Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » vr jul 29, 2016 3:54 pm

Ajax zou een idioot zijn als ze zich wagen aan zo'n type.

Ja als hij zijn best doet, is het in potentie een goede voetballer maar heeft het vaker NIET dat wel bewezen.
Ajax zoekt een spits, wil er maar 1 halen, dan neem je toch geen risico met een Balotelli? Hij teert op een reputatie van 5 jaar geleden en melkt dat uit tot zijn 30ste.

Als hij weer niet thuis geeft, zit je met 2 jonkies van 19 voor een spits positie.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door beelzebub » vr jul 29, 2016 4:21 pm

Uit de Whatsapp van Overmars. :ajaxsmiley.gif:

Afbeelding
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cruijff » vr jul 29, 2016 4:29 pm

Sssst beelzebub... we hadden toch afgesproken hier op het forum stil te houden dat jij in werkelijkheid Marc / Dennis bent en ook wat mijn ware identiteit is.......... :1evil.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » vr jul 29, 2016 4:58 pm

De Dominee schreef:Haha, trapte er bijna in IH! :biggthumpup.gif:

Jij zal wel blij zijn als we Liverpool verlossen...
:hypocrite.gif:
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Demosthenes » vr jul 29, 2016 10:56 pm

Flores werd genoemd, op PN staat het volgende over hem (wie weet op PN iets over Latijns-Amerika?)
Achtergrond:

Edison Flores, 22 jaar, actief in eigen land bij Club Universitario de Deportes. Een club die je mag beschouwen als de grootste club van Peru. Recordkampioen met 26 landstitels en een stadion dat plaats biedt aan ruim 80.000 bezoekers, als ik het goed heb.

Hij maakte in 2011 voor het eerst furore, op de Copa Libertadores U20 (die om diverse redenen pas drie keer is gehouden: 2011, 2012, 2016). Zijn club won de prijs in dat jaar en hij werd verkozen tot beste speler van het toernooi. Vanaf nu stond hij bekend als 'Zuid-Amerikaans toptalent'. Een basisplek bij bovenstaande club krijg hij echter pas gedurende het jaar 2012.

Wat hij in dat jaar liet zien, leverde interesse op vanuit Europa. Niet de grootste clubs, maar een categorie eronder. Pakweg de clubs met een sterke Zuid-Amerikaanse scouting: Udinese, Villarreal, PSV en FC Groningen waren zomaar wat clubs uit het rijtje geïnteresseerden.

Begin augustus vloog hij naar Nederland om bij FC Groningen te tekenen. Die transfer ketste af om redenen die me nog steeds niet helemaal duidelijk zijn. Henk Veldmate, inmiddels hoofd scouting van Ajax, was daar ook niet helemaal helder over. Afijn, hij tekende twee weken later bij Villarreal in Spanje. Een slechte keuze, want hij kwam er niet aan de bak en kon niet doorbreken. In 2014 ging hij met de staart tussen de benen terug naar Peru, terug naar Universitario, waar hij nog steeds actief is.


Kwaliteiten:

- Hij heeft veel snelheid en combineert dit met een sterk lichaam. Een opmerkelijke combinatie, aangezien je vaak leest dat meer kracht ten koste zou gaan van snelheid. Voor mensen die er een beeld bij willen vormen: denk terug aan Memphis Depay, hij had dat ook. Voornaamste verschil tussen Memphis en Flores is dat laatstgenoemde nog net wat kleiner is en wat meer souplesse heeft. Aangezien het niveau in Peru niet bijzonder hoog is - niveau Jupiler League of onderkant Eredivisie - heeft hij voor dat niveau een gouden combinatie van fysieke kwaliteiten, waardoor hij voor de verdedigers daar een enorme lastpak is. Amper te verdedigen.

