Onbetrouwbaar transfernieuws 2008 - 2009
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ajax heeft meer dan gemiddelde belangstelling voor Petter Hansson (foto). De verdediger van Stade Rennes, donderdagavond tegenstander van FC Twente in het UEFA Cup-toernooi, werd afgelopen zaterdag in de thuiswedstrijd tegen Le Havre (1-1) bekeken door een delegatie van de Amsterdammers. De Zweedse mandekker speelde eerder vijf jaar in Nederland voor SC Heerenveen. (Ouest-France)
voetbalzone.nl
-
-
Zou hij geinteresseerd zijn dan? Helaas is het geld op.Zaakwaarnemer: "Acht miljoen richtprijs voor Defour"
26 september 2008 , FCUpdate.nl
Geïnteresseerde clubs zullen zo'n acht miljoen euro op tafel moeten leggen om Steven Defour te strikken. Dat heeft de zaakwaarnemer van de middenvelder van Standard Luik laten weten.
Bij het duel tussen Standard en Anderlecht zijn vrijdagavond diverse scouts voor de Belgische international aanwezig. Volgens de Engelse pers bereidt Middlesbrough al een bod voor op Defour.
"De richtprijs is ongeveer acht miljoen euro", geeft zijn zaakwaarnemer Paul Stefani aan in de Gazet van Antwerpen. "Steven is een van de spelers die momenteel door Middlesbrough gevolgd worden, maar meer is er nog niet."
"Ajax wilde vorige winter tot acht miljoen betalen. Ik weet niet of zij nog geïnteresseerd zijn. Maar het is duidelijk dat die acht miljoen de richtprijs is. Defours transferprijs zal hoger liggen. Maar op dit moment is een transfer niet aan de orde en Steven is ook geen vragende partij."
Kunnen we denk ik ook niet betalen.Pranjic: "Ajax heeft helaas niet gebeld"
Bron: Voetbalprimeur.nl
Danijel Pranjic had afgelopen zomer dolgraag de overstap van sc Heerenveen naar Ajax gemaakt. De Kroaat werd meerdere malen in verband gebracht met de Amsterdammers, maar concreet werd het nooit.
In het supportersblad Ajax Life geeft Pranjic aan te ballen van het feit dat hij niet de kans kreeg om naar Ajax te vertrekken. "Ajax heeft mij helaas niet gebeld", aldus de begaafde linkspoot, die wel zijn voormalig ploeggenoot en beste vriend Miralem Sulejmani naar de Nederlandse hoofdstad zag vertrekken.
"Mickey en ik bellen elkaar bijna elke dag", zo geeft Pranjic aan. "We hebben het over van alles: voetbal, vrouwen, onze landen, het nationale team."
Overigens ziet Pranjic wel kansen voor sc Heerenveen tegen Ajax, de wedstrijd die op 5 oktober in het Abe Lenstra Stadion op het programma staat. "Als wij vanaf minuut één agressief spelen, blijven de punten hier. Daar ben ik van overtuigd."
Daar ben ik ook van overtuigd; probeert Ajax te voetballen (en de kansen te benutten, want dat lukt niet, zelfs een strafschop wordt niet benut!) dan kan Ajax winnen; geen Sno als een voorsprong moet worden verdedigd, wel een (handige) spits erbij zetten in zo'n situatie."Als wij vanaf minuut één agressief spelen, blijven de punten hier. Daar ben ik van overtuigd."
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
En een voorsprong verdedigen deed Ajax door de score verder uit te bouwen, 3-0 "verdedig" je makkelijker dan een 1-0Demosthenes schreef:Daar ben ik ook van overtuigd; probeert Ajax te voetballen (en de kansen te benutten, want dat lukt niet, zelfs een strafschop wordt niet benut!) dan kan Ajax winnen; geen Sno als een voorsprong moet worden verdedigd, wel een (handige) spits erbij zetten in zo'n situatie."Als wij vanaf minuut één agressief spelen, blijven de punten hier. Daar ben ik van overtuigd."
en daarbij denk je aan Defour en Pranjic? Wil je Ajax nou versterken of niet? Ajax heeft Aissati voor Pranjic en voor 16 miljoen heb je echt betere gasten dan Defour, hoor.Vedette-10- schreef:Niet perse. Er zijn nog wel meer rollen die nog niet ingevuld zijn.Donkey Shot schreef:was jij niet degene die verdedigers wilde zien?
- Ajaciedjuh
AS<=>Telegraaf schreef:Vonk op lijstje Ajax
zondag 05 oktober, door HSAjax, Groningen, 07:48u, De Telegraaf
Ajax heeft Hans Vonk (38) op het oog om tijdelijk als tweede keeper te fungeren. De Zuid-Afrikaan stond tussen 2004 en 2006 al onder contract in de ArenA en moet de Amsterdammers tijdens de blessures van Maarten Stekelenburg en Dennis Gentenaar uit de brand helpen.
'Ik ga niet op namen in', zegt manager technische zaken Danny Blind. 'Maar we willen een ervaren doelman, die op dit moment contractloos is, een belangrijke rol in de kleedkamer vervult en zich kan schikken in zijn rol als stand-in van Kenneth Vermeer.' Criteria waar de oud-speler van RKC, FC Wageningen, FC Den Bosch en SC Heerenveen allemaal aan voldoet.
