Dit vind ik ook verreweg het belangrijkste argument om op z'n minst even wat onrust te zaaien.brigade zuid schreef: ↑za mei 01, 2021 11:53 amAlleen om ze over de zeik te krijgen zou ik het al leuk vinden om Berghuis te halen.![]()

Moderator: mods
Dit vind ik ook verreweg het belangrijkste argument om op z'n minst even wat onrust te zaaien.brigade zuid schreef: ↑za mei 01, 2021 11:53 amAlleen om ze over de zeik te krijgen zou ik het al leuk vinden om Berghuis te halen.![]()
Nee he. Een 29-jarige subtopper bij wie af en toe de stoppen doorslaan. Een accident waiting to happen.
Haller mocht weg bij een subtopper in Engeland. Die kostte ook nog eens 22,5 miljoen.
Misschien heb je gelijk dat hij te licht is voor Ajax (ik zie het anders, maar dat blijft een gevoel, een inschatting), maar deze kwalificatie is gewoon echt niet terecht. Het is gewoon best/heel knap om vijf seizoenen onafgebroken in de top van het MVP-klassement van de Eredivisie te staan. En dan ook nog bij Feyenoord, waar je en geen soepele opbouw en aanvalsspel hebt, en de spitsen dan ook nog eens niet in staat zijn om jouw voorzetten te benutten.
Inderdaad zeer talentvol. Maar NU al VEEL beter? Dat vind ik wederom een overdrijving. Antony heeft flink wat leuke momenten gehad, maar van Berghuis kun je over het hele seizoen minimaal een vergelijkbare compilatie maken. En nogmaals: bij Feyenoord, in een baggerelftal. Antony is echt veel wedstrijden en delen van wedstrijden anoniem geweest.
Dat is voor jou dan duidelijk. Voor mij niet. Ik vind Berghuis namelijk niet zo goed. Niet zo snel, niet echt een actie, passeerbeweging, versnelling. In de ED lijkt het nog wat (door penalties en defensief zwakke backs als Max). In de EL maakt ie het verschil niet. Hij is itt Ihattaren geen optie op 10. Z’n passing range is minder.Ajax Rules schreef: ↑za mei 01, 2021 11:55 amMisschien ligt Ihatteren's plafond hoger (al zijn er zat gehypte talenten nooit doorgebroken), maar het lijkt me duidelijk dat op dit moment Berghuis veel meer brengt en beter inzetbaar is op wat voor niveau dan ook.
Zoals ik al zei: ik zie een duidelijke analogie met Ziyech. Ziyech speelde bij Twente ook als een ouderwetse vedette, wat in die context ook logisch was. Maar in feite heeft Berghuis juist een enorme ambitie en werklust (net als Hakim).
Nou, de rest van de wereld? Opeenvolgende bondscoaches zien het wel. Overigens was er in Ziyech (en in Tadic) ook nooit veel interesse, en heeft Hakim de critici inmiddels nou ook niet echt de mond gesnoerd in Engeland. Toch was dat een uitstekende speler voor ons.
Ik zei het al eerder: Sanchez zou ook de vervanger kunnen zijn van Tagliafico (in de selectie). Dan verschuift Rensch naar linksback, en dan heb je met Sanchez extra mogelijkheden om tactisch te varieren.
Ja, en Ihatteren is te dik, heeft nul rendement en is niet eens eerste invaller.wimpey schreef: ↑za mei 01, 2021 4:36 pmDat is voor jou dan duidelijk. Voor mij niet. Ik vind Berghuis namelijk niet zo goed. Niet zo snel, niet echt een actie, passeerbeweging, versnelling. In de ED lijkt het nog wat (door penalties en defensief zwakke backs als Max). In de EL maakt ie het verschil niet. Hij is itt Ihattaren geen optie op 10. Z’n passing range is minder.
Hij heeft veel talent. Dat kwam er ttv Van Bommel uit, daarna niet meer. Dat talent is niet weg. Daar zou ik veel eerder in investeren dan in one trick pony Berghuis. Van 30.Ajax Rules schreef: ↑za mei 01, 2021 5:11 pmJa, en Ihatteren is te dik, heeft nul rendement en is niet eens eerste invaller.
Sanchez heeft marktwaarde 35M en contract tot 2024. Ik kan me geen constructie voorstellen die hem voor Ajax haalbaar maakt. Een lening misschien. ;-)
Ik ben stiekem ook wel heel benieuwd, al zou ik er denk ik toch niet aan beginnen.wimpey schreef: ↑za mei 01, 2021 6:12 pmHij heeft veel talent. Dat kwam er ttv Van Bommel uit, daarna niet meer. Dat talent is niet weg. Daar zou ik veel eerder in investeren dan in one trick pony Berghuis. Van 30.Ajax Rules schreef: ↑za mei 01, 2021 5:11 pmJa, en Ihatteren is te dik, heeft nul rendement en is niet eens eerste invaller.
Is die nog snel genoeg?
Ja, maar de prijs is een niet onbelangrijk onderdeel toch? Is een van de redenen dat Berghuis (en Ihatteren) opties kunnen zijn. Gakpo lijkt me geen reele optie.Gaizka1985 schreef: ↑za mei 01, 2021 8:17 pmAls we ons aanvallend willen versterken is in Nederland Gakpo de meest interessante optie, maar dan betaal je de hoofdprijs als PSV überhaupt mee zou willen werken.
Dat is zeker een belangrijk onderdeel. Ik weet niet precies welk budget Ajax vrij maakt deze zomer voor versterkingen ivm het moeilijk financiële jaar dat achter ons ligt, en het feit dat er in de winter al ruim 20 miljoen is uitgegeven aan Haller.Ajax Rules schreef: ↑za mei 01, 2021 9:05 pmJa, maar de prijs is een niet onbelangrijk onderdeel toch? Is een van de redenen dat Berghuis (en Ihatteren) opties kunnen zijn. Gakpo lijkt me geen reele optie.Gaizka1985 schreef: ↑za mei 01, 2021 8:17 pmAls we ons aanvallend willen versterken is in Nederland Gakpo de meest interessante optie, maar dan betaal je de hoofdprijs als PSV überhaupt mee zou willen werken.
Echter ook niet onbelangrijk: hij heeft een uitstraling die ergens tussen een kakkerlak en een rat inhangt. Zo iets moet het meest iconische shirt ter wereld niet bezoedelen.Ajax Rules schreef:Hij hoeft ook niet zo'n megastap te maken als Ziyech om voor Ajax voor zo'n klein bedrag een prima selectiespeler te zijn. Ook omdat hij een ander type is dan wat we al in huis hebben.
(Daar komt bij dat ik SB gigantisch zie opbloeien en een mentale transformatie zie doormaken, zelfs op zijn 30e, bij een ploeg als Ajax. En hij heeft in die dertig jaar ook nog nooit in zo'n elftal gespeeld).