.
En wie dan naast Magallan ?wimpey schreef:Ik ken de beste man niet. We moeten echter wel een paar zaken in ogenschouw nemen:999 schreef:Hopelijk hebben ze dan een goed beeld van hem gekregen, maar wat wij er van hebben gezien ( weliswaar 2 wedstrijdjes ( wel belangrijke wedstrijdjes ) is dat ie een pure mandekker is, met weinig opbouwende kwaliteiten.Maar we zullen, mocht het rond komen, het vlug genoeg gaan zien ...
onder FdB waren de CVs de belangrijkste schakels in de opbouw. Tegenwoordig zijn dat de 2 man daarvoor. Ik zie De Ligt en Blind ook niet crosspasses à la Alderweireld geven of via de as opstomen à la Vertonghen.
Ze zullen in die Magallan een solide verdediger zien, die kan functioneren met 2 bouwers voor zich. Ik neem aan dat het plan is, dat Blind volgend seizoen op het middenveld speelt.
Blij met de punten ...
Zeker, maar Magallan heeft inmiddels een eigen topic.Ajaciedjuh schreef:Klopt. Al hebben ze Magallan ook zeer lang gevolgd.Duke schreef:Volgens mij heeft Ajaciedjuh het over Lainez, niet Magallan.999 schreef:Hopelijk hebben ze dan een goed beeld van hem gekregen, maar wat wij er van hebben gezien ( weliswaar 2 wedstrijdjes ( wel belangrijke wedstrijdjes ) is dat ie een pure mandekker is, met weinig opbouwende kwaliteiten.Maar we zullen, mocht het rond komen, het vlug genoeg gaan zien ...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Blind samen met Magellan?wimpey schreef:Ik ken de beste man niet. We moeten echter wel een paar zaken in ogenschouw nemen:999 schreef:Hopelijk hebben ze dan een goed beeld van hem gekregen, maar wat wij er van hebben gezien ( weliswaar 2 wedstrijdjes ( wel belangrijke wedstrijdjes ) is dat ie een pure mandekker is, met weinig opbouwende kwaliteiten.Maar we zullen, mocht het rond komen, het vlug genoeg gaan zien ...
IK GELOOF!!!!!!
-
Denk eerder inderdaad Blind op 6.
Dolberg
Lainez - Tadic - Neres
Blind - Beek
Nico - Wober - Magallan - Mazraoui
Onana
Dolberg
Lainez - Tadic - Neres
Blind - Beek
Nico - Wober - Magallan - Mazraoui
Onana
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Neres en Donny zullen ook wel vertrekken.
Iedereen in Mexico verwacht dat Lainez deze kant op komt. En niet naar PSV.
http://www.pasionaguila.com/lainez-tien ... ica/82194/
Bij America vinden ze het erg jammer. Lainez is zo'n beetje de Mexicaanse Justin Kluivert. Talent op de opleiding dat erg/te vroeg vertrekt.
Iedereen in Mexico verwacht dat Lainez deze kant op komt. En niet naar PSV.

http://www.pasionaguila.com/lainez-tien ... ica/82194/
Bij America vinden ze het erg jammer. Lainez is zo'n beetje de Mexicaanse Justin Kluivert. Talent op de opleiding dat erg/te vroeg vertrekt.
En Onana en Tagliafico ook.Yopii schreef:Neres en Donny zullen ook wel vertrekken.
De Visser remt fans van Ajax af: ‘Ik heb de nieuwe Messi’s allemaal gezien’
Vrijdag, 4 januari 2019 om 07:00
Na het aantrekken van Lisandro Magallán doet Ajax een poging om nog een Latijns-Amerikaan aan de selectie toe te voegen: Diego Lainez. De pas achttienjarige buitenspeler van Club América wordt als het grootste talent van Mexico beschouwd en wordt zelfs ‘de Mexicaanse Lionel Messi’ genoemd. De interesse in Lainez houdt de fans van Ajax dan ook volop bezig, maar meesterscout Piet de Visser vindt de bijnaam overdreven.
“Ik heb ze allemaal gezien, de nieuwe Messi's”, zegt De Visser vrijdag in gesprek met de NOS. “Ook de echte, toen hij dertien was. Aan dat niveau kunnen deze jongens niet tippen. Met Messi is niemand te vergelijken. Een speler als Messi wordt één keer in heel veel tijd geboren.” De Visser zag Lainez afgelopen jaar uitblinken op het prestigieuze jeugdtoernooi in Toulon, waar hij weliswaar de finale van Engeland verloor maar na afloop wel tot beste speler van het toernooi werd uitgeroepen.
De Visser noemt Lainez ‘een supertalent’. “Een speler met veel techniek en snelheid, met veel kwaliteiten en mogelijkheden", somt de talentenspeurder, sinds 2005 in dienst van Chelsea, op. "Hij is nog wel wat speels, nog niet zo sterk en moet nog wat effectiever worden. Hij kan linksvoor, rechtsvoor en op tien staan. Al is hij meer een dribbelaar. Vanaf de vleugels is hij levensgevaarlijk.”
Volgens De Visser heeft Lainez bij een eventuele overgang naar Ajax wat tijd nodig. “Ze moeten hem rustig brengen. Het is een goede zaak als ze hem nu al halen, dan kan hij worden klaargestoomd en er volgend seizoen staan. Als opvolger van David Neres bijvoorbeeld.” Mexicaanse media verzekeren dat Ajax vijftien miljoen euro én een doorverkooppercentage van twintig procent aan Club América heeft voorgesteld.
Blij met de punten ...
Wacht even... Piet zag Lainez al uitblinken tijdens een minitoernooi voor peuters?
Vergelijkingen met Messi, Cruijff, Maradona, Pele zijn natuurlijk onzinnig.
Lainez is piepklein en vederlicht. Of hij bestand is tegen het mannenvoetbal van de Europese top, zal nog moeten blijken.
BTW, zijn stats zijn verre van overtuigend. Assists, doelpunten, daar gaat het om.

Vergelijkingen met Messi, Cruijff, Maradona, Pele zijn natuurlijk onzinnig.
Misschien worden zulke spelers vaker geboren dan hij denkt, maar niet ieder supertalent blijft heel/ziet de aarde nog van dichtbij/maakt de juiste keuzes, enz.Met Messi is niemand te vergelijken. Een speler als Messi wordt één keer in heel veel tijd geboren.”
Lainez is piepklein en vederlicht. Of hij bestand is tegen het mannenvoetbal van de Europese top, zal nog moeten blijken.
BTW, zijn stats zijn verre van overtuigend. Assists, doelpunten, daar gaat het om.