- Hij dribbelt zelden met grote passen. Hij houdt de bal veel vaker kort bij zich, zonder dat dat ten koste gaat van zijn snelheid. Een beetje de stijl die Messi ook heeft, maar niet van hetzelfde niveau natuurlijk. Heel lastig te verdedigen omdat een aanvaller zich daarmee het voordeel in een onderling duel verschaft. Hij kan op praktisch ieder moment reageren op wat een verdediger doet. Ook dit maakt hem voor menig verdediger lastig te handelen.

- Hij heeft het Zuid-Amerikaanse vuur in zich. Er zit pit en energie in. Zoiets vind ik persoonlijk een verfrissende en nuttige toevoeging in het Nederlandse voetbal, daar waar het toch veel vaker wat lamlendiger oogt op de flanken.

- Hij is goed in staat om met druk en stress om te gaan. In de grotere wedstrijden staat hij zijn mannetje. Is echter nog geen kampioen geworden (tenzij je de CL u20 wil meerekenen). Universitario werd wel kampioen in 2013, maar toen was hij dus net vertrokken.


Minpunten:

- Hij is héél erg onrustig aan de bal, dit gaat ten koste van precisie en overzicht. Dit seizoen 6 goals en 6 assists in zestien wedstrijden, maar met een beetje rust in zijn spel had dat ook makkelijk 12 en 12 kunnen zijn. Dat zijn al cijfers die eerder horen bij iemand met het predicaat 'toptalent'.

Ik wil hier trouwens wel even bij vermelden dat naarmate de jaren verstrijken en de wedstrijd gespeeld worden, de rust bij de meeste spelers wel in het spel komt.

- Hij heeft een matige tot slechte voorzet. Het ontbreekt de voorzet vaak aan precisie of kracht/snelheid, en soms zelfs allebei. Makkelijk te onderscheppen.

- Linksbenig en door het punt hierboven dus al niet echt geschikt als diepe vleugelspeler op links. Blijft rechtsbuiten over en met Pereiro hebben we al een linksbenige speler die evenals Flores in een soort spelverdelende rol speelt. Aangezien we bijna allemaal voorstander zijn van flexibiliteit, aanvallende en tactische diepgang en mogelijkheid tot aanvallende variatie, lijkt me Flores ook geen optie voor rechtsbuiten.

- Zijn algemene passing is evenals de voorzet niet van bijster hoog niveau, om precies dezelfde redenen die ik net benoem.

- Zijn eerste aanname is abominabel. Zelfs op het lage Peruaanse niveau levert hem dat problemen op. Er zijn hiervoor verschillende oorzaken aan te wijzen: lage handelingssnelheid, niet weten wat er om je heen gebeurt en een matige techniek. Maar feit is dat deze onderdelen significant moet verbeteren, wil hij überhaupt kans maken op speelminuten in Nederland.

Verder zijn er zaken die ik niet bijzonder vind, maar ook niet matig. Scorend vermogen, zijn dribbel, het meeverdedigen en positioneel goed staan, die kwaliteiten kunnen met de juiste begeleiding echt wel verbeterd worden tot een Europese subtop niveau.


Flores en PSV:

- Hoewel hij in veel opzichten te vergelijken is met Narsingh, is laatstgenoemde beter. Geen schande, hij heeft al wel een flinke bagage opgebouwd in de Eredivisie en EL/CL.

- Ondanks dat Pereiro mindere statistieken kon overleggen in Uruguay, had onze Uruguayaanse baltovenaar wel duidelijk meer kwaliteit dan Flores. Ook dat is geen schande. Er is niet voor niets 7,5 miljoen betaald voor Pereiro.

- Bergwijn heeft te weinig gespeeld op het hoogste niveau om daar een echt goed oordeel over te kunnen vellen, maar ik vermoed dat Steven meer talent heeft. En van wat ik tot nu toe wél gezien heb, doet hij eigenlijk niet heel veel onder voor Flores. Ik denk zelfs dat hij het in Peru evengoed of misschien zelfs beter zou doen dan Edison.

- Qua niveau is het eerder niveau Jozefzoon. Maar het kan wel zijn dat Florian op zoek gaat naar een nieuwe club en dat is ook het enige scenario waarin ik de aankoop van Flores wél zou overwegen.
http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum9/5230-3.php
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » vr jul 29, 2016 11:56 pm

Niks dus
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » za jul 30, 2016 11:53 am

En daar is Mike ook: het spel is op de wagen! :onfire.gif:
Ajax informeert naar Balotelli
door Mike Verweij

Dat het telefoontje met Mino Raiola uitlekte, kwam Ajax slecht uit. De Amsterdamse club zou als opvolger van Arek Milik (22) zijn pijlen hebben gericht op Mario Balotelli (25). Indirect contact met de spits van Liverpool was er enige tijd geleden inderdaad, maar het gesprek met zijn zaakwaarnemer Raiola heeft nog geen vervolg gekregen.

Zoals Peter Bosz na het treffen met PAOK Saloniki aangaf, heeft Ajax (voor elke positie overigens) een schaduwlijst. De alternatieven zijn in kaart gebracht, maar vanzelfsprekend houden directeur voetbalzaken Marc Overmars en hoofdscout Henk Veldmate hun oren en ogen open voor buitenkansen. In dat licht moet het telefonisch onderhoud tussen Raiola en directeur voetbalzaken Marc Overmars, die informeerde naar de situatie van Balotelli en de haalbaarheid, ook worden gezien.

De interesse in Balotelli is daarom nog niet te vergelijken met de eerdere poging om Samuel Eto’o vast te leggen. In de zomer van 2014 sprak Overmars in Parijs uitgebreid met de voormalige aanvaller van onder FC Barcelona, Internazionale en destijds Chelsea. Hoewel de Kameroener aangaf open te staan voor Ajax, koos hij later voor het financieel aantrekkelijkere Everton.

Hoe serieus de belangstelling voor Balotelli daadwerkelijk wordt, hangt van veel factoren af. Welke mogelijkheden dienen zich elders in Europa aan voor de bij Liverpool afgedankte spits? Tot op heden durft niemand zijn vingers aan de in het verleden explosieve Italiaan te branden, al beweert de speler zijn leven te willen beteren.

Het contact met Raiola over 33-voudig Italiaans international Balotelli geeft in elk geval wel aan dat de Amsterdammers de lat bij het aantrekken van een nieuwe spits hoog leggen. Dat kan ook, want Milik levert Ajax een recordtransfersom van op van 34 miljoen euro. Dat geld kan niet in zijn totaal worden besteed, maar er zullen ruime middelen aanwezig zijn voor de aankoop van een nummer 9 én een buitenspeler.

Totdat die namen bekend worden, mogen de Ajax-fans blijven dromen van de komst van het enfant terrible, dat bij Internazionale, Manchester City, AC Milan en Liverpool – binnen en buiten het veld – van zich deed spreken. Balotelli in de eredivisie zou een sensatie zijn en – zo is de overtuiging bij Ajax – een garantie voor treffers vormen.

Mits Bosz erin slaagt de aanvaller in het gareel te houden. Duidelijk is wel dat Overmars aan Liverpool slechts een fractie hoeft te betalen van de 45 miljoen euro die Manchester City in 2010 voor hem overmaakte naar Inter. Dat de carrière van de Italiaan niet in de lift zit, is een understatement. Trainer Jürgen Klopp moet in elk geval niks meer van hem hebben. Ajax schaakt op meerdere borden en heeft inmiddels ook andere targets.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Iniesta » za jul 30, 2016 12:10 pm

Zijn er daadwerkelijk Ajax fans die ervan dromen dat balotelli komt?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » za jul 30, 2016 12:29 pm

De kans dat hij komt is sowieso erg klein, maar ik vind het in ieder geval een grappig idee. Wel opvallend dat deze naam blijkbaar bij Overmars/Van der Sar/Bosz op een lijstje stond.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » za jul 30, 2016 1:02 pm

toch bijzonder.... Ziyech is een lastpak, Balotelli staat op de nominatie.... :excited.gif:


