Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10301
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » za mei 24, 2014 2:58 pm

Krijg een Robbie Wielaert dejavu...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » za mei 24, 2014 3:21 pm

Voor 4 jaar naar Ajax.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » za mei 24, 2014 3:22 pm

Telesport
Viergever voor 4 jaar naar Ajax

Van onze Telesportredactie
Nick Viergever maakte de overstap van AZ naar Ajax. De verdediger van de Alkmaarders tekent voor vier jaar bij de landskampioen uit Amsterdam.
Opvallend genoeg volgt Viergever hiermee dezelfde route als Ajacied Niklas Moisander. Die kwam in het verleden ook uit voor AZ, waar hij de vaste centrale verdediger was. Viergever begon dit seizoen als linksback, in een poging om het Nederlands elftal te halen. Later verhuisde hij naar het centrum van de verdediging, waar hij beter uit de voeten kwam.
Viergever had bij AZ nog een doorlopend contract tot volgend jaar zomer. Zijn marktwaarde wordt geschat op anderhalf a twee miljoen euro. De linksbenige verdediger (24) stond ook in de belangstelling van PSV.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » za mei 24, 2014 3:32 pm

Dan heeft Moisander dus een nieuwe club.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » za mei 24, 2014 3:34 pm

Viergever wil belangrijk worden voor Ajax
24 mei 2014
Nick Viergever mag zich vanaf het seizoen 2014-2015 Ajacied noemen. Na een lang en zwaar seizoen met AZ tekende de verdediger zaterdag voor de landskampioen: ,,Spelen voor Ajax was een jongensdroom toen ik klein was."
De 24-jarige Nick Viergever is een gelukkig man nu hij zijn handtekening onder een contract bij Ajax kan zetten. Twee jaar geleden was hij al eens dicht bij een overgang naar de landskampioen, maar toen ging het niet door: ,,Ik hoopte dat ik die stap naar Ajax ooit nog eens zou kunnen maken", vertelt Viergever zaterdagmiddag. ,,Als kleine jongen was Ajax, na Sparta waarvoor ik speelde, mijn favoriete club. Het was een jongensdroom om ooit bij Ajax te spelen. Dat het nu eindelijk werkelijkheid is geworden, is mooi. Voor mij was Ajax in Nederland de beste optie. Bij deze club denk ik nog veel progressie te kunnen maken. Twee jaar geleden had ik een superjaar bij AZ, daarna kreeg ik een dipje maar daar ben ik sterker uit gekomen. Ook heb ik nu meer bagage dan twee jaar geleden, doordat ik aanvoerder was van AZ, door de vele Europese wedstrijden die we met AZ hebben gespeeld maar ook door het ontslag van de trainer. Die ervaringen hebben mij sterker gemaakt.”

De aanvoerder van AZ kende met de Alkmaarse formatie een lang seizoen. ,,We hebben als club 58 wedstrijden gespeeld, waarvan ik er zelf in 56 uitkwam. We kwamen ver in Europa, haalde de halve finale van de beker. Dat is toch een knappe prestatie. Hopelijk speel ik volgend jaar ook 56 duels, maar dan met een groot aantal in de Champions League. Ik ben de afgelopen jaren wel een aantal keer naar Ajax gaan kijken, waaronder op uitnodiging van Niklas Moisander bij Ajax - Real Madrid. Dat vond ik wel een geweldige sfeer, door die hymne vooraf en al die vlaggetjes. Dat soort wedstrijden wil je als voetballer uiteraard spelen. In de Champions League meet je je met de wereldtop.”

,,Ajax was de beste optie."


De afgelopen tijd heeft Viergever kennisgemaakt met diverse Ajacieden onder wie Frank de Boer. ,,Hij heeft verteld hoe de club in elkaar steekt, wat ze van mij verwachten. Ik heb van die gesprekken een goed gevoel gekregen. Ik had al van bijvoorbeeld Erik Heijblok gehoord hoeveel iedereen bij Ajax voor je doet. Dat zijn dan slechts verhalen en de afgelopen dagen heb ik zelf ervaren dat iedereen uitstraalt voor je klaar te staan. Ook Edwin van der Sar kwam even gedag zeggen. Iedereen was echt heel vriendelijk.”

Viergever hoopt uiteraard veel te spelen: ,,Ik wil een basisspeler worden en mij in de ploeg knokken. Ik zal mijn beste beentje voorzetten en proberen mijn ervaring, hoewel ik zelf ook pas 24 jaar ben, op de jongere jongens over te brengen. Ik zal mij wel moeten aanpassen, maar daarbij verwacht ik geen problemen. Ik wil een belangrijke speler voor Ajax worden en laten zien wat ik waard ben!”

