Onbetrouwbaar transfernieuws 2008 - 2009

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma jul 07, 2008 1:56 pm

Ik heb geen idee hoe die Oleguer ervoor staat. Maar de Oleguer van enkele jaren geleden zou een enorme verbetering zijn t.o.v. Heitinga.
Vreemd om te lezen dat iemand bij transfer en geruchten keer op keer (drie keer achter elkaar?) over Heitnga schrijft terwijl die al lang is verkocht; zeker vreemd als iemand dat schrijft die een ander verwijt met steeds dezelfde beichten te komen.

Ik denk dat Wimpey de enige is die komend jaar zonder aankopen een sterkere verdediging bij Ajax ziet dan het afgelopen seizoen, want als de slechtste voetballer van het EK/de man die een avondvullend programma van fouten levert, vertrekt, gaat de verdediging er enorm op vooruit. Volgend jaar tenminste minder dan tien tegendoelpunten met Silva v.d. Wiel, Vermaelen en Urby. :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Bericht door sander » ma jul 07, 2008 2:30 pm

Pavlyuchenko ziet af van Engeland

Na de training van vrijdag 5 juli heeft Roman Pavlyuchenko spelend bij Spartak Moskou aan de pers verteld dat hij zijn hoofd niet op Engeland zal richten. Nederland lag hem meer volgens zijn trainer. Pavlyuchenko ziet voor alsnog geen toekomst in Engeland en wil zich gaan richten op Nederland. Het enige probleem is de transfersom, wat Spartak Moskou voor hem vraagt.

Pavlyuchenko wil eerst naar Nederland verkassen. Hij wil zich niet meteen op de top van de Wereld richten maar eerst lager beginnen om dan later alsnog toe te treden bij de wereldtop aldus Roman Pavlyuchenko. Roman Pavlyuchenko gaf aan naar PSV te willen. Hij gaf jammerlijk aan dat PSV geen interesse in hem had. Ajax lag hem niet zei hij. Maar als het dan toch tot een contractbespreking komt dan zal ik die zeker overwegen zie Roman Pavlyuchenko.

De transfersom van Roman Pavlyuchenko is niet misselijk. PSV heeft aangegeven dat het geld wel beter besteed kon worden tot woede van Roman Pavlyuchenko zelf. Ajax zou veel geld voor hem over hebben maar Roman Pavlyuchenko gaf aan dat hij niet van al die media aandacht houdt en zich op de achtergrond wil roeren. Aangezien Ajax vaak in het nieuws is. Toch ziet Roman Pavlyuchenko toch nog een mogelijkheid om naar Ajax te verkassen. Hij zei: "Aan het geld zal het zeker niet liggen".
Bron: europesoccer.nl

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma jul 07, 2008 2:32 pm

Het lijkt me dat berichten over hem hier niet meer hoeven te komen, aangezien hij toch niet komt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jul 07, 2008 2:33 pm

Wat een verschrikkelijk slecht geschreven stukje. :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 07, 2008 2:33 pm

sander schreef:Pavlyuchenko ziet af van Engeland

Na de training van vrijdag 5 juli heeft Roman Pavlyuchenko spelend bij Spartak Moskou aan de pers verteld dat hij zijn hoofd niet op Engeland zal richten. Nederland lag hem meer volgens zijn trainer. Pavlyuchenko ziet voor alsnog geen toekomst in Engeland en wil zich gaan richten op Nederland. Het enige probleem is de transfersom, wat Spartak Moskou voor hem vraagt.

Pavlyuchenko wil eerst naar Nederland verkassen. Hij wil zich niet meteen op de top van de Wereld richten maar eerst lager beginnen om dan later alsnog toe te treden bij de wereldtop aldus Roman Pavlyuchenko. Roman Pavlyuchenko gaf aan naar PSV te willen. Hij gaf jammerlijk aan dat PSV geen interesse in hem had. Ajax lag hem niet zei hij. Maar als het dan toch tot een contractbespreking komt dan zal ik die zeker overwegen zie Roman Pavlyuchenko.

De transfersom van Roman Pavlyuchenko is niet misselijk. PSV heeft aangegeven dat het geld wel beter besteed kon worden tot woede van Roman Pavlyuchenko zelf. Ajax zou veel geld voor hem over hebben maar Roman Pavlyuchenko gaf aan dat hij niet van al die media aandacht houdt en zich op de achtergrond wil roeren. Aangezien Ajax vaak in het nieuws is. Toch ziet Roman Pavlyuchenko toch nog een mogelijkheid om naar Ajax te verkassen. Hij zei: "Aan het geld zal het zeker niet liggen".
Bron: europesoccer.nl
Tekst is geschreven door een kleuter. Wat een niveau! :drecul.gif:
Edit: @Peter: 2 zielen, 1 gedachte.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jul 07, 2008 3:15 pm

Ah natuurlijk. Bij Ajax telt: een man een man, een woord een woord. Right.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma jul 07, 2008 4:50 pm

Bertje schreef:Puyol is sneller, sterker, dynamischer en slimmer dan Oleguer, Wimpey. Oleguer is het niet geringe salaris dat hij ongetwijfeld zou verdienen niet waard. Ik vind hem nog minder dan iemand als Grygera.
Precies.
On a personal note;Ik vind hem een doodvermoeiende vervelende vent, met zijn geleuter. Staat model voor heel veel 'zogenaamde hardcore' catalanen. Zó'n klep vol verhalen, maar uiteindelijk gewoon een meninkje dat ze ergens een keer gelezen hebben.

En het is een heel matige verdediger. Laten we wel wezen, als hij niet in de jeugdopleiding van Barça was begonnen maar in die van Recreativo dan hadden jullie nooit van hem gehoord.

Ik zou het niet doen.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma jul 07, 2008 10:20 pm

Kroatisch forum op Xtratime.org
Ajax and Hajduk are interested in U21 international and Varteks midfielder Igor Prahic
Voor het slapen gaan nog even een geruchtje. Onder meer officiele Varteks site heeft hem staan als verdediger btw.

Hij heeft wel een Feyenoordkop:

Afbeelding
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jul 08, 2008 6:09 am

Demosthenes schreef: Vreemd om te lezen dat iemand bij transfer en geruchten keer op keer (drie keer achter elkaar?) over Heitnga schrijft terwijl die al lang is verkocht; zeker vreemd als iemand dat schrijft die een ander verwijt met steeds dezelfde beichten te komen.
Met wie moet ik Oleguer bij Ajax dan vergelijken? Stekel of Suarez? Het lijkt me logisch dat je spelers vergelijkt die op dezelfde positie spelen.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di jul 08, 2008 8:22 am

Column: Bikkelhard, en dat is maar goed ook!


Ajax gaat naar alle waarschijnlijk de Spanjaard Oleguer Presas Renom overnemen van Barcalona, de overgang zal zelfs al bijna rond zijn. In mijn wekelijkse column ga ik het hebben over de verdedigers die Ajax de laatste jaren heeft gehad en over Oleguer, wie is deze jongen? Waar heeft hij allemaal gespeeld, en is het een goede? 14 Augustus begint het nieuwe seizoen, zal Oleguer daar dan te bewonderen zijn, zal Ajax daarmee haar gewenste centrale verdediger binnen hebben?

Oleguer Presas Renom, kortweg Oleguer speelt al zijn hele carrière voor Barcalona, weliswaar voor Barcalona B. In 2001 maakt hij zijn debuut voor het grote Barcalona.

Bekende verdedigers uit de 21e eeuw zijn natuurlijk Cristian Chivu, Julien Escude en Jaap Stam ook Johnny Heitinga kan je gerust in dit lijstje toevoegen, al vond ik Johnny beter als verdedigende middenvelder. Cristian Chivu was voor mij misschien wel de beste, in 1999 trok Ajax hem aan, destijds was Blind gecharmeerd van hem geraakt tijdens een jeugdtoernooi. Cristian Chivu begon bij Ajax met blessures en ook met zijn vele rode kaarten viel hij in negatieve zin op. Cristian Chivu vocht zich terug, won met Ajax in 2001 de landstitel en was verantwoordelijk voor het goede resultaat onder Ronald Koeman in 2003 in de Champions League. Dat leverde hem uiteindelijk een transfer naar AS Roma op met een transfersom van 14 miljoen, heel veel voor een verdediger, voor mij dus ook de beste die we in de 21e eeuw hebben gehad.

Op 2 staat voor mij ‘’de rots van kampen’’, Jaap Stam. Misschien wel de beste uit dit lijstje, maar omdat hij maar 1 jaar voor Ajax gespeeld heeft, en daarin veel geblesseerd is geweest vind ik dit niet helemaal correct tegenover Cristian Chivu, die 4 jaar lang voor Ajax heeft gespeeld. Jaap Stam staat bekend om zijn bikkelharde verdedigen, bikkelhard, en dat is maar goed ook! Oleguer staat ook bekend om zijn bikkelharde verdedigen, dat is wel iets wat we nodig hebben centraal achterin. Thomas Vermaelen en ook Gregory van der Wiel zijn meer de technische mandekkers. Daar bedoel ik mee dat hun meer van de creatieve oplossing zijn in plaats van harde ingrepen, iets wat verdedigers als Jaap Stam, Johnny Heitinga en Oleguer wel hebben, en Cristian Chivu in mindere maten.

Op nummer 3 staan voor mij Julien Escude en Johnny Heitinga, Johnny Heitinga krijgt van mij wel een klein streepje voor, omdat hij zo lang bij Ajax is gebleven en hij zich vaak teruggeknokt heeft. Julien Escude kwam in het seizoen 2003/2004 naar Ajax, hij speelde bij Ajax tot in het seizoen 2005/2006, hij werd verkocht aan Sevilla dat 2,3 miljoen voor hem neerlegde. Omdat hij bij Ajax niet meer zeker was van een basisplaats en eerder zijn aanvoerdersband moest inleveren vertrok hij. Als je ziet dat hij nu ondertussen 2 UEFA Cups heeft gewonnen en ook altijd zeker is van een basisplaats bij Sevilla. Is dit erg jammer! Julien Escude is een erg technische verdediger, die mee naar voren komt, goed kan koppen en ook een echte mandekker is. Hij is meer van de creatieve oplossing, een type Thomas Vermaelen dus. Ook pikte Julien Escude vaak zijn doelpunten mee bij corners.

Ik denk dat Ajax erg goed doet om Oleguer aan te trekken, hij is 28 jaar en is een type dat goed naast Thomas Vermaelen of Gregory van der Wiel kan spelen. Ook een speler die Ajax na het afscheid van Jaap Stam miste, namelijk iemand die bikkelhard is, en dat is Oleguer!

Tot de volgende column!

Deze column is geschreven door Niels Holt – www.ajaxtoday.nl

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di jul 08, 2008 8:51 am

En Niels is 12 jaar oud?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jul 08, 2008 9:32 am

Oleguer vergelijken met Jaap Stam :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jul 08, 2008 9:42 am

Zelfs op het LTS zou je voor dit stuk nog een onvoldoende krijgen!
IK GELOOF!!!!!!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » di jul 08, 2008 10:56 am

Spijker schreef:En Niels is 12 jaar oud?
17
nielsafca10.hyves.nl

cento

Bericht door cento » wo jul 09, 2008 2:23 pm

'Aissati weer in beeld bij Ajax'

Volgens Voetbal International is Ismail Aissati in beeld bij Ajax, nadat Aissati heeft laten weten geen interesse te hebben in een transfer naar FC Twente of FC Utrecht. PSV laat weten dat ze niet graag een speler aan een concurrent willen verkopen, maar dat ze Aissati ook niet transfervrij weg willen zien gaan bij PSV volgend jaar. In de winterstop bood Ajax nog 5 miljoen euro voor de talentvolle middenvelder.
Ik weet niet of het een uit de lucht gegrepen roddel is, of dat er toch iets van waarheid in zit, daarom post ik het maar ff hier.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo jul 09, 2008 3:33 pm

cento schreef:
'Aissati weer in beeld bij Ajax'

Volgens Voetbal International is Ismail Aissati in beeld bij Ajax, nadat Aissati heeft laten weten geen interesse te hebben in een transfer naar FC Twente of FC Utrecht. PSV laat weten dat ze niet graag een speler aan een concurrent willen verkopen, maar dat ze Aissati ook niet transfervrij weg willen zien gaan bij PSV volgend jaar. In de winterstop bood Ajax nog 5 miljoen euro voor de talentvolle middenvelder.
Ik weet niet of het een uit de lucht gegrepen roddel is, of dat er toch iets van waarheid in zit, daarom post ik het maar ff hier.
Het blijft de voetbal wereld en alles is tegenwoordig mogelijk als er maar met geld wordt gesmeten. Ismail wil toch weer niet nog een jaar op de bank blijven zitten. Ik zeg halen die gast hebben we toch een speler die wat kan brengen...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do jul 10, 2008 8:42 am

--------------------------------------------------------------------------------
Ajax krijgt in de strijd om de handtekening van Henrique concurrentie uit Spanje. De Amsterdammers willen de aanstaande aankoop van Barcelona graag één seizoen huren, maar ook Bayer Leverkusen en Real Betis hebben interesse in de tijdelijke komst van de jonge verdediger van Palmeiras. (Diverse Spaanse media)

wandelgangen van voetbalzone

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 10, 2008 9:26 am

Oké, daar kunnen we niet op wachten. Tenzij Barcelona hem meteen aan ons wil verhuren.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Bericht door sander » do jul 10, 2008 1:43 pm

Ajax is in de race om Arsenal-speler Gilberto Silva over te nemen. Dat weten betrouwbare bronnen vandaag aan Soccer4u te melden. Naast Ajax zou ook Panathinaikos meedingen om de handtekening van de 31-jarige Braziliaan.

De speler die 58 caps voor Brazilië speelde, zou niet meer voorkomen in de toekomstplannen van Arsené Wenger die vooral graag jongelingen ziet spelen. Daarom zou de vraagprijs van de verdedigende middenvelder slechts zo rond de 3 tot 4 miljoen euro liggen.

Naast Ajax is de club van Henk ten Cate, Panathinaikos, ook nog in de race voor Gilberto. Eerder werd al bekend dat Ajax en Arsenal op het gebied van spelers wilde gaan samenwerken, toen is echter niet over een mogelijke tranfer van Silva gesproken.
Bron: AS

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 10, 2008 2:21 pm

Op AS staat zoveel onzin. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jul 10, 2008 5:27 pm

Ajax heeft weldegelijk Gilberto Silva overwogen.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do jul 10, 2008 5:35 pm

Thomas schreef:Ajax heeft weldegelijk Gilberto Silva overwogen.
Te duur? Niet goed genoeg meer?

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » do jul 10, 2008 6:16 pm

Volgens mij kan hij nog makkelijk mee bij Ajax.

robiono
Berichten: 180
Lid geworden op: za jan 07, 2006 8:47 pm

Bericht door robiono » do jul 10, 2008 7:20 pm

Ajax denkt opnieuw aan Aissati

Door PETER VAN DUYL
EINDHOVEN/AMSTERDAM - Ajax heeft opnieuw belangstelling om Ismail Aissati over te nemen van concurrent PSV. Jan Reker, algemeen-directeur in Eindhoven, sprak gisteren informeel met een afvaardiging van Ajax, waarbij over de situatie van het talent werd gesproken.
Officieel hebben de Amsterdammers zich nog niet gemeld.

Aissati zelf wil dolgraag weg bij de club die hij tot voor kort in het hart droeg. Het mega-talent voelt dat zijn carrière in Eindhoven niet volgens plan verloopt. In de winter wilde Ajax hem ook al halen.

Het liefst zou de landskampioen de speler behouden, maar PSV bevindt zich in een netelige situatie. Aissati heeft nog een contract tot de zomer van 2009 in Eindhoven. Rond de kerst kwamen beide partijen weliswaar mondeling overeen dat die verbintenis verlengd zou worden tot 2012, maar dat contract is nooit formeel getekend.

Het 'kamp Aissati' vindt nu dat de verbintenis nog één jaar loopt, PSV gaat ervan uit dat er nog vier contractjaren zijn. Beide partijen hebben de intentie uitgesproken mee te willen werken aan een oplossing. Maar in het uiterste geval wordt dit meningsverschil beslecht door een arbitragecommissie.

Als die commissie Aissati in het gelijk stelt, bestaat de mogelijkheid dat het talent volgend jaar zomer voor niets de deur van het Philips Stadion uitloopt. Directeur Jan Reker heeft meer dan eens benadrukt dat PSV zich dat niet kan veroorloven. Niet voor niets was de clubleiding van de landskampioen in een eerder stadium bereid om mee te werken aan een transfer van Aissati naar FC Utrecht.

Namens Ajax weigert technisch manager Danny Blind al te diep op de zaak in te gaan. ,,Ik weet dat er eerder al belangstelling voor Aissati is geweest. Over de huidige stand van zaken wil ik echter niks zeggen, al is het wel zo dat onze prioriteit niet direct op die positie ligt.''

Met de aanwinsten Cvitanich en Sulejmani plus de al aanwezige Huntelaar, Suarez, Perez en Kennedy hebben de Amsterdammers al veel aanvallend potentieel in huis.

Namens PSV zegt manager Adrie van Kraaij slechts: ,,We werken hard aan een oplossing. Daarbij is niets onmogelijk.''

ad

Gebruikersavatar
Pierre
Berichten: 327
Lid geworden op: di aug 31, 2004 10:20 pm

Bericht door Pierre » do jul 10, 2008 7:22 pm

Er wordt door beide kampen niks ontkend, is wel anders geweest de afgelopen dagen...

Gesloten