Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Toppie

Bericht door Toppie » do aug 02, 2007 9:19 am

joey schreef:Interessant. Bedankt voor de link, Ajaciedjuh!

Ik maak eruit op dat Ajax maandag niet afwacht, maar wel hoopt dat Suárez alsnog zijn vertrek forceert. Zien jullie dat ook zo?
En er komt dus een vervanger van Davids, een oudere speler.

@Mr. Ajax: waar heb je het in vredesnaam over?

Ik denk dat Motta van FCB zelf een mogelijke optie wordt , anders toch al een week of 6 geleden aangegeven dat Landzaat terug zou komen bij Ajax.

We wachten dit weekend of deze week af.

:hupajax.gif: :ajax.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » do aug 02, 2007 9:38 am

'FC Groningen zonder Luis Suárez naar Spanje'

2/8/2007 10:12

Luis Suárez ontbreekt in de selectie van FC Groningen, dat vrijdag in Spanje een oefenduel met Levante wacht. De spits, die nog immer een transfer naar Ajax wil afdwingen, zou te geblesseerd zijn.
In het oefenduel met Hunsingo moest Suárez dinsdag kort voor rust naar de kant. De Uruguayaanse aanvaller had last van een liesblessure en dat fysieke ongemak staat volgens RTV Noord een optreden tegen Levante in de weg.

Op de achtergrond speelt echter ook de arbitragezaak die Suárez heeft aangespannen tegen FC Groningen. De Uruguyaanse international wil een transfer naar Ajax afdwingen, nadat de onderhandelingen afgelopen maandag op niets waren uitgelopen. De zaak dient maandag 6 augustus.
Er is toch meer aan de hand dan alleen een liesblessure :confused.gif:

Harm

Bericht door Harm » do aug 02, 2007 10:15 am

Hoezo? In het artikel staat toch dat de liesblessure een optreden tegen Levante verhindert.

Lech Kinbindibindi zal wel een of andere tropische verassing uit Israël zijn die Mr Ajax graag als speler van Ajax ziet.

Maar stél dat Suarez een arbitragezaak aanspant en dat de uitspraak is dat hij voor 8 miljoen weg mag. Is Ajax dan verplicht om hem te kopen?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do aug 02, 2007 10:18 am

Harm schreef:Hoezo? In het artikel staat toch dat de liesblessure een optreden tegen Levante verhindert.

Lech Kinbindibindi zal wel een of andere tropische verassing uit Israël zijn die Mr Ajax graag als speler van Ajax ziet.

Maar stél dat Suarez een arbitragezaak aanspant en dat de uitspraak is dat hij voor 8 miljoen weg mag. Is Ajax dan verplicht om hem te kopen?
Nee AJAX mag zelfs nog onder die prijs gaan zitten.

Toppie

Bericht door Toppie » do aug 02, 2007 10:34 am

Zlatan Son of God schreef:
Harm schreef:Hoezo? In het artikel staat toch dat de liesblessure een optreden tegen Levante verhindert.

Nee AJAX mag zelfs nog onder die prijs gaan zitten.
Ik heb zelfs gehoord dat de zaakwaarnemer met een probleem zit als Ajax hem niet overneemt. Een schuld van velen miljoenen die men door verkoop alleen maar kan terugverdienen + investeringsschuld

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 02, 2007 10:43 am

Toppie schreef:Ik heb zelfs gehoord dat de zaakwaarnemer met een probleem zit als Ajax hem niet overneemt. Een schuld van velen miljoenen die men door verkoop alleen maar kan terugverdienen + investeringsschuld
Wat raar. Een paar maanden geleden riep Suárez nog dat hij bij FCG wilde blijven.
Het stinkt aan alle kanten!

Harm

Bericht door Harm » do aug 02, 2007 11:30 am

Op PSV netwerk weet NiNi te melden dat Fonseca juist het grootste probleem is in de onderhandelingen omdat hij niets af wil geven van de 30% die hij bij een transfer ontvangt.

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 02, 2007 11:43 am

Dus daar heeft NiNi ook al verstand van? :smallgrin.gif:

Tja, Fonseca mag eisen wat contractueel is vastgelegd.
Het probleem is als ik het goed begrijp dat FCG bijna niets overhoudt aan een transfer. Dat is natuurlijk volledig hun eigen schuld. Hadden ze die jongen maar met eigen geld moeten halen. Maar FCG moet nu wel een vervanger halen.
Ajax biedt m.i. een heel redelijke prijs.

Harm

Bericht door Harm » do aug 02, 2007 11:59 am

Wat heeft Suarez eigenlijk gekost?

En Groningen mag toch ook eisen wat het wil wanneer er geen clausule is opgenomen?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do aug 02, 2007 12:06 pm

Harm schreef:Wat heeft Suarez eigenlijk gekost?

En Groningen mag toch ook eisen wat het wil wanneer er geen clausule is opgenomen?
1 miljoen

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 02, 2007 12:12 pm

Nu op Ajax.nl
Formeel bod Suárez € 3,5 miljoen

Amsterdam, 02 aug 2007
Ajax heeft FC Groningen schriftelijk bevestigd dat het enige formele schriftelijke bod dat Ajax op aanvaller Suárez heeft gedaan, 3,5 miljoen euro bedraagt. Dit bod is ook nu nog van kracht.
Hoezo het spel is begonnen ......

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do aug 02, 2007 12:27 pm

Ik denk niet dat dit veel indruk zal maken op de arbitragecommissie.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » do aug 02, 2007 5:32 pm

Kunnen we niet gewoon een verdediger kopen?
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Toppie

Bericht door Toppie » do aug 02, 2007 6:01 pm

Ik hoorde net dat Ajax weer aan het onderhandelen was op SP journaal
over de soap Suarez ?? :ikbenik.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » do aug 02, 2007 6:23 pm

Toppie schreef:Ik hoorde net dat Ajax weer aan het onderhandelen was op SP journaal
over de soap Suarez ?? :ikbenik.gif:
Is drie maal scheepsrecht?
Ajax en FC Groningen gaan volgens het NOS Sportjournaal wederom onderhandelen over Luis Suárez. De eerste twee keer dat de clubs met elkaar in gesprek waren waren bepaald niet succesvol te noemen. Maandag dient de arbitrageprocedure die Suárez tegen zijn huidige club heeft aangespannen

AN

rush2112

Bericht door rush2112 » do aug 02, 2007 6:45 pm

dan lijkt het me duidelijk dat Groningen overstag is gegaan.
Ze weten immers tot hoever Ajax (ongeveer) wil gaan.

Toppie

Bericht door Toppie » do aug 02, 2007 6:51 pm

rush2112 schreef:dan lijkt het me duidelijk dat Groningen overstag is gegaan.
Ze weten immers tot hoever Ajax (ongeveer) wil gaan.
Lijkt mij nu ook, kan toch niet 6 maal onderhandelen. Het begon met een simpele Fax...met een seizoenskaart :bier.gif:

thaumaturgy

Bericht door thaumaturgy » do aug 02, 2007 7:04 pm

Ajax niet van plan weer te praten met Groningen

2/8/2007 19:50

Het bericht dat er weer onderhandelingen aan zitten te komen tussen Ajax en FC Groningen over de transfer van Luis Suárez klopt niet. Tegenover VI.nl ontkennen de Amsterdammers bij monde van Ajax' algemeen directeur Maarten Fontein weer om tafel te gaan.

De door Suárez aangevraagde arbitragezaak, die voor maandag gepland staat, lijkt dus gewoon door te gaan. Op die manier wil de Uruguayaanse aanvaller zijn overgang naar Ajax afdwingen. In de twee onderhandelingsronden kwamen de clubs er niet uit.

FC Groningen weigerde in eerste instantie het bod van 3,5 miljoen euro van Ajax. 'Belachelijk' noemde de club dat bedrag voor een veelbelovende speler van twintig jaar die nog tot medio 2011 onder contract staat.

De tweede keer liet de werkgever van Suárez weten 9,5 miljoen te willen, terwijl Ajax 6,5 miljoen als finaal bod op tafel legde, vertelde Groningen. Overigens zegt Ajax officieel nooit meer dan 3,5 miljoen te hebben geboden.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 02, 2007 7:12 pm

joey schreef:Je zult mij niet horen beweren dat we met de aankopen van nu de hemel gaan bestormen. Maar ik ken MVG als iemand die een heel bewust beleid voert. Die geld durft uit te geven als hij daarvoor kwaliteit kan halen (KJH) maar ook op de lange termijn denkt en de hand op de knip houdt als die kwaliteit niet voorhanden is. Ajax heeft dit seizoen weinig geld uitgegeven. Bepaalde aankopen zullen zich gaan bewijzen. Voeg dit bij de goede voetballers en de talenten die we hebben en we hebben (in theorie) naar Nederlandse verhoudingen een goed team staan. En volgend seizoen, als Stam stopt, als KJH vertrekt, als Sneijder vertrekt, zullen we de middelen hebben om die aderlatingen op te vangen.
Dat is inderdaad de enige logische reden die ik kan verzinnen voor het voorzichtige aankoopbeleid van deze zomer.

Ik vind de aankopen redelijk, maar ik had er meer van verwacht. Ajax had alvast de eerste stap kunnen zetten richting volgend seizoen. Het rare is dat ik vanwege het aantrekken juist de indruk kreeg dat de ambitie en de kwaliteit er nu lag om een nieuwe markt te ontdekken. Wellicht gebeurt dat alsnog, maar de enige reden die ik in dat geval kan verzinnen om geen geld uit te geven is dat Ajax het vervangen van Babel en De Mul een vrij simpele klus acht en wil sparen voor de zomer van 2008.

LucaS schreef:Sneijder vond het niet prima, maar Sneijder had geen zin om op dezelfde wijze als Suarez een vertrek te forceren. Wellicht gaf ook Valencia aan daar niet op te willen wachten. De band tussen Ajax en Sneijder is ook wat langduriger dan tussen groningen en Suarez
Ik denk dat Sneijder het wel degelijk prima vond. Hij gaat na dit seizoen (en wellicht zelfs tijdens dit seizoen) meer verdienen. Jij denkt dat Ajax Sneijder tegen zijn wil heeft weten te behouden?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 03, 2007 8:24 am

Thomas schreef: Ik denk dat Sneijder het wel degelijk prima vond. Hij gaat na dit seizoen (en wellicht zelfs tijdens dit seizoen) meer verdienen. Jij denkt dat Ajax Sneijder tegen zijn wil heeft weten te behouden?
Sneijder zei gisteravond nog voor de camera dat hij hoe dan ook bij Ajax blijft. Buitenlandse clubs hoeven zich niet te melden. Dat zou hij niet zeggen als hij eigenlijk weg wilde. Dan bleef hij wel hopen. Die jongen heeft het op dit moment 'gewoon' hartstikke naar zijn zin bij Ajax (zie interview met hem in topic over de voorbereiding).

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr aug 03, 2007 8:29 am

thaumaturgy schreef:Ajax niet van plan weer te praten met Groningen

2/8/2007 19:50

Het bericht dat er weer onderhandelingen aan zitten te komen tussen Ajax en FC Groningen over de transfer van Luis Suárez klopt niet. Tegenover VI.nl ontkennen de Amsterdammers bij monde van Ajax' algemeen directeur Maarten Fontein weer om tafel te gaan.

De door Suárez aangevraagde arbitragezaak, die voor maandag gepland staat, lijkt dus gewoon door te gaan. Op die manier wil de Uruguayaanse aanvaller zijn overgang naar Ajax afdwingen. In de twee onderhandelingsronden kwamen de clubs er niet uit.

FC Groningen weigerde in eerste instantie het bod van 3,5 miljoen euro van Ajax. 'Belachelijk' noemde de club dat bedrag voor een veelbelovende speler van twintig jaar die nog tot medio 2011 onder contract staat.

De tweede keer liet de werkgever van Suárez weten 9,5 miljoen te willen, terwijl Ajax 6,5 miljoen als finaal bod op tafel legde, vertelde Groningen. Overigens zegt Ajax officieel nooit meer dan 3,5 miljoen te hebben geboden.
Het vreemde is dat gisteravond in het sportjournaal gemeld werd dat Ajax het bod toch wilde verhogen. Dat is dan weer volledig in tegenspraak met wat hier boven staat.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 03, 2007 8:36 am

Het sportjournaal melde het al eerder en die info werd herhaald. Volgens de VI hebben ze tussentijds met Fontein gesproken en deze heeft ontkent. En volgens mij mag je geen valse info geven als beursgenoteerd bedrijf, dus zal het wel niet waar zijn (of de VI liegt).

Aristides

Bericht door Aristides » vr aug 03, 2007 10:40 am

(of de VI liegt).
De vi mag inderdaad liegen, dat verkoopt goed.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 03, 2007 4:22 pm

Ten Cate: 'Vertrouw erop dat er nog twee spelers komen'

Datum: 3-aug-2007 12:59

Door Simon Zwartkruis

Ajax-coach Henk ten Cate hoopt zijn selectie nog te versterken met twee spelers. De zoektocht richt zich op vervangers voor Ryan Babel (vertrokken naar Liverpool) en Edgar Davids (een aantal maanden geblesseerd). “Ik heb er vertrouwen in dat er nog twee nieuwe spelers komen.”

Ten Cate sluit uit dat Olaf Lindenbergh een andere rol krijgt nu Davids geblesseerd is. “Lindenbergh gebruiken we niet meer. Absoluut niet. De afgelopen twee jaar heeft hij zes duels in het eerste gespeeld. Het is duidelijk dat hij niet meer in onze plannen voorkomt. Daar verandert de blessure van Edgar niets aan.”

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 03, 2007 4:27 pm

Ten Cate en Van Geel zijn het weer eens niet eens wat het aankoopbeleid betreft, denk ik.

PS Niet dat het uitmaakt, maar Lindenbergh heeft natuurlijk heel wat meer duels in het eerste gespeeld.

Gesloten