Onbetrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010
Honda speelt voor Japan trouwens met regelmaat als (hangende) rechtsbuiten.
Face your fears and live your dreams, No Fear
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Na zijn actie op rechts waar hij 2 man uitspeelde zijn de ogen van Ajax geopend? 

Zou wel typisch Ajax zijn inderdaad Peter 

Update van Blackmoon_ams op ANN:De Dominee schreef:Nu Lazio Bengtsson heeft aangetrokken lijkt de transfer van Lugano afgeketst.
Wellicht komt hij nu weer in beeld bij Ajax en is zijn zaakwaarnemer bereidt af te zien van die vreemde constructie. Heeft Ajax straks met Lugano en Forlin een compleet nieuw centrum
Doe ermee wat je wilt.De halve serie A zit achter hem aan, na Lazio, Fiortentina en Juventus probeer AS Roma het nu weer
Ajax heeft uiteindelijk wel antwoord gekregen op de aanbieding die men aan Lugano heeft gedaan maar het verschil tussen vraag en aanbod is zo groot dat Ajax zicht beter op een andere speler kan richten.
Wellicht als Lugano nog geen club heeft gevonden (want wie gaat er wel 16 miljoen in 4 jaar betalen met 50% vooraf) voor 31 Augustus dat Ajax nog een 'kansje' maakt (simpelweg omdat de aanbieding van Ajax hoger was dan die van Lazio) ..
Ik vind het onbegrijpelijk dat Ajax juist een speler als Honda nooit heeft weten op te merken. Nou weet ik wel dat 1 zwaluw nog geen zomer maakt en we al genoeg dribbelaars hebben,maar toch.
Dit zijn alvast twee goede redenen waarom Honda niet gekocht is.eb schreef: Nou weet ik wel dat 1 zwaluw nog geen zomer maakt en we al genoeg dribbelaars hebben,maar toch.
Maar dat betekent niet dat Honda nooit is opgemerkt.eb schreef:Ik vind het onbegrijpelijk dat Ajax juist een speler als Honda nooit heeft weten op te merken.
De Dominee schreef:Tja, wellicht. Ik vrees alleen dat Drenthe ster-allures krijgt in de Eredivisie. Bovendien moet hij een hoop kosten.
AD.nlRoyston Drenthe is een winnaar
Door SJOERD MOSSOU
Het was op een dinsdagochtend en Royston Drenthe vertelde dat het goed met hem ging.
Tante Sandra was op bezoek in Madrid, vertelde Royston. De avond ervoor had ze gekookt.
Bakkeljouw, roti, sardientjes, daal, pom, moksi alesi, gestoofde spinazie, tahoe in ketjap en gebakken banaantjes; bij tante Sandra smaakte het allemaal even lekker. Net als de barra, pikante garnalen en pleng pleng met sperziebonen. Ik moest het beslist een keer komen proeven.
Royston Drenthe is één van de meest innemende voetballers die ik ooit sprak. Meestal komt er een onophoudelijke woordenstroom uit zijn mond, in mooie korte zinnetjes. 'Makker' is zijn lievelingswoord. Makker ik bel je zo terug makker want ik ben even druk makker.
Niet zo lang geleden was Drenthe een nationaal troetelkind. Dat veranderde nogal rigoureus na de zomer van 2007, toen hij een contract tekende bij Real Madrid. Het grappige mannetje werd bij het publiek plots een zichzelf overschattende, verwende blaag. En voor Real Madrid was hij lang niet goed genoeg. Wat dacht hij wel, die snotaap.
We zijn nu twee jaar verder en hij zit er nog steeds. 38 wedstrijden in de Primera División en een vormdip verder. Op Karim Benzema na is Drenthe de jongste speler in de selectie van Real Madrid en van alle Nederlanders maakt hij momenteel de meeste speelminuten. Meer dan Robben, meer dan Sneijder en veel meer dan Huntelaar en Van der Vaart.
Je kunt heel veel van Royston Drenthe vinden, maar mislukt is hij in Bernabéu zeker niet. Vorig seizoen was hij zo dapper een psycholoog in de arm te nemen, om zichzelf en de knotsgekke wereld om hem heen wat beter te kunnen begrijpen. Ook toen hij al 5326 keer was afgeschreven in de pers, bleef hij knokken voor zijn kansen.
Verwende snotapen doen dat niet. Royston Drenthe is een winnaar.
Hoewel de discussie op zich best interessant is heb ik het scoutingsverhaal even verplaatst.
Gaan we hier weer verder met onbetrouwbaar transferniews.
Gaan we hier weer verder met onbetrouwbaar transferniews.
Nil volentibus arduum
voetbalthuis.nl
'Ajax aast op Tottenham verdediger'
Zaterdag 08-08-2009 om 19:44
Ajax is in zijn zoektocht naar een nieuwe verdediger gestuit op Dorian Dervite. De Franse verdediger ziet door de concurentiestrijd met Ledley King, Michael Dawson en Jonathan Woodgate geen toekomstperspectief bij Tottenham en wil daarom de club verlaten.
Dervite is bekend bij Ajax-trainer Martin Jol. Hij liet zelfs in zijn periode bij Tottenham de Fransman debuteren.
Ajax is in zijn zoektocht naar een nieuwe verdediger gestuit op Dorian Dervite. De Franse verdediger ziet door de concurentiestrijd met Ledley King, Michael Dawson en Jonathan Woodgate geen toekomstperspectief bij Tottenham en wil daarom de club verlaten.
Dervite is bekend bij Ajax-trainer Martin Jol. Hij liet zelfs in zijn periode bij Tottenham de Fransman debuteren.
- Ajaciedjuh
Is al ontkend door Jol op EredivisieLive.wimpey schreef:voetbalthuis.nl
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- peter
Kan hij zometeen dus ook van het lijstje af, want ik acht het schier onmogelijk dat wij de gelukkige zijn.Transfervrije Lugano geeft Ajax zondag uitsluitsel
Geschreven op dinsdag, 11 augustus om 10:14
Diego Lugano keert aanstaande zondag terug naar Europa om een contract te tekenen bij een nieuwe werkgever. De Uruguayaanse verdediger, die de voorbije drie seizoenen de kleuren verdedigde van het Turkse Fenerbahçe, staat onder meer in de belangstelling van Ajax. Ook Fiorentina en Lazio zijn in de race voor de international.
“Ik keer zondag terug naar Europa om een contract te tekenen bij mijn nieuwe club”, zei Lugano maandag tegenover Radio Globo. “Alles is rond. We wachten alleen nog op het in orde maken van het papierwerk. Het lag altijd al in mijn planning om voor langere tijd in Europa te blijven voetballen.”
Omdat zijn contract in Turkije na vorig seizoen ten einde liep, is de 28-jarige stopper nu vrij om te gaan en te staan waar hij maar wil. Zeker is nu dat zijn toekomst niet zal liggen in Brazilië, waar zijn voormalige werkgever São Paulo interesse toonde. Fenerbahçe wil de Zuid-Amerikaan ook graag behouden, maar lijkt definitief afstand van hem te moeten doen.
Volgens media in Uruguay en Italië is Lazio de voornaamste kandidaat om de 35-voudig international in te lijven. Lugano speelde de afgelopen drie seizoenen 72 competitieduels voor Fenerbahçe, waarin hij aantoonde eveneens een neusje voor de goal te hebben. Hij scoorde in de Turkse liga elf keer.
VZ
Kun jij enig betrouwbaar nieuws over deze speler vinden in de Italiaanse media, Peter?
Het stinkt aan alle kanten!
Die Lugano wilt toch iets van 3 a 4 miljoen per jaar verdienen? Mag van mij naar Lazio gaan dan.
- peter
Ik lees overal dat Lazio nog altijd in de greep is van Lugano. Een andere club, laat staan Ajax, zie ik nergens voorbij komen.joey schreef:Kun jij enig betrouwbaar nieuws over deze speler vinden in de Italiaanse media, Peter?
Het begint een soort loterij uitslag te worden waar je tegenwoordig op moet wachten, met het idee in het achteraf dat de kans toch nihil is aangezien (nu in dit geval Lazio) andere grotere clubs ook serieus in de race zijn.
Misschien zit Ajax gewoon op het verkeerde spoor?
Het lijkt erop dat we moeten wachten of er ergens een speler overschiet.

Het lijkt erop dat we moeten wachten of er ergens een speler overschiet.