Nu het contract met Ajax helemaal rond is, is het tijd voor vakantie: ,,Zondagavond vertrek ik voor een weekje vakantie samen met mijn vriendin. Dan gaan we nog met de familie weg en is er een bruiloft. Dan gaan we naar een huisje zoeken en het WK volgen natuurlijk. Tijdens het eerste jaar van bondscoach Louis van Gaal heb ik bij het Nederlands Elftal gezeten en zelfs één wedstrijd gespeeld. Ik ging ervoor om ook nu bij de selectie te zitten, maar dat is niet gelukt. Mijn nieuwe doelstelling wordt het EK van 2016.”

Tekst: Ajax.nl/Monique Janse
Foto: Ajax.nl/Gerard van Hees
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op za mei 24, 2014 3:38 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » za mei 24, 2014 3:35 pm

Ajax.nl
Ajax contracteert Nick Viergever
24 mei 2014
Ajax heeft overeenstemming bereikt met AZ en Nick Viergever over zijn overgang naar Ajax. De verdediger tekent een contract dat ingaat op 1 juli 2014 en een looptijd heeft van vier seizoenen, tot en met 30 juni 2018. De transfer is onder voorbehoud van de uitslag van de medische keuring en de afhandeling van enkele formaliteiten.
Viergever werd op 3 augustus 1989 geboren in Capelle aan den IJssel. Hij doorliep de jeugdopleiding van Sparta Rotterdam en debuteerde op 10 mei 2009 in het eerste elftal. De afgelopen vier seizoenen speelde de linkspoot bij AZ.

Directeur voetbalzaken Marc Overmars laat weten dat het technisch hart van Ajax blij is met deze transfer: ,,Frank, Dennis, Wim en ik hebben Nick al een tijd op het oog. We wilden hem er graag bij hebben en we zijn dus blij dat het gelukt is. Nick heeft een goeie leeftijd en meer dan 200 wedstrijden in het betaald voetbal op zijn naam. Hij is centraal achterin inzetbaar, maar ook als linksback en op het middenveld. Al met al een betrouwbare speler die we op meerdere posities goed kunnen gebruiken bij Ajax."

Tekst: Ajax.nl
Foto: Ajax.nl/Gerard van Hees
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23024
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door raymon » za mei 24, 2014 3:37 pm

Search and replace: PSV Ajax
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33600
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » zo mei 25, 2014 9:26 am

Als ik het mij goed herinner was hier op AT een keer de discussie of Frank meebeslist bij transfers. Overmars maakt nu ondubbelzinnig duidelijk dat hijzelf, Frank, Wim en Dennis de spelers kiezen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » di jul 22, 2014 11:26 am

Ajax en PEC Zwolle in gesprek over drietal

PEC Zwolle versloeg Ajax twee maanden geleden in de bekerfinale en volgende week staan beide clubs tegenover elkaar voor de Johan Cruijff Schaal, maar nu wacht ook nog een ronde aan de onderhandelingstafel.



De Amsterdammers zijn serieus geïnteresseerd in twee spelers van de bekerwinnaar: naast de belangstelling voor doelman Diederik Boer (33), in beeld als eventuele vervanger voor Kenneth Vermeer, heeft Ajax ook middenvelder Kamohelo Mokotjo (23, foto) in het vizier. De ex-Feyenoorder maakte een uitstekend debuutseizoen door in de Overijsselse hoofdstad en bekroonde dat jaar met indrukwekkende bekerfinale. Ajax ziet in hem een mogelijke versterking voor het middenveld, maar is niet de enige gegadigde.

PEC houdt Boer en Mokotjo, 'twee sterkhouders' volgens technisch directeur Gerard Nijkamp, het liefst in Zwolle. Maar waar een vertrek van de ervaren en betrouwbare doelman PEC met hoofdbrekens opzadelt, denkt de club een verkoop van de kleine Zuid-Afrikaan op voorhand beter te kunnen opvangen. Mocht Ajax concreet worden voor Mokotjo en/of Boer, dan wordt Jody Lukoki waarschijnlijk onderdeel van de onderhandelingen. PEC ziet de razendsnelle buitenspeler, vorig seizoen verhuurd aan SC Cambuur, graag komen.

Lukoki
Gisteren voerde Lukoki al een gesprek met trainer Ron Jans van de Blauwvingers. 'Het zou een hele mooie stap voor Jody zijn', aldus zaakwaarnemer Chiel Dekker tegen Voetbal International. 'Hij heeft een goed gesprek gevoerd met Ron Jans. Dit zou voor hem het ideale vervolg van zijn loopbaan zijn.' Vanwege de complexiteit van de deal kan het echter nog wel even duren voordat voor Lukoki het sein op groen gaat.

