Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mano » ma mei 02, 2016 1:36 pm

Laat ik het zo zeggen: Als hij niet naar Ajax gaat, hoop ik dat hij NL verlaat.
Want wordt niet blij als hij plotseling bij PSV de lijnen uitzet.


Hij zal echt geen top 5 Europa speler worden, maar zeker wel een top 3 Eredivisie.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Cruijff » ma mei 02, 2016 1:40 pm

Mano schreef:Hij speelt ook met troep!
Zijn maniertjes zijn alleen vervelend als ie tegen je speelt, niet als ie met je speelt.
Suarez is ook irritant met zijn valpartijen.... maar niet toen ie bij Ajax balde :blush.gif:
Niet met je eens.
Ziyech speelt weliswaar met veelal erg jonge teamgenoten, maar je kunt niet beweren dat ze bij Twente geen talent hebben, dat het rotzooi en pure middelmaat is wat er verder in het veld staat. Zeker niet zelfs.

Dat Suárez in het veld gaat lopen ruziën met spelers van pakweg De Graafschap en ook tegen Eredivisie middenmoters via schwalbes strafschoppen probeerde te versieren, ik ben daar niet van gecharmeerd. Sterker nog, dan schaam ik me als Ajacied.
Niet voor niets won Suárez in Amsterdam geen enkele titel, hij heeft ons ook vaak genoeg gedupeerd met rare kaarten, een overschot aan schorsingen en ladingen aan gemiste kansen.

Ziyech zal, op deze voorspelling mag je me vastpinnen, in tegenstelling tot Suárez zeker niet bij de absolute top gaan belanden en reken er ook maar niet op dat hij in kleinere competities ladingen prijzen bij elkaar gaat voetballen. :blush.gif:
Hij heeft zeker een goede techniek, maar er zit meer verongelijktheid dan talent in die gozer zijn donder en dat is toch een erg slechte eigenschap, heel bedroevend zelfs mag je zeggen. :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Cruijff » ma mei 02, 2016 1:41 pm

Mano schreef:Laat ik het zo zeggen: Als hij niet naar Ajax gaat, hoop ik dat hij NL verlaat.
Want wordt niet blij als hij plotseling bij PSV de lijnen uitzet.


Hij zal echt geen top 5 Europa speler worden, maar zeker wel een top 3 Eredivisie.
Dat ben je al snel.
Anno 2016 hoef je niet bepaald een absolute buitencategorie voetbalgod te zijn om als top 3 Eredivisie speler te kunnen aansluiten.

Slagen bij de top 3 of semi slagen bij de top 3 in NL is in mijn ogen niet echt een prestatie waarvoor je een staande ovatie moet geven.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » ma mei 02, 2016 1:45 pm

Mano schreef:
Marillion schreef:Ik weet ook niet of het zou werken bij Ajax. Bij Twente is hij de grote meneer maar dat neem je niet zomaar mee naar Amsterdam.

En daar komt nog bij dat het middenveld nu niet direct de linie is die ik als eerste zou versterken. Met Klaassen, Bazoer en Gudelj staat het heel behoorlijk wanneer ze op de juiste manier worden ingezet. Hoe zou het middenveld er uit moeten zien met Ziyech?
er zal er 1 geslachtofferd moeten worden. Ik denk wel dat Ziyech meer aanvallende impulsen geeft dan Klaasen die nu in de 10 staat.
Ik denk dat Ziyech zeker het niveau van Ajax aan kan. Hij doet zeker niet onder voor 3 kwart van alle middenvelders die bij Ajax lopen.