In de wandelgangen - voetbalzone
--------------------------------------------------------------------------------
De pogingen van Luis Suárez ten spijt; Ajax kan de komst van verdediger Diego Lugano definitief vergeten. Alhoewel de transfervrije Uruguayaan komende zondag pas voor de buitenwereld de knoop doorhakt over zijn toekomst, is zaakwaarnemer Juan Figer dinsdagavond in Rome geland. De belangenbehartiger hoopt in de komende dagen de onderhandelingen met Lazio over een driejarig contract af te ronden. (Sky Italia)
--------------------------------------------------------------------------------
En ook Jukka Raitala ziet af van een overgang naar de Amsterdam ArenA. De veelzijdige verdediger van HJK Helsinki, twintig jaar jong en Fins jeugdinternational, staat op het punt om een contract bij TSG Hoffenheim te tekenen. Raitala werd deze zomer op het EK onder 21 door veel scouts bekeken. HJK Helsinki laat de linksback gaan voor een transfersom van om en nabij anderhalf miljoen euro. (Etelä-Saimaa)
Ajax maakt echter wel kans op de 21-jarige Fransman Dorian Dervite. De verdediger van Tottenham Hotspur en jeugdinternational wil deze week de knoop doorhakken inzake zijn toekomst. "RC Lens en Olympique Marseille waren geïnteresseerd maar volgens Tottenham boden zij te weinig. Ajax en Villarreal hebben nog wel interesse." Dervitte kent Jol nog uit hun gezamenlijke periode op White Hart Lane. (L'Equipe)
De pogingen van Luis Suárez ten spijt; Ajax kan de komst van verdediger Diego Lugano definitief vergeten. Alhoewel de transfervrije Uruguayaan komende zondag pas voor de buitenwereld de knoop doorhakt over zijn toekomst, is zaakwaarnemer Juan Figer dinsdagavond in Rome geland. De belangenbehartiger hoopt in de komende dagen de onderhandelingen met Lazio over een driejarig contract af te ronden. (Sky Italia)
En ook Jukka Raitala ziet af van een overgang naar de Amsterdam ArenA. De veelzijdige verdediger van HJK Helsinki, twintig jaar jong en Fins jeugdinternational, staat op het punt om een contract bij TSG Hoffenheim te tekenen. Raitala werd deze zomer op het EK onder 21 door veel scouts bekeken. HJK Helsinki laat de linksback gaan voor een transfersom van om en nabij anderhalf miljoen euro. (Etelä-Saimaa)
Ajax maakt echter wel kans op de 21-jarige Fransman Dorian Dervite. De verdediger van Tottenham Hotspur en jeugdinternational wil deze week de knoop doorhakken inzake zijn toekomst. "RC Lens en Olympique Marseille waren geïnteresseerd maar volgens Tottenham boden zij te weinig. Ajax en Villarreal hebben nog wel interesse." Dervitte kent Jol nog uit hun gezamenlijke periode op White Hart Lane. (L'Equipe)
Schiet lekker op zo.
Dervite komt heus niet. Een speler die op een Engels contract zit en naar Villareal kan, kiest niet voor de eredivisie.

Dervite komt heus niet. Een speler die op een Engels contract zit en naar Villareal kan, kiest niet voor de eredivisie.
- martijn401
Ik dacht dat de prioriteit lag op ervaring in die linie?
- peter
Zo'n Raitala, ongeacht zijn kwaliteiten, scouten tijdens het EK is lachwekkend. Dan weet je dat je het onderspit gaat delven in de huidige situatie. Als dit onze tactiek is, dan vissen we gewoon tot 31 augustus achter het net. Of we moeten met een afdankertje aan komen zetten waar niemand interesse in heeft. Een Kuffour of een Oleguer dus.
In L'Equipe wordt er overigens helemaal niet over Ajax gesproken. Wel over Villarreal.
In L'Equipe wordt er overigens helemaal niet over Ajax gesproken. Wel over Villarreal.
Ervaring in die linie zet Jol liever op de tribune.
Ervaring is nooit een doel op zich, vind ik.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 8:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter schreef:In L'Equipe wordt er overigens helemaal niet over Ajax gesproken. Wel over Villarreal.
Zaakwaarnemers gebruiken zogenaamde interesse van Ajax wel vaker als pressiemiddel. Ajax ontkent toch niets, denken ze dan.
Wat is je bron? Ten eerste weet jij niet of het zogenaamde interesse is. Ten tweede weet jij niet of Ajax als pressiemiddel wordt gebruikt.joey schreef:Peter schreef:In L'Equipe wordt er overigens helemaal niet over Ajax gesproken. Wel over Villarreal.
Zaakwaarnemers gebruiken zogenaamde interesse van Ajax wel vaker als pressiemiddel. Ajax ontkent toch niets, denken ze dan.
Ik heb je nu een paar weken gaandegeslagen, maar in 1000 posts over Ajax ben je louter positief. Ik vind je echt zielig en heb medelijden met je.