'Dat betekent dat we zelf onze oren en ogen openhouden, mocht zich er in de tussentijd een andere mogelijkheid voordoen', vervolgt Dekker. Directeur Nijkamp van PEC benadrukt echter dat de belangstelling voor Lukoki niet uitsluitend geldt voor een eventuele ruildeal met Ajax. ‘Maar het is wel zo dat we op dit moment geen budget hebben om een speler aan te trekken. Er moet dus eerst wat gebeuren aan onze kant, op welke manier dan ook’, zegt Nijkamp. (Reon Boeringa & Geert-Jan Jakobs)
VI

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » di jul 22, 2014 11:31 am

Mokotjo als vervanger van Blind?
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » di jul 22, 2014 11:44 am

Zo ver is het nog niet. Er staat duidelijk:
Ajax zie in hem een mogelijke versterking voor het middenveld, maar hij is niet de enige gegadigde.
Marc Overmars zal zich aan het oriënteren zijn, voor het geval dat. En PEC heeft geen geld voor Lukoki, dus het zal hopen op een ruil met geld toe.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33917
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » di jul 22, 2014 11:51 am

Mokotjo een versterking voor het middenveld, dus beter dan wat we nu hebben? :confused.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » di jul 22, 2014 11:52 am

Ik denk dat IH niet op dit scenario zit te wachten. Is 'ie van Blind af, komt er een ventje van 1.70m voor in de plaats. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 22, 2014 11:56 am

Wat ik van Mokotjo heb gezien (en dat is niet veel), zag er niet slecht uit. Enoh, maar dan een betere voetballer. Lijkt me best aardig als ie komt.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » di jul 22, 2014 12:03 pm

Ik ben vooral wat huiverig voor zijn gebrek aan fysieke kracht. Niet dat ik één of andere bulldozer wil zien maar het middenveld van Ajax is kwetsbaar als het om duelkracht gaat. Zeker omdat Poulsen er ook niet meer is.

Nu kan een kleine speler dat wel invullen. Zo is Anita bijvoorbeeld ondanks zijn geringe lengte fysiek wel sterk en lastig weg te zetten. Maar ik heb de indruk dat deze jongen wat lichter is op dat gebied. Of vergis ik me daarin?
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door brigade zuid » di jul 22, 2014 12:19 pm

Wat moeten we nou weer met die Boer, ook al wordt het de reservekeeper, dan nog vind ik hem qua uitstraling totaal niet bij Ajax passen, een beetje Jeroen Verhoeven 2.0.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 22, 2014 12:20 pm

Ik had het idee dat hij wel een redelijk bijtertje is, die óók nog eens vooruit voetbalt. Ervan uitgaande dat ie dat mag van FdB, lijkt ie me op de VM positie een aardige speler.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di jul 22, 2014 12:21 pm

Yopi schreef:Zo ver is het nog niet. Er staat duidelijk:
Ajax zie in hem een mogelijke versterking voor het middenveld, maar hij is niet de enige gegadigde.
Je quote klopt niet. Woordje 'hij' ontbreekt. Betekent dus dat Ajax concurrentie heeft.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10301
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » di jul 22, 2014 12:23 pm

Ik zou Gudelj proberen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Bert » di jul 22, 2014 12:46 pm

Dit is toch geen nieuws? VI combineert gewoon het feit dat Ajax iedere speler die een goed seizoen draait volgt (Boer en zeker Mokotjo), met het 'nieuws' dat Lukoki een gesprek heeft gehad met Jans'.

Overigens zou ik de komst van Mokotjo toejuichen. Eén van de beste middenvelders in Nederland.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » di jul 22, 2014 1:07 pm

Er staat dat Ajax serieus geïnteresseerd is in een tweetal spelers.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Bert » di jul 22, 2014 1:13 pm

Zonder bron. Zo ken ik er nog een paar.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » di jul 22, 2014 1:50 pm

Ik neem aan dat Nijkamp de bron is.

Mokotjo in de etalage zetten kan nooit kwaad.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door D_skilled » di jul 22, 2014 1:58 pm

Bert schreef:Dit is toch geen nieuws? VI combineert gewoon het feit dat Ajax iedere speler die een goed seizoen draait volgt (Boer en zeker Mokotjo), met het 'nieuws' dat Lukoki een gesprek heeft gehad met Jans'.

Overigens zou ik de komst van Mokotjo toejuichen. Eén van de beste middenvelders in Nederland.
Klopt. Dat bewijzen ook de statistieken. Balans na de eerste seizoenshelft van 2013/2014.

Succesvolle passes

Afbeelding

Persoonlijke duels

Afbeelding

Intercepties

Afbeelding

Assists en doelpunten

Afbeelding

http://www.tussendelinies.nl/analyse-de ... eredivisie

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di jul 22, 2014 2:50 pm

Rishi schreef:Er staat dat Ajax serieus geïnteresseerd is in een tweetal spelers.
Ze zijn normaliter erg open bij Ajax in het jachtseizoen. Is Mokotjo door Ajax genoemd?

Ik kan deze ook bedenken hoor. Moisander vertrekt, Viergever is z'n opvolger. Viergever staat nu op '6', straks op '4'. Ergo, Ajax heeft een '6' nodig. Dan kom je al snel bij Moktojo uit.

Plaats reactie