*just sayin'....*
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Monkey Tonk » za jul 30, 2016 1:24 pm

Balotelli is vragen om problemen. Aan de andere kant, wat heb je te verliezen? Ajax is inmiddels zover afgezakt dat zijn bedenkelijke niveau nauwelijks kwaad kan en misschien voor een nieuwe impuls kan zorgen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cruijff » za jul 30, 2016 1:38 pm

Monkey Tonk schreef:Balotelli is vragen om problemen. Aan de andere kant, wat heb je te verliezen? Ajax is inmiddels zover afgezakt dat zijn bedenkelijke niveau nauwelijks kwaad kan en misschien voor een nieuwe impuls kan zorgen.
Je moet juist omgekeerd beredeneren.

Balotelli moet op zijn blote knietjes welke hogere macht dan ook bedanken dat er nog een club een contract(je) aan zo'n dwaas wil uitdelen.

Ajax moet zich vervolgens op een arrogante manier opstellen zoals alleen Ajax arrogant kan zijn. Dus Balotelli wordt niet eens (bij lange na niet) de grootverdiener in de selectie. Balotelli moet strikt volgens de instructies gaan spelen zoals Bosz en zijn assistenten dat voor ogen hebben. Balotelli moet niet raar opkijken als hij zichzelf regelmatig bij Jong Ajax terug vindt in plaats van bij het eerste team.

Mocht het vervolgens helemaal floppen dan brengen we fijntjes naar buiten het aan de inzet van Mario zeker niet lag, maar dat hij gewoonweg niet goed genoeg bleek voor het niveau dat bij Ajax wordt nagestreefd. :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » za jul 30, 2016 2:14 pm

Duke schreef:De kans dat hij komt is sowieso erg klein, maar ik vind het in ieder geval een grappig idee. Wel opvallend dat deze naam blijkbaar bij Overmars/Van der Sar/Bosz op een lijstje stond.
Dit is toch Eto'o V2.0, Duke?!

Ze hebben Cassierra en Dolberg onder contract, twee jonge spitsen. Dus ik neem aan dat men een ervaren spits wil huren. Een stop gap signing dus. In het app-groepje zal Balotelli voorbij gekomen zijn, dus een belletje gewaagd. Maar ome Mino vindt wel iets beters voor die moron...

De komende weken zullen nog wel meer onhaalbare namen opduiken. Einde van het verhaal: geen CL, 2e helft Augustus, de paniek slaat toe. Haller wordt voor teveel miljoenen gekocht en Ola John wordt gehuurd.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » za jul 30, 2016 2:29 pm

Is toch lachen?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » za jul 30, 2016 2:37 pm

Lionel schreef:Is toch lachen?
Ja, dat wel. Zie de Daily Mail:
Liverpool have not received an official approach from Ajax but they have left Raiola to flush out interested parties and Balotelli has shown a willingness to drop his current £90,000 per week terms to fit in at Ajax, who do not pay salaries above £40,000 per week.
:drecul.gif: Zo'n 50K per week in euronen. Méér betaalt Ajax niet. :biggrin.gif: Nét wat minder wél!! :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » za jul 30, 2016 3:25 pm

Demosthenes schreef:Flores werd genoemd, op PN staat het volgende over hem (wie weet op PN iets over Latijns-Amerika?)
Achtergrond:

Edison Flores, 22 jaar, actief in eigen land bij Club Universitario de Deportes. Een club die je mag beschouwen als de grootste club van Peru. Recordkampioen met 26 landstitels en een stadion dat plaats biedt aan ruim 80.000 bezoekers, als ik het goed heb.

Hij maakte in 2011 voor het eerst furore, op de Copa Libertadores U20 (die om diverse redenen pas drie keer is gehouden: 2011, 2012, 2016). Zijn club won de prijs in dat jaar en hij werd verkozen tot beste speler van het toernooi. Vanaf nu stond hij bekend als 'Zuid-Amerikaans toptalent'. Een basisplek bij bovenstaande club krijg hij echter pas gedurende het jaar 2012.

Wat hij in dat jaar liet zien, leverde interesse op vanuit Europa. Niet de grootste clubs, maar een categorie eronder. Pakweg de clubs met een sterke Zuid-Amerikaanse scouting: Udinese, Villarreal, PSV en FC Groningen waren zomaar wat clubs uit het rijtje geïnteresseerden.

Begin augustus vloog hij naar Nederland om bij FC Groningen te tekenen. Die tranksfer ketste af om redenen die me nog steeds niet helemaal duidelijk zijn. Henk Veldmate, inmiddels hoofd scouting van Ajax, was daar ook niet helemaal helder over. Afijn, hij tekende twee weken later bij Villarreal in Spanje. Een slechte keuze, want hij kwam er niet aan de bak en kon niet doorbreken. In 2014 ging hij met de staart tussen de benen terug naar Peru, terug naar Universitario, waar hij nog steeds actief is.


Kwaliteiten:

- Hij heeft veel snelheid en combineert dit met een sterk lichaam. Een opmerkelijke combinatie, aangezien je vaak leest dat meer kracht ten koste zou gaan van snelheid. Voor mensen die er een beeld bij willen vormen: denk terug aan Memphis Depay, hij had dat ook. Voornaamste verschil tussen Memphis en Flores is dat laatstgenoemde nog net wat kleiner is en wat meer souplesse heeft. Aangezien het niveau in Peru niet bijzonder hoog is - niveau Jupiler League of onderkant Eredivisie - heeft hij voor dat niveau een gouden combinatie van fysieke kwaliteiten, waardoor hij voor de verdedigers daar een enorme lastpak is. Amper te verdedigen.

- Hij dribbelt zelden met grote passen. Hij houdt de bal veel vaker kort bij zich, zonder dat dat ten koste gaat van zijn snelheid. Een beetje de stijl die Messi ook heeft, maar niet van hetzelfde niveau natuurlijk. Heel lastig te verdedigen omdat een aanvaller zich daarmee het voordeel in een onderling duel verschaft. Hij kan op praktisch ieder moment reageren op wat een verdediger doet. Ook dit maakt hem voor menig verdediger lastig te handelen.

- Hij heeft het Zuid-Amerikaanse vuur in zich. Er zit pit en energie in. Zoiets vind ik persoonlijk een verfrissende en nuttige toevoeging in het Nederlandse voetbal, daar waar het toch veel vaker wat lamlendiger oogt op de flanken.

- Hij is goed in staat om met druk en stress om te gaan. In de grotere wedstrijden staat hij zijn mannetje. Is echter nog geen kampioen geworden (tenzij je de CL u20 wil meerekenen). Universitario werd wel kampioen in 2013, maar toen was hij dus net vertrokken.


Minpunten:

- Hij is héél erg onrustig aan de bal, dit gaat ten koste van precisie en overzicht. Dit seizoen 6 goals en 6 assists in zestien wedstrijden, maar met een beetje rust in zijn spel had dat ook makkelijk 12 en 12 kunnen zijn. Dat zijn al cijfers die eerder horen bij iemand met het predicaat 'toptalent'.

Ik wil hier trouwens wel even bij vermelden dat naarmate de jaren verstrijken en de wedstrijd gespeeld worden, de rust bij de meeste spelers wel in het spel komt.

- Hij heeft een matige tot slechte voorzet. Het ontbreekt de voorzet vaak aan precisie of kracht/snelheid, en soms zelfs allebei. Makkelijk te onderscheppen.

