Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di aug 21, 2007 8:44 pm

Wat raar plan B heeft AJAX toch, af gaan op spelers die contractueel 24 miljoen moeten opbrengen, tussentijd een semi-overeenkomst sluiten met die speler, maar er toch maar vanaf zien ...

Snappuhetnog ..

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Bericht door columbus » di aug 21, 2007 8:52 pm

Pfff, het wordt steeds amateuristischer. Bijna een hele week achter een speler aan die contractueel 24 miljoen op moet leveren... Tjonge jonge jonge, wat een staaltje onderhandelen. Bij mij kan het beuchte plan B regelrecht de afvalbak in. DIE IS ER GEWOON NIET!

Ik heb zo'n vermoeden dat er helemaal niemand meer bijkomt. Ajax is en was totaal niet voorbereid op een vertrek van Sneijder en Babel. Die arrogante houding komt ons nu heel duur te staan.

Geen woorden voor...

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di aug 21, 2007 8:54 pm

Voetske schreef:Degene die nu KjH gaat verkopen spoort niet helemaal.
De volgorde is bijna goed, Voets. Volgens mij moet de zin luiden: "Degene die nu KjH gaat verkopen spoort helemaal niet." :ajaxsmiley.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 21, 2007 9:01 pm

KJH gaat heus niet weg. Of Madrid moet veertig miljoen bieden en dat zie ik niet gebeuren.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di aug 21, 2007 9:01 pm

Wat mij betreft wordt hij vanavond nog verkocht, we zullen dan wel een nieuwe linksbuiten moeten halen. Komen we tot drie voetballers in de voorhoede, heerlijk!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » di aug 21, 2007 10:13 pm

brigade zuid schreef:Ze hebben nog een dag of 10. Ben benieuwd wie de volgende op het schaduwlijstje is.
Jullie doen echt alsof Martin van Geel in een winkelstraat loopt met een boodschappenlijst en een bulk geld en dat hij kan kopen wat-ie wil. Maar dit voorval van Riera geeft maar weer eens aan dat het een stuk minder eenvoudig ligt. Ajax wil Riera, Riera wil Ajax. Maar als Espanyol niet mee wil werken, houdt het gewoon op.

Dat zijn nu eenmaal de beperkingen van een TD. En Ajax is echt niet de enige die hiermee te kampen heeft. Kijk eens om je heen en lees de verhalen van andere topclubs die het niet voor elkaar krijgen om hun droomspeler te halen.

Tuurlijk kan Van Geel wel een of andere malle Deen halen, maar we willen toch ook kwaliteit? Iemand die er nu meteen staat?

Ja, ik ben ook teleurgesteld. Maar ik verlies de realiteit niet uit het oog. Alle schuld op Van Geel afschuiven is naief en ondoordacht.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di aug 21, 2007 10:17 pm

Alle schuld op Van Geel afschuiven is naief en ondoordacht.
maar wel erg gemakkelijk.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » di aug 21, 2007 10:26 pm

Goed, kopen we toch gewoon Sonck, Soetaers en Sikora. Dan iedereen wel blij?

Ik begrijp jullie ontevreden gezeur werkelijk niet. Van Geel heeft onder zijn bewind binnengehaald:

* Huntelaar (eerste huzarenstukje om Blind uit de brand te helpen)
* Stam
* Perez (tja, jammer dat HTC er later niks mee wilde)
* Davids
* Gabri
* Suarez
* Bakkie Choco

Me dunkt een fraaie selectie. Daarnaast heeft hij enkele Ajax-spelers voor een absolute hoofdprijs verkocht. Die man verdient meer krediet.

