Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » ma dec 31, 2018 10:01 am

LucaS schreef:dit team nog een paar jaar bij elkaar blijft
Gaat niet gebeuren, het lot van een klein clubje.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma dec 31, 2018 10:31 am

InnerHarbour schreef:
Klein clubje :drecul.gif: :drecul.gif: :biggrin.gif: :smallgrin.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » ma dec 31, 2018 12:18 pm

Mr. Ajax schreef:Overmars zei laatst tegen Ajax TV dat ie De Ligt en Frenkie niet eens gaat proberen te overtuigen om te blijven. Vond ik niet zo slim - tenminste om het zo hardop te verkondigen. Zeker bij Frenkie zou je nog het een en ander kunnen proberen, vind ik.

Misschien weet hij beter wat er speelt dan jij?

Zou zomaar kunnen dat Frenkie de beslissing om te vertrekken al heeft genomen. Dat houdt het op.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 31, 2018 1:15 pm

Yopii schreef:
Mr. Ajax schreef:Overmars zei laatst tegen Ajax TV dat ie De Ligt en Frenkie niet eens gaat proberen te overtuigen om te blijven. Vond ik niet zo slim - tenminste om het zo hardop te verkondigen. Zeker bij Frenkie zou je nog het een en ander kunnen proberen, vind ik.

Misschien weet hij beter wat er speelt dan jij?

Zou zomaar kunnen dat Frenkie de beslissing om te vertrekken al heeft genomen. Dat houdt het op.
Rare opmerking. Weer eens azijn in je koffie vanochtend? :aai.gif:

Ook als Frenkie die beslissing heeft genomen zou het in mijn ogen niet slim zijn om dat op die manier te verkondigen. Kan de prijs alleen maar drukken als je geintresseerde clubs weten dat je sowieso moet verkopen.

Overigens zei Frenkie een paar dagen geleden nog helemaal geen beslissing te hebben genomen en dat ie het gek vindt dat iedereen doet alsof ie al weg is, terwijl hij nog een jaartje Ajax helemaal niet uitsluit. Het is maar wie en wat je wilt geloven.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii

Bericht door Yopii » ma dec 31, 2018 1:39 pm

Precies, het is maar wie je wilt geloven.

Frenkie voetbalt hier nog een half jaar. Dan gaat hij niet roepen dat hij straks toch weg is.

We weten toch niet hoe het zit? Misschien is de transfer van die jongen allang beklonken. En zelfs als dat niet het geval is: belangstelling genoeg, daar ligt het niet aan. Dat hij volgend jaar nog bij Ajax zit, is wel de minst waarschijnlijke optie.

Mijn koffie smaakte prima, trouwens. :biggthumpup.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma dec 31, 2018 1:40 pm

Mr. Ajax schreef: Ook als Frenkie die beslissing heeft genomen zou het in mijn ogen niet slim zijn om dat op die manier te verkondigen. Kan de prijs alleen maar drukken als je geintresseerde clubs weten dat je sowieso moet verkopen.

Overigens zei Frenkie een paar dagen geleden nog helemaal geen beslissing te hebben genomen en dat ie het gek vindt dat iedereen doet alsof ie al weg is, terwijl hij nog een jaartje Ajax helemaal niet uitsluit. Het is maar wie en wat je wilt geloven.

Mocht hij straks kunnen kiezen tussen én PSG én de twee Spaanse topclubs én blijven bij Ajax, dan is het zeer goed mogelijk dat van die opties PSG degene van die vier is die de kleinste kans heeft.

Het is ook helemaal niet uit te sluiten dat F. de Jong en Overmars en de zaakwaarnemer van De Jong PSG bij de kloten hebben genomen met dat prominente fotootje op de veel te zichtbare plek The Harbour Club.

