Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Michael_B » vr jul 16, 2010 10:37 am

joey schreef:
Ajaciedjuh schreef:Het statement van Jol dat de prioriteit in eerste instantie bij een spits ligt en bij verkoop van Greg bij een rechtsback, geeft in ieder geval wel aan dat Ajax niet bezig is met Dembele en Mounir.
Dat lijkt me ook sterk, want wat doe je dan met Siem de Jong? :confused.gif:
Wat heeft een 10 te maken met twee aanvallers/spitsen?
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door joey » vr jul 16, 2010 10:37 am

Over een nieuwe speler voor de linkerflank lees ik al helemaal niets.

Dembélé zou nog een optie zijn als diepste spits, maar dan mét Suarez. En het is de vraag of Ajax dat kan betalen. Op dit moment niet, lijkt me.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door FlaFlu » vr jul 16, 2010 10:41 am

Mocht dit spelen, dan lijkt het mij dat Dembélé inderdaad in de spits terechtkomt. Vanaf de zijkant komt er namelijk geen einde aan het gedraaf met de bal.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door peter » vr jul 16, 2010 10:43 am

Dembele zal toch niet meer kosten dan een miljoentje of 5-6? Als vdWiel vertrekt is dat een goede prijs en prima te betalen.

Ik vraag me alleen wel even af of Dembele en Suarez een ideaal duo is, maar goed.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door joey » vr jul 16, 2010 10:46 am

Ja, áls VDW vertrekt. Maar blijkbaar is dat nog lang niet rond?

Ik weet het ook niet, Peter. Ik heb zo mijn twijfels bij Dembélé. Het ziet er allemaal mooi uit, hij is ijzersterk aan de bal, maar het rendement is laag. Niet voor niets staan de clubs niet te dringen om hem te contracteren.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door GangstaRiB » vr jul 16, 2010 10:47 am

Dembele lijkt me een uitstekende beslissing. Zo'n jongen heb je nodig als Ajax stappen wil maken. Ajax kan ook achter een Janko aan, maar dan weet je zeker dat je in Europa geen bal presteert. Dembele is relatief jong, beresterk, snel en met Jol krijgt hij een trainer waarbij hij gaat opleven. Zeker weten.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Daniel » vr jul 16, 2010 10:50 am

joey schreef:Ja, áls VDW vertrekt. Maar blijkbaar is dat nog lang niet rond?

Ik weet het ook niet, Peter. Ik heb zo mijn twijfels bij Dembélé. Het ziet er allemaal mooi uit, hij is ijzersterk aan de bal, maar het rendement is laag. Niet voor niets staan de clubs niet te dringen om hem te contracteren.
Vooralsnog staan de clubs voor Suárez ook nog niet te dringen (afkloppen), daar speelt ook nog niks voor. Maar we weten allebei dat hij toch goed kan voetballen en een grote waarde is voor het team. Dembélé laat dat ook al een tijd zien.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Rooie » vr jul 16, 2010 10:52 am

GangstaRiB schreef:Dembele lijkt me een uitstekende beslissing. Zo'n jongen heb je nodig als Ajax stappen wil maken. Ajax kan ook achter een Janko aan, maar dan weet je zeker dat je in Europa geen bal presteert. Dembele is relatief jong, beresterk, snel en met Jol krijgt hij een trainer waarbij hij gaat opleven. Zeker weten.
Dembele als puntspeler, met Suarez/De Jong als lopende mensen naast en achter hem, lijkt me uitstekend.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door peter » vr jul 16, 2010 10:55 am

Daniel schreef:
joey schreef:Ja, áls VDW vertrekt. Maar blijkbaar is dat nog lang niet rond?

Ik weet het ook niet, Peter. Ik heb zo mijn twijfels bij Dembélé. Het ziet er allemaal mooi uit, hij is ijzersterk aan de bal, maar het rendement is laag. Niet voor niets staan de clubs niet te dringen om hem te contracteren.
Vooralsnog staan de clubs voor Suárez ook nog niet te dringen (afkloppen), daar speelt ook nog niks voor. Maar we weten allebei dat hij toch goed kan voetballen en een grote waarde is voor het team. Dembélé laat dat ook al een tijd zien.
Suarez moet alleen 3x zoveel kosten en mikt op de absolute top. Dembele is volgens mij al blij met een afkoopsom van 6 miljoen en een club in de subtop van Europa. Die subtop is natuurlijk wel iets breder te noemen. Vooralsnog hoor ik alleen wat vage geruchten dat Juventus, Genoa en Fiorentina interesse zouden hebben. Maar dat hebben ze al jaren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door joey » vr jul 16, 2010 10:55 am

GangstaRiB schreef:Dembele lijkt me een uitstekende beslissing. Zo'n jongen heb je nodig als Ajax stappen wil maken. Ajax kan ook achter een Janko aan, maar dan weet je zeker dat je in Europa geen bal presteert. Dembele is relatief jong, beresterk, snel en met Jol krijgt hij een trainer waarbij hij gaat opleven. Zeker weten.
Ik weet het niet, hoor. Het is Van Gaal niet gelukt Dembélé meer te laten scoren, en Van Gaal sla ik 'ietsje' hoger aan dan Jol. En ook Shota is er dag in dag uit mee bezig geweest. Het zit blijkbaar in die jongen.

Kijk, met Suarez gaat het nog wel. Suarez schopt er gewoon dertig in als hij fit blijft. Dan hoeft Dembélé er niet zoveel te maken. Maar wat als Suarez vertrekt? Krijgen we dan een andere spits die er net zoveel maakt als Suarez? Het is echt niet zo gemakkelijk om zo iemand te vinden.

Een 9 bij Ajax moet er 'gewoon' 15 tot 20 maken, vind ik. Dat moet toch lukken in de zwakke eredivisie.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Jöhnk » vr jul 16, 2010 10:59 am

5-6 miljoen lijkt me aan de ruime kant voor Dembele. Ik denk eerder aan een miljoen of twee.

@joey: zie je nou wel? Ajax wil Braafheid helemaal niet. Wimpey had het juist, AT5 niet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door joey » vr jul 16, 2010 11:01 am

Wimpey had het zeker juist. :biggthumpup.gif:

AT5 wist dat er iets rond Braafheid gaande was, maar niet precies wat.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 16, 2010 11:19 am

AjaxLife schreef:Jol sluit Anita als rechtsback toch niet uit
nieuws Door: Redactie op 16 jul 2010

Jol sluit Anita als rechtsback toch niet uit.Martin Jol sluit Vurnon Anita toch niet uit voor de positie van rechtsback. Tijdens het trainingskamp in Oostenrijk wilde de trainer er nog niet aan Anita wellicht op zijn natuurlijk positie neer te zetten, na afloop van de wedstrijd tegen FC Horst liet hij deze optie open.

Braafheid
"Edson Braafheid is een goeie back, maar wij hebben Anita. Hij speelde ook tegen Horst weer met veel drive" merkte Jol op tegen de verzamelde pers, waartoe ook Ajaxlife.nl behoorde. Daarna opperde hij iets anders. "Anita op rechts, dat zou kunnen."

"Hij heeft weinig rechtsback gespeeld, ik heb hem er zelfs nog nooit gezien," vervolgde de trainer even later het maken van zijn punt. De discussie over het opstellen van Anita als rechtsback laaide op omdat Braafheid - speler van Bayern München - wellicht wordt betrokken in de transfer van Gregory van der Wiel.

In de voorbereiding is het, ook omdat Van der Wiel met het Nederlands elftal ver kwam op het WK, met name Daley Blind die rechtsback speelt. Naast Blind hebben ook Daylon Claasen en Roly Bonevacia rechtsachter gespeeld. Anita heeft er tegen Al-Ahly even gestaan, maar dat was in de slotfase van een wedstrijd waarin al erg veel was gewisseld.
:666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door joey » vr jul 16, 2010 11:21 am

Daley Blind wordt geen back. Dat ziet Jol niet zitten. Urby dan op links? Of Atouba. :666.gif:
Laatst gewijzigd door joey op vr jul 16, 2010 11:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Michael_B » vr jul 16, 2010 11:25 am

Ajaciedjuh schreef:
AjaxLife schreef:Jol sluit Anita als rechtsback toch niet uit
nieuws Door: Redactie op 16 jul 2010

Jol sluit Anita als rechtsback toch niet uit.Martin Jol sluit Vurnon Anita toch niet uit voor de positie van rechtsback. Tijdens het trainingskamp in Oostenrijk wilde de trainer er nog niet aan Anita wellicht op zijn natuurlijk positie neer te zetten, na afloop van de wedstrijd tegen FC Horst liet hij deze optie open.

Braafheid
"Edson Braafheid is een goeie back, maar wij hebben Anita. Hij speelde ook tegen Horst weer met veel drive" merkte Jol op tegen de verzamelde pers, waartoe ook Ajaxlife.nl behoorde. Daarna opperde hij iets anders. "Anita op rechts, dat zou kunnen."

"Hij heeft weinig rechtsback gespeeld, ik heb hem er zelfs nog nooit gezien," vervolgde de trainer even later het maken van zijn punt. De discussie over het opstellen van Anita als rechtsback laaide op omdat Braafheid - speler van Bayern München - wellicht wordt betrokken in de transfer van Gregory van der Wiel.