- Linksbenig en door het punt hierboven dus al niet echt geschikt als diepe vleugelspeler op links. Blijft rechtsbuiten over en met Pereiro hebben we al een linksbenige speler die evenals Flores in een soort spelverdelende rol speelt. Aangezien we bijna allemaal voorstander zijn van flexibiliteit, aanvallende en tactische diepgang en mogelijkheid tot aanvallende variatie, lijkt me Flores ook geen optie voor rechtsbuiten.

- Zijn algemene passing is evenals de voorzet niet van bijster hoog niveau, om precies dezelfde redenen die ik net benoem.

- Zijn eerste aanname is abominabel. Zelfs op het lage Peruaanse niveau levert hem dat problemen op. Er zijn hiervoor verschillende oorzaken aan te wijzen: lage handelingssnelheid, niet weten wat er om je heen gebeurt en een matige techniek. Maar feit is dat deze onderdelen significant moet verbeteren, wil hij überhaupt kans maken op speelminuten in Nederland.

Verder zijn er zaken die ik niet bijzonder vind, maar ook niet matig. Scorend vermogen, zijn dribbel, het meeverdedigen en positioneel goed staan, die kwaliteiten kunnen met de juiste begeleiding echt wel verbeterd worden tot een Europese subtop niveau.


Flores en PSV:

- Hoewel hij in veel opzichten te vergelijken is met Narsingh, is laatstgenoemde beter. Geen schande, hij heeft al wel een flinke bagage opgebouwd in de Eredivisie en EL/CL.

- Ondanks dat Pereiro mindere statistieken kon overleggen in Uruguay, had onze Uruguayaanse baltovenaar wel duidelijk meer kwaliteit dan Flores. Ook dat is geen schande. Er is niet voor niets 7,5 miljoen betaald voor Pereiro.

- Bergwijn heeft te weinig gespeeld op het hoogste niveau om daar een echt goed oordeel over te kunnen vellen, maar ik vermoed dat Steven meer talent heeft. En van wat ik tot nu toe wél gezien heb, doet hij eigenlijk niet heel veel onder voor Flores. Ik denk zelfs dat hij het in Peru evengoed of misschien zelfs beter zou doen dan Edison.

- Qua niveau is het eerder niveau Jozefzoon. Maar het kan wel zijn dat Florian op zoek gaat naar een nieuwe club en dat is ook het enige scenario waarin ik de aankoop van Flores wél zou overwegen.
http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum9/5230-3.php
Hij schijnt naar Feyenoord te gaan, volgens de laatste berichten.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Iggy
Berichten: 20
Lid geworden op: wo jul 06, 2016 6:59 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Iggy » za jul 30, 2016 6:13 pm

Mario Gomez schijnt gespot te zijn in Amsterdam... Betekent waarschijnlijk niks maar dat lijkt me nou wel een goeie aankoop.

Ons bericht deed deze avond natuurlijk veel stof opwaaien. Was Mario Gomez in Amsterdam?! De Nederlandse hockeyer Quirijn Caspers wist het zeker. Hij zag de Duitse topspits met zijn vrouw lopen. Hij plaatste een tweetje en de hel brak los op internet. Nederlandse en zelfs Turkse en Italiaanse media trokken meteen het lijntje met Ajax. Sportnieuws.nl belde Caspers op: "Ik lieg écht niet."

Sportnieuws.nl: Quirijn, besef je wel wat jij met je tweet veroorzaakt hebt? 
Quirijn Caspers: "Eigenlijk nu pas. Ik zat op de fiets naar mijn werk, zoals iedere dag. Het was kwart voor vijf in de middag. Bij 9 straatjes in Amsterdam. Even denken welke van de 9. Volgens mij de Wolvenstraat. Ik weet zeker dat het Mario Gomez was."

Je maakt geen grap?
"Nee, gast. In de aller- aller- allerverste verte zou ik het héél misschien verkeerd hebben kunnen gezien. Maar geloof me, waarom zou ik hierover liegen?"