In januari is de kans in ieder geval groter dat we 1 of 2 spelers uit de Premier League kopen dan dat we zelf aan de Premier League gaan verkopen.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma dec 31, 2018 1:49 pm

InnerHarbour schreef:
Hier ga je de mist in, net als je clubje in 1966. Ajax is geen kleine club. 10 Europacupfinales gespeeld, slechts 6 andere Europese teams speelden er meer; daarvan 6 x gewonnen. Iconisch shirt ook. We mogen dan een club zijn die in een kleine competitie spelen, en niet meekunnen in de belachelijke commercie van andere competities, wereldwijd is Ajax bekend. Ik heb op Antarctica na in elk werelddeel locals gesproken en iédereen weet wat Ajax is, hoe het shirt eruit ziet, wie onze beste spelers waren. Je kan er van vinden wat je vindt, maar hierover kan geen mening bestaan; wat ik hier aangeef is namelijk een féit.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma dec 31, 2018 2:02 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
InnerHarbour schreef:
Hier ga je de mist in, net als je clubje in 1966.

:smallgrin.gif:

:biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma dec 31, 2018 2:03 pm

Verder sluit ik me helemaal aan bij WiekentCees.

Ajax is geen klein clubje IH, Ajax is een voetbalinstituut.

Een instituut die weliswaar net iets minder Europese prijzen heeft gewonnen dan de FC Liverpool, maar een veel en véééél belangrijker rol in het voetbal vervuld heeft.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma dec 31, 2018 2:13 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Hier ga je de mist in, net als je clubje in 1966. Ajax is geen kleine club. 10 Europacupfinales gespeeld, slechts 6 andere Europese teams speelden er meer; daarvan 6 x gewonnen. Iconisch shirt ook. We mogen dan een club zijn die in een kleine competitie spelen, en niet meekunnen in de belachelijke commercie van andere competities, wereldwijd is Ajax bekend. Ik heb op Antarctica na in elk werelddeel locals gesproken en iédereen weet wat Ajax is, hoe het shirt eruit ziet, wie onze beste spelers waren. Je kan er van vinden wat je vindt, maar hierover kan geen mening bestaan; wat ik hier aangeef is namelijk een féit.
Je leeft in het verleden Cees, tegenwoordig is Ajax een klein clubje dat naar believen wordt leeggekocht als de grote clubs daar zin in hebben. Deal with it.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 31, 2018 2:16 pm

Ajax is een instituut.

Heeft ook veel meer betekend voor het voetbal dan jouw clubje. Het Heizel-drama is het bekendste waarmee Liverpool wordt geassocieerd :aai.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma dec 31, 2018 2:20 pm

InnerHarbour schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Hier ga je de mist in, net als je clubje in 1966. Ajax is geen kleine club. 10 Europacupfinales gespeeld, slechts 6 andere Europese teams speelden er meer; daarvan 6 x gewonnen. Iconisch shirt ook. We mogen dan een club zijn die in een kleine competitie spelen, en niet meekunnen in de belachelijke commercie van andere competities, wereldwijd is Ajax bekend. Ik heb op Antarctica na in elk werelddeel locals gesproken en iédereen weet wat Ajax is, hoe het shirt eruit ziet, wie onze beste spelers waren. Je kan er van vinden wat je vindt, maar hierover kan geen mening bestaan; wat ik hier aangeef is namelijk een féit.
Je leeft in het verleden Cees, tegenwoordig is Ajax een klein clubje dat naar believen wordt leeggekocht als de grote clubs daar zin in hebben. Deal with it.
Daar deal ik al vanaf kleins af aan mee. Ik weet niet beter of de beste spelers vertrekken; ook in de jaren ‘70 al. Maar elke keer richt de club zich opnieuw op; op het vorige decennium na altijd een Europese finale gehaald; vorig jaar nog. Ondanks al dat leegkopen toch steeds weer teams op de been brengen die het Europees ver schoppen; er is geen club in de wereld die met zo weinig financiële middelen zo veel heeft bereikt. Geen énkele.

Yopii

Bericht door Yopii » ma dec 31, 2018 2:23 pm

Interesseert me geen bal wat IH van Ajax vindt. Hij schrijft hier elke dag tien keer dat Ajax prut is in de hoop dat wij ons laten provoceren. Ik zou iedereen willen verzoeken er niet meer op te reageren.

