Onbetrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Onbetrouwbaar transfernieuws
Zo'n speler benader je onder het motto 'niet geschoten, altijd mis'. Weinig kans dat hij komt.
Als ik Hummels was, ging ik naar Italië: mooi weer, leuke competitie, behoorlijk niveau.
Als ik Hummels was, ging ik naar Italië: mooi weer, leuke competitie, behoorlijk niveau.
Daar is op zichzelf best iets voor te zeggen. Maar Ajax opnieuw op willen bouwen en dan spelen met Hummels én Henderson gaat toch wel erg tegen mijn gevoel in.Lionel schreef: ↑di jul 16, 2024 2:41 pmBedoeling was denk ik geweest, als het waar zou zijn, om met Hato op links te spelen en Kaplan naast een ervaren speler die deze twee jonge jongens kan coachen. Ook daarmee creëer je waarde.Marillion schreef: ↑di jul 16, 2024 1:54 pmIk kan hem niet beoordelen want ik zie hem nooit spelen. Gezien zijn status kan ik me best voorstellen dat hij een meerwaarde had kunnen hebben. Maar hoe vaak valt dat in de praktijk toch wat tegen? Zo'n speler kan het ook niet alleen.
Kunnen we niet veel beter gewoon lekker verder met jongens als Hato en Kaplan? Jonge gasten met potentieel waar we uiteindelijk via de transfermarkt ook nog een keer een mooie klapper mee kunnen maken.
Nil volentibus arduum
Volgens mij maakte Feyenoord een tijdje geleden dezelfde fout, oude, dure en ietwat uitgerangeerde spelers halen. Het heeft ze alleen maar ellende opgeleverd.
Die jongens moeten gestuurd worden. Die worden met een 'coach' naast zich veel sneller beter en meer waard.
Gaan we deze oudere jongere dan vijf, zes miljoen betalen, op dit moment, in deze situatie?
Wat als hij over een paar weken een blessure oploopt? Wat als hij tegenvalt? Zie Henderson.

Wat als hij over een paar weken een blessure oploopt? Wat als hij tegenvalt? Zie Henderson.
Maar hoeveel van dat soort spelers wil je in het elftal zetten? Ze hebben ook Henderson al voor hun neus staan.
Als het goed is werkt Farioli aan de defensieve organisatie. Dat moet het voor onze centrale verdedigers ook een stuk beter maken want vorig seizoen was het een ondankbare taak. Het is nog even de vraag wat er met Sutalo gaat gebeuren. Een nieuwe kans in Amsterdam of toch vertrekken? Ik las iets over interesse van Leverkusen. Dan is 'ie natuurlijk weg want daar zit op het moment alles en iedereen in de lift.
We gaan door met Sutalo als we hem niet goed kunnen verkopen. En anders haal je een vervanger. Waarom zou die vervanger niet gewoon een goede verdediger zijn van ergens begin 20? Een speler die bij Ajax kan doorgroeien en die we straks ook goed kunnen verkopen.
Kijk, zou Henderson nou vertrekken dan kan ik me wat beter voorstellen dat je graag een ervaren speler uit die categorie hebt die de boel neerzet. Maar dat hoeft toch niet in elke linie?
Nil volentibus arduum
Je hebt toch wat mensen nodig die de kar trekken. Mentale weerbaarheid van deze selectie was vorig seizoen 0 he. Kan me indenken dat ze daarop scouten (met lege beurs).
Dat ze de transfervrije markt afstruinen om te kijken of er handige deal te maken zijn snap ik wel. En ik onderschrijf uiteraard de behoefte aan mentaal weerbare spelers.
Maar mentale weerbaarheid hoeft niet per definitie van dertigers te komen. En je betaald misschien geen transfersom maar in salaris en tekengeld is dit type speler ook duur. Maken ze het elftal en je talenten beter dan kan het slim zijn maar ik zou er niet mee doorslaan.
Maar mentale weerbaarheid hoeft niet per definitie van dertigers te komen. En je betaald misschien geen transfersom maar in salaris en tekengeld is dit type speler ook duur. Maken ze het elftal en je talenten beter dan kan het slim zijn maar ik zou er niet mee doorslaan.
Nil volentibus arduum
Precies.Maar mentale weerbaarheid hoeft niet per definitie van dertigers te komen.
Tagliafico en Martinez kostten niet veel. Kijk eens rond in die contreien. Dan vind je met wat geluk een jonge strijder die je kunt doorverkopen.
Het lijkt erop dat Kroes dat niet doet, omdat Farioli geen Zuid-Amerikanen wil. Jammer.
Oh wow, heeft hij dat echt gezegd?Yopii schreef:Precies.Maar mentale weerbaarheid hoeft niet per definitie van dertigers te komen.
Tagliafico en Martinez kostten niet veel. Kijk eens rond in die contreien. Dan vind je met wat geluk een jonge strijder die je kunt doorverkopen.
Het lijkt erop dat Kroes dat niet doet, omdat Farioli geen Zuid-Amerikanen wil. Jammer.
Dat zou heel erg dom zijn.
Ze waren toch met die door Cees gescoute Argentijn bezig?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Waar hebben Kroes en Farioli dat gezegd?
Veel te kort door de bocht. Ten eerste kwam het nieuws van de vd Zee, de “superscout” van Ajax die daar scout. Je weet wel diegene die niet meer met zijn collega’s communiceerde…
Zou dus zomaar kunnen dat er een klein beetje eigen belang mee speelt…Hans van der Zee scoutte Antony en Martínez namens Ajax, maar Farioli heeft intern laten weten niet gecharmeerd te zijn van de scouting van Zuid-Amerikaanse spelers. "Toevallig zei onze nieuwe trainer (Francesco Farioli, red.) afgelopen week tegen me dat hij Zuid-Amerikanen niet kan scouten", onthult Van der Zee in gesprek met de NOS. "Hij zei dat hij niet kan inschatten hoe ze het in Europa gaan doen.”
Van der Zee benadrukt evenwel dat Ajax zijn ogen op voorhand zeker niet zal sluiten voor spelers uit Zuid-Amerika. "De grote kunst is om dat wel te doen. Het kan natuurlijk geweldige dingen opleveren, want de prijs is over het algemeen vrij goed in verhouding met Europa. In Zuid-Amerika kan je nog parels halen”, aldus de scout van de Amsterdammers.
Dat is waar, Van der Zee is een rare vent.
Desondanks komt die quote op mij over als een omslachtige manier om te zeggen dat Zuid-Amerika zeker geen prioriteit heeft.
Sowieso, als ik afga op de namen die de ronde doen en dus met de nodige slagen om de arm, komt het scoutingsbeleid van Kroes op mij meer over als old-skool-FDB-scouting dan als het beleid van Overmars. Veel 'Francesco's lijstje is ons lijstje, aangeboden en'/of aangeboden spelers bekijken, enz. Misschien heeft het ermee te maken dat Kroes niet meer zoveel wil betalen aan zaakwaarnemers en tussenpersonen, dat was onder Overmars een grote kostenpost. Alleen al die jongens van Essel staken heel wat in hun zak.
Desondanks komt die quote op mij over als een omslachtige manier om te zeggen dat Zuid-Amerika zeker geen prioriteit heeft.
Sowieso, als ik afga op de namen die de ronde doen en dus met de nodige slagen om de arm, komt het scoutingsbeleid van Kroes op mij meer over als old-skool-FDB-scouting dan als het beleid van Overmars. Veel 'Francesco's lijstje is ons lijstje, aangeboden en'/of aangeboden spelers bekijken, enz. Misschien heeft het ermee te maken dat Kroes niet meer zoveel wil betalen aan zaakwaarnemers en tussenpersonen, dat was onder Overmars een grote kostenpost. Alleen al die jongens van Essel staken heel wat in hun zak.
Dat zou zo maar kunnen. Het heeft overigens twee kanten die ik allebei wel snap, ja in zuid-Amerika zijn zeker goede spelers voor Ajax te vinden, maar die zijn er in Europa ook. Het is maar waar je tijd, energie en geld in wilt steken. En snap Farioli ook dat de stap van Zuid-Amerika naar Europa ook een grote waarbij zoveel factoren zijn die goed moeten zijn om het te laten slagen. Maar ook dat geldt voor een jongen uit pak hem beet Servië ook.
Als ik het allemaal zo in de media lees en de voetbalvolgers op Twitter dan is het vooral name dropping. Ik krijg de indruk dat de scouting niet op orde heeft en totaal geen idee heeft. Dus komt de trainer met voor hem bekende namen. Tel daarbij op dat er niet heel veel geld te besteden is en dat Ajax echt totaal niet interessant is dan is dit de vijver waarin Ajax blijkbaar moet vissen
Snap echt niet waarom die van de Zee nog bij Ajax zit. Iemand die toch weigert met collega’s te communiceren moet toch weg. Sowieso komt er niets normaals uit de scouting. Die mensen zitten er denk ik veel te lang
Als ik het allemaal zo in de media lees en de voetbalvolgers op Twitter dan is het vooral name dropping. Ik krijg de indruk dat de scouting niet op orde heeft en totaal geen idee heeft. Dus komt de trainer met voor hem bekende namen. Tel daarbij op dat er niet heel veel geld te besteden is en dat Ajax echt totaal niet interessant is dan is dit de vijver waarin Ajax blijkbaar moet vissen
Snap echt niet waarom die van de Zee nog bij Ajax zit. Iemand die toch weigert met collega’s te communiceren moet toch weg. Sowieso komt er niets normaals uit de scouting. Die mensen zitten er denk ik veel te lang
Mwah, ik snap hem niet. Zoals je zegt, generaliseren slaat nergens op. Martinez paste zich zo aan, Sutalo daarentegen sprak geen woord Engels en vond zijn draai niet.En snap Farioli ook dat de stap van Zuid-Amerika naar Europa ook een grote waarbij zoveel factoren zijn die goed moeten zijn om het te laten slagen. Maar ook dat geldt voor een jongen uit pak hem beet Servië ook.