Het huidig middenveld, in welke combi dan ook ontbreekt het enorm aan creativiteit. Ziyech brengt dat.
Klaassen heeft op het moment een mindere periode maar in de tweede seizoenshelft was hij enorm belangrijk. Zonder hem had Ajax vandaag niet op de eerste plaats gestaan. Daarbij is hij ook belangrijk als aanjager en coach richting spelers als Younes. Als iedereen in goede doen is dan is Klaassen zo ongeveer de laatste speler die ik zou vervangen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48027
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door peter » ma mei 02, 2016 2:02 pm

Ik vind Ziyech wel ontzettend lui, hoor. Die hangt nu lekker de spelverdeler uit bij Twente, maar daar kom je bij Ajax echt niet mee weg. En ja, je kunt je team om hem heen bouwen, maar zo goed is hij (nog?) niet. Ik vond het gisteren nogal tegenvallen wat hij liet zien.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Cruijff » ma mei 02, 2016 2:13 pm

Peter schreef:En ja, je kunt je team om hem heen bouwen, maar zo goed is hij (nog?) niet. Ik vond het gisteren nogal tegenvallen wat hij liet zien.
Precies.
Ik kan me voorstellen dat zo'n elftal als Dnipro Dnipropetrovsk een heel elftal bouwt om die Konopljanka. Dat ze vervolgens daarmee een EL finale halen en dat Sevilla zo'n jongen vervolgens koopt, allemaal vrij logisch.

Maar Ziyech heeft nog helemaal niet laten zien dat zo'n luie donder, zo'n wisselvallige en sloom ogende vedette het rechtvaardigt om een team omheen te bouwen. In het Europees voetbal is hij nog niet eens subtop, zelfs niet eens een goede middenmoter.
Peter schreef:Ik vind Ziyech wel ontzettend lui, hoor. Die hangt nu lekker de spelverdeler uit bij Twente, maar daar kom je bij Ajax echt niet mee weg.
Klopt, juist in het Ajax voetbal zou zijn luiheid, zijn gebrek aan 'aanwezigheid' tijdens een wedstrijd een verschrikking zijn.
Hij is echt een 'te groot voor het servet, te klein voor tafellaken-speler'.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mano » ma mei 02, 2016 2:15 pm

Pedant ventje, eens!
Hij moet het nog maar eerst bewijzen, dooddoener!

@marillion ik zeg ook niet dat Klaassen eruit mag, maar die kan best van 10 naar 8.

Ik verwacht niet dat hij de top van Europa haalt zoals Suarez maar ik zeg wel dat hij een aanwinst voor Ajax zou zijn.
Klaassen gaat ook de top van Europa niet halen en is ook belangrijk voor Ajax.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door beelzebub » ma mei 02, 2016 2:20 pm

Peter schreef:Ik vind Ziyech wel ontzettend lui, hoor. Die hangt nu lekker de spelverdeler uit bij Twente, maar daar kom je bij Ajax echt niet mee weg. En ja, je kunt je team om hem heen bouwen, maar zo goed is hij (nog?) niet. Ik vond het gisteren nogal tegenvallen wat hij liet zien.
Volgens mij werd hij goed uit de wedstrijd gespeeld door onze Servische krachtpatser.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Andriy Demchenko » ma mei 02, 2016 2:30 pm

Nee Mano, is toch echt de aard van het beestje. Ziyech is zo'n speler om wie inderdaad een elftal heen gebouwd moet worden anders heb je er niks aan. Hij is bij Twente koning balverlies, maar het gaat vooral om dat hele aura dat rond die jongen hangt. Hij wil er verder ook niet extra voor werken, geen topsportmentaliteit.

https://www.youtube.com/watch?v=qaWOpeUcW0s
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door beelzebub » ma mei 02, 2016 3:52 pm

Chargeer ik nu als jij zegt dat Ziyech de nieuwe Maher is? Bij AZ vervulde die een soortgelijke rol.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door InnerHarbour » ma mei 02, 2016 4:12 pm

Om welke middenvelder wordt tegenwoordig nog een elftal heen gebouwd?
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » ma mei 02, 2016 8:04 pm

Dat zijn er weinig. Ik denk overigens dat Ziyech wel een klasse beter is dan Maher. Hij heeft meer scorend vermogen en het gaat allemaal wat sneller.

Prima voetballer alleen denk ik niet dat er op het middenveld van Ajax ruimte is. Ik zie 'm daarom naar het buitenland gaan. Misschien een mooie club in Duitsland.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door beelzebub » wo mei 04, 2016 9:49 am

InnerHarbour schreef:Om welke middenvelder wordt tegenwoordig nog een elftal heen gebouwd?

