Het scoutingshoekje van Enganche

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
brabantse jood
Berichten: 255
Lid geworden op: do dec 29, 2005 4:33 pm

Bericht door brabantse jood » wo aug 01, 2007 5:17 pm

nou ik heb er deze gevonden. is wel iets misschien als vervanger van sneijder http://www.youtube.com/watch?v=-Io12u9F ... ed&search=


dit schreven ze toen over hem:Owned by Colo Colo, but on loan at Servette, this dimunitive playmaker really play 'the beautiful game'. I first saw him in the Olympic qualifying two years ago, when his little dribbles, unreal flicks and trickery took opponents out of the game. He almost singel handedly defeated a Brazil team with stars such as Dagoberto, Robinho and Diego. He is great in small spaces, as he is very good at improvising between two or three players. He is delightful, twinkletoed and has enormous talent if nurtured properly.

However, the traditional defects of skilfull South Americans apply to him. He is very small and weak. Also not the fastest. Questions about his heart and determination, and he does tend to fade out of games.

However, a wonderful player to watch. It would be good if a lesser team in the Primera Liga could buy him.
witte nog vruger toen de kratten bier nog van hout waren dat we moesten zuipen om de kachel aan te houden

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo aug 01, 2007 6:28 pm

Thomas schreef:'Mijn' centrale verdediger, Diego Godin, wordt overigens in verband gebracht met Real Zaragoza. Zaragoza zoekt iemand om Man United-huurling Gerard Piqué eventueel te vervangen. Het gaat tussen Godin en Deportivo la Coruñas Fabio Coloccini, waarbij één van hen wellicht sowieso wordt gehaald als derde backup-centrumverdediger achter het centrale duo. Als vervanger van Gabi Milito wordt naar een speler uit een andere categorie gezocht. Zaragoza schijnt in eerste instantie te willen proberen om nu vijftig procent van de transferrechten van Godin over te nemen, zodat ze later zeker zijn van z'n diensten.


In het dikgedrukte stuk beschrijven ze Godin nog een beetje. Wel een redelijke vergelijking, die met Piqué:
EL EQUIPO ESPAÑOL ESPERA COMPRAR LA MITAD DEL PASE
Godín tiene un pie y medio en Zaragoza
JULIO CIFUENTES


Quiso el destino que la despedida de Godín fuera con la cinta de capitán y levantando un trofeo. La imagen de Diego Godín levantando la copa tras ganar la Liguilla frente a Defensor Sporting hace algunos días, será seguramente la que deberán guardar los hinchas tricolores, pues es muy probable sea la última del zaguero con la camiseta de Nacional. Como hemos adelantado, el defensa que se prepara para disputar la Copa América formando la zaga con otro ex albo -Diego Lugano- emigrará tras el torneo rumbo al fútbol europeo, más precisamente hacia el Zaragoza español, equipo donde milita otro futbolista celeste (Carlos Diogo) y donde algún tiempo atrás brillara Gustavo Poyet.

Las informaciones sobre dicha negociación fueron plenamente ratificadas en la pasada jornada por el prestigioso diario As, que detalla las posibilidades del zaguero tricolor de llegar al conjunto blanco, estableciendo que todo se origina en las bajas del argentino Gabriel Milito y de Gerard Piqué (a quien retendría el Manchester United), lo que obliga al Zaragoza a una reconstrucción de su zaga; el periódico informó ayer que "para el puesto de tercer central el Zaragoza considera muy seriamente ahora al deportivista Fabricio Coloccini y a Diego Godín, joven internacional uruguayo".


Afbeelding


Primero el uruguayo
Pese a lo anunciado, para el equipo aragonés la prioridad sería el zaguero charrúa por encima del argentino; As asegura que "la clave (de la negociación) está en el destino final de Piqué, que condiciona toda la estrategia. Godín, de 21 años y 1,85 de estatura, es un jugador formado en Cerro y fichado por Nacional; titular con Uruguay y uno de los más notables valores de futuro del fútbol charrúa. Un central veloz, con estatura y un manejo fluido de la pelota. Supondría una repetición casi exacta del modelo Piqué. Su agente es Paco Casal, quien ya le planteó la posibilidad al Zaragoza hace días, con motivo de la negociación por Diogo. Su precio no está fijado aún, pero el Zaragoza intentaría la compra del 50% del pase, con la opción de completar su propiedad más adelante", y agrega sin nombrarlo sobre la chance de Godín que "la opción de Coloccini lleva latente algunas semanas y ayer la reventó el diario oficial del Depor. Le quedan tres años de contrato y, sin embargo, Lendoiro quiere venderlo ya mismo para obtener liquidez. Siempre ha tenido ofertas, pero ahora su precio podría bajar hasta los cuatro millones de euros. Pero Coloccini no llegaría ahora como relevo de su compatriota, sino por Piqué. Y si Piqué se quedase, el deportivista podría entrar también en el plan como primer suplente. La intención no es que sea el central titular del equipo, así que en cualquier caso se ficharía aún a otro gran defensa. El sustituto real de Milito".

El círculo se cierra si tenemos en cuenta algunos puntos de la información que manejan los tricolores respecto a los jugadores del Grupo Casal que estaban en el plantel. Es probable que "El Pato" Sosa y Jorge Martínez se queden seis meses, mientras el empresario busca concretar la venta de Gonzalo Castro. De Godín casi no se habla, como dando por hecho que no estará en el segundo semestre. *
www.larepublica.com.uy
Volgens Voetbalzone is hij verkocht aan Villareal.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 02, 2007 6:55 pm

Ik ben een paar dagen uit de running geweest, maar de deal is inderdaad in kannen en kruiken. Mooie transfer naar een topcompetitie en een ambitieuze club, die z'n zaakjes in Zuid-Amerika al jaren uitstekend voor elkaar heeft. Ik ben uiteraard heel erg benieuwd.

Afbeelding

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr aug 03, 2007 11:47 am

Eindelijk weer een aankoop van een onbekendere speler. Dat moet Villareal blijven doen. Ik had een jaar geleden ofzo al aangegeven dat wanneer Villareal zou beginnen om van die vedetten binnen te halen, het dan over zou zijn.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 03, 2007 11:49 am

Onbekend? :hypocrite.gif: :wink.gif:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr aug 03, 2007 11:55 am

Het is geen gearriveerde speler, zoals een Nihad of een Pires
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 03, 2007 12:05 pm

Ik bedoelde meer dat hij bij jullie niet onbekend is. :wink.gif:

Maar van de scouting van Villarreal wisten we al dat hij in orde was.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 05, 2007 4:46 pm

Exclusive: Newcastle Eyeing Panamanian Skipper Baloy

Newcastle United are currently weighing up a bid for Panama captain Felipe Baloy, says a source close to Goal.com.

Baloy is a 26 year old central defender who currently plays for Club de Futbol Monterrey in Mexico's Primera División, having previously played in both Colombia and Brazil.

Although the price being discussed is not known, it is widely acknowledged that the Magpies are in the market for a strong, experienced and reliable centre-half.

Baloy was born on February 24th, 1981, in Panama City, Panama and made his international debut in 2001 before going on to captain his country.

He played for Eurokickers (1999), Sporting 89 (2000), Envigado Futbol Club (2001-02), Independiente Medellin (2003), Grêmio Foot-Ball Porto Alegrense (2003-04), Clube Atlético Paranaense (2005) and Club de Fútbol Monterrey since 2005.

However, for the 2007 Libertadores Cup, Baloy was loaned out to Club América.

He was named in the All-Tournament Team for the 2007 Gold Cup.
Goal.com

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 25, 2007 11:31 am

Cruz Azul | Confirmó Delgado segunda propuesta de Olympiakos

Sergio Álvarez Reiset | MEDIOTIEMPO
Ciudad de México, 20 de Agosto de 2007

Sólo se concentra en el actual torneo
El atacante argentino César Delgado confirmó este lunes que su representante recibió una segunda propuesta por parte del Olympiakos de Grecia para firmar un precontrato que permitiera salir al jugador en el mes de Enero.

Sin embargo, el "Chelito" dijo que hasta el momento no se firmó ningún precontrato y será hasta fin de año cuando se renegocie, sin tener certeza de su salida del club mexicano.

"Ya eso quedó descartado por el momento, me dijo mi representante que le ofrecieron eso, lo que decís vos, pero ahora hay que esperar y tratar de tener un excelente torneo para ver que es lo que pasa en Diciembre, pero no estoy pensando que en Diciembre yo ya me quiero ir o que me tengo que ir".

"Mi representante dijo que se esperen ahora, que en Diciembre a ver qué es lo que va a pasar", explicó César este lunes.

Sobre el juego del pasado sábado, donde los celestes fueron derrotados 3-1 por el San Luis, el "Chelito" consideró que el resultado es engañoso ya que La Máquina sí generó oportunidades sin concretarlas.

"El resultado es muy engañoso más allá de que a pesar de que ellos llegaron y convirtieron. Nosotros tuvimos muchísima llegada y no pudimos convertir. Hay que estar tranquilos porque llegada se tiene y los goles ya van a caer. Hay que tratar de estar más concentrados en algunos aspectos para no sufrir goles así", mencionó.

Para Delgado, el equipo ha estado sumergido en peores situaciones de resultados adversos y ha salido sin problemas, razón por la que no le preocupa las derrotas como visitante del presente torneo.

"No me preocupa porque hemos estado en peores situaciones y hemos salido y lo supimos sacar adelante, esto recién empieza, recién comienza y hay que seguir trabajando", concluyó.
mediotiempo.com

Hopelijk maakt hij de stap. Olympiakos vind ik geen verkeerde club om mee te beginnen en die Grieken gaan er beduidend op vooruit met Delgado voor Castillo.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » za aug 25, 2007 11:34 am

Zucht... Waarom wij nou niet...
Face your fears and live your dreams, No Fear

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za aug 25, 2007 11:50 am

Omdat ie niet uit spanje komt of in de eredivisie speelt, daarom niet.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 08, 2007 1:44 am

Thomas schreef:Het schijnt dat Pablo Ledesma als een van de laatste spelers afviel. Een speler die me puur qua speelstijl wel wat doet denken aan Van Bommel. Alleen dan met minder scorend vermogen.
En ook op dat laatste gebied lijkt hij zichzelf flink te verbeteren. Hij is wel erg lekker bezig bij Boca. Verwacht binnenkort maar een mooi rapport over hem.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za sep 08, 2007 12:51 pm

Zag 'm op een filmpje op YouTube scoren tegen River Plate.

hehe

Hoorde de naam en moest gelijk denken aan een andere Ledezma. :hypocrite.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 09, 2007 1:30 pm

Ja, Fräulein.... :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo sep 09, 2007 1:40 pm

joey schreef:Ja, Fräulein.... :666.gif:
Wellicht oud nieuws, maar Froylan Ledezma speelt bij FC Augsburg in de 2e BL. Fräulein is dus niet zo ver gezocht...

Ik zat wat te zappen en hoorde zijn naam, Augsburg speelde tegen Freiburg. Ik viel bijna van de bank bij het horen van zijn naam.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 09, 2007 4:40 pm

goodfella schreef:Zag 'm op een filmpje op YouTube scoren tegen River Plate.
Je bedoelt in die wedstrijd waarin Rosales scoorde voor River?

Ik heb hem wel eens een veel mooiere goalzien maken tegen River.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo sep 09, 2007 6:32 pm

Thomas schreef:
goodfella schreef:Zag 'm op een filmpje op YouTube scoren tegen River Plate.
Je bedoelt in die wedstrijd waarin Rosales scoorde voor River?

Ik heb hem wel eens een veel mooiere goalzien maken tegen River.
Die ja! Rosales die namens River Plate tegen de aartsvijand Boca scoort. Doet me denken aan zijn tijd bij Ajax. In de klassieker pikte Rosales namelijk ook wel regelmatig zijn assists en doelpunten mee.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr okt 19, 2007 2:18 pm

Thomas schreef:
Thomas schreef:Het schijnt dat Pablo Ledesma als een van de laatste spelers afviel. Een speler die me puur qua speelstijl wel wat doet denken aan Van Bommel. Alleen dan met minder scorend vermogen.
En ook op dat laatste gebied lijkt hij zichzelf flink te verbeteren. Hij is wel erg lekker bezig bij Boca. Verwacht binnenkort maar een mooi rapport over hem.
Laten we het jeugdig enthousiasme noemen. Ik ben hem nauwlettend gaan volgen en het is toch niet mijn type voetballer. Op de beruchte Braziliaanse centrumverdediger Alex Silva van São Paulo is overigens ook nog wel aardig wat aan te merken, maar daar later meer over.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za okt 20, 2007 2:37 pm

Breno Vinicius Rodrigues Borges


Profiel officiële website São Paulo


Afbeelding


Geboortedatum: 13 oktober, 1989 (18 jaar)
Nationaliteit: Braziliaans
Lengte: 1,87 meter
Gewicht: 83 kg
Voorkeursbeen: rechts
Voorkeurspositie: centrale verdediger
Rugnummer: 33


Afbeelding


Rapport:
Piepjonge en niet al te lange tijd geleden doorgebroken centrale verdediger van São Paulo. Kan zowel in de mandekking als in de zone spelen.
Bij afwezigheid van Alex Silva speelt hij vaak als de rechter centrale verdediger in de drie mans defensie, waarbij hij dus normaliter als één van de twee mandekkers zou moeten spelen. Vanwege z'n snelheid, fysieke kracht, behoorlijk reactievermogen en wendbaarheid gaat dit hem prima af, maar Breno is geen speler die constant z'n man wil 'voelen' en vult het dus iets anders in. Hij heeft prima door dat het anticiperen hem beter afgaat dan het reageren, en dus verdedigt hij liever op een paar meter afstand van z'n tegenstander. Bovendien voelt hij zich toch iets ongelukkiger aan de zijlijn, een plek die hij wat vaker gedwongen wordt in te nemen als buitenste centrumverdediger.

Bij São Paulo heeft hij echter ook als meest centrale man van de drie mans verdediging gespeeld, waarbij hij dus achter z'n twee mandekkers speelt en op het juiste moment in moet stappen of door moet dekken. Zoals gezegd anticipeert Breno uitstekend en daarnaast heeft hij een fenomenaal gevoel voor het kiezen van de juiste positie. Positioneel gezien een buitengewoon talent, dus. Vanuit deze wat vrijere positie dekt hij ook uitstekend door op de tegenstander die de inspeelpass in ontvangst neemt en is hij over het algemeen stipt op tijd om een inlopende tegenstander, die voor het afstandsschot of de eindpass wil kiezen, te blokkeren. Mede vanwege zijn inzicht en fysieke attributen kan Breno prima met ruimte in z'n rug spelen. Hij schroomt het dan ook niet om vooruit te verdedigen, is zeer moeilijk te verslaan in de lopende duels en heeft weinig overtredingen nodig.

Zoals hij anticipeert op de bewegingen van de tegenstander, zo doet hij dat ook op de eventuele fouten van zijn medespelers. Breno verleent vrijwel altijd rugdekking en beheerst het roteren achterin goed dankzij z'n multifunctionaliteit en positionele klasse.

Wat z'n opbouwende kwaliteiten betreft is Breno minder bijzonder. Van nature is hij rechtsbenig, maar z'n linker is goed ontwikkeld. Hij kan er mee uitverdedigen en de meeste passing verzorgen. Z'n techniek is prima, z'n passing over het algemeen secuur, maar hij is ondanks z'n technisch vermogen om snel te handelen niet de man van de hoge handelingssnelheid. Hij hanteert zelden de inspeelpass en z'n lange bal zie ik het liefst niet. Daarnaast zou hij de Stam-achtige rushes achterwege moeten laten. Op het gebied van inschuiven met de bal valt er dus nog behoorlijk wat te verbeteren. Van achteruit brengt Breno wel rust aan de bal, het overzicht wordt altijd bewaard.

Op 18-jarige leeftijd zitten er uiteraard nog wat concentratiefoutjes in zijn spel, maar als hij die uit zijn spel weet te krijgen en zo nu en dan iets scherper optreedt, zal hij tot de topklasse komen te behoren. Hij straalt nu al een kalmte, volwassenheid en zelf overtuiging uit die je zelden ziet bij spelers van zijn leeftijd. Er zit natuurlijk nog wel een verschil tussen de Breno van nu en de Alex van 22 die naar PSV vertrok, maar al met al vind ik de vergelijking vrij passend. Breno mag gezien zijn vernieuwde contract tot 2011 niet worden gezien als een koopje en is wellicht zelfs in dit vroege stadium al moeilijk haalbaar, maar hij is een stevige investering absoluut waard.

Afbeelding








Sebastián Battaglia


Profiel officiële website Boca Juniors


Afbeelding


Geboortedatum: 8 november, 1980 (26 jaar)
Nationaliteit: Argentijns
Lengte: 1,80 meter
Gewicht: 75 kg
Voorkeursbeen: rechts
Voorkeurspositie: controleur
Rugnummer: 5


Afbeelding


Rapport:
Uiteraard geen onbekende in Europa, maar graag toch even de aandacht voor deze klasse speler en zijn situatie bij Boca Juniors. In het begin van het seizoen had Battaglia nog een vaste basisplek bij zijn club, vanwege het gemis van een enganche na het vertrek van Riquelme en de blessure van Leandro Gracián. Wordt inmiddels tot mijn verbazing alsnog regelmatig verdreven uit het elftal, terwijl hij hiervoor moeiteloos spelers als lichtgewicht Banega, Datolo en Ledesma uit de wind hield. Gezien de gewoonte van Boca Juniors om haar wisselspelers van de hand te doen, lijkt het mij de moeite waard om een lijntje uit te gooien naar Battaglia.

