Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » ma jan 25, 2016 5:28 am

Ajax wil portemonnee trekken voor aanvaller

AMSTERDAM
door Mike Verweij



Frank de Boers vuistslag op tafel lijkt effect te sorteren. Waar de komst van een nieuwe spits bij Ajax afhing van de verkoop van spelers, lijkt de rvc nu toch in te stemmen met het aantrekken van een aanvaller. Zelfs als Ricardo van Rhijn, Nicolai Boilesen of Thulani Serero niet vertrekt. ,,Dat klopt”, zegt Marc Overmars desgevraagd.

Overigens is het in dat geval geen uitgemaakte zaak meer dat Ajax een nummer negen koopt of huurt. Met Anwar El Ghazi, Davy Klaassen en zelfs Viktor Fischer als eventuele stand-in van Arek Milik is ook de komst van een buitenspeler een optie. ,,We zijn meerdere mogelijkheden aan het bekijken”, aldus de directeur spelerszaken.

Edwin van der Sar, Overmars, Dennis Bergkamp en De Boer zetten inmiddels een streep door de naam van Siem de Jong. Nog los van zijn oogproblemen was er te veel twijfel over de ex-Ajacied in dienst van Newcastle United. De Jong mag worden verhuurd, maar wil op zijn favoriete positie, op het middenveld, spelen. ,,Omdat hij zichzelf niet als spits ziet, doen wij dat ook niet meer”, verduidelijkt Overmars.

Hoewel hij eerder aangaf dat de verkoop van El Ghazi geen optie is, zullen de fans opgelucht adem halen als het 1 februari is. In Italië worden de geruchten dat de speler zelf al een akkoord met AC Milan zou hebben steeds hardnekkiger. Een afvaardiging van AC Milan bekeek Ajax-Vitesse, maar nam nog geen contact op met Overmars. Het in de Italiaanse media genoemde transferbedrag van 10 miljoen euro wordt in elk geval als totaal niet marktconform bestempeld.

Ajax houdt nog steeds rekening met een vertrek van Boilesen. Wolverhampton Wanderers en de Amsterdammers hadden een akkoord over de transfersom, maar de linksback zegde die club af. Bij Ajax gaat men er daarom vanuit dat hij iets achter de hand heeft.
Eerder zei FdB al dat het ook een buitenspeler kon worden, nu ook Overmars. Kwaliteit is het aller belangrijkste, maar hopelijk een speler met in ieder geval ook snelheid en diepte in zijn spel.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Khraa » ma jan 25, 2016 7:31 am

We hebben zat buitenspelers. Fischer, Schone, Younes, El Ghazi, Cerny, Een kwalitatief goede aankoop (alsof dat zou lukken) zou voor Cerny komen te staan.

Ajax zou wat mij betreft een Anastasioutje moeten doen. Wat moet Havenaar kosten? Dan heb je in ieder geval iets op te richten als je in de 2e helft vuurpijlen naar voren aan het schieten bent.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Skampie
Berichten: 410
Lid geworden op: di mar 10, 2015 5:18 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Skampie » ma jan 25, 2016 8:10 am

Kazim zal niet te duur zijn, gok ik.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » ma jan 25, 2016 8:28 am

Typisch TH: we zoeken een spits. Dan vinden ze in hun eredivisie-rolodex geen spits en dan wordt het: we zoeken een aanvaller. Met zulk 'beleid' ga je geen speler vinden die het team een boost geeft.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » ma jan 25, 2016 8:39 am

Nederlandse spits is blijkbaar niet haalbaar (Huntelaar, Dost, Siem et cetera), dus wordt de zoektocht verplaatst naar een buitenspeler!? Welke Nederlandse buitenspelers zijn er (die haalbaar zijn)!?

Klaassen, Fischer in de spits vind ik geen optie. El Ghazi daarentegen wel. Dan heb je op rechts de aankoop met daarachter Cerny, links Younes/Fischer. Spits El Ghazi / Milik. Het grote nadeel is dat je dan wel 2 spelers hebt die moeten aanpassen (aankoop en El Ghazi in de spits).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » ma jan 25, 2016 8:48 am

En in Turkije gaf De Boer nog aan dat Nouri zich ook moest richten op de linksbuitenpositie. Ik mag toch hopen dat we geen buitenspeler halen, zeg.