Wat heb je precies gezien?
"Ik zag een kerel met een hoed. Dat valt sowieso al op. Ik dacht hé, interessant. Ik keek nog een keer en zag zeker Mario Gomez met een (of zijn) vrouw lopen. Maar wat doet hij op dit tijdstip in Amsterdam, vroeg ik me nog af? Hij had dus een hoed op en liep met een tas van een winkel in zijn handen. Ze waren denk ik aan het winkelen. Ik wist zeker dat het Gomez was toen ik hem Duits hoorde praten. Ik twijfelde niet. Ik weet heus wel wanneer ik iemand herken of niet. Zeker zo'n celebrity."

Waarom heb je geen foto gemaakt?
"Geen idee. Dat heb ik nu ook door. Ik had inderdaad mijn fiets moeten omdraaien en een foto moeten maken. Maar ik zat op de fiets en voordat ik het besefte, was ik al verder. Dat is stom van me. Daarna dacht ik: boeien, ik zet het gewoon op Twitter. Ik kreeg daar allerlei reacties van Ajax-fans die me niet geloofden. Het zou wel een goede optie zijn voor Ajax. Ze zoeken een spits, dus zo'n actie zou geestig zijn van Ajax. Helaas, ik heb geen foto. Anders hadden we de bevestiging gehad."

Je bent zelf topsporter, bij Kampong. Zag hij eruit alsof hij op vakantie was?
"Hij was denk ik aan het winkelen. Maar waarom? Die voetballers horen óf nu op een mooi eiland te liggen, óf bezig te zijn met de voorbereiding. Waarom is Gomez in godsnaam in het centrum van Amsterdam? Goed, dat is natuurlijk niet aan mij om dat te beoordelen. Ik zou ook willen dat ik hem met Marc Overmars in een barretje met een papiertje en een pen had zien zitten. Dat zou toch mooi zijn?"

Ben je zelf fan van Ajax dan, dat je een gerucht de wereld inbrengt?
"Nou, eigenlijk ben ik voor Arsenal. Ik heb al veel zware jaren gehad, wat dat betreft. In Nederland ligt mijn voorkeur wel bij Ajax. Gomez naar Ajax zou wel een mooie stunt zijn, maar ik ben geen die-hard Ajax-fan. Ik heb hier ook geen belang bij. Ik merkte dat de hoop er onder veel Ajax-fans wel is, want ik kreeg een hoop gezeur over me heen omdat mensen me niet geloofden."

Tot slot, hoe is het met je? Hoor jij niet in Rio de Janeiro te zijn?
"Nee, dat hoor ik eigenlijk niet. Ik heb 2 keer de Olympische Spelen gemist. Toen ik 20-21 jaar was de Spelen in Peking. En vier jaar later Londen. Ik zat er telkens niet bij. De nieuwe bondscoach, Max Caldas heeft me 2 jaar geleden wel gevraagd. Ik was toen net afgestudeerd en ik wilde op zoek naar andere uitdagingen. Ik ging werken bij Meltwater, dat is media monitoring. Momenteel speel ik bij Kampong. We hebben de laatste jaren de Euro Hockey League gewonnen. Ik ben druk bezig met werk en zit met de hockeyclub in de voorbereiding. Ik wél, haha! Hopelijk Mario Gomez ook."

Door: Robert Hüsken

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » za jul 30, 2016 9:45 pm

Knap stukje journalistiek! :smallgrin.gif:

We krijgen een herhaling van zetten ten opzichte van vorig jaar. Zo'n heel lijstje spitsen die om allerlei uiteenlopende redenen niet haalbaar zijn. Balotelli is de Eto'o van dit seizoen. En Gomez de Cardoso.
Nil volentibus arduum

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Gaizka1985 » za jul 30, 2016 10:24 pm

Marillion schreef:Knap stukje journalistiek! :smallgrin.gif:

We krijgen een herhaling van zetten ten opzichte van vorig jaar. Zo'n heel lijstje spitsen die om allerlei uiteenlopende redenen niet haalbaar zijn. Balotelli is de Eto'o van dit seizoen. En Gomez de Cardoso.
Tot nu toe heeft Overmars juist verrast met de aankopen, 2 Colombianen die niemand kende en Westermann, iets anders dan de studio sport scouting van de de laatste jaren. Heb er daarom ook wel vertrouwen in dat er een goede spits wordt aangetrokken, en misschien wel een verrassende naam!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cruijff » za jul 30, 2016 10:28 pm

Wat vinden jullie van mijn voorstel?