Maar pest hem lekker weg joh met z'n allen. Gaan we weer gezellig een of andere taxi-chauffeur het werk laten opknappen. Zo'n Arie van E. die effe VDV voor een appel en een ei de deur uit doet. En Zlatan verpatst op de laatste transferdag (of was Van Gaal er toen nog? Hoe dan ook, dat was toch pas helemaal kut).
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 21, 2007 10:29 pm

Ja, toen was LVG er nog, Louis. En Arie van Eijden lag in het ziekenhuis. Maar goed, die transfer was prima, want ook zonder Zlatan werden we kampioen. Toch? :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » di aug 21, 2007 10:33 pm

Sluit me van harte aan bij de posting van Louis XIV. Alhoewel ik Van Geels 'boodschappenlijstje' de afgelopen maanden wel gevaarlijk narrow-minded vind ogen. Soms lijkt het wel of het alleen in Spanje te halen is of dat het bijna allemaal vriendjes van HTC moeten zijn. Daarop afgaande lijkt de scouting nog steeds voor geen ene sodemieter naar behoren te werken. Best wel gevaarlijk dan, de scouting is toch 1 van de pilaren waarop Ajax behoort te rusten.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di aug 21, 2007 10:37 pm

Een scouting moet zichzelf ook doorontwikkelen natuurlijk. Een keer de hele scouting overhoop halen maakt een scouting nog niet top.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di aug 21, 2007 10:39 pm

Ik heb vandaag tijdens de terugvlucht een stuk over de scoutingsystemen in het hedendaagse internationale (top)voetbal. Ik weet alleen niet meer of het in de VI was of Nr. 14... :blush.gif: Een interessante stukje, in ieder geval.


Wat Riera betreft, ben ik blij dat het niet doorgaat.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » di aug 21, 2007 10:57 pm

Bertje schreef:Een scouting moet zichzelf ook doorontwikkelen natuurlijk. Een keer de hele scouting overhoop halen maakt een scouting nog niet top.
Dat beweer ik ook nergens. Overigens is de scouting van Ajax natuurlijk niet pas sinds vorige week bezig. Desondanks is er afgezien van de moordende concurrentie van tegenwoordig in de scoutingwereld intern nog genoeg werk aan de winkel. Om maar eens iets te noemen: ik was zelf verbijsterd over die posting van kortgeleden op het AT over dat kleine netwerk van een 6-tal personen, waarmee Ajax blijkbaar over de hele wereld zijn scoutingswerk verricht. Is dat niet erg weinig?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di aug 21, 2007 11:32 pm

Daar gaat het toch helemaal niet over.Maar waarom je pijlen richten op een spanjaard terwijl de contractuele transfer som op 24 miljoen ligt ?.Dan kun je 10 keer naar spanje afreizen maar daar koop je echt niks voor.

Tel daarbij op het gelul van HtC, dat de speler in principe rond is met AJAX, en dan blijkt nu ineens dat er een contractuele transfersom is van 24 miljoen, tja die spanjaarden zijn gek.

En nu hoeft AJAX hem ineens niet meer ...

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » wo aug 22, 2007 5:56 am

Riera komt definitief niet. Tekent bij in Barcelona, en zal vanmiddag tekst en uitleg geven op een persconferentie.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 22, 2007 6:29 am

Rembrandt III schreef:Riera komt definitief niet. Tekent bij in Barcelona, en zal vanmiddag tekst en uitleg geven op een persconferentie.
'Riera verlengt contract bij Espanyol'
Volgens Spaanse media is Albert Riera dinsdag contractverlenging overeengekomen met Espanyol. De Spaanse club liet hem nogmaals weten dat ze de aanvaller absoluut niet laten gaan. Om hem tegemoet te komen, hij kon bij Ajax tweemaal zoveel verdienen, werd zijn contract opengebroken en fors verhoogd. Daarnaast werd zijn nieuwe contract verlengd tot 2010. Daarmee lijkt het boek Riera voor Ajax gesloten.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo aug 22, 2007 6:33 am

Ajaciedjuh schreef:
Rembrandt III schreef:Riera komt definitief niet. Tekent bij in Barcelona, en zal vanmiddag tekst en uitleg geven op een persconferentie.
'Riera verlengt contract bij Espanyol'
Volgens Spaanse media is Albert Riera dinsdag contractverlenging overeengekomen met Espanyol. De Spaanse club liet hem nogmaals weten dat ze de aanvaller absoluut niet laten gaan. Om hem tegemoet te komen, hij kon bij Ajax tweemaal zoveel verdienen, werd zijn contract opengebroken en fors verhoogd. Daarnaast werd zijn nieuwe contract verlengd tot 2010. Daarmee lijkt het boek Riera voor Ajax gesloten.
Goeie Deal voor die Riera, wegkunnen en het dubbele verdienen door te blijven.van 8 ton naar 1,6 miljoen.

Waarvoor heeft in godsnaam Ajax altijd spelers de net 1 jaar onder contract staan bij een club en interesse toond bij dit soort spelers. Moet je scoutings apparaat maar eens verbeteren.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo aug 22, 2007 7:30 am

LouisXIV & co schreef:Ik begrijp jullie ontevreden gezeur werkelijk niet. Van Geel heeft onder zijn bewind binnengehaald:

* Huntelaar (eerste huzarenstukje om Blind uit de brand te helpen)
* Stam
* Perez (tja, jammer dat HTC er later niks mee wilde)
* Davids
* Gabri
* Suarez
* Bakkie Choco

Me dunkt een fraaie selectie. Daarnaast heeft hij enkele Ajax-spelers voor een absolute hoofdprijs verkocht. Die man verdient meer krediet.
Natuurlijk is MvG een TOPPER, ik wist niet wat ik las dat Sneijdeer voor 27 miljoen was verkocht naar madrid, terwijl hij bijna voor 15 of zo naar Valencia was gegaan als MvG niet zijn poot had stijf gehouden.
Kennedy en Suarez zijn prima spelers.
We mogen god op onze blote knieén dat MvG bij ons zit en niet bij de concurrentie.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 22, 2007 8:21 am

joey schreef:Ja, toen was LVG er nog, Louis. En Arie van Eijden lag in het ziekenhuis. Maar goed, die transfer was prima, want ook zonder Zlatan werden we kampioen. Toch? :666.gif:
Ach je kan twisten over de kwaliteit, maar toen was er wel voorwerk gedaan en was er binnen 24 uur een vervanger
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo aug 22, 2007 8:27 am

En juist kwaliteit daar gaat het om. MvG kan ook 5 spelers kopen binnen de termijn, alleen we willen wel verder.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 22, 2007 8:28 am

Koné is niet slecht hoor. Is ook niet voor niks bij de heerser van het Nederlandse voetbal terecht gekomen! :1evil.gif:

Een betere uitvoering van Babel (hoewel Babel waarschijnlijk wel beter gaat worden dan Koné)
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Tscheu La Ling
Berichten: 911
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:36 pm

Bericht door Tscheu La Ling » wo aug 22, 2007 8:29 am

OK, let's get things straight. Het is toch HTC die met de naam Riera op de proppen is gekomen en niet MVG? Ik geloof nooit dat MVG uit zich zelf zo'n grote interesse heeft voor Spaanse spelers.

(Nu heeft het natuurlijk weinig zin om als TD spelers aan te trekken die de trainer niet ziet zitten. (Wellicht dat iemand zich nog de naam Perez kan herinneren...))
Geld moet rollen!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Mano » wo aug 22, 2007 8:35 am

is delgado nog steeds een optie??
of alleen bij sommige supporters??? :biggrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo aug 22, 2007 8:48 am

Neefkens schreef:Natuurlijk is MvG een TOPPER, ik wist niet wat ik las dat Sneijdeer voor 27 miljoen was verkocht naar madrid, terwijl hij bijna voor 15 of zo naar Valencia was gegaan als MvG niet zijn poot had stijf gehouden.
Ik denk juist soms: had Ajax hem maar aan Valencia verkocht, want dan had Ajax wellicht wat makkelijker een vervanger kunnen halen. Op dit moment is dat nu eenmaal zeer lastig.

Dat geld zal allemaal wel, het gaat mij om het voetbal.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo aug 22, 2007 9:11 am

We wachten nog steeds af, aangezien MvG ons wel erg lekker heeft gemaakt met zijn schaduwlijstje. Ik ben dan ook reuzebenieuwd wie er gaan komen, want dat is toch wel een eis vind ik zo.

Gesloten