Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cruijff » vr aug 31, 2018 2:01 pm

Marillion schreef:Het probleem is dat hij vorig seizoen eigenlijk een verloren jaar had. En nu mist hij een deel van de voorbereiding. De vraag is dus. Hoe fit is hij straks precies? Haalt hij zijn oude niveau en is hij fit dan hoor je niemand meer over een andere spits. Maar valt het tegen dan is de spoeling ineens dun.
Dat hij een verloren seizoen heeft gehad kan wellicht juist ook wel een voordeel worden.
Misschien speelt hij straks in totaal dus wel 5 seizoenen bij Ajax in plaats van maar anderhalf.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 31, 2018 3:03 pm

wimpey schreef:Halen om het halen moesten ze maar niet doen...

Sierhuis, Danilo, De Wit staan ook op de loonlijst he. Net als Johnsen, Cerny, Kühn, etc. Ajax kan niet alles dicht plempen, want dan gaat je rep als 'perspectiefclub voor jeugd' naar de vaantjes.

Als je iemand haalt, dan moet die speler significant beter zijn dan Huntelaar. Én financieel haalbaar zijn. Én moet de afgevende club mee willen werken.

Bovendien: deze groep heeft net met 14 uit 6 CL-voetbal binnen gesleept. Lijkt een eenheid te zijn. Ziyech, De Ligt, FdJ e.c. committen zich. Moet je het risico nemen om de net gecreëerde eenheid (wát een verschil met dat afschuwelijke vorige seizoen!) weer te verstoren met een nieuw gezicht, last-minute?
Inderdaad, geen selectievulling halen. Alleen een echte versterking. Die was kennelijk helaas niet haalbaar.

Dat is wel jammer maar laten we niet panikeren. Als Dolberg wel fit en in vorm geraakt hebben we het straks nergens meer over. En met de huidige groep zijn wel wat variaties mogelijk met jongens als Neres en Tadic.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 31, 2018 3:20 pm

wimpey schreef:Halen om het halen moesten ze maar niet doen...

Sierhuis, Danilo, De Wit staan ook op de loonlijst he. Net als Johnsen, Cerny, Kühn, etc. Ajax kan niet alles dicht plempen, want dan gaat je rep als 'perspectiefclub voor jeugd' naar de vaantjes.
Wat heeft De Wit met de spitspositie te maken?

Verder is het niet interessant dat ze op de loonlijst staan. Als ze niet goed genoeg worden bevonden om dit seizoen in de CL en de eredivisie van toegevoegde waarde te zijn, dan moet je daar een andere oplossing voor vinden.

Ik zeg hierbij nogmaals dat ik vind dat Sierhuis een kansje verdient. Die had tegen Emmen iets meer dan 10 minuutjes (?) mogen krijgen. Maar als de technische staf van mening is dat hij niet voldoet, moet je zorgen dat je een spits hebt (haalt als het nodig is) die dat wel doet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 31, 2018 3:22 pm

Marillion schreef: Dat is wel jammer maar laten we niet panikeren. Als Dolberg wel fit en in vorm geraakt hebben we het straks nergens meer over. En met de huidige groep zijn wel wat variaties mogelijk met jongens als Neres en Tadic.
Zeer grote 'als'. Of je daarmee zo'n seizoen in moet gaan - denk ik niet.

Ben het wel met je eens dat een voorhoede met Tadic, Neres en Ziyech wel interessant zou kunnen zijn. Maar dan had ik dat liever tegen de Wolves uitgeprobeerd in de voorbereiding, en niet nu tegen Bayern en Benfica.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr aug 31, 2018 4:03 pm

Bande is toch ook spits?

tja aan de ene kant hebben zowel Dolberg als Bande minimaal 6-12 maanden nodig om fit te raken.. Dan is alleen Huntelaar wel matig.. maar als we iemand halen dan hebben we een probleem over een paar maanden.

Maar goed ik heb liever een luxe probleem dan dat we niet genoeg spitsen hebben... een toppertje maar ff halen dus!?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 31, 2018 6:34 pm

Vergeet niet dat ze bij Ajax een beter beeld hebben van de actuele status van Dolberg dan wij hier.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr aug 31, 2018 11:47 pm

Als ik het goed begrijp is het transferwindow nu dicht, dus hebben we de huidige selectie in ieder geval tot de winterstop bij elkaar!

Toppie

Bericht door Toppie » za sep 01, 2018 7:50 am

Zo en nu ballen en knallen :biggthumpup.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za sep 01, 2018 8:13 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Als ik het goed begrijp is het transferwindow nu dicht
Zou Ray al aan zijn hoed begonnen zij? :hypocrite.gif:
YNWA

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za sep 01, 2018 8:54 am

InnerHarbour schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Als ik het goed begrijp is het transferwindow nu dicht
Zou Ray al aan zijn hoed begonnen zij? :hypocrite.gif:
Een hoedje van papier..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » za sep 01, 2018 10:45 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Als ik het goed begrijp is het transferwindow nu dicht, dus hebben we de huidige selectie in ieder geval tot de winterstop bij elkaar!
Dat heeft Overmars toch netjes gedaan! Iedereen had een uitloop verwacht na vorig seizoen, er staat nu echt een mooie selectie!

Sandro

Bericht door Sandro » za sep 01, 2018 4:05 pm

Gaizka1985 schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Als ik het goed begrijp is het transferwindow nu dicht, dus hebben we de huidige selectie in ieder geval tot de winterstop bij elkaar!
Dat heeft Overmars toch netjes gedaan! Iedereen had een uitloop verwacht na vorig seizoen, er staat nu echt een mooie selectie!
Ik niet. Heb ik ook meerdere keren geschreven.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za sep 01, 2018 5:02 pm

Sandro schreef:
Gaizka1985 schreef:
Ik niet. Heb ik ook meerdere keren geschreven.
Als we de CL niet hadden gehaald, zou dat toch echt wel gevolgen hebben gehad, denk ik.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za sep 01, 2018 5:05 pm

Ziyech zegt dat hij de keuze na Standaard heeft gemaakt om te blijven. De Ligt heb ik ook horen zeggen dat EL halen ‘voldoende’ was om te blijven. Maar het maakt het uiteraard een stuk makkelijker.

Blij dat de er duidelijkheid is. Nu groeien als team. Komen belangrijke wedstrijden aan. Eerst morgen (altijd lastig bij Vitesse), CL en uit naar PSV.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

elliquido

Bericht door elliquido » do nov 01, 2018 9:45 am

01 november 2018 08:21

Directeur spelersbeleid Marc Overmars van Ajax heeft zich er inmiddels bij neergelegd dat een aantal spelers na dit seizoen niet meer te behouden is. Onder anderen Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong worden al maanden in verband gebracht met een transfer.

"Laten we eerlijk zijn: na dit seizoen verliezen we sowieso drie of vier spelers", zei Overmars woensdagavond in de Johan Cruijff ArenA voor het bekerduel van Ajax met Go Ahead Eagles (3-0) tegen FOX Sports.

"Zij hebben zo'n niveau dat we ze straks niet meer kunnen behouden. Voor ons is het zaak om ons huiswerk te doen, zodat we het geld goed kunnen herinvesteren en deze jongens kunnen vervangen."

Naast De Ligt en De Jong, die al enige tijd de voorpagina's van Spaanse kranten domineren vanwege mogelijke interesse van FC Barcelona, ligt ook een vertrek van Hakim Ziyech voor de hand. De Marokkaanse middenvelder mocht afgelopen zomer al de stap naar het buitenland maken, maar besloot toch te blijven.

'Niemand gaat weg in winterstop, wat er ook op tafel komt'

Door de uitstekende prestaties van Ajax in Europa - de ploeg van trainer Erik ten Hag overleefde drie Champions League-voorrondes en staat na drie duels bovenaan in groep E van het miljoenenbal - lijken diverse spelers zich al in de kijker te hebben gespeeld bij buitenlandse clubs.

Toch benadrukte Overmars nog maar eens dat hij niet van plan is om in de winterse transferperiode al spelers te laten gaan. "Het is bekend dat er in de winterstop niemand weggaat, dat is kansloos. Wat er ook op tafel komt."

"Ik maak er geen geheim van dat er voor een aantal jongens interesse is van topclubs, maar het leuke is dat de spelers er zelf echt niet mee bezig zijn", meent Overmars. "Die willen gewoon graag een mooi seizoen neerzetten en dat lijkt me op die leeftijd ook logisch."

Ajax kan naast het Europese succes ook terugkijken op een redelijk goede seizoensstart in eigen land. De Amsterdammers wonnen acht van hun eerste tien competitiewedstrijden, al heeft de nog ongeslagen koploper PSV vijf punten meer. Zaterdag speelt Ajax in de Eredivisie thuis tegen Willem II.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do nov 01, 2018 4:13 pm

Overmars heeft het over 3 a 4 spelers, dan zal het denk ik gaan om Frenkie, De Ligt, Onana en Zyech?

Ik denk dat je dan gauw moet denken aan 170 miljoen ofzo? Dus dan is er ook geld zat om hoog in te zetten met scouten, hopelijk hebben ze al wat pareltjes op het oog in Zuid-Amerika.

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 01, 2018 5:34 pm

Mag toch hopen op 200+..
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr dec 14, 2018 6:01 pm

http://ajaxct.co.za/2018/12/14/lassina- ... amsterdam/

Zat er al een tijdje aan te komen. :ajax.gif: :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Alexander

Bericht door Alexander » vr dec 14, 2018 7:02 pm

Die schijnt wel wat te kunnen, als ik de commentaren zo lees. Bedoeling is dat hij ook meteen bij Ajax 1 aansluit.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma dec 17, 2018 7:23 am

Had het vanochtend al in onbetrouwbaar gepost, maar Telesport meldt het nu ook. Ajax wil Diego Lainez (Mexicaanse linkeraanvaller).

https://www.telegraaf.nl/sport/2926869/ ... jax-target

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma dec 17, 2018 8:07 am

Spectaculaire speler zo te zien. Dat voetenwerk is zowat onnavolgbaar. Helaas wel een pupillenschot.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma dec 17, 2018 8:35 am

Scoort blijkbaar iets van 1 op 10, daar word ik niet vrolijk van. Hoeveel assists levert hij af?
Ajax!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma dec 17, 2018 9:05 am

Volgens Mexicaanse media is het zeer concreet, begrijp ik.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 17, 2018 9:07 am

Ajaciedjuh schreef:Had het vanochtend al in onbetrouwbaar gepost, maar Telesport meldt het nu ook. Ajax wil Diego Lainez (Mexicaanse linkeraanvaller).

https://www.telegraaf.nl/sport/2926869/ ... jax-target
En dat net op het moment dat edsv groots uit wil pakken in Mexico. :smallgrin.gif:

RB Leipzig wil deze jongen ook. Dat is goed nieuws (wanneer de knaap naar Ajax mocht komen), want die scouten geweldig.

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 17, 2018 9:09 am

Duke schreef:Volgens Mexicaanse media is het zeer concreet, begrijp ik.
12 M, lees ik net.

Traoré, Magallan, Lainez: is weer 20 à 25 M. Het kan niet op, blijkbaar.

Plaats reactie