Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10301
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » di sep 03, 2013 2:29 am

Stiekem hoop ik nog dat er straks nog een aankondiging wordt gedaan dat er op het laatste moment toch nog een rechtsbuiten is gekomen.

is de binnenlandse transfermarkt trouwens ook dicht of dat niet?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 03, 2013 7:04 am

AD: Werder vroeg vier miljoen voor Elia, Ajax wilde alleen huren

3 september 2013 -

De voorzitter van Werder Bremen stelde gisteren naar aanleiding van alle geruchten over last-minute interesse voor Ajax voor Eljero Elia dat Ajax zich een beelletje kon besparen. De club wilde Elia na het vertrek van Arnautovic absoluut niet meer kwijt.
Ajax Netwerk
Volgens het Algemeen Dagblad is er echter wel degelijk stevig onderhandeld me de Duitse club. Ajax ging de onderhandelingen in om de aanvaller te huren. Werder Bremen zou hem alleen willen hebben verkopen en vroeg volgens het AD vier miljoen euro. In de vooravond werd duidelijk dat er geen akkoord zou komen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 03, 2013 7:47 am

Resumé transferperiode tm 2 sept '14:

Ik zal er best wel een paar vergeten zijn:
Aangetrokken:
Bojan, Duarte, VD Hoorn voor de A-selectie.

Talenten/JA: Lobotka (deze jongen gaat dit jaar nog naar de A-selectie!), Meleg (twijfel nog), Höner, Bay, Hendriks, El Ghazi (benieuwd of die al snel de stap kan maken), Karlsson, Leyder, Vemolen, Cerny (grootste talent).

Vertrokken/verkocht:
Uit de A-selectie / basis/kernspelers:
Eriksen (niet te vervangen), Toby.

Breedte/goede standin:
Sulejmani, Boerrigter, Cuenca, Babel, Lukoki, Koppers, Dijks.

Jeugd/JA:
De Kamps, Busse, Bijl, Schenk, Van Kessel, Nieuwpoort, Boccara, Bonevacia, Toivomaki, Kramer.

Beleid is om jeugdspelers de kans te geven. Er zijn 2 kernspelers weggegaan (Eriksen en Toby), daar is met Duarte en VD Hoorn op geanticipeerd. Daarnaast is een 'groep' buitenspelers weggegaan (Sulejmani, Cuenca, Babel, Lukoki en Boerrigter), daar is alleen Bojan voor gehaald.
Geprobeerd is nog om Ola John te halen. Helaas is dat mislukt, anders hadden we wel een complementaire selectie gehad. Ik vermoed dat ze dit ook pas laat hebben ingezien en dat is een inschattingsfout geweest. Daarnaast hebben ze de pech gehad dat er blessures zijn ontstaan bij Benfica.

Ajax had verder ook hoog ingezet op Van Ginkel voor Eriksen. Nu zullen Klaassen, Andersen en Serero er sneller klaar voor moeten zijn.
Er zijn veel overbodige spelers weggegaan wat positief is. Als Van Ginkel en Ola John wel was doorgegaan, dan hadden we een goede transferperiode gehad. Van Ginkel is Ajax niet te verwijten, maar het anticiperen/inschatten rechtsbuiten wel.

Voor de rechtsbuiten positie is het te hopen, dat 1 vd talenten dit gaat invullen (Meleg, El Ghazi, Kishna) of dat Bojan dit alsnog goed invult. Dit zal nog wel even tijd nodig hebben.

De beste keuze op dit moment is om met Schöne daar te gaan spelen. Het is even wachten tot Siem terug is.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op di sep 03, 2013 8:34 am, 4 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » di sep 03, 2013 7:50 am

TH is verantwoordelijk voor scouting, TD voor het TH. Dus hebben ze v.w.b. de gewenste buitenspeler collectief gefaald.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door mattie » di sep 03, 2013 5:33 pm

Echt wel dat ze gefaald hebben bij Ajax..
Dat scouting moet toch meer zijn dan Ola Elia
Je zag het al met de voorbereiding.. Meerdere
Spelers gingen weg.. moet je toch opv.
Sightersson is ook de dupe hiervan.
Hij is niet de balvaste spits, maar een spits
Die gevaarlijk is in de 16..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Thom » di sep 03, 2013 6:52 pm

mattie schreef:Echt wel dat ze gefaald hebben bij Ajax..
Dat scouting moet toch meer zijn dan Ola Elia
Je zag het al met de voorbereiding.. Meerdere
Spelers gingen weg.. moet je toch opv.
Sightersson is ook de dupe hiervan.
Hij is niet de balvaste spits, maar een spits
Die gevaarlijk is in de 16..
gezopen? :666.gif:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » di sep 03, 2013 8:53 pm

@Wimpey: TD niet verantwoordelijk voor het TH. De Boer: 'Overmars kan mij er niet uitgooien.'

Omgekeerd ook niet.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Scherrer » di sep 03, 2013 9:04 pm

Joey, Overmars en het TH zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor het technisch beleid. Ze hebben dus gezamenlijk grandioos gefaald in de afgelopen transferperiode.

Waarbij ik het Overmars meer aanreken dan het TH, aangezien dit voor hem zijn hoofdtaak is. Ik hoop dan ook dat ze zsm afscheid nemen van hem. In een topsport-klimaat kan het niet zo zijn dat er op zo'n belangrijke functie iemand tussen loopt die het niveau niet aankan. Gewogen en duidelijk te licht bevonden: next one, please. We hebben doorgeselecteerd bij David Endt, dat moet dan dus ook bij een geflopte TD.
***

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » di sep 03, 2013 9:15 pm

Dat zal niet gebeuren. Hij heeft net voor vier jaar bijgetekend.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Thom » di sep 03, 2013 9:26 pm

Scherrer schreef:Joey, Overmars en het TH zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor het technisch beleid. Ze hebben dus gezamenlijk grandioos gefaald in de afgelopen transferperiode.

Waarbij ik het Overmars meer aanreken dan het TH, aangezien dit voor hem zijn hoofdtaak is. Ik hoop dan ook dat ze zsm afscheid nemen van hem. In een topsport-klimaat kan het niet zo zijn dat er op zo'n belangrijke functie iemand tussen loopt die het niveau niet aankan. Gewogen en duidelijk te licht bevonden: next one, please. We hebben doorgeselecteerd bij David Endt, dat moet dan dus ook bij een geflopte TD.
Wat een ongelooflijk paniekvoetbal. Jij had liever gehad dat ze een lichtgewicht hadden gekocht, om toch maar iets te presenteren? Als je ziet hoe de grote clubs (lees: de Chelseas van deze wereld) spelers opkopen om ze te kunnen verhuren is het voor een club als Ajax steeds moeilijker om een speler te kopen en om een volwaardige selectie te hebben na het sluiten van de window. En om dan maar meteen te blaten dat Overmars te licht bevonden is, mijn God wat een gezanik. :excited.gif:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » di sep 03, 2013 9:36 pm

Overmars doet het GEWELDIG ....

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » di sep 03, 2013 9:56 pm

Nou, ons kapitaal staat en zit op de bank.
I think I lost my fucking headache

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Scherrer » di sep 03, 2013 11:26 pm

Thom schreef:
Scherrer schreef:Joey, Overmars en het TH zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor het technisch beleid. Ze hebben dus gezamenlijk grandioos gefaald in de afgelopen transferperiode.

Waarbij ik het Overmars meer aanreken dan het TH, aangezien dit voor hem zijn hoofdtaak is. Ik hoop dan ook dat ze zsm afscheid nemen van hem. In een topsport-klimaat kan het niet zo zijn dat er op zo'n belangrijke functie iemand tussen loopt die het niveau niet aankan. Gewogen en duidelijk te licht bevonden: next one, please. We hebben doorgeselecteerd bij David Endt, dat moet dan dus ook bij een geflopte TD.
Wat een ongelooflijk paniekvoetbal. Jij had liever gehad dat ze een lichtgewicht hadden gekocht, om toch maar iets te presenteren?

Ehm, nee. Waar haal je dit vandaan?

Ik wil gewoon een TD die (1) zijn sterspelers niet voor een fooi (opgedeeld in 86 delen, uitgespreid over de komende 3 decennia) laat vertrekken in de laatste week van de transferperiode. Die (2) een serieuze poging doet om het verlies van sterspelers enigszins op te vangen, zeker als daar meer dan genoeg geld voor is (nee, Ajax hoeft van mij absoluut geen kapitalen kapot te slaan, maar de huidige gierigheid slaat nergens op: we gaan over een maand een nettowinst van plus/minus 20 mln euro bekend maken). Die (3) qua nieuwe spelers verder kijkt dan wat Tom Egbers / Jack van Gelder hem bij Studio Sport voorschotelen en dus bijvoorbeeld gebruik maakt van zoiets als 'scouting'. Die (4) niet pas 2 dagen voor het sluiten van de transferdeadline erachter komt dat hij het vertrek van 5 buitenspelers toch misschien wel moet opvangen, maar dit bijvoorbeeld (ik noem maar iets geks) een paar weken eerder doet. Die (5) zichzelf in onderhandelingen niet zo voor l*l zet door eerst 'take it or leave it' te roepen en vervolgens alsnog met hangende pootjes over de brug komt om die speler binnen te harken. Die (6) gewoon eens op tijd contracten van spelers verlengt, in plaats van dat teveel (belangrijke) spelers met een, voor Ajax bijzonder ongemakkelijk, éénjarig contract komen te zitten.

Kortom, bijna alle aspecten van het TD-schap worden door Overmars ondermaats uitgevoerd. Sterker, zou iemand mij 2 dingen kunnen noemen die hij wél goed heeft gedaan?!
***

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Dubbel » di sep 03, 2013 11:30 pm

Scherrer schreef:Ik wil gewoon een TD die (1) zijn sterspelers niet voor een fooi (opgedeeld in 86 delen, uitgespreid over de komende 3 decennia) laat vertrekken in de laatste week van de transferperiode.
4 miljoen plus 8 miljoen aan bankgaranties en anderhalf miljoen gebakken lucht. Als je op Eriksen doelt tenminste. Ben er ook niet van onder de indruk. Had de selectie dan maar bij elkaar gehouden.
Sterker, zou iemand mij 2 dingen kunnen noemen die hij wél goed heeft gedaan?!
De autobahnen aangelegd en de Pontijnse moerassen gedempt? :smile-ajax.gif:

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » wo sep 04, 2013 7:56 am

Ik ben het wel een beetje eens met Scherrer. Overmars heeft deze transferperiode keihard gefaald.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 04, 2013 8:07 am

Als er een goede rechtsbuiten was gehaald, was ik niet negatief geweest. Terecht wordt gesteld dat een directe vervanger voor Eriksen niet haalbaar is voor Ajax. Deze zal dus uit de jeugdopleiding moeten komen (Andersen, Klaassen, (Serero)).

Bojan is geen rechtsbuiten. Al zou hij (wat ik nog steeds niet uitsluit) straks wel 'in goede doen' komen, dan blijven we voorin een speler missen met een actie, voorzet, snelheid en diepte. Vooral het laatste ontbreekt voorin.

Als Siem weer kan spelen en Duarte kan de stap maken, krijgen we in ieder geval diepte vanuit het middenveld.

Daarnaast zul je de jeugd ook kansen moeten geven, anders heeft het geen nut om je beleid af te stemmen op de jeugdopleiding. Als we nu een speler van 10-15 miljoen hadden aangetrokken, zou het ook weer niet goed zijn.

De vraag zal zijn 'hoe snel pakken de jonkies het op'. Met het wegvallen van vooral Eriksen en geen rechtsbuiten, hebben we een uitdaging. FdB kan weer aan het werk. Het zal niet makkelijk worden, maar we zouden ook zomaar met de schaal kunnen staan aan het eind van het seizoen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11435
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Toppie » wo sep 04, 2013 8:18 am

Van Geel is een betere onderhandelaar

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » wo sep 04, 2013 8:29 am

Scherrer schreef:Joey, Overmars en het TH zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor het technisch beleid. Ze hebben dus gezamenlijk grandioos gefaald in de afgelopen transferperiode.
Ik krijg overal de schuld van! :tranen.gif:

Volgens Simon Zwartkruis loerde Ajax op buitenkansjes. Zo'n buitenkansje zou Ola John zijn geweest, die normaal gesproken niet haalbaar is.

Overmars verweert zich vandaag met het argument dat er topjeugd klaar staat. Is het zo afgesproken? Dat er in principe niemand zou komen, tenzij....?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13425
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Arthur » wo sep 04, 2013 8:55 am

We kunnen pas zeggen of er iemand grandioos gefaald heeft als dit een mislukt seizoen wordt. Dat is uiteindelijk waar het om gaat.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » wo sep 04, 2013 8:56 am

Scherrer schreef: Kortom, bijna alle aspecten van het TD-schap worden door Overmars ondermaats uitgevoerd. Sterker, zou iemand mij 2 dingen kunnen noemen die hij wél goed heeft gedaan?!
Eriksen en Toby voor goed geld verkocht. En hij voert het aangekondigde beleid (doorstroming talent) uit. Jongens als Meleg, Bazoer, Lobotka: daar zit muziek in. Qua jeugd lijkt het er op dat ze er 'bovenop' zitten.

Kan me deels wel vinden in je kritiek en deel die ook. Je zou verwachten dat TH + TD + Sar een netwerk hebben waardoor ze bij clubs als Man U, Arsenal, Barca wat zouden moeten kunnen ritselen. Ons valt Bojan en Cuenca ten deel. :excited.gif:

Qua senioren heeft het er dus veel van weg dat Overmars niet assertief genoeg is. Je moet er in periode Mei - September bovenop zitten, ontwikkelingen op de voet volgen en creatief zijn. Nu krijg je de bagger van Barca, waarvoor je ook nog fors mag dokken. Daar mag Overmars idd op afgerekend worden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » wo sep 04, 2013 9:03 am

Ik ben niet tevreden over het gerommel op de rechtsbuiten positie. Maar om Overmars er daarom maar meteen uit te gooien gaat wat ver lijkt me. Voor de rest kan ik me prima vinden in de huidige koers van Ajax.
wimpey schreef: Kan me deels wel vinden in je kritiek en deel die ook. Je zou verwachten dat TH + TD + Sar een netwerk hebben waardoor ze bij clubs als Man U, Arsenal, Barca wat zouden moeten kunnen ritselen. Ons valt Bojan en Cuenca ten deel. :excited.gif:
Met dat ritselwerk bij bevriende clubs krijg je jongens als Bojan en Cuenca. Daar zitten we toch juist niet op te wachten?

Wij moeten in een andere categorie kijken. Gretige spelers die zich bij Ajax verder willen ontwikkelen en prijzen willen winnen. Geen jongens die, ook al is het tijdelijk, een stap terug moeten doen. Pluspunt daarbij is dat je er ook financieel wat mee wint als ze het goed doen. Een huurspeler brengt je dan niets meer op.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » wo sep 04, 2013 9:06 am

Arthur schreef:We kunnen pas zeggen of er iemand grandioos gefaald heeft als dit een mislukt seizoen wordt. Dat is uiteindelijk waar het om gaat.

Inderdaad.

Wat denken jullie, kan Andersen of Meleg (of Lobotka) zich in de basis spelen?

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Michael_B » wo sep 04, 2013 9:08 am

Ik denk dat ze in ieder geval (genoeg) minuten gaan maken. Bazoer gaat ook nog wel minuten maken later dit jaar denk ik. Denswil en/of Veltman in de basis.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Bert » wo sep 04, 2013 9:10 am

Andersen voorlopig niet, denk ik. Dat is overigens ook de verwachting bij Ajax. Ik meen Overmars zei eerder dat hij nog wel een jaar nodig heeft. Van Lobotka heb ik nog niet genoeg gezien, maar die jongen maakt wel wat indruk. Meleg kan het fysiek en technisch wel aan, maar tactisch moet het kwartje nog vallen. Tegen PSV deed hij het goed. Nu moet hij dit doortrekken.

Misschien speelt een Lobotka nog voor de winterstop Schöne eruit. Het zou maar zo kunnen. Maar supporters moeten dergelijke talenten ook de tijd geven om te acclimatiseren, zowel technisch-tactisch als sociaal. Eriksen stond ook pas een klein jaar na zijn debuut in de basis.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 04, 2013 9:28 am

Bert schreef:Andersen voorlopig niet, denk ik. Dat is overigens ook de verwachting bij Ajax. Ik meen Overmars zei eerder dat hij nog wel een jaar nodig heeft. Van Lobotka heb ik nog niet genoeg gezien, maar die jongen maakt wel wat indruk. Meleg kan het fysiek en technisch wel aan, maar tactisch moet het kwartje nog vallen. Tegen PSV deed hij het goed. Nu moet hij dit doortrekken.

Misschien speelt een Lobotka nog voor de winterstop Schöne eruit. Het zou maar zo kunnen. Maar supporters moeten dergelijke talenten ook de tijd geven om te acclimatiseren, zowel technisch-tactisch als sociaal. Eriksen stond ook pas een klein jaar na zijn debuut in de basis.

Ik weet niet of Meleg fysiek er ook klaar voor is. Tegen Jong psv leek hij me niet bijzonder fit. Je zag hem ook na zijn goal naar de dug out rennen en naar lucht en/of water happen. Dit is natuurlijk een indruk die ik heb gekregen gebaseerd alleen op die wedstrijd.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie