Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Weet niet of het al geplaatst was, maar voor Peter:
VIMaar er zullen ook spelers plaats moeten maken. 'We stonden vandaag met dertig man op het trainingsveld', zei Van Basten na de eerste training. 'Mij lijkt het goed als de groep wordt teruggebracht tot ongeveer 24 man.'
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Dat zou natuurlijk kunnen. Henrique kost immers 'niets'. Het zou mooi zijn als er geld blijkt te zijn voor Aissati en om ook nog eens een verdediger te kopen. Dat had ik eerlijk gezegd niet meer verwacht. In dat geval zal Lucas waarschijnlijk gelijk krijgen.Jöhnk schreef:Van Basten wil Henrique + een type Stam.
Joey, Peter, Weekend Cees, etc, zouden jullie dan wel tevreden zijn? Dus met Sulejmani, Cvitanich, Aissati, Henrique en nog een sterke mandekker.
Min of meer inderdaad, Jes. Is ook niet geweldig in de mandekking, dus als Henrique haal je niet als een type Stam.Jesse schreef:Als ik Thomas moet geloven niet. Henrique lijkt me juist een verbeterde versie van Vermaelen. Niet echt het type dat we zoeken.
BRON: Algemeen Dagblad
Bij zijn presentatie liet Marco van Basten weten dat hij voor versterking van Ajax zich vooral ook zou melden bij Europese topclubs om te kijken welke spelers hij daar kon losweken. Tot nu toe heeft dat nog niets opgebracht. "In deze fase is het moeilijk om concreet te worden met spelers van dergelijke clubs. Dat komt deels omdat de transferperiode helemaal wordt doorgetrokken tot de laatste dagen van augustus. Daarnaast is het aanbod sowieso beperkt. Als wij een speler van Barcelona willen, moet hij net niet goed genoeg zijn voor die club, maar heel bruikbaar voor ons. Dan zoek je dus in een beperkt gebied."
Henrique van Barcelona is nu nog nadrukkelijk in beeld. Van Basten: "Een type Jaap Stam, daar zetten we eigenlijk op in. Bij voorkeur een Nederlander met ervaring. Maar dat wordt een moeilijk verhaal, want die types moeten er dan wel zijn. Met Henrique zijn we sowieso bezig. Maar de bestuurssituatie bij Barcelona is complex, ze weten daar zelf niet helemaal hoe het verder gaat."
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dan kom je dus terecht in de Oleguer'etjes van deze wereld. Zit ik eigenlijk niet op te wachten.
Ik ben tevreden met het lijstje inderdaad. Er valt nog een hoop te verbeteren, maar met dergelijke aankopen hoor je kampioen te worden. Dat we gebruik moeten maken van Lemic en co neem ik dan maar voor lief.
Ik ben tevreden met het lijstje inderdaad. Er valt nog een hoop te verbeteren, maar met dergelijke aankopen hoor je kampioen te worden. Dat we gebruik moeten maken van Lemic en co neem ik dan maar voor lief.
15/7/2008 - Ngobeni krijgt tien dagen om zich te bewijzen
BRON: Kickoff
Clifford Ngobeni krijgt tien dagen om zich te bewijzen bij Ajax. De middenvelder van Ajax Cape Town komt voor de tweede keer op stage bij Ajax. Een jaar geleden was er voor hem nog geen contract weggelegd, maar werd hem wel verteld dat Ajax hem zou blijven volgen. Ngobeni speelde afgelopen weekend mee in de benefietwedstrijd Goal4Africa en speelde met beide elftallen een helft mee.
"Ik kijk er naar uit. Dit is mijn tweede stage bij Ajax en wil nu een hele goede indruk achter laten. Ik heb er altijd van gedroomd om in Europa te spelen en nu is het het moment om die droom werkelijkheid te maken
[quote="Peter"]Dan kom je dus terecht in de Oleguer'etjes van deze wereld. Zit ik eigenlijk niet op te wachten.
Ik ben tevreden met het lijstje inderdaad. Er valt nog een hoop te verbeteren, maar met dergelijke aankopen hoor je kampioen te worden. Dat we gebruik moeten maken van Lemic en co neem ik dan maar voor lief.[/quote]
Dan snap ik niet waarom hij Boulahrouz geen optie vind. Hij komt namelijk het meest in de buurt, als het gaat om een ''type Stam''.
Sterke mandekker, verdedigend sterk en heeft een winnaarsmentaliteit. Opbouwend kan het wel beter.
Ik ben tevreden met het lijstje inderdaad. Er valt nog een hoop te verbeteren, maar met dergelijke aankopen hoor je kampioen te worden. Dat we gebruik moeten maken van Lemic en co neem ik dan maar voor lief.[/quote]
Dan snap ik niet waarom hij Boulahrouz geen optie vind. Hij komt namelijk het meest in de buurt, als het gaat om een ''type Stam''.
Sterke mandekker, verdedigend sterk en heeft een winnaarsmentaliteit. Opbouwend kan het wel beter.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Zeker! Dan zijn we ook aan onze stand verplicht om kampioen te worden. Op dit moment blijf ik vrezen dat de spitsen niet op kunnen scoren tegen het aantal tegentreffers dat we gaan krijgen.Thomas schreef:Joey, Peter, Weekend Cees, etc, zouden jullie dan wel tevreden zijn? Dus met Sulejmani, Cvitanich, Aissati, Henrique en nog een sterke mandekker.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Met Henrique én een mandekker erbij zou ik ook dik tevreden zijn. Mits het allebei echte versterkingen zijn uiteraard. Die Henrique ken ik zelf ook niet. Maar goed, twee echte verdedigende versterkingen dus. Daarmee moeten we de titel kunnen halen.
Tot op heden ben ik nog altijd ontevreden want we hebben nog niets gedaan aan de zwakste plek van ons elftal. Sterker nog, met het vertrek van Heitinga zijn we daar nóg zwakker geworden.
Tot op heden ben ik nog altijd ontevreden want we hebben nog niets gedaan aan de zwakste plek van ons elftal. Sterker nog, met het vertrek van Heitinga zijn we daar nóg zwakker geworden.
Nil volentibus arduum
Ja, kom op zeg. Waar heb jij gezeten? De verdediging was gewoon verschrikkelijk. Cijfers liegen nu eenmaal niet. Kijk naar het aantal tegendoelpunten en trek je conclusies.
En we zijn er voorlopig achterin alleen maar op achteruit gegaan want Heitinga is vertrokken. Die was zeker niet foutloos maar beter hebben we niet. Er moet daar echt iets gebeuren hoor. Je kunt niet alles opvangen met een paar goede aanvallers.
En we zijn er voorlopig achterin alleen maar op achteruit gegaan want Heitinga is vertrokken. Die was zeker niet foutloos maar beter hebben we niet. Er moet daar echt iets gebeuren hoor. Je kunt niet alles opvangen met een paar goede aanvallers.
Nil volentibus arduum
Ik ben het met Jöhnk eens. Vaak genoeg stond onze verdediging ook onder immense druk omdat het middenveld keer op keer overlopen werd.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat de verdediging ook zéér matig was en dat we daar absoluut versterking nodig hebben.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat de verdediging ook zéér matig was en dat we daar absoluut versterking nodig hebben.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Natuurlijk is het middenveld ook niet veel, maar de verdedigers grossierden in persoonlijke fouten. Stelden zich belachelijk op, lieten hun man uit hun rug weglopen of leverden de bal zomaar in. Over hoge ballen heb ik het niet eens, elke vrije trap zorgde voor chaos. En elke wedstrijd wsas het raak, maakte niet uit of we tegen VVV of PSV speelden.
Nee, ik heb nooit eens rustig zitten kijken. Elk ogenblik konden er weer een binnengeschoten worden.
Nee, ik heb nooit eens rustig zitten kijken. Elk ogenblik konden er weer een binnengeschoten worden.
Het stinkt aan alle kanten!
Of nu het middenveld of de verdediging het ergste was daar kun je misschien nog over van mening verschillen. Wat naar verhouding nog het beste ging was aanvallen. We hebben best veel doelpunten gemaakt en met Huntelaar en Suarez weet je dat dit komend seizoen normaal gesproken ook zal gebeuren.
Toch zijn de versterkingen uitgerekend voor die linie. Toch wel een beetje vreemd. Of niet soms?
Maar goed, even wachten nog. Ik kan me niet voorstellen dat er in de zwakke linies echt niets zou gebeuren.
Toch zijn de versterkingen uitgerekend voor die linie. Toch wel een beetje vreemd. Of niet soms?
Maar goed, even wachten nog. Ik kan me niet voorstellen dat er in de zwakke linies echt niets zou gebeuren.
Nil volentibus arduum
- AT Toto winner 09/10
Rishi, enlighten me: waarom was de verdediging in jouw ogen vorig jaar niét dramatisch?!Rishi schreef:Zijn we de afgelopen jaren op 40 punten achterstand 2e geworden ofzo? Zo dramatisch was de verdediging niet hoor zoals sommigen het doen lijken...
We hebben 2 goede aanvallers erbij, dat neemt een hoop druk weg... En dat scheelt echt.
We hebben Van der Wiel terug. En die is beter dan Heitinga.Marillion schreef:En we zijn er voorlopig achterin alleen maar op achteruit gegaan want Heitinga is vertrokken. Die was zeker niet foutloos maar beter hebben we niet. Er moet daar echt iets gebeuren hoor. Je kunt niet alles opvangen met een paar goede aanvallers.
- AT Toto winner 09/10
Ik heb eigenlijk geen idee. Hij heeft zeker een goede indruk achtergelaten, maar voor mijn gevoel nog geen 15 wedstrijden in het eerste gespeeld; een terugslag is bovendien heel gewoon voor jonge spelers. Pas daarna kun je beoordelen of de verwachtingen waargemaakt kunnen worden.Thomas schreef:We hebben Van der Wiel terug. En die is beter dan Heitinga.
Het hele elftal was dramatisch. Er stond geen organisatie. Zoveel goals uit counters, door miscommunicatie....Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Rishi, enlighten me: waarom was de verdediging in jouw ogen vorig jaar niét dramatisch?!Rishi schreef:Zijn we de afgelopen jaren op 40 punten achterstand 2e geworden ofzo? Zo dramatisch was de verdediging niet hoor zoals sommigen het doen lijken...
We hebben 2 goede aanvallers erbij, dat neemt een hoop druk weg... En dat scheelt echt.
Met een beetje organisatie, Lindgren en Silva die er vanaf dag 1 bij zijn, spelers die meer vertrouwen hebben door de nieuwe aankopen...... Vd Wiel die nu ook al gedebuteerd heeft en er vanaf het begin bij is...
Vergeet ook niet dat het stoppen van Stam, het weggaan van HtC, het missen van de CL allemaal meespeelde de rest van het seizoen
IK GELOOF!!!!!!
Heitinga heeft 152 competitiewedstrijden voor Ajax gespeeld en daarin kon je ook zien hoe goed hij niet was. Van der Wiel heeft op het fysieke na veel meer in zich. In de wedstrijden die hij speelde vond ik hem alleen in de Kuip en tegen Dinamo wat onzeker ogen.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik heb eigenlijk geen idee. Hij heeft zeker een goede indruk achtergelaten, maar voor mijn gevoel nog geen 15 wedstrijden in het eerste gespeeld; een terugslag is bovendien heel gewoon voor jonge spelers. Pas daarna kun je beoordelen of de verwachtingen waargemaakt kunnen worden.Thomas schreef:We hebben Van der Wiel terug. En die is beter dan Heitinga.