Een spits kan ik me nog wel voorstellen. Maar dan moet je wel een netwerk hebben.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » ma jan 25, 2016 9:00 am

Peter schreef: Een spits kan ik me nog wel voorstellen. Maar dan moet je wel een netwerk hebben.
De suggesties uit de vriendenkring. En laten we het app-groepje niet vergeten. :hypocrite.gif:

Ze lachen je op je werk uit als je het zo 'serieus' aanpakt in je professie. Bij beursgenoteerd miljoenenbedrijf Ajax geen probleem. :excited.gif:

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » ma jan 25, 2016 10:21 am

Buitenspeler aankopen is echt geld weggooien. :1evil.gif:
Komt ie zijn man voorbij.... staat er niemand in de spits.
AEG is geen spits, die soleert zich suf. Milik heeft bewezen geen Ajax spel te beheersen en Fischer is een draver.

Al haal je Di Maria, zonder een no.9 zal hij er ook geen pepernoot van bakken.


toch jammer dat een TH dat niet ziet. Hoe lang moeten we nog met dat gespuis? 6 maanden?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » ma jan 25, 2016 11:36 am

Ajax moet zich houden aan plan A. Probeer een spits te halen die direct inzetbaar is en echt het verschil kan maken. Zit dat er niet in? Hou de portemonnee dan maar op zak en ga niet één of andere noodoplossing verzinnen die niet werkt.

De genoemde alternatieven voor de spitspositie neem ik niet serieus. El Ghazi is veel beter vanaf de vleugel. Als je hem al in het centrum wil laten spelen moet je 4-4-2 gaan spelen. Fischer is veel te onrustig en mist het overzicht. Klaassen moet er komen in plaats van er al te staan. Gewoon allemaal niet aan beginnen. Als er geen nieuwe spits komt heb ik liever dat De Boer bij eventuele afwezigheid van Milik iemand als Dolberg de kans geeft. Dan heb je in ieder geval iemand in de spits die weet wat hij daar moet doen. Ik ga er dan op basis van de positieve berichten vanuit het trainingskamp vanuit dat hij er ook klaar voor is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10301
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » zo mar 20, 2016 11:52 pm

Ajax meldt zich voor Haller
Ajax heeft zich nadrukkelijk gemengd in de strijd om Sébastien Haller. De club heeft concrete belangstelling voor de 21-jarige spits van FC Utrecht.
'Ik heb gesproken met directeur voetbalzaken Marc Overmars over Seb. Maar Ajax heeft op dit moment geen bod gedaan. Over bedragen is nog niet gesproken, het ging puur over het sportieve verhaal', zegt Hallers vriend en zaakwaarnemer Loïc Gustan in gesprek met Voetbal International.

De Fransman zelf houdt zich bewust afzijdig van alle transferperikelen. Vanuit Duitsland en Engeland wordt er ook volop aan hem getrokken. Hij wil zich concentreren op de climax in de Eredivisie en de bekerfinale op 24 april, waarin FC Utrecht het opneemt tegen Feyenoord. Na een kleine vormdip heeft hij zichzelf intussen weer hervonden. In de competitie maakte Haller er al zestien, terwijl hij in de KNVB-beker vijf keer scoorde. De international van Jong Frankrijk mag trouwens pas zelf officieel met Ajax (of een andere geïnteresseerde club) onderhandelen op het moment dat hij daarvoor toestemming krijgt van de Utrecht-directie.

'Ik heb Utrecht op de hoogte gebracht van het onderhoud met Marc Overmars en de interesse van Ajax', aldus Loïc Gustan. 'Zij weten wat Seb wil, na dit seizoen zal hij vertrekken. Alleen: hij gaat niet zo maar weg. Seb wil alleen naar een club die structureel Europees voetbal speelt en waar hij elke week aan spelen toekomt. Vooral dat laatste aspect telt voor hem heel zwaar.'

Vanwege de flinke financiële tekorten wil FC Utrecht hem graag in de zomer verkopen. De club weet dat het paradepaardje niet te behouden is. Tijdens de winterstop wilde de leiding hem al verkopen. Er was een akkoord met het Engelse Norwich City over een afkoopsom van 8,5 miljoen euro, maar Haller zelf blokkeerde die overgang. Ook CSKA Moskou en enkele Chinese clubs wilden ver gaan voor de goalgetter en boden maximaal twaalf miljoen euro, maar ook daar voelde Haller helemaal niets voor. Hij kiest in deze fase van zijn carrière niet voor het geld, maar voor een in zijn ogen veelbelovende sportieve toekomst.
vi.nl

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Demosthenes » ma mar 21, 2016 12:25 am

Seb wil alleen naar een club die structureel Europees voetbal speelt en waar hij elke week aan spelen toekomt. Vooral dat laatste aspect telt voor hem heel zwaar.'
Ajax kan hem die zekerheid van elke week spelen in ieder geval niet bieden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » ma mar 21, 2016 6:42 am

Je verzint het niet hè...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » ma mar 21, 2016 9:27 am

Verrassende naam. Goede timing ook in deze fase van het seizoen nu Milik eindelijk wat vertrouwen heeft opgebouwd.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door mattie » ma mar 21, 2016 9:38 am

Tjonge Tjonge weer een spits van een systeem 4-4-2..Laat maar richting het eiland gaan..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Demosthenes » ma mar 21, 2016 10:26 am

mattie schreef:Tjonge Tjonge weer een spits van een systeem 4-4-2..Laat maar richting het eiland gaan..
Hij is lang genoeg voor de PL.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » ma mar 21, 2016 1:04 pm

Marillion schreef:Verrassende naam. Goede timing ook in deze fase van het seizoen nu Milik eindelijk wat vertrouwen heeft opgebouwd.

Heeft Marc niet in de wereld gebracht maar de zaakwaarnemer. Die is vast de geruchtenstroom in gang aan het brengen...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10301
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » ma mar 21, 2016 2:24 pm

Milik en Haller in een 442 systeem... waarom niet?

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9085
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mar 21, 2016 2:29 pm

Omdat we Ajax zijn?

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door mattie » ma mar 21, 2016 6:13 pm

Voor minder dan 8 miljoen komt hij echt niet.. Teveel van het goede zou ik zeggen
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » ma mar 21, 2016 7:29 pm

Ik zou die gast zelfs niet halen als hij een miljoen zou kosten.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » ma mar 21, 2016 8:20 pm

Ik moet er eerlijk bij vertellen dat ik hem bepaald niet wekelijks zie spelen. Maar op basis van wat ik wel heb gezien is het mijn inschatting dat Haller niet beter is dan Milik.

Nu is het natuurlijk nog wel een beetje de vraag of Ajax en Milik met elkaar doorgaan. Ik had die indruk niet maar met de laatste serie doelpunten in gedachten in combinatie met het feit dat hij nu ook het vertrouwen kreeg is dat misschien wel anders geworden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door elliquido » ma mar 21, 2016 9:02 pm

Milik is na dit EK Echt weg.
Die gaat er een hoop inschieten met lewandoski als afleider.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » ma mar 21, 2016 10:58 pm

Marillion schreef:Ik moet er eerlijk bij vertellen dat ik hem bepaald niet wekelijks zie spelen. Maar op basis van wat ik wel heb gezien is het mijn inschatting dat Haller niet beter is dan Milik.

Nu is het natuurlijk nog wel een beetje de vraag of Ajax en Milik met elkaar doorgaan. Ik had die indruk niet maar met de laatste serie doelpunten in gedachten in combinatie met het feit dat hij nu ook het vertrouwen kreeg is dat misschien wel anders geworden.
Zie hem ook niet (meer) wekelijks voetballen, maar las vanochtend toevallig een artikeltje op VI die een (statistische) vergelijking maakt tussen hem en Milik. Daar scoort Haller het op een aantal fronten beter, terwijl hij toch mindere spelers om zich heen heeft. Interessant, wil er verder niks mee zeggen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cruijff » ma mar 21, 2016 11:17 pm

Haller heeft zeker wel al een lange periode achter elkaar sterke staaltjes in de Eredivisie laten zien hoor. Eigenlijk al vrijwel wekelijks sinds Utrecht hem heeft weggeplukt bij Auxerre.

Toch, zou ik als Ajax zijnde een spits met dit prijskaartje halen, dan zou ik nog eerder een poging doen bij Luuk de Jong.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door ferry » ma mar 21, 2016 11:40 pm

VI.nl heeft wat cijfers op een rij gezet, best interressant leesvoer.

Plaats reactie