Wat Frenkie betreft:
Mocht hij straks kunnen kiezen tussen én PSG én de twee Spaanse topclubs én blijven bij Ajax, dan is het zeer goed mogelijk dat van die opties PSG degene van die vier is die de kleinste kans heeft.
Welnee, de kans is nihil dat die jongen komend seizoen nog bij Ajax speelt. Dat is een gepasseerd station.

Overmars heeft ongetwijfeld afspraken gemaakt. Afgelopen zomer vertelde hij dragende spelers dat ze niet weg mochten, dat kan hij geen tweede keer doen. Die jongens op dat filmpje, die overtuigd moesten worden, vertrekken allemaal.

Overmars zei afgelopen weekend dat hij hoopte goede vervangers aan te trekken voor die jongens. Natuurlijk, hopen mag altijd. Gaat het ook lukken? :confused.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma dec 31, 2018 2:27 pm

Yopii schreef:Hij schrijft hier elke dag tien keer dat Ajax prut is.
Buiten een hypocriet en je ook een leugenaar.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma dec 31, 2018 2:32 pm

Yopii schreef:Interesseert me geen bal wat IH van Ajax vindt. Hij schrijft hier elke dag tien keer dat Ajax prut is in de hoop dat wij ons laten provoceren. Ik zou iedereen willen verzoeken er niet meer op te reageren.
Wat is dit nu weer voor een bizarre redenatie? :confused.gif:
Dit is toch gewoon een openbaar message board over een club uit een land waar iedereen altijd de mond vol heeft over de vrijheid van meningsuiting??

Dan kan iedereen toch lekker óf met elkaar overeenkomende óf flink tegendraadse meningen gemixt met een paar treiterijen op dit board mikken? Zou een erg saaie boel worden als we hier in elk online draadje bij ieders bijdrage eendrachtig ja zouden gaan knikken. :confused.gif: :confused.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 31, 2018 2:39 pm

Cruijff schreef:
Lionel schreef:Eens. Maar Overmars moet zich afvragen hoe het komt dat er nu pas zo een fantastische selectie op het veld staat.

Kun jij zelf een antwoord op je eigen vraag geven, denk je?
Ik denk dat ik namelijk een heel eind kom, maar jij mag eerst.
Geld dat is gaan rollen. Aankoop Ziyech wat ons de finale van de EL bezorgde. Vorig jaar kochten we brandhout en werd het niks. Nu kopen we Tadic en Blind en hoppa...
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » ma dec 31, 2018 2:41 pm

Cruijff schreef:
Yopii schreef:Interesseert me geen bal wat IH van Ajax vindt. Hij schrijft hier elke dag tien keer dat Ajax prut is in de hoop dat wij ons laten provoceren. Ik zou iedereen willen verzoeken er niet meer op te reageren.
Wat is dit nu weer voor een bizarre redenatie? :confused.gif:
Dit is toch gewoon een openbaar message board over een club uit een land waar iedereen altijd de mond vol heeft over de vrijheid van meningsuiting??

Dan kan iedereen toch lekker óf met elkaar overeenkomende óf flink tegendraadse meningen gemixt met een paar treiterijen op dit board mikken? Zou een erg saaie boel worden als we hier in elk online draadje bij ieders bijdrage eendrachtig ja zouden gaan knikken. :confused.gif: :confused.gif:
Zeker, maar doe dat lekker in de Liverpool-topic. Dan hoeft niet iedereen ervan mee te genieten.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma dec 31, 2018 2:56 pm

Over Ajax praten in het Liverpool topic :confused.gif: Het leugenaartje wordt steeds dwazer al het zijn zin niet krijgt. :aai.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma dec 31, 2018 3:02 pm

Maar goed, on topic, er gaat er tijdelijk één weg.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma dec 31, 2018 3:04 pm

Lionel schreef:
Cruijff schreef:
Lionel schreef:Eens. Maar Overmars moet zich afvragen hoe het komt dat er nu pas zo een fantastische selectie op het veld staat.

Kun jij zelf een antwoord op je eigen vraag geven, denk je?
Ik denk dat ik namelijk een heel eind kom, maar jij mag eerst.
Geld dat is gaan rollen. Vorig jaar kochten we brandhout en werd het niks. Nu kopen we Tadic en Blind en hoppa...
Ik zou aanvullen: de groter aanwezige middelen worden gewoonweg beter besteed.
Overmars heeft nu een paar voltreffers (met daarbij ook wat minder geslaagde aankopen) maar vergeet niet dat onder meer Mike van der Hoorn en Gudelj of nog veel eerder 'bloody Olaf Lindenbergh' tegen voor die tijd stevige bedragen gekocht zijn.

Maar belangrijk is in mijn ogen ook dat met name Overmars (en de teruggekeerde John Steen Olsen en aanwinst Henk Veldmate) nu hun stempel op aankopen drukten. Frank de Boer had er nu eenmaal weinig kijk op en dat Peter Bosz van mening was dat Younes en Traore het niveau waren dat je moet nastreven voor op de flanken, tja....

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma dec 31, 2018 3:14 pm

Er zijn een aantal grote verschillen met toen. Overmars had destijds minder vrijheid (RVS, Bergkamp). We hebben veel meer geld, dus vissen in een vijver waar de aankopen een veel grotere slagingspercentage hebben. En de scouting is de afgelopen jaren flink verbetert.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 31, 2018 3:15 pm

Yopii schreef:
We weten toch niet hoe het zit? Misschien is de transfer van die jongen allang beklonken. En zelfs als dat niet het geval is: belangstelling genoeg, daar ligt het niet aan. Dat hij volgend jaar nog bij Ajax zit, is wel de minst waarschijnlijke optie.

Als de deal beklonken was zou Ajax het als beursgenoteerd bedrijf naar buiten moeten brengen. Dat is niet gebeurd en dus is er nog niets beklonken. In elk ander scenario heeft het geen enkele zin om nu al zoiets te gaan roepen.
Yopii schreef: Mijn koffie smaakte prima, trouwens. :biggthumpup.gif:
Dat geloof ik meteen.
:ajaxsmiley.gif: :biggrin.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma dec 31, 2018 3:21 pm

Mr. Ajax schreef:
Yopii schreef:

Als de deal beklonken was zou Ajax het als beursgenoteerd bedrijf naar buiten moeten brengen. Dat is niet gebeurd en dus is er nog niets beklonken. In elk ander scenario heeft het geen enkele zin om nu al zoiets te gaan roepen.

Je onderschat Ajax gigantisch, joey.
Ajax wordt juist steeds aantrekkelijker en aantrekkelijker voor spelers zowel om er te blijven of om als je in de categorie international van een land als Servië, Nederland of nog net iets sterker zit je carrière een enorme slinger naar boven te geven.
InnerHarbour schreef:
Cees, Mr. Ajax en ik leven niet alleen maar in het verleden, IH. Ajax heeft juist De Toekomst.
een clubje dat naar believen wordt leeggekocht als de grote clubs daar zin in hebben. Deal with it.
Ook inmiddels flink achterhaald. Er is anno 2018/2019 een stevige categorie clubs die nu helemaal niet meer in staat is om de meest gewilde spelers van Ajax te kopen.

Yopii

Bericht door Yopii » di jan 01, 2019 4:21 pm

https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 0230059008

Een ruimhartig bod, lijkt me. De hoofdprijs voor een jochie.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jan 01, 2019 4:26 pm

Yopii schreef:https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 0230059008

Een ruimhartig bod, lijkt me. De hoofdprijs voor een jochie.

Haha.
Ja, maar wel vermakelijk dat Overmars en Ajax de ene na de andere transfer --ook in 'exotische' landen-- weten af te ronden en dat we die transfer van Magallan maar steeds blijven traineren. :smile-ajax.gif:

Plaats reactie