Nouja we zullen zien.. er zijn natuurlijk uitzonderingen, zie Stam idd, al begon die daarna toch ook eerst rustig bij Zwolle, Willem2 etc. maargoed laten we het maar afwachten.Jack Reynolds schreef:Ik weet niet precies hoe oud hij is, maar speelde Stam speelde op zijn 20e ook nog bij de amateurs. Nu zal hij niet direct een Stam zijn, maar Ajax zal hem toch ook niet zomaar gevraagd hebben.
Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
- Ajaciedjuh
DvhN schreef:Bruno Silva wil graag nu al naar Ajax
Groningen houdt vast aan standpunt: geen transfer
Bruno Silva wil graag per direct naar Ajax. Hij heeft de leiding van FC Groningen verzocht medewerking te verlenen aan een overstap naar de Amsterdamse club. Algemeen directeur Hans Nijland heeft hem te kennen gegeven dat FC Groningen dat niet zal doen.
Dinsdagavond keerde Silva na een lange reis terug in Groningen. De Uruguayaan heeft de jaarwisseling gevierd in zijn geboorteland en trainer Ron Jans van FC Groningen had hem toestemming gegeven zijn vakantie met een paar dagen te verlengen. Met de interesse van Ajax gonzend in zijn hoofd nam Silva na aankomst op Schiphol direct contact op met Nijland. Gistermorgen gingen zij aan tafel waarbij ook manager technische zaken Henk Veldmate aanschoof. De Zuid- Amerikaan had ook een gesprek met Ron Jans.
”Bruno heeft ons gezegd dat hij graag naar Ajax wil”, laat Nijland weten. ”Wij hebben begrip voor zijn standpunt, maar wij hebben hem ook gezegd dat wij hem tussentijds niet laten gaan. Aan het eind van het seizoen is er een nieuwe situatie. Dan willen we misschien wel meewerken aan een transfer. Hoe hij daar op reageerde? Hij had ook wel begrip voor óns standpunt, maar dat neemt niet weg dat hij graag naar Ajax wil.”
Volgens afspraak had Silva gistermiddag zijn eerste training van het nieuwe jaar bij FC Groningen moeten afwerken, maar de 27-jarige rechtervleugelverdediger was niet aanwezig op het TCN-trainingsveld van de club. ”Omdat”, laat Ron Jans weten, ”hij toch te zeer onder de indruk was van de transferperikelen om in de juiste stemming te kunnen trainen. En dat in combinatie met een reis van 26 uur. Maar hij heeft mij beloofd dat hij er morgen (vandaag, red.) weer is en dan is hij er ook.”
Ook Jans heeft begrip voor de wens van Silva naar Ajax te verkassen. ”Hij ziet dat als een kans. Maar voor FC Groningen is het het beste het seizoen met Bruno Silva af te maken. Aan het eind van het seizoen zien we dan wel verder. Ik denk dat dit anders gaat dan met Luis Suárez, maar de knop in het hoofd van Bruno zal wel zo snel mogelijk om moeten.”
Hans Nijland verwacht evenmin eenzelfde pandemonium als afgelopen zomer met Luis Suárez die na een door hem verloren arbitragezaak uiteindelijk toch de overstap naar Ajax maakte. ”Daar heb ik geen aanwijzingen voor en zolang ik die niet heb wil ik daar ook helemaal niet over nadenken.” Bruno Silva heeft bij FC Groningen een tot medio 2009 doorlopend contract. Het transferwindow sluit op 31 januari. (bron: DvhN, Jan Mennega)
Mag Ajax zoiets eerder melden? Mag dat niet, dan is daar weer de kritiek over.Jöhnk schreef:Wat ik niet snap: waarom regelt Ajax dit niet even eerder? In oktober november of zo? Dan geef je Groningen de mogelijkheid om op de situatie in te spelen en is de kans op medewerking ook gelijk veel groter. Nu wordt het weer zo'n getouwtrek.
Ik ken de speler niet zo goed, heb hem alleen tegen Ajax zien voetballen (woon erg ver van Groningen) en dan let ik meer op Ajax dan op een tegenspeler. Nu al kritiek zal wel komen van de mensen die hem vele malen (in het stadion!) hebben zien spelen en hem om "welke reden dan ook" niet goed genoeg vinden.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
-
Dat snap ik ook niet. Hetzelfde gebeurde met Colin en Rommedahl. Die werden hier al 'kapot' gemaakt voordat ze een bal hadden aangeraakt.Spijker schreef:Geweldig hoe een jongen die nog geen bal geraakt heeft in een Ajax shirt,, sterker nog, nog geen eens Ajacied is, hier al wordt afgeschreven. Hulde!
Nu kan je altijd je twijfels hebben over een aankoop, en soms is dat terecht, maar geef ze toch gewoon een kans. Als je dit soort spelers meteen al uitfluit zal zeker het nooit wat worden. En dan komen er in de toekomst alleen maar minder spelers naar Ajax omdat de fans een 'reputatie' hebben.
Ik ben
- Buizerd427
Silva is een prima speler. Een bijtertje met een goede voorzet en dat ie 27 is maakt niks uit, hopelijk speelt ie hier tot 33e hebben we 6 jaar plezier van hem gehad ipv dat ie na drie jaar de deur uitloopt.
Hij staat trouwens niet voor niks vrij hoog in allerlei klassementen (profcoach, speler van het jaar, parool dreamteam etc.). Ik zeg halen die man en graag ook nog wat concurrentie voor Urby erbij!
Trouwens Michael Bradley tekent niet bij bij Heerenveen, ook een goede optie voor op het middenveld!!
Hij staat trouwens niet voor niks vrij hoog in allerlei klassementen (profcoach, speler van het jaar, parool dreamteam etc.). Ik zeg halen die man en graag ook nog wat concurrentie voor Urby erbij!
Trouwens Michael Bradley tekent niet bij bij Heerenveen, ook een goede optie voor op het middenveld!!
Je kunt iemand toch wel gewoon een slechte speler vinden waarvan je liever hebt dat hij niet komt?Jack Reynolds schreef:Dat snap ik ook niet. Hetzelfde gebeurde met Colin en Rommedahl. Die werden hier al 'kapot' gemaakt voordat ze een bal hadden aangeraakt.
Nu kan je altijd je twijfels hebben over een aankoop, en soms is dat terecht, maar geef ze toch gewoon een kans. Als je dit soort spelers meteen al uitfluit zal zeker het nooit wat worden. En dan komen er in de toekomst alleen maar minder spelers naar Ajax omdat de fans een 'reputatie' hebben.
Overigens zou middenvelder Bradley een tien keer betere optie als rechtsback zijn, ondanks dat hij wellicht wat zou moeten wennen aan die positie.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Op basis waarvan Bert, op basis waarvan? Ik durf te wedden dat afgezien van een (live) potje tegen Ajax en een paar spelmomenten in de samenvatting van RTL Voetbal niemand deze jongen ooit langer heeft zien spelen, laat staan intensief gevolgd. Hoe kun je op basis daarvan iemand nu al afserveren? Dat is krankzinning, echt.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Zo kun je alles wel rechtpraten. Ik heb die Silva een paar keer aan het werk gezien en was toen echt niet van hem onder de indruk. Ik wil hem heus een kans geven, maar het zegt toch genoeg dat we onze aankopen telkens de kans moeten geven. Dat geeft ergens al aan dat we diep van binnen al zware twijfels hebben. Het mooiste is dat we dan na een jaartje toch weer zeggen dat de speler niet aan de verwachting heeft voldaan en zo gaat het al jaren. Dan komt er wéér een middelmatige speler en die gaan we dan ook weer een jaar de kans geven.
Ik wil het wel even optellen, hoor: vier keer in 2005/2006, twee keer in 2006/2007 en één keer dit seizoen. Daarnaast vorig seizoen twee wedstrijden tegen Partizan Belgrado en dit seizoen twee wedstrijden tegen Fiorentina.
Dat zijn elf wedstrijden en daar komt dan nog een verdwaalde bekerwedstrijd bij. Daarin kun je een speler wel beoordelen, hoor.
Dat zijn elf wedstrijden en daar komt dan nog een verdwaalde bekerwedstrijd bij. Daarin kun je een speler wel beoordelen, hoor.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Precies, en die twijfels mogen we best uiten op een Ajax-forum.Peter schreef:Ik wil hem heus een kans geven, maar het zegt toch genoeg dat we onze aankopen telkens de kans moeten geven. Dat geeft ergens al aan dat we diep van binnen al zware twijfels hebben.
Ik fluit die jongen heus niet uit, van mij krijgt hij de kans. Maar mijn ervaring is dat het meestal niets wordt met spelers die ik tegen beter weten in de kans geef.
Ik zou zo graag eens een echt goede, onomstreden aankoop willen zien. Een topaankoop. Geen twijfelgeval, maar een speler van wie je denkt: zó, dat we die hebben kunnen krijgen. Je zou denken dat het geld er is, dus met de nodige kennis zou het moeten lukken.
Het stinkt aan alle kanten!
Wie wil dat niet?Ik zou zo graag eens een echt goede, onomstreden aankoop willen zien. Een topaankoop. Geen twijfelgeval, maar een speler van wie je denkt: zó, dat we die hebben kunnen krijgen.
Het gaat erom waarom zo'n speler (een topaankoop) ervoor kiest om voor Ajax (eredivisie, geen cl, al een paar jaar niet en terecht niet) te spelen. Ik zie geen argumenten, er is volop keuze voor dergelijke talenten.
Kom niet aan met de scouting. We hebben een scout in Frankrijk!!! Heeft dat alleen Escudé opgeleverd? Wat doet Heinz Schilcher in Oostenrijk (en omgeving, de vroegere Donaumaonarchie). Kwam hij in 2007 met Modric?
Wat heeft Van der Zee tot nu toe geleverd? Suarez en Silva speelden al in Nederland en de Brazilaainse stagiaires zijn afgewezen en dat na een half jaar werken. Geen back gevonden in dat grote Latijns-Amerika?
Hoeveel Zweden en Denen hebben al niet met de A/B-junioren meegetraind? Een veel scorende spits? Nog een spits (met dat lange haar), Absalonsen. Uiteindelijk komen Weihrauch (Hoe gaat het met hem bij Chelsea?) en Floren, beiden kan ik geen aanwinst noemen.
Laten we niet steeds terugvallen op Litmanen, elders niet aangenomen en alleen bij Ajax (oké en Finland) een uitblinker. Spelers als Chivu en Zlatan kiezen nu waarschijnlijk voor een ander land.
GBA heeft De Mul, Vermaelen, Van Damme, Aborah, Alderweireld en Vertonghen opgeleverd (misschien een ervan via een omweg), maar dat is ook al weer een paar jaar geleden. Sindsien geen Belg meer erbij!!!! Zijn die talenten er niet meer of zien we ze niet meer?
Ik ben wel benieuwd hoe concreet het rapport van de Commissie is.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Volgens mij bestaat er het misverstand dat Vd Zee bij PSV uitsluitend in Zuid-Amerika scoutte, maar volgens mij vertolkte hij hij bij PSV dezelfde functie als hij nu bij Ajax doet - geen specifiek gebied dus - en eerder Mühren en Keizer ook hadden bij Ajax.
Zo scoutte Vd Zee bijvoorbeeld Da Costa op het tournooi in Toulon.
Zo scoutte Vd Zee bijvoorbeeld Da Costa op het tournooi in Toulon.
En met niemand anders!
En met niemand anders!