Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Yopii

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » ma jun 19, 2023 12:06 pm

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-e ... x-in-sambo

Grote kans dat dit gerucht BS is: bronnen rondom de zaakwaarnemers... het zal wel.

Elders gezegd: Ajax wil van hem een goedbetaalde selectiespeler maken, dat lees ik als: 'hij wil dat PSV hem een goed contract geeft.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » di jun 20, 2023 9:42 pm

'Ajax informeert naar Kadri' AS
Ajax heeft geïnformeerd naar Abdelkahar Kadri, zo meldt RMC Sport-journalist Sacha Tavolieri op Twitter. De middenvelder komt nu uit voor het Belgische KV Kortrijk en zou ook in de belangstelling staan van Club Brugge, een club die in het verleden ook al eens interesse heeft getoond. De international van Algerije zou voor een bedrag van drie miljoen euro zijn los te weken bij zijn huidige werkgever. https://www.transfermarkt.nl/abdelkahar ... ler/592400
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di jun 20, 2023 10:13 pm

Dit is me iets teveel feyenooit/Twente/Utrecht allemaal qua namen deze transferwindow. Lijkt ook dat er helemaal niet buiten Europa wordt gekeken, terwijl de allerbeste aankopen van de laatste jaren allemaal uit zuid/centraal Amerika kwamen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jun 20, 2023 10:40 pm

Hear hear!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di jun 20, 2023 10:54 pm

Dat klinkt toch wel grappig: Ajax informeert naar Kadri (K3). België ook nog. :smallgrin.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

columbus

Bericht door columbus » wo jun 21, 2023 7:18 am

Mr. Ajax schreef:Dit is me iets teveel feyenooit/Twente/Utrecht allemaal qua namen deze transferwindow. Lijkt ook dat er helemaal niet buiten Europa wordt gekeken, terwijl de allerbeste aankopen van de laatste jaren allemaal uit zuid/centraal Amerika kwamen.
Kom op zeg. Dit is toch een beetje onzin? Wat wisten we nou van Neres, Anthony, Martinez en Alvarez?

Martinez zou volgens de kenners veel te klein zijn. Neres en Anthony waren maar pingeldozen en Alvarez is sinds hij bij Ajax idioot lang verketterd.

Wat is dat toch? Alles wat uit Zuid Amerika komt moet wel goed zijn ofzo? In de rest van de wereld wordt er ook gewoon gevoetbald toch

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 21, 2023 8:03 am

Mr. Ajax schreef:
di jun 20, 2023 10:13 pm
Dit is me iets teveel feyenooit/Twente/Utrecht allemaal qua namen deze transferwindow. Lijkt ook dat er helemaal niet buiten Europa wordt gekeken, terwijl de allerbeste aankopen van de laatste jaren allemaal uit zuid/centraal Amerika kwamen.
Dude komt uit Algerije.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 21, 2023 8:11 am

Lionel schreef:
wo jun 21, 2023 8:03 am
Mr. Ajax schreef:
Dude komt uit Algerije.
Is 22 en speelt bij Kortrijk. Een megatalent zal het vermoedelijk niet zijn, vind je niet?

Alexander

Bericht door Alexander » wo jun 21, 2023 8:17 am

Mr. Ajax schreef:
Moet uit het netwerk van Lemic komen he.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 21, 2023 8:20 am

columbus schreef:
wo jun 21, 2023 7:18 am
Mr. Ajax schreef:Dit is me iets teveel feyenooit/Twente/Utrecht allemaal qua namen deze transferwindow. Lijkt ook dat er helemaal niet buiten Europa wordt gekeken, terwijl de allerbeste aankopen van de laatste jaren allemaal uit zuid/centraal Amerika kwamen.
Kom op zeg. Dit is toch een beetje onzin? Wat wisten we nou van Neres, Anthony, Martinez en Alvarez?

Martinez zou volgens de kenners veel te klein zijn. Neres en Anthony waren maar pingeldozen en Alvarez is sinds hij bij Ajax idioot lang verketterd.

Wat is dat toch? Alles wat uit Zuid Amerika komt moet wel goed zijn ofzo? In de rest van de wereld wordt er ook gewoon gevoetbald toch
Slap gelul, columbus. Neres en Antony, waren beiden jong, speelden allebei bij Sau Paulo en stonden te boek als toptalenten. Bij Martinez had helemaal niemand het over zijn lengte want hij werd in eerste instantie als vervanger van Nico op LB gehaald. Alvarez had een WK achter de rug.

Een anonieme 22-jarige die bij Kortrijk speelt is heel wat anders.

Doe verder niet zo demagogisch, ik stel toch helemaal nergens dat alles wat uit Zuid Amerika komt per definitie goed is. Feit blijft wel dat onze allerbeste aankopen van de laatste jaren - muv misschien Ziyech - allemaal daarvandaan kwamen (Sanchez, Neres, Nico, Martinez, Alvarez, Antony… aardig rijtje). Waarom zou je dan kappen met kijken daar?

zeux

Bericht door zeux » wo jun 21, 2023 8:23 am

Tadic en Blind waren ook belangrijke transfers, maar verder eens. Kan geen kwaad verder in Latijns Amerika te kijken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 21, 2023 8:30 am

Mr. Ajax schreef:
wo jun 21, 2023 8:11 am
Lionel schreef:
Mr. Ajax schreef:
Dude komt uit Algerije.
Is 22 en speelt bij Kortrijk. Een megatalent zal het vermoedelijk niet zijn, vind je niet?
Ik heb geen idee. Ik ken de speler niet. Maar ik vind 22 jaar niet heel erg oud.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 21, 2023 8:38 am

Lionel schreef:
wo jun 21, 2023 8:30 am
Mr. Ajax schreef:
Lionel schreef:

Dude komt uit Algerije.
Ik heb geen idee. Ik ken de speler niet. Maar ik vind 22 jaar niet heel erg oud.
Kortrijk is de nummer 14 van België. In die categorie shoppen eerder Heerenveen, Twente, Utreg.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 21, 2023 8:40 am

zeux schreef:
wo jun 21, 2023 8:23 am
Tadic en Blind waren ook belangrijke transfers, maar verder eens. Kan geen kwaad verder in Latijns Amerika te kijken.
Klopt, die zag ik gek genoeg even over het hoofd, maar die waren allebei ook oude bekenden en in die zin toch iets anders dan deze jongen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 21, 2023 8:45 am

Mr. Ajax schreef:
wo jun 21, 2023 8:38 am
Lionel schreef:
wo jun 21, 2023 8:30 am
Mr. Ajax schreef:

Kortrijk is de nummer 14 van België. In die categorie shoppen eerder Heerenveen, Twente, Utreg.
Ik snap je punt hoor. Ik had ook liever de topscorer van Brazilië van het WK onder 17/20 aangetrokken. Maar we hebben de jongen nog nooit zien spelen.

Taylor speelt al 10 jaar bij Ajax…. Ik zou hem bijna blind inruilen tegen deze speler.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » wo jun 21, 2023 10:56 am

Trabelsi was 24 toen hij naar Ajax kwam en speelde nog bij Sporting Club Sfaxien. Was desondanks een topper.

Ik zou een speler op zijn prestaties beoordelen. Voor mij is dat in dit geval een beetje lastig, want ik zie nooit wedstrijden van Kortrijk.
Moet uit het netwerk van Lemic komen he.
En dat is per definitie erger dan uit het netwerk van Essel of Fulco, zoals bij Overmars? :confused.gif:

columbus

Bericht door columbus » wo jun 21, 2023 11:47 am

Mr. Ajax schreef:
columbus schreef:
wo jun 21, 2023 7:18 am

Slap gelul, columbus. Neres en Antony, waren beiden jong, speelden allebei bij Sau Paulo en stonden te boek als toptalenten. Bij Martinez had helemaal niemand het over zijn lengte want hij werd in eerste instantie als vervanger van Nico op LB gehaald. Alvarez had een WK achter de rug.

Een anonieme 22-jarige die bij Kortrijk speelt is heel wat anders.

Doe verder niet zo demagogisch, ik stel toch helemaal nergens dat alles wat uit Zuid Amerika komt per definitie goed is. Feit blijft wel dat onze allerbeste aankopen van de laatste jaren - muv misschien Ziyech - allemaal daarvandaan kwamen (Sanchez, Neres, Nico, Martinez, Alvarez, Antony… aardig rijtje). Waarom zou je dan kappen met kijken daar?
Eens met deze gast van Kortrijk hoor. Geloof er overigens ook niets van.

Ben het alleen niet met je eens dat het allemaal Feijenoord aankopen zijn tot nu toe. Die gast van Roma is echt wel een goede speler en stel Guler zou komen dan heb je gewoon heel goed zaken gedaan.

Het is meer dat er een soort tendens leeft dat we maar vooral de spelers uit zuid Amerika moeten halen. Dan komt het wel goed. De aankopen waren zeker een succes al is Alvarez laat op gang gekomen.

Mano

Bericht door Mano » wo jun 21, 2023 12:43 pm

en de volgende die genoemd wordt.
Spits van Basel
Zeki Amdouni wil voor eind volgende week duidelijkheid hebben over zijn toekomst. Benfica, Frankfurt en Ajax worden genoemd als mogelijke bestemming
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 21, 2023 1:30 pm

Yopii schreef:
wo jun 21, 2023 10:56 am
Trabelsi was 24 toen hij naar Ajax kwam en speelde nog bij Sporting Club Sfaxien. Was desondanks een topper.

Ik zou een speler op zijn prestaties beoordelen. Voor mij is dat in dit geval een beetje lastig, want ik zie nooit wedstrijden van Kortrijk.
Je hebt het over meer dan 20 jaar geleden man. Het voetbalwereldje is wel een tikkie veranderd in de tussentijd. Zo’n Trabelsi geval zal ook niet snel meer voor komen tegenwoordig.

Yopii

Bericht door Yopii » wo jun 21, 2023 1:39 pm

Ja, man. Dat is lang geleden, man. :smallgrin.gif:

Tagliafico: al 25 en speelde nog in Argentinië. Kostte vier miljoen. Op dat moment liepen er in Europa wel twintig verdedigers uit Zuid-Amerika rond die minder waren dan hij.

Een speler als Antony scouten kan iedereen. Voor zo'n speler moet Ajax concurreren met het grote geld, dat is op den duur niet houdbaar.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jun 21, 2023 1:46 pm

Moet direct denken aan die Ounahi van Marokko. Niemand kende hem en speelde blijkbaar bij de nummer laatst in Ligue 1.

Yopii

Bericht door Yopii » wo jun 21, 2023 1:51 pm

Wat Alex zegt is veel te stellig. Het is weliswaar onwaarschijnlijk dat een speler van Kortrijk een goede speler blijkt te zijn, maar zeker niet onmogelijk.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 21, 2023 2:11 pm

Mano schreef:
wo jun 21, 2023 12:43 pm
en de volgende die genoemd wordt.
Spits van Basel
Zeki Amdouni wil voor eind volgende week duidelijkheid hebben over zijn toekomst. Benfica, Frankfurt en Ajax worden genoemd als mogelijke bestemming
Zo dan! Ik durf o.b.v. YT-filmpje wel te stellen dat die gozer een prima speler is! Beetje Suarez-achtig.

Zit bij agent van Tadic. Die kennen ze bij Ajax goed. :hypocrite.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » wo jun 21, 2023 2:18 pm

Zo te zien aan de spelers die gevolgd worden heeft Ajax weinig te besteden. Mislintat zoekt koopjes.

Wat een contrast met vorig jaar, toen het niet op kon. :blush.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo jun 21, 2023 2:59 pm

Afgelopen seizoen gehuurd door Basel van Lausanne. Zie nou niet gelijk of door ze is overgenomen of niet. Eerder in april al bekeken.

https://www.transfermarkt.nl/zeki-amdou ... ad_id/6064
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie