Het scoutingshoekje van Enganche
Moderator: mods
- Daily Blind
Zag zondag op de Duitse tv beelden van TSG 1899 Hoffenheim, club uit de 2de bundesliga. Hier speelde een zeer snelle en bewegelijke spits uit Frankrijk, Demba Ba (25-05-1985) in mee en viel mij erg op door zijn combinatie van snelheid, schot en metname koelbloedigheid. Daarnaast had hij ook nog vaak oog voor zijn mede spelers.
Vorige seizoen speelde hij nog voor Moeskroen in België. Iemand die meer kan vertellen over hem?
Vorige seizoen speelde hij nog voor Moeskroen in België. Iemand die meer kan vertellen over hem?
Dit is het scoutingshoekje van Thomas. Duitsland ligt niet in zijn expertise. Als je hem had gevraagd wat hij vindt van Biglieri dan zou ik ook mijn wenkbrauwen hebben doen fronsen.Zlatan Son of God schreef:Zag zondag op de Duitse tv beelden van TSG 1899 Hoffenheim, club uit de 2de bundesliga. Hier speelde een zeer snelle en bewegelijke spits uit Frankrijk, Demba Ba (25-05-1985) in mee en viel mij erg op door zijn combinatie van snelheid, schot en metname koelbloedigheid. Daarnaast had hij ook nog vaak oog voor zijn mede spelers.
In 2006 brak hij door in Frankrijk bij FC Rouen, daar werd hij topscorer van de Franse derde klasse. Hij heeft bij Moeskroen maar weinig gespeeld: brak na drie wedstrijden z'n been. Zes wedstrijden voor het einde keerde hij terug in de basis van Moeskroen en scoorde vervolgens in de alle zes wedstrijden.Zlatan Son of God schreef:Zag zondag op de Duitse tv beelden van TSG 1899 Hoffenheim, club uit de 2de bundesliga. Hier speelde een zeer snelle en bewegelijke spits uit Frankrijk, Demba Ba (25-05-1985) in mee en viel mij erg op door zijn combinatie van snelheid, schot en metname koelbloedigheid. Daarnaast had hij ook nog vaak oog voor zijn mede spelers.
Hoffenheim betaalde naar verluid liefst drie miljoen euro voor deze Senegalees-Franse voetballer. Volgens de website van Hoffenheim is hij 1.89 cm groot.
In mei vorig jaar meldden soccernews.nl en elfvoetbal.nl dat Vitesse de spits als opvolger zag, in geval Lazovic zou vertrekken. Rond die tijd werd hij ook voor het eerst opgeroepen voor het Senegalese nationale elftal.
Labor omnia vincit
-
Ik heb wel een aantal mooie opties, ja. En die zijn bekend bij Ajax. Om te beginnen wat spelers ter vervanging van Heitinga, maar ook een jongen die de rol van linker centrale verdediger en linksback zou kunnen vervullen.
Ik maak me er in ieder geval niet zoveel zorgen over dat Ajax nog niet serieus in verband is gebracht met verdedigers. Er komt heus nog wel minimaal een verdediger bij.
Ik maak me er in ieder geval niet zoveel zorgen over dat Ajax nog niet serieus in verband is gebracht met verdedigers. Er komt heus nog wel minimaal een verdediger bij.
Thomas schreef:Ik heb wel een aantal mooie opties, ja. En die zijn bekend bij Ajax. Om te beginnen wat spelers ter vervanging van Heitinga, maar ook een jongen die de rol van linker centrale verdediger en linksback zou kunnen vervullen.
Sorry hoor , maar er zijn er al zoveel vertrokken , en daarbij komt het ook nog te vaak voor dat we 2e rangs verdedigers hebben lopen bij blessures .
Verkast , Grygera , Chivu , Pasanen, Bergdolmo , Maxwell. etc etc
Nu Colin, Kuffour , Urby, Vermaelen, Vertonghen , Silva. Ook bijna weg John H (de beste)
Zet die er maar eens tegenover, die stonden er wel de laatste 5 jaar en kregen geen 45 doelpunten in 1 seizoen tegen.
Ik zeg, haal topverdedigers en geen net niet generaties of backs

-
- AT Toto winner 15/16
1 is natuurlijk nooit genoeg, zeker als je in europa ook weer een beetje mee wil doen.. ik zou willen dat AJAX eens wat minder in verband werd gebracht met allerlei aanvallers maar wat meer met goede verdedigers.Thomas schreef: Ik maak me er in ieder geval niet zoveel zorgen over dat Ajax nog niet serieus in verband is gebracht met verdedigers. Er komt heus nog wel minimaal een verdediger bij.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Mag het hopen inderdaad. Vermaelen en vdWiel zijn maar in staat om maximaal 20 wedstrijden per jaar te spelen en voor de rest heb je niets meer. Dan krijg je een achterhoede met Colin en Lindgren of iets dergelijks.Thomas schreef: Ik maak me er in ieder geval niet zoveel zorgen over dat Ajax nog niet serieus in verband is gebracht met verdedigers. Er komt heus nog wel minimaal een verdediger bij.
Nou, ik vond hem afgelopen seizoen al met afstand de beste verdediger die we hadden. Een versterking is hij dus sowieso. Het is inderdaad de vraag of deze blessure geen voorbode is, maar vooralsnog is er weinig reden om uit te gaan van het ergste, lijkt mij.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!