Vanuit mijn gezichtspunt is het onbestaanbaar dat je prof wilt worden en niet investeert in een simpele cursus Engels. Maar ja, dat zal vooral wat zeggen over de achtergrond van een speler.
Zo zullen er Zuid-Amerikaanse spelers zijn die van jongs af een doel voor ogen hebben, en andere die maar wat doen en dus niet voorbereid zijn. Het lijkt me juist de taak van de scouting om uit te vinden wat voor vlees je in de kuip hebt. Ajax betaalt die scouts een behoorlijk salaris, doen die dan niets?

Ik vind het andere argument dat ik noemde (het geld dat aan de strijkstok blijft hangen) plausibeler. Zeker Brazilianen hebben vaak een horde piranha's om zich heen hangen.
Ik krijg trouwens de indruk dat Farioli wel heel nadrukkelijk meepraat. Is dat wel een goed idee? Het is prima dat de TD met hem overlegt, maar uiteindelijk moet de club bepalen en niet een passant. Maar misschien heeft Kroes zelf geen idee.
Omdat er tot nu toe NUL aanwijzing is dat Ajax ook in Zuid-Amerika rondkijkt? 

Martinez en Antoni 150 miljoen opgeleverd waar zijn dit soort spelers in Europa haalbaar voor Ajax 

Ja, mee eens. Dit is onderdeel van het scouten van een speler. Als iemand met het profiel van Sutalo geen woord Engels spreekt zegt dat iets over de mate waarmee hij ermee bezig is om zichzelf te ontwikkelen om de top te behalen. Dat moet je meewegen, zeker als je iemand haalt voor zo'n cruciale centrale positie. Overigens. Ik mag toch aannemen dat hij na een jaar Ajax inmiddels wél voldoende Engels spreekt om zich in het veld goed verstaanbaar te maken en zijn medespelers te begrijpen? Als dat nog niet zo is mogen speler en club zich schamen.Yopii schreef: ↑wo jul 17, 2024 11:04 am...
Mwah, ik snap hem niet. Zoals je zegt, generaliseren slaat nergens op. Martinez paste zich zo aan, Sutalo daarentegen sprak geen woord Engels en vond zijn draai niet.
Vanuit mijn gezichtspunt is het onbestaanbaar dat je prof wilt worden en niet investeert in een simpele cursus Engels. Maar ja, dat zal vooral wat zeggen over de achtergrond van een speler.
Zo zullen er Zuid-Amerikaanse spelers zijn die van jongs af een doel voor ogen hebben, en andere die maar wat doen en dus niet voorbereid zijn. Het lijkt me juist de taak van de scouting om uit te vinden wat voor vlees je in de kuip hebt. Ajax betaalt die scouts een behoorlijk salaris, doen die dan niets?![]()
...
Scouten en uiteindelijk besluiten om een speler wel of niet te halen gaat niet alleen over het kijken naar statistieken of beelden. Je moet ook de persoonlijkheid van een speler meewegen. Je zoekt winnaars. Er lopen er een paar bij ons rond die echt op geen enkele wijze aan die typering voldoen.
Nil volentibus arduum
Had Mislintat vergeten mee te nemen in zijn databank.Marillion schreef: ↑ma jul 22, 2024 9:04 am
Scouten en uiteindelijk besluiten om een speler wel of niet te halen gaat niet alleen over het kijken naar statistieken of beelden. Je moet ook de persoonlijkheid van een speler meewegen. Je zoekt winnaars. Er lopen er een paar bij ons rond die echt op geen enkele wijze aan die typering voldoen.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Bergwijn halen en aanvoerder maken is ook zoiets.
Ja, absoluut. Iedereen die deze jongen één minuut hoort praten weet dat hij niet de leider van je selectie gaat worden (met of zonder band).
Het gaat bij een speler altijd om het totaalpakket. Past hij als type voetballer bij de rol die je voor hem in gedachten hebt? Past hij met zijn persoonlijkheid in de groep? Hoe graag wil de speler zich verder ontwikkelen bij Ajax om door te groeien en hoe ziet de speler dat traject? Past dat traject ook bij onze plannen?
Voor een belangrijk deel van dit pakket moet je de speler niet alleen bekijken maar ook met hem praten.
Het gaat bij een speler altijd om het totaalpakket. Past hij als type voetballer bij de rol die je voor hem in gedachten hebt? Past hij met zijn persoonlijkheid in de groep? Hoe graag wil de speler zich verder ontwikkelen bij Ajax om door te groeien en hoe ziet de speler dat traject? Past dat traject ook bij onze plannen?
Voor een belangrijk deel van dit pakket moet je de speler niet alleen bekijken maar ook met hem praten.
Nil volentibus arduum
Dusan Tadic was een goed voorbeeld dat was pas een prof en geweldige spelerMarillion schreef: ↑ma jul 22, 2024 9:59 amJa, absoluut. Iedereen die deze jongen één minuut hoort praten weet dat hij niet de leider van je selectie gaat worden (met of zonder band).