Vonk stopte een half jaar geleden als doelman van Ajax Cape Town, is keeperstrainer van het Zuid-Afrikaans elftal en staat welwillend tegenover een tijdelijke terugkeer naar Ajax. Tijdens Heerenveen-Ajax wordt het Amsterdamse doel net als afgelopen donderdag verdedigd door Vermeer. 'We hebben alle vertrouwen in hem, maar willen niet voor verassingen komen te staan als hij vandaag of morgen door zijn enkel gaat', aldus Blind.
Voor het duel bij Heerenveen is Urby Emanuelson weer opgenomen in de selectie van de Amsterdammers. Zijn terugkeer gaat ten koste van Leonardo, die in Amsterdam achterblijft.
Kent iemand deze speler?De opmars van CFR Cluj, dat dit seizoen in de Champions League debuteert en ook goed presteert, is niet onopgemerkt gebleven. Sebastián Dubarbier (foto, links) heeft zich in de belangstelling gespeeld van diverse Franse clubs. Daarnaast hebben ook Ajax, Atlético Madrid en Zenit Sint-Petersburg interesse in de 22-jarige aanvaller van Argentijnse komaf, die ook over een Frans paspoort beschikt. (Prosport)
Nederlandse top volgt Zweeds supertalent
EXCLUSIEF - Ajax, PSV en sc Heerenveen volgen de verrichtingen van Robin Söder. De zeventienjarige aanvaller wordt in Zweden als een enorm groot talent voor de toekomst gezien.
Söder staat in Zweden onder contract bij IFK Göteborg. Voor de club maakte hij op 1 juli 2008 zijn debuut in het eerste elftal. Inmiddels kan de spits al op een basisplaats rekenen. In tien wedstrijden maakte Söder tot dusver vijf doelpunten.
De drie Nederlandse clubs hebben de jeugdinternational al enkele malen bekeken, zo heeft een goed ingevoerde bron VoetbalPrimeur laten weten. Vanuit Engeland zouden ook Arsenal, Aston Villa en Newcastle United de verrichtingen van Söder volgen.
De zeventienjarige Söder staat in Zweden bekend als een echte afmaker. Hij wordt al vergeleken met topspits Henrik Larsson, die in 101 interlands 37 doelpunten maakte. Söder is bovendien de jongste speler die voor het Zweedse elftal voor spelers jonger dan 21 jaar in actie kwam.
Aldus voetbalprimeur.nl[/quote]
[/quote]Pierre schreef:Nederlandse top volgt Zweeds supertalent
EXCLUSIEF - Ajax, PSV en sc Heerenveen volgen de verrichtingen van Robin Söder. De zeventienjarige aanvaller wordt in Zweden als een enorm groot talent voor de toekomst gezien.
Söder staat in Zweden onder contract bij IFK Göteborg. Voor de club maakte hij op 1 juli 2008 zijn debuut in het eerste elftal. Inmiddels kan de spits al op een basisplaats rekenen. In tien wedstrijden maakte Söder tot dusver vijf doelpunten.
De drie Nederlandse clubs hebben de jeugdinternational al enkele malen bekeken, zo heeft een goed ingevoerde bron VoetbalPrimeur laten weten. Vanuit Engeland zouden ook Arsenal, Aston Villa en Newcastle United de verrichtingen van Söder volgen.
De zeventienjarige Söder staat in Zweden bekend als een echte afmaker. Hij wordt al vergeleken met topspits Henrik Larsson, die in 101 interlands 37 doelpunten maakte. Söder is bovendien de jongste speler die voor het Zweedse elftal voor spelers jonger dan 21 jaar in actie kwam.
Aldus voetbalprimeur.nl
Zit Stefan Petterson niet bij Göteborg?
Hoeveel grootste talenten kent Zweden?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- Daily Blind
'Arsenal: 28 miljoen euro voor Huntelaar'
--------------------------------------------------------------------------------
Datum post: 30-10-08 15:25 - Gepost door: 343 - Bron: Sportweek.nl - Aantal keer bekeken: 1002 - Aantal reacties: 4
Zo’n acht weken voor het opengaan van de markt worden de transferrubrieken in buitenlandse sportkranten allengs langer. Net als tijdens de vorige handelsperiodes lijkt Ajacied Klaas-Jan Huntelaar de hoofdrolspeler van vele transfersaga’s te worden.
De Spaanse krant Sport bericht donderdag dat Arsenal een bod van 28 miljoen euro voorbereidt op ‘Klas-Jan’ Huntelaar, die woensdag met twee treffers tegen Heracles Almelo (1-3) zijn eredivisieproductie opvijzelde. Arsenal heeft volgens Sport concurrentie van Real Madrid en Juventus.
Huntelaars contract bij Ajax loopt in 2010 af. Besprekingen over een nieuwe verbintenis liepen in het voorjaar op niets uit; twistpunt was de hoogte van de gelimiteerde transfersom. Huntelaar maakte woensdag in Almelo z’n tweehonderdste officiële doelpunt in 287 wedstrijden, een gemiddelde van twee goals per drie duels.
Bron: Ajaxfans.net
I think I lost my fucking headache
- Giacomo Puccini