In de voorbereiding is het, ook omdat Van der Wiel met het Nederlands elftal ver kwam op het WK, met name Daley Blind die rechtsback speelt. Naast Blind hebben ook Daylon Claasen en Roly Bonevacia rechtsachter gespeeld. Anita heeft er tegen Al-Ahly even gestaan, maar dat was in de slotfase van een wedstrijd waarin al erg veel was gewisseld.
:666.gif:
Duh.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Bert » vr jul 16, 2010 12:06 pm

Eerder noemde Jol Emanuelson en Vertonghen binnen de huidige selectie als alternatieven voor op links.

Dan blijf je wel aan het schuiven, natuurlijk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Michael_B » vr jul 16, 2010 1:36 pm

Als Anita naar rechts gaat, koopt Ajax een linksback natuurlijk. Ligt er allemaal erg dik bovenop.

Zoals ik al zei: Ajax zoekt gewoon een back. Links of rechts maakt ze niet uit, want Anita kan beide.
Face your fears and live your dreams, No Fear

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door wimpey » vr jul 16, 2010 8:40 pm

joey schreef:Wimpey had het zeker juist. :biggthumpup.gif:
Dat is wat teveel eer, hoor. Ik heb enkel letterlijk doorgegeven wat me verteld werd. :blush.gif:

Die gast is 100% betrouwbaar. Ik heb hier lang geleden eens (ver voordat de media er lucht van kregen) gepost dat Toni en Gomez naar Bayern zouden gaan. Kwam ook van hem. Die jongen doet regelmatig juridische klusjes en vertaalwerk voor die club en zit dus dicht op het vuur. That's all...

Ik ben vooral blij dat Ajax zich (blijkbaar?!) niet Braafheid en Pranjic laat aansmeren. Niet dat Ajax zich die spelers zou kunnen veroorloven, maar toch... Een Luque kon Ajax zich ook niet veroorloven, maar hij kwam wel. Met alle gevolgen vandien...

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door D_skilled » za jul 17, 2010 12:17 pm

El Hamdaoui schijnt de nieuwe spits te worden van Ajax. Bron.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 17, 2010 12:28 pm

D_skilled schreef:El Hamdaoui schijnt de nieuwe spits te worden van Ajax. Bron.
Waarom heb je vertrouwen in deze bron D_skilled. Al eerder ervaringen mee gehad?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Mr. Ajax » za jul 17, 2010 12:28 pm

Weet natuurlijk nog niet hoe betrouwbaar dit is, maar ik had veel en veel liever Dembele gezien. Ontlopen elkaar qua prijs ook niet zo veel lijkt me. Qua scorendvermogen wel natuurlijk, maar dan nog had ik veel liever Dembele in de punt gezien met De Jong, Suarez, Emanuelson en Eriksen achter en om hem heen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door D_skilled » za jul 17, 2010 12:32 pm

Ajaciedjuh schreef:
D_skilled schreef:El Hamdaoui schijnt de nieuwe spits te worden van Ajax. Bron.
Waarom heb je vertrouwen in deze bron D_skilled. Al eerder ervaringen mee gehad?
Volgens mij was hij degene die Fok aan een primeur hielp door de transfer van Koevermans naar PSV vroegtijdig te melden. Maar goed, altijd afwachten natuurlijk.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Daily Blind » za jul 17, 2010 12:39 pm

De jong en El Hamdaoui is wel een uitstekende combinatie. Beide spelers die het combinatie spel erg goed snappen. Maar dan moet Ajax wel met een diepe 10 spelen, zodat de bal snel rond kan gaan, want El ham is geen balvaste spits om lang een bal bij zich te houden.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 17, 2010 12:43 pm

Hij past wel bij Jol (zolang we die nog hebben): veel rendement en natuurlijk een verleden.
Pantelic verdedigde ook niet veel mee, dus dat is weinig verschil. Het zal wel inhouden dat Ajax met een linksbuiten als Urby moet blijven spelen, mits Suarez blijft.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Marillion » za jul 17, 2010 12:54 pm

Mocht het waar zijn ben ik vooral wat huiverig voor zijn lastige karakter. Puur als voetballer vind ik 'm wel een potentiële meerwaarde en zou hij denk ik ook een betere keuze zijn dan Dembele. Die laatste heb ik eerder denk ik toch wat overschat. Of hij presteert al een tijdje onder zijn kunnen. Dat kan natuurlijk ook... :smallgrin.gif:

Anyway, van dit soort transfers zal echt pas sprake zijn wanneer Suarez daadwerkelijk is verkocht. Ajax kan dit soort investeringen niet doen zonder inkomsten.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie