Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 15, 2014 8:50 am

Hier maar even verder. Met de beoogde basis bij de start:

----------------- Vermeer / aankoop
- Ligeon (hoop Tete) - vd Hoorn - Denswil - Boilesen
------------------- Viergever
- Klaassen ------------------------ Serero (Andersen)
- Schöne --------- Milik ---------- Kishna

Bank: Leeuwenburgh, Tete, Riedewald (Dijks), Duarte, Andersen, Zivkovic en De Sa (El Ghazi)

Zit weinig scorend vermogen. Alleen Schöne en Klaassen, waarvan terecht opgemerkt ook Schöne nog kan vertrekken. Vorig jaar was het scorend vermogen ook al een probleem (weinig goals gemaakt en wedstrijden vaak met 1 doelpunt verschil gewonnen). Siem is al weg en Kolbeinn zal snel vertrekken. Dit houdt in dat je je moet versterken op nog minimaal 2 posities: positie Serero en voorin.

Wat mij betreft komt in ieder geval van Ginkel erbij (kwaliteitinjectie en scorend vermogen). De kans dat dit gaat gebeuren is uiteraard klein. Serero is niet voor niks verlengd. Voordeel van Van Ginkel is dat hij op alle posities op het middenveld kan spelen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » di jul 15, 2014 8:50 am

Wil Overmars best, maar het lijkt me onhaalbaar.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » di jul 15, 2014 8:55 am

Op basis waarvan gaat iedereen er hier toch steeds vanuit dat Moisander weg is? Daar is vooralsnog geen enkele aanleiding toe dus zet die maar snel neer in plaats van V.d.Hoorn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door gaizka » di jul 15, 2014 9:20 am

Marillion schreef:Op basis waarvan gaat iedereen er hier toch steeds vanuit dat Moisander weg is? Daar is vooralsnog geen enkele aanleiding toe dus zet die maar snel neer in plaats van V.d.Hoorn.
Inderdaad, is een goede speler voor Ajax maar ook niet meer dan dat. Ik denk niet dat pakweg Schalke 04 op Moisander zit te wachten...

Ik hoor trouwens niets meer over Ziyech, is dat nog een optie?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » di jul 15, 2014 9:26 am

De Boer heeft aangegeven dat 'Moisander klaar is voor de volgende stap.' Dat zegt hij niet voor niets.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » di jul 15, 2014 9:48 am

Voorlopig is er niets concreet voor zover wij weten dus ik stel 'm lekker op. Overigens, mocht hij toch vertrekken zou ik ook voor een andere oplossing kiezen; Viergever een linie naar achteren,Van der Hoorn er uit. Schöne naar het middenveld en dan op rechtsbuiten El Ghazi.

Van Ginkel is, even los van de vraag of hij uberhaupt haalbaar is, wel een speler die ik graag bij Ajax zou zien. Een moderne middenvelder, jong en met scorend vermogen. Dat zou dan denk ik ten koste van Serero gaan. Is denk ik geen reëel scenario.

Wat het scorend vermogen betreft. Misschien schiet Milik er straks wel 25 in. Zou wel eens leuk zijn zo'n verrassing.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 15, 2014 9:53 am

Even hypothetisch Marillion; als Van Ginkel zou komen, hoe ziet dan jouw ideale Ajax middenveld er uit?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » di jul 15, 2014 10:05 am

Ik zou dan denken aan Van Ginkel, Blind en Klaassen. Dan heb je er twee die een doelpunt kunnen maken en ook niet vies zijn van het nodige loopwerk. Beide mannen zijn denk ik ook in staat om gebruik te maken van het aanspeelpunt dat Milik hopelijk is. Blind kan zich dan richten op het verdelen van het spel.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » di jul 15, 2014 10:19 am

Dat kan hij niet, daar is hij niet creatief genoeg voor.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » di jul 15, 2014 11:08 am

Zie je ook een betere optie in de huidige groep? Of heb je een suggestie voor een potentiële aankoop?
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » di jul 15, 2014 11:21 am

Misschien Lucas Andersen? Anders is het wachten op Nouri, vrees ik.

Blind heeft een balvaste, creatieve speler naast zich nodig aan wie hij de bal kwijt kan. Zonder is hij kwetsbaar. Door zijn traagheid is hij gemakkelijk vast te zetten. Hij speelt zich ook niet even vrij.

Hierover gesproken: in retrospectief zie ik pas hoe goed Ronald de Boer was. Hij kon alles: aanvallen, verdedigen, een doelpunt maken, een man uitspelen en zo een overtalsituatie scheppen, de steekbal geven, enz.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » di jul 15, 2014 11:47 am

Mijn idee is dat hij zich zou moeten kunnen redden met Klaassen en Van Ginkel naast hem. Dan heeft hij twee spelers waar hij een bal kwijt kan en die ook nog eens voor diepgang in het spel kunnen zorgen. Maar goed, het is weinig zinvol om daar op verder te gaan want Van Ginkel komt helemaal niet naar Ajax. Hij zal daar wellicht wel op huurbasis vertrekken maar dat zal dan eerder binnen het Chelsea netwerk zijn. Of ze houden 'm erbij voor de breedte.

Ronald de Boer was geweldig. Een van mijn favoriete spelers destijds. Man wat zou ik graag weer eens zo'n type speler op ons middenveld zien.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Yopi » di jul 15, 2014 12:13 pm

De creatieve man moet 80% van de ballen vooruit spelen in plaats van opzij of terug.

De Boer-Litmanen was een ideale combinatie. De Boer die door zijn acties en positiespel ruimte maakte en Litmanen die perfect tussen de linies in kon spelen.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Jinne » di jul 15, 2014 2:17 pm

Zoveel scorend vermogen verliezen we toch niet in vergelijking met vorig seizoen mocht Siggi nog weg gaan? Die scoorde er 10 en Siem maakte er 7. Jonkies die er nu gekomen zijn in de aanval hebben bij de jeugd en Groningen al bewezen dat ze de goal makkelijk kunnen vinden. Het is alleen de vraag of het er dit seizoen uitkomt. Van Fischer had ik na zijn eerste seizoen wel de verwachting dat hij afgelopen seizoen de dubbele cijfers zou halen.

Als er nog scorend vermogen bij komt dan het liefst in middenveld. Een spelers zoals de genoemde Van Ginkel.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » di jul 15, 2014 2:24 pm

Het scorend vermogen was dan ook al aan de magere kant. Nu was het nog net genoeg maar als je daar nog verder op achteruit gaat dan schat ik wel in dat we problemen gaan krijgen. Het is lastig winnen als je niet scoort.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » di jul 15, 2014 2:28 pm

Creërden we niet te weinig kansen?
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Demosthenes » di jul 15, 2014 4:06 pm

Misschien Lucas Andersen? Anders is het wachten op Nouri, vrees ik.
Andersen, zijn derde jaar, maar hoeveel progressie heeft hij in twee jaar gemaakt? Hij speelde al in de Deense eredivisie. Nouri? Speelt wel de ballen naar voren, niet echt de speelstijl van Ajax t/m mei 2014.
Blind heeft een balvaste, creatieve speler naast zich nodig aan wie hij de bal kwijt kan. Zonder is hij kwetsbaar. Door zijn traagheid is hij gemakkelijk vast te zetten. Hij speelt zich ook niet even vrij.
Moet Ajax geen spelers hebben die niet afhankelijk zijn van de aanwezigheid van een ander? Blind blijft traag (zeker op de belangrijke eerste meters), zijn techniek is wel voldoende om zich vrij te spelen, zijn scorend vermogen is nihil.
Zoveel scorend vermogen verliezen we toch niet in vergelijking met vorig seizoen mocht Siggi nog weg gaan? Die scoorde er 10 en Siem maakte er 7. Jonkies die er nu gekomen zijn in de aanval hebben bij de jeugd en Groningen al bewezen dat ze de goal makkelijk kunnen vinden. Het is alleen de vraag of het er dit seizoen uitkomt.
In de jeugd scoren is iets anders dan in Ajax 1 en ik heb het gevoel dat er vorig seizoen vooral voor de winter werd gescoord. Serero en Blind scoren te weinig, Duarte, De Sa, Sana, Andersen staan niet bekend om hun scorend vermogen. Onze Pool? Wat doe Zivkovic?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » di jul 15, 2014 4:14 pm

Van Aanholt wilt weg bij Chelsea. Heeft nog een contract tot 2015. Bron: Voetbalzone.

Mits niet te duur zou ik hem er wel bij willen hebben.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door gaizka » di jul 15, 2014 6:11 pm

Gudelj schijnt in de belangstelling te staan van Porto, moet na 1 of 2 seizoenen Ajax voor een mooie prijs te verkopen zijn.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door mattie » wo jul 16, 2014 7:54 am

Ehhh een spits.. welke er gewoon 15/20 inschopt..
Ajax had eerder interesse in Dost.. Mag weg daar waarom niet..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » wo jul 16, 2014 9:20 am

Dat zou ik echt heel bijzonder vinden want we hebben er met Milik en Zivkovic al twee gehaald.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Demosthenes » wo jul 16, 2014 9:24 am

Marillion schreef:Dat zou ik echt heel bijzonder vinden want we hebben er met Milik en Zivkovic al twee gehaald.
Volgens FdB lijkt Menig op Kluivert, vergeet hem niet (en Hendriks en Höner, de spitsen die vorige zomer zijn gehaald)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Scherrer » wo jul 16, 2014 4:53 pm

Marillion schreef:Dat zou ik echt heel bijzonder vinden want we hebben er met Milik en Zivkovic al twee gehaald.
Het lijkt me eerder heel merkwaardig als er géén spits wordt gehaald. We raken met Siem, Bojan, Hoesen en Sigthorsson alle vier onze spitsen kwijt. We krijgen er alleen een Poolse huurling die in Duitsland compleet geflopt is en een jeugdspeler van 17/18 jaar voor terug. Dat kan echt niet als je competitie, beker en CL gaat spelen.
***

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Marillion » wo jul 16, 2014 5:17 pm

Ik ga er vanuit dat de technische staf van mening is dat beide spelers in staat zijn om die positie in te vullen. Anders hadden ze deze twee niet moeten halen.

Ajax zal starten met Milik als eerste keuze en dan mag Zivkovic proberen om hem er uit te spelen. Kishna kan er prima uit de voeten en incidenteel kunnen we ook nog een jongen als Klaassen in de spits opstellen. Al zal die laatste in principe gewoon vanaf het middenveld spelen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door mattie » wo jul 16, 2014 9:36 pm

Overal valt nu ook de naam van blind.. Reken maardat ook hij weggaat..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Plaats reactie