Battaglia controleert over de hele breedte van het veld en houdt toch genoeg kracht over voor de duels, maar hoeft -zoals het iedere sterk controlerende speler siert- niet de duels aan te gaan om goed te spelen en ballen te veroveren. Hij is sterk in de omschakeling en op elk gebied uitstekend in het veroveren van de bal, maar heeft minder overtredingen nodig dan Gabri en Davids. Bovendien brengt hij meer rust aan de bal, al zal ook Battaglia balverlies lijden wanneer hij in de hele kleine ruimte wordt gedrongen.

Battaglia staat bij Boca over het algemeen puur opgesteld voor de balans in het elftal en het veroveren van de bal. Toch is te zien dat hij ook de opbouw kan verzorgen en op die manier Banega dieper laat spelen en hem de energie bespaart van het constant moeten inzakken. De kracht van Battaglia in opbouwend gebied ligt hem ten eerste in het altijd aanspeelbaar zijn. Hij staat nooit stil en fungeert altijd als het tweede afspeelpunt indien nodig. Eenmaal aan de bal, met het spel voor zich, bewijst hij over een goed ruimtelijk inzicht te beschikken. Met zijn goede pass over 20 à 30 meter weet hij de spitsen zorgvuldig te bereiken, of kiest hij voor de kortere steekpasses op de dieper geposteerde middenvelders. Zijn sterkste punt vind ik echter de manier waarop hij vrij constant en tamelijk rap naar de goede kant opendraait en het spel verlegt. Battaglia lijkt mij een ideale middenvelder om op dit moment voor de verdediging te posteren, gezien de matige opbouwende kwaliteiten van Vermaelen en Stam.

Halverwege het seizoen 2003/2004 maakte Battaglia al de overstap naar Villarreal, maar vanwege verschillende omstandigheden mislukte dat avontuur. Hij liep een zware blessure op, was een half jaar out en naar verluidt kon zijn familie niet aarden in Spanje. Vandaar dat ik Battaglia nu ook met de nodige voorzichtigheid aanraad. Wellicht is een huurperiode van een half jaar vanaf de winterstop met een optie tot koop een goed idee, zodat de nieuwe situatie aangekeken kan worden.

Afbeelding

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za okt 20, 2007 2:44 pm

Dank weer. :worshippy.gif:

Welk prijskaartje denk je dat eraan hangt?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za okt 20, 2007 2:57 pm

Geen dank, Jöhnk.

Zoals je weet beschik ik niet over inside info of iets dergelijks, maar als ik mede af ga op de berichten en een gok mag wagen, denk ik dat Breno iets tussen de 10 en 13 miljoen moet kosten. Een bedrag dat dus alleen bespreekbaar is wanneer het om de categorie Suarez, Huntelaar gaat, en tot die categorie behoort Breno in mijn ogen.

Villarreal haalde vijftig procent van Battaglias transferrechten in de winterstop van het seizoen 2003-2004 naar Spanje voor een bedrag rond de 2,8 miljoen euro. Gezien z'n huidige situatie bij Boca verwacht ik dat hij bij een bod van zo'n 4 miljoen euro weg mag.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za okt 20, 2007 5:04 pm

Lijkt me dat - van deze twee - de prioriteit bij Breno ligt.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za okt 20, 2007 5:55 pm

Waarbij we gelijk kunnen vaststellen dat Ajax nooit 10-13 miljoen gaat ophoesten voor een verdediger.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 21, 2007 11:26 am

Dat zou zonde zijn, want Breno lijkt mij een dusdanig zekerheidje om het dubbele op te brengen als dat Suarez dat nu is.

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » zo okt 21, 2007 12:28 pm

Een verdediger die e25,000,000 gaat opbrengen? Dat gaat dit Ajax nooit meer vangen - daarvoor moet je eerst halve finale CL spelen om dergelijke bedragen te incasseren voor verdedigers.

Plaats reactie