Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door raymon » za feb 21, 2015 7:35 pm

Speler mag toch maar voor 1 club spelen binnen een transferwindow? Dus na einde seizoen koopt Ajax 'm, dan mogen ze 'm volgens mij niet voor januari 2016 weer verkopen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Cruijff » za feb 21, 2015 9:46 pm

Ja, mag wel.

Ze mogen de optie lichten en als ze hem vervolgens niet mee laten ballen mogen ze hem gewoon in juli of augustus 2015 weer doorverkopen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Cruijff » zo feb 22, 2015 8:17 pm

Michael de Leeuw, Mimoun Mahi, Mark Uth, Joost van Aken, Simon Poulsen, Jesús Corona, Davy Pröpper en Sébastien Haller. Allemaal Eredivisie spelers die beter zijn dan wat we nu rond hebben lopen.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door gaizka » zo feb 22, 2015 9:47 pm

We hadden een paar geleden jaar Poulsen al moeten overnemen van AZ, hadden we een prima back gehad. Komende zomer loopt hij weer uit zijn contract, beter wat we nu hebben lijkt mij.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9090
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 22, 2015 10:11 pm

Cruijff schreef:Michael de Leeuw, Mimoun Mahi, Mark Uth, Joost van Aken, Simon Poulsen, Jesús Corona, Davy Pröpper en Sébastien Haller. Allemaal Eredivisie spelers die beter zijn dan wat we nu rond hebben lopen.
Totdat ze in een Ajaxshirt rondlopen, met een heel andere druk moeten omgaan dan ze nu kennen en dan is het gedaan met de pret.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Cruijff » zo feb 22, 2015 10:18 pm

Klopt, Cees.

Dat ging ook direct mis bij aankopen als Poulsen, Huntelaar, Suárez, Cillessen, Theo Janssen, Moisander en Sinkgraven.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » ma feb 23, 2015 10:36 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Cruijff schreef:Michael de Leeuw, Mimoun Mahi, Mark Uth, Joost van Aken, Simon Poulsen, Jesús Corona, Davy Pröpper en Sébastien Haller. Allemaal Eredivisie spelers die beter zijn dan wat we nu rond hebben lopen.
Totdat ze in een Ajaxshirt rondlopen, met een heel andere druk moeten omgaan dan ze nu kennen en dan is het gedaan met de pret.
Inderdaad. :biggthumpup.gif:

Daar gaan we weer. Scouten met het bord op schoot.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Cruijff » ma feb 23, 2015 1:06 pm

Bullshit.

Ajax moet uit een beperkte vijver vissen, maar er zijn echt wel mogelijkheden (geweest) om de juiste jongens te halen. Als je het doet koop je dus Pröpper, Van Ginkel of Sinkgraven inplaats van Zimling en Duarte.

En had je Bas Dost gehaald en niet Mounir El Hamdaoui.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33606
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door zeux » ma feb 23, 2015 1:11 pm

Je kunt het ook omdraaien. Waarom 'verzuipen' relatief zoveel spelers bij Ajax die op eredivisieniveau (hetzelfde niveau waarop Ajax acteert) goed tot heel goed hebben gerendeerd?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » ma feb 23, 2015 1:17 pm

Cruijff schreef:Bullshit.

Ajax moet uit een beperkte vijver vissen, maar er zijn echt wel mogelijkheden (geweest) om de juiste jongens te halen. Als je het doet koop je dus Pröpper, Van Ginkel of Sinkgraven inplaats van Zimling en Duarte.

En had je Bas Dost gehaald en niet Mounir El Hamdaoui.
Bas Dost is toch afgeketst door arbitragezaak!?

Terug naar de aankopen: we moeten geen heel nieuw elftal gaan kopen. Als we 3 kwalitatief sterke aankopen kunnen doen, ziet het er al veel anders uit. Prioriteiten:
- Een verdedigende middenvelder
- Linker centrale verdediger
- Spits

Oftewel vooral in de as hebben we kwaliteit nodig. En FdB mag van mij blijven.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door InnerHarbour » ma feb 23, 2015 1:23 pm

Een spits? Ik heb onze stukadoor en Zivkovic nog lang niet afgeschreven, jij wel dus?
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Cruijff » ma feb 23, 2015 1:24 pm

Ajaciedjuh schreef:
Cruijff schreef:Bullshit.

Ajax moet uit een beperkte vijver vissen, maar er zijn echt wel mogelijkheden (geweest) om de juiste jongens te halen. Als je het doet koop je dus Pröpper, Van Ginkel of Sinkgraven inplaats van Zimling en Duarte.

En had je Bas Dost gehaald en niet Mounir El Hamdaoui.
Bas Dost is toch afgeketst door arbitragezaak!?
Nee, niet door een arbitragezaak, maar doordat de Ajax directie (toen nog met Rik vd Boog als hoofdverantwoordelijke) lange tijd met Heerenveen liep te touwtrekken over de transfersom (exact 5 miljoen of net een paar ton lager).

Op de laatste maandagavond van de transferdeadline had men een volledig akkoord over alles, Dost was in Amsterdam zelfs al medisch gekeurd. Door de fax met het akkoord te laat naar de KNVB door te sturen hebben die incapabele pannenkoeken het voor elkaar gekregen dat de transfer alsnog afketste (bij VI is dit het beruchte 'om 11 uur 's avonds bakken Chinees verhaal').

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » ma feb 23, 2015 1:44 pm

InnerHarbour schreef:Een spits? Ik heb onze stukadoor en Zivkovic nog lang niet afgeschreven, jij wel dus?
Ik ook niet. Daar ligt het grootste probleem niet.

Zimling, Menig, Serero, Ligeon, Boilesen, Lulu, Hoorn, Boilesen, Viergever, Duarte, Sigi, Moisander, Schöne. Gewoon nu al zeggen: jongens, voor jullie is er geen plek in de herberg volgend seizoen. Van Rhijn, Veltman: als je iets moois vindt, we houden je niet tegen.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10306
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door WP_Legend » ma feb 23, 2015 1:46 pm

de hele verdediging moet eruit, Van Rhijn, Boilesen... bagger bagger bagger... Veltman mwah ook geen geweldenaar...

en dan nog een VM.

De rest van het middenveld mag van mij blijven. Voorin nog een spits huren volgend jaar zodat Zivvy af en toe kan ruiken aan het eerste en dan als hij een jaar of 19 is zou hij er rijp voor moeten zijn!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33606
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door zeux » ma feb 23, 2015 1:48 pm

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef:Een spits? Ik heb onze stukadoor en Zivkovic nog lang niet afgeschreven, jij wel dus?
Ik ook niet. Daar ligt het grootste probleem niet.

Zimling, Menig, Serero, Ligeon, Boilesen, Lulu, Hoorn, Boilesen, Viergever, Duarte, Sigi, Moisander, Schöne. Gewoon nu al zeggen: jongens, voor jullie is er geen plek in de herberg volgend seizoen. Van Rhijn, Veltman: als je iets moois vindt, we houden je niet tegen.
Op zich helemaal eens met dat lijstje. Maar ik tel in de gauwigheid 15 man (ik neem aan dat Boilesen niet 2x weg moet). Daarvan staan er 11 geregeld (of altijd) in het veld. Je kiepert dus een compleet elftal naar buiten.

Wat zet je in de plaats?
Hoeveel jeugd is klaar voor de openvallende plekken?
Wat koop je dat wezenlijk beter is dan wat je er uit gooit?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » ma feb 23, 2015 2:08 pm

Het is de bekende reflex. We gooien iedereen eruit en beginnen opnieuw. Hoe vaak hebben we dat gedaan in het verleden? Wat heeft het opgeleverd?

Ajax heeft een aantal onomstreden grote talenten, en voor een aantal spelers komt er geduchte concurrentie aan (Van Rhijn- Lartey, bijvoorbeeld).

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » ma feb 23, 2015 2:08 pm

Het is de bekende reflex. We gooien iedereen eruit en beginnen opnieuw. Hoe vaak hebben we dat gedaan in het verleden? Wat heeft het opgeleverd?

Ajax heeft een aantal onomstreden grote talenten, en voor een aantal spelers komt er geduchte concurrentie aan (Van Rhijn- Lartey, bijvoorbeeld).

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door wimpey » ma feb 23, 2015 2:21 pm

zeux schreef: Op zich helemaal eens met dat lijstje. Maar ik tel in de gauwigheid 15 man (ik neem aan dat Boilesen niet 2x weg moet).
Als 't effe kan... :blush.gif:
Wat zet je in de plaats?
Hoeveel jeugd is klaar voor de openvallende plekken?
Wat koop je dat wezenlijk beter is dan wat je er uit gooit?
Voorin eerst maar eens niets doen. Fischer komt er ook nog weer bij. Halven heeft Ajax ook afdoende. Een VM is een must, da's niets nieuws...

Ik vind Van Rhijn geen back, die zou m.i. met Veltman om RCV moeten vechten. Maar m.i. telt niet. Rhijn, Tete, Lartey zijn backs, dus op die plek doet Ajax niets. Resteren Veltman en Riedewald. Owusu gaat 'm niet worden, denk ik. Dus ik denk dat Ajax moet kopen voor RCV, LCV, LB en VM.

En dan niet dat nichterige werk dat er nu staat. Vooruit verdedigen, doordekken, enige snelheid, wendbaarheid, atletisch vermogen en duelkracht moet te vinden zijn. Het apathische zootje dat er nu staat is amper Hoofdklasse waardig.

Ze mogen van mij fouten maken, de titel missen, als ik maar iets van perspectief zie. Want met Hoorn, Viergever, Serero wordt het op termijn echt niet beter.

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » ma feb 23, 2015 3:07 pm

wimpey schreef:
zeux schreef: Op zich helemaal eens met dat lijstje. Maar ik tel in de gauwigheid 15 man (ik neem aan dat Boilesen niet 2x weg moet).
Als 't effe kan... :blush.gif:
Wat zet je in de plaats?
Hoeveel jeugd is klaar voor de openvallende plekken?
Wat koop je dat wezenlijk beter is dan wat je er uit gooit?
Voorin eerst maar eens niets doen. Fischer komt er ook nog weer bij. Halven heeft Ajax ook afdoende. Een VM is een must, da's niets nieuws...

Ik vind Van Rhijn geen back, die zou m.i. met Veltman om RCV moeten vechten. Maar m.i. telt niet. Rhijn, Tete, Lartey zijn backs, dus op die plek doet Ajax niets. Resteren Veltman en Riedewald. Owusu gaat 'm niet worden, denk ik. Dus ik denk dat Ajax moet kopen voor RCV, LCV, LB en VM.

En dan niet dat nichterige werk dat er nu staat. Vooruit verdedigen, doordekken, enige snelheid, wendbaarheid, atletisch vermogen en duelkracht moet te vinden zijn. Het apathische zootje dat er nu staat is amper Hoofdklasse waardig.

Ze mogen van mij fouten maken, de titel missen, als ik maar iets van perspectief zie. Want met Hoorn, Viergever, Serero wordt het op termijn echt niet beter.
:biggthumpup.gif:

Al vind ik Van Rhijn wel iets hebben. Met de rest eens.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door InnerHarbour » ma feb 23, 2015 3:13 pm

En dan niet dat nichterige werk dat er nu staat. Vooruit verdedigen, doordekken, enige snelheid, wendbaarheid, atletisch vermogen en duelkracht moet te vinden zijn
En ook nog een inspeelpass moet hij hebben. Edoch, een speler die dit allemaal heeft moet uit je eigen opleiding komen Wim want een speler van 22 die dit allenaal heeft speelt niet meer in Nederland of komt niet vrijwillig naar Nederland.
YNWA

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » ma feb 23, 2015 3:56 pm

Yep, m.b.t. spits. Ik ben niet kapot van Milik. Het heeft wel de laagste prioriteit van de 3 aankopen wat mij betreft. Verdedigende middenvelder en linker centrale verdediger zijn het belangrijkst, maar een ervaren spits die als kapstok kan fungeren en zijn doelpuntjes meepikt, is meer dan welkom. Type Peterson.

Het is voorin allemaal 'te talentvol' en weinig stabiel. Op de vleugels is of komt genoeg talent aan met Fischer, Kishna, El Ghazi, Muric en Cerny. Met een balvast spits, zal ons middenveld ook een stuk beter uit de verf komen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Mano » ma feb 23, 2015 4:36 pm

Zag je Sebastian Haller weer?? sterk, draaien, schieten, klaar!
oogt niet gladjes maar technisch voldoende en sterk.

goeie kaatser/kapstok
ik zeg: hou em in de gaten!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Alexander » ma feb 23, 2015 5:10 pm

Ik zie wel wat in Kishna als spits. Sterk, kan kaatsen en heeft snelheid. Koppend alleen niet zo sterk.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door elliquido » ma feb 23, 2015 9:54 pm

Alsof er ooit een goede voorzet van de flanken komt :ajaxsmiley.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33606
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door zeux » ma feb 23, 2015 10:03 pm

wimpey schreef: Ik vind Van Rhijn geen back, die zou m.i. met Veltman om RCV moeten vechten. Maar m.i. telt niet. Rhijn, Tete, Lartey zijn backs, dus op die plek doet Ajax niets. Resteren Veltman en Riedewald. Owusu gaat 'm niet worden, denk ik. Dus ik denk dat Ajax moet kopen voor RCV, LCV, LB en VM.

En dan niet dat nichterige werk dat er nu staat. Vooruit verdedigen, doordekken, enige snelheid, wendbaarheid, atletisch vermogen en duelkracht moet te vinden zijn. Het apathische zootje dat er nu staat is amper Hoofdklasse waardig.

Ze mogen van mij fouten maken, de titel missen, als ik maar iets van perspectief zie. Want met Hoorn, Viergever, Serero wordt het op termijn echt niet beter.
Ik kan me wel vinden in je analyse. Maar RCV, LCV, LB en VM kopen en dan ook nog van een beetje behoorlijk niveau lijkt zelfs mij behoorlijk pittig. :-)
Als we twee posities met échte kwaliteit kunnen vullen (één verdediging, één middenveld) zou ik al blij zijn. Liefst spelers met die illustere 'ervaring'. Zou zomaar spelers omhoog kunnen trekken die nu misschien tekort lijken te komen. Coaching in het veld en iemand die poppetjes goed zet, kan wonderen doen.
Spits vind ik lastig. Ik weet niet of Milik het heeft. Is Zivkovic de dragende spits voor Ajax voor 2016 en 2017? Veel druk op die jonge schouders. Ik zou in ieder geval graag backup zien. En dan moet je afwegen of dat Milik moet zijn. Of wat eventueel vanuit de jeugd de komende jaren de sprong kan maken. Maar de voorhoede is nu al erg jong.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie