Aankopen 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr jan 18, 2008 9:02 pm

KJH, Heitinga, Stekelenburg inderdaad. En anders leg ik wel wat bij zoals Neef voorstelt :hypocrite.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 18, 2008 9:16 pm

Het zou wat zijn als Ajax ff wat kwaliteit inkoopt zeg komende zomer......
IK GELOOF!!!!!!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr jan 18, 2008 9:45 pm

Groningen heeft de vervanger van Silva al binnen?
'Cahais verhuurd aan FC Groningen'
Niet Feyenoord of PSV, maar FC Groningen is de nieuwe club voor de Argentijnse verdediger Matías Cahais van Boca Juniors. Dat melden diverse Argentijnse media althans vandaag. Vanmorgen werden vanuit Spanje nog de namen van Feyenoord en PSV genoemd, nadat een overgang naar het Spaanse Hercules strandde. FC Groningen zou de 20-jarige Argentijn van Boca Juniors huren, zo luiden de berichten. Cahais zou inmiddels onderweg zijn naar Nederland om de transfer rond te maken.
Bron: PN

Maxwell22

Bericht door Maxwell22 » vr jan 18, 2008 9:59 pm

Neefkens schreef:Groningen heeft de vervanger van Silva al binnen?
'Cahais verhuurd aan FC Groningen'
Niet Feyenoord of PSV, maar FC Groningen is de nieuwe club voor de Argentijnse verdediger Matías Cahais van Boca Juniors. Dat melden diverse Argentijnse media althans vandaag. Vanmorgen werden vanuit Spanje nog de namen van Feyenoord en PSV genoemd, nadat een overgang naar het Spaanse Hercules strandde. FC Groningen zou de 20-jarige Argentijn van Boca Juniors huren, zo luiden de berichten. Cahais zou inmiddels onderweg zijn naar Nederland om de transfer rond te maken.
Bron: PN
Waarschijnlijk niet het schijnt een linksbenige centrale verdediger te zijn. Hoop zelf in ieder geval niet dat het een vervanger van Silva is.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 18, 2008 10:37 pm

Is het ook niet.

Bradley is hier overigens wel erg populair geworden. :cheer.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » vr jan 18, 2008 10:43 pm

Ik ben ook erg gecharmeerd van hem geworden, mede door jou aanprijzen ben ik hem meer gaan volgen. Alleen zie ik jou Bradley steeds opstellen met de punt naar achteren, maar speelt hij bij Heerenveen niet meer met de punt naar voren?

Jesse

Bericht door Jesse » vr jan 18, 2008 10:45 pm

Thomas schreef:Bradley is hier overigens wel erg populair geworden. :cheer.gif:
Ik volg puur jouw mening. Het gaat allemaal veel te snel voor mij in zo'n samenvatting om er een gefundeerd oordeel over te geven. :icon_mrgreen.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 18, 2008 10:46 pm

Daniel_vT schreef:Alleen zie ik jou Bradley steeds opstellen met de punt naar achteren, maar speelt hij bij Heerenveen niet meer met de punt naar voren?
Klopt. Bij Heerenveen speelt hij als een soort aanvallende middenvelder.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jan 18, 2008 10:47 pm

Maar hij kan controlerend spelen. Dat zie je.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 18, 2008 10:50 pm

Natuurlijk. Hij kan uitstekend positioneel verdedigen.

Zie het als een wat dynamischere versie van Landzaat (maar dan met wat minder overzicht).

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 18, 2008 11:00 pm

Ik wilde hem zelf vergelijken met de dynamischere versie van Bosvelt, maar hier kan ik me ook wel in vinden.
Jöhnk schreef:Maar hij kan controlerend spelen. Dat zie je.
Bij Heerenveen speelt hij wat meer als pendelende rechtshalf (bij de VS speelt hij veel meer als controlerende speler), maar controlerend vind ik hem erg sterk. Bovendien timed hij z'n loopacties uitstekend en verschijnt hij ook vanuit de punt naar achteren voor de goal.
Jesse schreef:Ik volg puur jouw mening. Het gaat allemaal veel te snel voor mij in zo'n samenvatting om er een gefundeerd oordeel over te geven. :icon_mrgreen.gif:
Maakt ook verder niet uit, maar het viel me gewoon op. :icon_biggrin.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr jan 18, 2008 11:05 pm

hoe veel we wedden dat deze Bradley niet naar Ajax komt omdat ons TD hem ongeschikt vind?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 18, 2008 11:05 pm

Ja, Bosvelt is wellicht nog wat beter.

En met niemand anders!

gaizka

Bericht door gaizka » vr jan 18, 2008 11:24 pm

Bertje schreef:Ja, Bosvelt is wellicht nog wat beter.
Ik wilde al zeggen, Bosvelt in zijn goede dagen (rond de EK 2000) was echt een goede speler.

Ik ken Bradley niet super goed, maar denken jullie (Thomas) dat hij net zo goed/beter dan Bosvelt is/kan worden?

En ooit iets gelezen hoe hij tegenover Ajax staat?

Daniel

Bericht door Daniel » vr jan 18, 2008 11:25 pm

Ik geloof dat Bertje het ietwat sarcastisch bedoelde.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jan 18, 2008 11:25 pm

Bertje bedoelde dat de vergelijking met Bosvelt een treffendere was.

Bosvuil in zijn goede dagen was een prima speler.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 18, 2008 11:26 pm

Ik doelde enkel op de vergelijking. Dan is de vergelijking met Bosvelt dus iets treffender.

Edit: alles wat Jöhnk zegt dus.

En met niemand anders!

gaizka

Bericht door gaizka » vr jan 18, 2008 11:36 pm

Jöhnk schreef:Bertje bedoelde dat de vergelijking met Bosvelt een treffendere was.

Bosvuil in zijn goede dagen was een prima speler.
Ok, had een beetje over Landzaat stukje heengelezen.

Wisten jullie trouwens dat HtC in zijn Go ahead tijd Bosvelt bij LvG heeft getipt? Louis vond Bosvelt echter niet goed genoeg.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za jan 19, 2008 12:47 pm

Thomas schreef:Is het ook niet.

Voor mij is het gewoon een Eéntweetje. Maduro is foetsie en MvG scout alleen in de Nederlandse competitie. Ik zie dan zo niet in welke speler hij anders moet gaan halen.

Lionel

Bericht door Lionel » za jan 19, 2008 12:58 pm

Laat je verrassen door Martin!
IK GELOOF!!!!!!

Chris

Bericht door Chris » za jan 19, 2008 1:32 pm

Peter schreef:

Voor mij is het gewoon een Eéntweetje. Maduro is foetsie en MvG scout alleen in de Nederlandse competitie. Ik zie dan zo niet in welke speler hij anders moet gaan halen.
Bradley is geen Maduro hé, speelt op compleet andere positie dan hem. Verdedigend is hij nog iets zwakker zelfs dan Maduro. Zet een man op Bradley en hij wordt beperkt in zijn actieradius vooral als die man ook nog eens over heen gaat. Ron Jans heeft deze troef wel eens heel erg sterk uitgespeeld. Het is trouwens ook geen typische nr 10, meer een echt mid mid die vanuit het middenveld de aansluiting zoek en meestal vindt bij Sibon. En achter hem moet echt een verdedigend ingestelde speler staan.
Chris a.k.a Giiser

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 19, 2008 1:37 pm

Dat er bij Heerenveen geprofiteerd kan worden als Bradley niemand in zijn rug heeft, komt meer omdat Heerenveen verder veel spelers opstelt die totaal niet positioneel kunnen verdedigen en/of druk op de bal kunnen zetten.

Zet Bradley op een uitgebalanceerder middenveld en hij lijkt verdedigend al veel sterker. Hij is immers tactisch sterk (waardoor hij niet zomaar diep gaat, maar de juiste momenten kiest), kan positioneel verdedigen (waardoor hij zelden iemand uit zijn rug laat lopen) én heeft de longinhoud om druk op de bal te zetten.

Hij kan fysiek nog wat doorgroeien en zijn handelingssnelheid kan nog wat omhoog, maar hij is dan ook pas twintig. Maar voor iemand van zijn leeftijd speelt hij gewoon zeer volwassen.

En met niemand anders!

Chris

Bericht door Chris » za jan 19, 2008 1:47 pm

Bertje schreef:Dat er bij Heerenveen geprofiteerd kan worden als Bradley niemand in zijn rug heeft, komt meer omdat Heerenveen verder veel spelers opstelt die totaal niet positioneel kunnen verdedigen en/of druk op de bal kunnen zetten.

Zet Bradley op een uitgebalanceerder middenveld en hij lijkt verdedigend al veel sterker. Hij is immers tactisch sterk (waardoor hij niet zomaar diep gaat, maar de juiste momenten kiest), kan positioneel verdedigen (waardoor hij zelden iemand uit zijn rug laat lopen) én heeft de longinhoud om druk op de bal te zetten.

Hij kan fysiek nog wat doorgroeien en zijn handelingssnelheid kan nog wat omhoog, maar hij is dan ook pas twintig. Maar voor iemand van zijn leeftijd speelt hij gewoon zeer volwassen.
Heerenveen speelt ten alle tijde met een verdedigende middenvelder, dus Bradley heeft altijd iemand in zijn rug. Is 't Roorda niet, dan is het Prager wel en anders Loohuis. Er speelt altijd een verdedigende middenvelder. Dus qua omschakelig hoeft hij niet zoveel (verdedigend) te doen. Wat hij wel goed doet is forechecking. Doet heel Heerenveen trouwens.
En Heerenveen staat juist altijd positioneel goed. Daarom is Heerenveen juist zó sterk in de omschakeling van verdediging naar aanval en vice versa. En Bertje geloof me dat hij met enige regelmaat zijn mannetje uit zijn rug laat lopen.

En met de laatste 2 alinea's ben ik bijna helemaal met je eens. Al mag hij verdedigend beter lijken, betekent nog niet dat hij verdedigend beter is...
Chris a.k.a Giiser

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 19, 2008 1:53 pm

Oké, dan zien we dus andere dingen.

Wat ik maar wil zeggen: zet hem op een middenveld waar hij iets minder hoeft te lopen en wat meer vanuit zijn controlerende natuur kan spelen (met andere woorden: zorg voor een betere veldbezetting) en hij wordt een stuk zuiverder, zowel verdedigend als aanvallend.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 19, 2008 1:53 pm

Leuk, maar is er enige indicatie dat Ajax hem wil hebben?
Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten