Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Neefkens
Erelid

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Neefkens » di jun 17, 2025 3:52 pm

elliquido schreef:
di jun 17, 2025 2:45 pm
Zie het maar als het verouderde amsterdams cynisme Neefkens. Over het algemeen wil iedereen hier het beste met Ajax.
Dat is allemaal prachtig, maar je zou je ook wat kunnen verdiepen in de mogelijk nieuwe keeper en daar wat op inzoomen. Wat is dat voor iemand? Heeft iemand beelden of sterktes-zwaktes?
Nu komt men hier niet verder dan “niet door Ajax gescout” en een alweer foute aankoop want volgend jaar een nieuw probleem en de rest van het beleid is ook klote.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di jun 17, 2025 4:58 pm

Neefkens schreef:
di jun 17, 2025 2:08 pm
Nee geen problemen op zich, maar ik erger me kapot.

Echt alles hier en niet alleen dit, wordt neergemaaid. Er kan geen glimpje positiviteit zijn. En daar heb ik gewoon geen zin meer in. ik kom hier om lekker wat te lullen over mijn cluppie, maar dat lukt dus niet.
Dat willen wij ook, Neefkens. Maar als mensen die glimp helemaal niet voelen en het enorm negatief inzien, die moeten dus maar hun mond houden? Het is natuurlijk een veeg teken dat deze negativiteit behoorlijk breed gedragen wordt, terwijl dat normaal veel meer gebalanceerd is.

Maar ik vind het geen probleem om mijn angst en vrees wat betreft Ajax minder sterk uit te drukken hoor. Dat zal de oorzaak niet oplossen, maar tegelijkertijd vind ik het - oprecht - belangrijk dat een lid van het allereerste uur zich hier wel senang blijft voelen :biggthumpup.gif: .
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo jun 18, 2025 7:38 am

Moro kennelijk gister wel goed toen hij in de basis mocht starten bij Spanje. Assist bij de enige Spaanse goal.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii

Bericht door Yopii » wo jun 18, 2025 10:17 am

Dat is allemaal prachtig, maar je zou je ook wat kunnen verdiepen in de mogelijk nieuwe keeper en daar wat op inzoomen. Wat is dat voor iemand? Heeft iemand beelden of sterktes-zwaktes?
Nu komt men hier niet verder dan “niet door Ajax gescout” en een alweer foute aankoop want volgend jaar een nieuw probleem en de rest van het beleid is ook klote.
We kunnen de feiten niet veranderen, Neef.

Ajax scout al jaren via de KNVB, jeugdinternationals worden weggekocht. Dat is een simpele werkwijze. Helaas zegt het weinig over het niveau van een speler dat hij bij de onder/zoveel zit. Het niveau van het jeugdvoetbal is een stuk lager dan dat van volwassen teams, zeker ook dan dat van Ajax.

Verder vind ik het huren van een speler op wie je geen optie hebt een noodoplossing. In dit geval heb je het dus ook nog over een keeper.

Ik kan echt geen touw vastknopen aan dit transferbeleid. Waarom Rosa gehaald die nooit speelt? Wat moet je met Moro als je al Edvardsen hebt gekocht? Wie gaat er straks rechtsbuiten spelen? Berghuis of toch maar Traoré? En waarom Youri Regeer, terwijl we duidelijk meer creativiteit op het middenveld nodig hebben?

Komt nog bij het gepruts bij de jeugdopleiding en de vriendjespolitiek en ik kan met de beste wil niet enthousiast worden over dit 'beleid'.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jun 18, 2025 1:30 pm

Ik kijk naar de samenstelling van het keepersgilde ja. Ik zou zeggen dat je daar wat continuïteit en stabiliteit in wil voor de komende jaren. Met een keuze voor een huurling en de koop van een net 19-jarige en wetend dat Pasveer nog echt maar maximaal 1 jaar mee kan, vind ik 1 van beide aankopen gewoon niet slim. Je mag dat een negatieve benadering vinden, maar ik zit dus gewoon niet op één lijn met wat nu het technisch beleid is. Of het nu Rosa, Edvardsen of Jaros of Heerkens is. Ik vind dat we allerlei korte termijn keuzes maken (of technische keuzes op basis van Ajax DeEnNa), waardoor je continu de focus op de verkeerde plekken hebt. Je flikkert Ramaj eruit en dan is nu je samenstelling dus Jaros, Pasveer, Heerkens? Los van dit jaar, maar die Heerkens moet dan wel van exceptioneel niveau zijn wil je opeens van jeugdteam Sparta naar doelman Ajax-1 in 1 jaar tijd gaan. En hoe dan ook moet je volgend jaar weer gaan handelen, want dan heb je weer een tweede én derde keeper nodig.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo jun 18, 2025 2:14 pm

Moro is persoonlijk rond volgens de T...

peter

Bericht door peter » wo jun 18, 2025 3:51 pm

WP_Legend schreef:
wo jun 18, 2025 2:14 pm
Moro is persoonlijk rond volgens de T...
Daar heb ik dan wel weer een beter gevoel bij. Om Neef maar gerust te stellen. ;)

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo jun 18, 2025 4:20 pm

WP_Legend schreef:Moro is persoonlijk rond volgens de T...
Eerst zien dan geloven. Als hij de pannen van het dak speelt op het EK zal hij vast meer keus hebben dan Ajax.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

peter

Bericht door peter » wo jun 18, 2025 5:09 pm

Trab schreef:
wo jun 18, 2025 4:20 pm
Eerst zien dan geloven. Als hij de pannen van het dak speelt op het EK zal hij vast meer keus hebben dan Ajax.

Mogen we dan weer klagen? Want hoe kan het zo zijn dat we op een haar na rond zijn in de winter en ons dan te laat melden in de zomer?

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo jun 18, 2025 5:19 pm

peter schreef:
Trab schreef:
wo jun 18, 2025 4:20 pm

Mogen we dan weer klagen? Want hoe kan het zo zijn dat we op een haar na rond zijn in de winter en ons dan te laat melden in de zomer?
Dat zou wel typisch Kroes zijn Afbeelding Natuurlijk nooit handig om een EK af te wachten. Als hij goed speelt wordt hij alleen maar duurder.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do jun 19, 2025 7:50 am

Wolves zou ook interesse hebben.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel

Bericht door Lionel » do jun 19, 2025 9:27 am

Mag hopen dat hij geleerd heeft van zijn tijd in Italie.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » do jun 19, 2025 12:43 pm

De prijs loopt al op zie ik. Mundo spreekt nu over 10 tot 15 miljoen. Nu nog even een goede kwartfinale en hij flitst aan ons voorbij.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » do jun 19, 2025 1:11 pm

Wellicht dat ik alles wat Kroes doet onterecht negatief benader hoor, maar als je overtuigd van een speler bent, dan zou dit toch al maanden geleden geregeld moeten zijn in plaats van dat je wacht tot na een internationaal toernooi? De transferwindow is dan pas in juni open gegaan, maar denk je nou echt dat je niet ruim voor die window alles in orde kan maken?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Plaats reactie