Cruijff schreef:
Monkey Tonk schreef:Balotelli is vragen om problemen. Aan de andere kant, wat heb je te verliezen? Ajax is inmiddels zover afgezakt dat zijn bedenkelijke niveau nauwelijks kwaad kan en misschien voor een nieuwe impuls kan zorgen.
Je moet juist omgekeerd beredeneren.

Balotelli moet op zijn blote knietjes welke hogere macht dan ook bedanken dat er nog een club een contract(je) aan zo'n dwaas wil uitdelen.

Ajax moet zich vervolgens op een arrogante manier opstellen zoals alleen Ajax arrogant kan zijn. Dus Balotelli wordt niet eens (bij lange na niet) de grootverdiener in de selectie. Balotelli moet strikt volgens de instructies gaan spelen zoals Bosz en zijn assistenten dat voor ogen hebben. Balotelli moet niet raar opkijken als hij zichzelf regelmatig bij Jong Ajax terug vindt in plaats van bij het eerste team.

Mocht het vervolgens helemaal floppen dan brengen we fijntjes naar buiten het aan de inzet van Mario zeker niet lag, maar dat hij gewoonweg niet goed genoeg bleek voor het niveau dat bij Ajax wordt nagestreefd. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » za jul 30, 2016 10:33 pm

Uiteindelijk gaat er gewoon niemand komen, Mike bereidt ons al een beetje voor (mede namens Overmars). Zo gaat het elk jaar, voor veel geld verkopen, maar zelf alleen op koopjes uit zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cruijff » za jul 30, 2016 10:39 pm

Duke schreef:Uiteindelijk gaat er gewoon niemand komen, Mike bereidt ons al een beetje voor (mede namens Overmars). Zo gaat het elk jaar, voor veel geld verkopen, maar zelf alleen op koopjes uit zijn.
Cassierra en Sanchez waren geen koopjes.

Naar verhouding waren Christian Eriksen, Viktor Fischer en Kasper 'Kesper' Dolberg dat ook niet.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » za jul 30, 2016 10:44 pm

Het zou wel eens leuk zijn als Overmars een speler wist aan te trekken waar we meteen sterker door worden, dat is toch het doel van transfers?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cruijff » za jul 30, 2016 10:47 pm

Duke schreef:Het zou wel eens leuk zijn als Overmars een speler wist aan te trekken waar we meteen sterker door worden, dat is toch het doel van transfers?
Milik is vrijwel meteen doelpunten gaan maken. Het was de toenmalige trainer die liep te jojoën met wel of niet diegene die 't makkelijkst scoort opstellen.

Dolberg lijkt nu al een verademing tov houthakker Kolbein Siggie.

Van Fischer kun je een hoop zeggen, maar in ieder geval niet dat hij bij zijn entree niet meteen doeltreffend, zelfs beslissend was tegen zowel PSV als Feyenoord.
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat die 1.040.000 euro voor Fischer door Ajax aan FC Midtjylland betaald is toen Overmars als de technische man nog niet in dienst was.

El Ghazi is ook een aankoop (uit tijdperk Overmars), immers gekocht van Sparta. Scoorde ook meteen bij zijn eerste Ajax-PSV. Los van dat ik me enorm erger aan zijn egoïsme, zijn dat wel de feiten.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jinne » zo jul 31, 2016 8:54 am

Mario Gomez in Amsterdam? Nu ook met foto:

https://twitter.com/iLikeBamiDaily/stat ... 3072651264
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie