Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

cedric.slider

Bericht door cedric.slider » di dec 09, 2008 4:49 pm

Natuurlijk zou Jack Tuyp bij Ajax niet de nieuwe grote man worden. Maar de gedachte dat hij wel eens nuttig zou kunnen zijn vind ik eerlijk gezegd niet eens zo heel krankzinnig.

Ik heb namelijk de theorie dat een spits die er bij de koploper van de eerste divisie veel inschiet dat een niveautje hoger ook wel kan - zo lang hij maar in een dominante ploeg speelt. Natuurlijk moet hij dan een stap maken, maar voor een middenvelder of verdediger is de stap volgens mij veel groter. De rol van afmaker is namelijk niet zo heel ingewikkeld als je een neusje voor de goal hebt.

Tuyp is mislukt bij Groningen, maar Groningen draaide dat seizoen heel beroerd. Huntelaar, een andere oud-topscorer van de eerste divisie, is mislukt bij De Graafschap toen die ploeg degradatievoetbal speelde. Koevermans ging bij Sparta pas goed draaien toen Sparta degradeerde en bovenin de eerste divisie mee ging doen, en werd daar uiteindelijk ook topscorer. Je hebt van die spitsen die in een ploeg die het zwaar heeft niet opvallen, maar in een ploeg die domineert op bijna elk niveau meekunnen.

Zo lang Sulejmani en Suarez veel creëren, hoeft daar volgens mij echt geen wereldwonder naast te staan om het af te maken. Maar wel iemand met een neusje voor de goal. Dat Tuyp dan de beste kandidaat is denk ik niet, maar zo'n type speler zou Ajax prima moeten kunnen vinden.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di dec 09, 2008 4:54 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 3:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di dec 09, 2008 4:55 pm

joey schreef:
Harm schreef:Dembele heeft schijnbaar al een voorcontract getekend in Italië.
Zou best kunnen, ja. Hij was hot tijdens de OS.

Ik begrijp niet waarom bepaalde AT'ers steeds over spelers van AZ beginnen. Spelers van AZ krijgen we alleen voor een redelijke prijs als ze oud zijn of slecht of lastig of allemaal tegelijk. Ik zou Dembele en Schaars ook best bij Ajax willen zien, maar deze spelers hadden we in een eerdere fase moeten halen. Dembele liep bij GBA rond toen wij het daar voor het zeggen hadden en over Schaars zei Blind (toen trainer) ooit, dat hij op het lijstje van Ajax stond, maar ze hadden liever Lindenbergh. :excited.gif:

Nu zijn deze spelers onbetaalbaar. Bij AZ ontlenen ze hun identiteit aan hun haat tegen Ajax. Scheringa laat deze spelers echt niet naar Ajax gaan.
Dembele kon naar Ajax, maar wilde niet. Was bang voor de concurrentiestrijd met Babel.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Daniel

Bericht door Daniel » di dec 09, 2008 4:57 pm

Maar nu is Babel er niet meer.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di dec 09, 2008 4:58 pm

Maar nu is het te laat, zoals Joey al aanstipt. Wat ik wil aangeven is dat Ajax Dembele destijds niet bewust heeft laten lopen, maar heeft geprobeerd hem aan Ajax te verbinden.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 09, 2008 5:11 pm

Ik denk dat jongens als Schaars en Dembélé best bij Ajax willen spelen. Ajax en PSV zijn nog altijd een stapje hogerop. Qua salarissen, qua uitstraling, qua druk etc. En als spelers weg willen, dan gaan ze. Hebben wij met Huntelaar heel recent nog gemerkt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 09, 2008 5:16 pm

De Dominee schreef:Maar nu is het te laat, zoals Joey al aanstipt. Wat ik wil aangeven is dat Ajax Dembele destijds niet bewust heeft laten lopen, maar heeft geprobeerd hem aan Ajax te verbinden.
Mwah, dan had Ajax wat overtuigender moeten zijn. Dembele is een heel ander type dan Babel. Ze hadden best samen in een team kunnen spelen.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 09, 2008 5:33 pm

Bertje schreef:Ik denk dat jongens als Schaars en Dembélé best bij Ajax willen spelen. Ajax en PSV zijn nog altijd een stapje hogerop. Qua salarissen, qua uitstraling, qua druk etc. En als spelers weg willen, dan gaan ze. Hebben wij met Huntelaar heel recent nog gemerkt.
Zeker als ze nog maar 1,5 jaar contract hebben.

Ik denk dat Schaars in de zomer naar Ajax komt.

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 09, 2008 5:34 pm

Ik hoop het, Jöhnk. Maar om de een of andere reden verwacht ik, dat hij naar PSV gaat.
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di dec 09, 2008 5:39 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 3:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 09, 2008 5:39 pm

Nou, dan nemen wij Lorenzo Davids toch? :biggrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di dec 09, 2008 5:40 pm

Als AZ straks de landstitel binnensleept dan gaat hij geen van beiden overwegen. Dan is het doorgaan met AZ en daar CL spelen of een transfer naar het buitenland.

Zonder kampioenschap in Alkmaar is er misschien wat te doen maar ik denk dat met name Ajax echt meer dan de hoofdprijs moet betalen voor een interessante AZ speler. En is Schaars een prima speler maar als de prijs/kwaliteit verhouding heel scheef gaat liggen dan moet je verder kijken. Er is toch nog wel een speler te vinden met die kwaliteiten?
Nil volentibus arduum

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di dec 09, 2008 5:40 pm

niks

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 09, 2008 5:46 pm

Huh? De schaal is toch al uitgereikt aan AZ? :hypocrite.gif:

Brucader

Bericht door Brucader » di dec 09, 2008 5:53 pm

Ajax Rules schreef:
Profound schreef: Ik had hier wat meer Petterson adepten verwacht.
De vergelijking tussen Tuyp en PetterSSon is natuurlijk sowieso al smakeloos, maar het verkeerd spellen van de naam van een der grootste Ajacieden ooit maakt het alleen maar erger.
Ah, je begrijpt dus wie ik bedoel. Het enige wat ik wil aangeven is dat ik het een vergelijkbaar type speler vind. Ik zeg nergens dat hij van een vergelijkbaar niveau is. Al vind ik Tuyp minder slecht dan schijnbaar de meesten hier.
"Non est ad astra mollis e terris via" - Seneca

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di dec 09, 2008 6:04 pm

Alleen hetzelfde type zijn is niet genoeg als je kwalitatief gewoon te kort komt. Het belangrijkste nadeel van Tuyp is in mijn ogen zijn (handelings)snelheid. In mijn ogen is die jongen gewoon niet geschikt voor een topclub. Eerder is hij overigens bij Groningen ook al mislukt.

En de theorie dat hij bij Ajax min of meer alleen maar dicht tegen het vijandelijke doel aan zou kunnen spelen gaat ook niet echt op. Zo vaak komen we daar tegenwoordig niet meer.

Van het type ben ik op zich ook wel gecharmeerd. Maar dan wel een speler die het ook op hoger niveau kan waarmaken. Voorbeeldje ter illustratie: Kanu was ijzersterk en een speler om van te genieten. Sibon slechts een hele zwakke afspiegeling van dat niveau. Als type misschien wel te vergelijken maar toch een wereld van verschil.
Nil volentibus arduum

Brucader

Bericht door Brucader » di dec 09, 2008 6:33 pm

Marillion schreef:Alleen hetzelfde type zijn is niet genoeg als je kwalitatief gewoon te kort komt. Het belangrijkste nadeel van Tuyp is in mijn ogen zijn (handelings)snelheid. In mijn ogen is die jongen gewoon niet geschikt voor een topclub. Eerder is hij overigens bij Groningen ook al mislukt.

En de theorie dat hij bij Ajax min of meer alleen maar dicht tegen het vijandelijke doel aan zou kunnen spelen gaat ook niet echt op. Zo vaak komen we daar tegenwoordig niet meer.

Van het type ben ik op zich ook wel gecharmeerd. Maar dan wel een speler die het ook op hoger niveau kan waarmaken. Voorbeeldje ter illustratie: Kanu was ijzersterk en een speler om van te genieten. Sibon slechts een hele zwakke afspiegeling van dat niveau. Als type misschien wel te vergelijken maar toch een wereld van verschil.
Ben ik wel met je eens. Ik vind dat hij een mooie techniek heeft en zeker niet zo'n slechte voetballer zoals hij hier werd afgeschilderd. Ik zou hem zelfs liever bij ons in de spits zien staan dan Sno. Maar hij is net als Sno niet van het niveau waar we naar toe willen.
"Non est ad astra mollis e terris via" - Seneca

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 09, 2008 6:33 pm

Sno is dan ook gewoon een noodoplossing
IK GELOOF!!!!!!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di dec 09, 2008 7:25 pm

Jack Tuyp vind ik een betere optie dan die ouwe spanjaard die we eerst hadden... voor een miljoentje zou hij een betere aankoop zijn dan sno!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di dec 09, 2008 7:37 pm

Dat kan dan ook al gauw WP, want Sno voegt helemaal niets toe.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di dec 09, 2008 7:42 pm

Een aankoop moet wat mij betreft daadwerkelijk iets toevoegen aan de selectie. In principe moet elke aankoop op (korte) termijn aanspraak kunnen maken op een basisplaats. Voor het vullen van de selectie kijk ik dan liever naar spelers uit de jeugd of anders de voetballers uit de marge die we al onder contract hebben staan.

Als je iemand gaat halen omdat 'ie toch maar 1 miljoen kost en misschien wel wat beter is als de andere middelmaat die je al hebt dan zak je in sneltreinvaart af richting het niveau van Feyenoord.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di dec 09, 2008 7:46 pm

Klopt inderdaad. Al die bagger heb je niets aan, maar ik ga er ook niet vanuit, hoor. Kapitaal hoort op het veld te staan en dat Sno en in mindere mate Oleguer dikke missers zijn, is even jammer. Voor de rest is het beleid er namelijk wel op gericht om pure kwaliteit te kopen.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di dec 09, 2008 10:04 pm

'Tuyp mag alleen voor de hoofdprijs weg'
Ajax zal ver moeten gaan wil het FC Volendam overhalen om Jack Tuyp te verkopen. De Eredivisionist laat weten dat de aanvaller alleen voor de hoofdprijs het vissersdorp mag verlaten.

"Laat ik allereerst voorop stellen dat er tussen FC Volendam en Ajax absoluut geen contact is over een transfer van Jack Tuyp", zo laat directeur voetbalzaken Peter Wijker aan de fansite Volendamfans.nl weten. "Tuyp ligt nog 2,5 jaar onder contract en in zijn contract zit geen gelimiteerde transfersom."

Wijker houdt de deur wel op een kier. "Mochten er geïnteresseerde clubs zijn, dan zullen wij hem alleen voor de hoofdprijs laten vertrekken." Tuyp zou in Amsterdam de opvolger moeten worden van Klaas-Jan Huntelaar.
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

J.G.

Bericht door J.G. » di dec 09, 2008 10:18 pm

Haha, hou toch op met die Tuyp.

Ik sluit niets uit in deze gekke wereld (en wordt al helemaal geen kakkerlak if so) maar Ajax kijkt toch wel iets verder dan Jack Tuyp?!

gaizka

Bericht door gaizka » do dec 11, 2008 10:42 am

Ik zag gisteren Samaras in de samenvatting Celtic-Villareal, doet het volgens mij wel aardig bij Celtic.

Zou wel bij Ajax passen denk ik.

Plaats reactie