Gebeurt weinig (meer). Zidane en Pirlo beiden in hun Juve tijd....
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mano » vr mei 06, 2016 9:52 am

Moet je zo'n Vincent Janssen nou ophalen of niet?

Is hij een one hit wonder of de toekomstige van Nistelrooij (type)?
Past hij bij Ajax met zijn stijl?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10330
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door WP_Legend » vr mei 06, 2016 11:40 am

als ie onder de 7M kost zou ik het doen... daarboven niet aan beginnen.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Sandro » vr mei 06, 2016 3:15 pm

Ik vind Ramselaar wel een lekker spelertje. Hij zal alleen teveel kosten. En of we hem echt nodig hebben vraag ik me ook af.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mei 06, 2016 5:09 pm

Nou, dat schiet dan niet op Sandro.. :blackcat.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Sandro » vr mei 06, 2016 5:19 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Nou, dat schiet dan niet op Sandro.. :blackcat.gif:
Er kan een moment komen dat je hem wel kan gebruiken Cees :neutral.gif: Daarnaast is dit slechts mijn opinie en ben ik benieuwd wat jullie van Ramselaar vinden.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Sandro » vr mei 06, 2016 8:32 pm

WP_LeGeNd schreef:als ie onder de 7M kost zou ik het doen... daarboven niet aan beginnen.
Dan gaat het hem niet worden want hij kost miljoenen meer dan dat.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Cruijff » vr mei 06, 2016 9:47 pm

Ajax heeft geld zat dus wat mij betreft hoeven we niet te gaan beknibbelen op een miljoentje of wat als het prijskaartje van die Janssen maar blijft stijgen en stijgen.

Deze gozer past gezien zijn kenmerken zeer zeker wel in ons systeem, en naast doelpunten maken brengt hij nog zoveel meer in een wedstrijd dan goals alleen.
Daarnaast, een speler in je team hebben die erg makkelijk scoort is zóóó lekker. Struggle potten in de CL tegen Olympique Lyon, PSG of Leicester City lopen zoveel soepeler als een nuchtere boer in je team je ploeg heel vroeg op 1-0 zet. Vincent Janssen is daartoe in staat.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Demosthenes » vr mei 06, 2016 10:28 pm

Daarnaast, een speler in je team hebben die erg makkelijk scoort is zóóó lekker. Struggle potten in de CL tegen Olympique Lyon, PSG of Leicester City lopen zoveel soepeler als een nuchtere boer in je team je ploeg heel vroeg op 1-0 zet. Vincent Janssen is daartoe in staat.
Op basis van wat?

Kuijt scoort nu weer 18 doelpunten, de laatste keer dat hij zoiets deed was toen hij nog bij Feyenoord speelde. Het niveau in Nederland ligt niet zo hoog. Hij is 36?

Offtopic (hoewel)
Zag net de samenvatting van Nederland onder 17 tegen Spanje onder 17: 0-2. Kijk naar onze Ajacieden, die volgens sommigen al rijp zijn voor Jong Ajax/Ajax 1.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mano » do mei 19, 2016 10:28 am

Loopt er nog iets bij Twente wat we nu "voor weinig" kunnen ophalen?
zal vast een 'jupiler-league clausule' in contract staan
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mano » do mei 19, 2016 10:29 am

Demosthenes schreef: Offtopic (hoewel)
Zag net de samenvatting van Nederland onder 17 tegen Spanje onder 17: 0-2. Kijk naar onze Ajacieden, die volgens sommigen al rijp zijn voor Jong Ajax/Ajax 1.

Zit weinig tussen hoor.... Ik snap die jubel stemming niet zo....
Ik vraag me zelfs af of Nouri wel voldoende heeft voor Ajax 1.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10330
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door WP_Legend » do mei 19, 2016 10:51 am

Vako is gratis op te halen?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48027
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door peter » do mei 19, 2016 2:05 pm

Nee, heeft een contract tot 2017. Mag en wil wel weg.

Optie voor linksbuiten? Ik weet het niet, hoor.

Plaats reactie