Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cluijffert » ma sep 02, 2013 9:21 pm

Zeux schreef:
Yopi schreef:
Columbus schreef:Absolute minpunten voor het TH en Overmars. Weinig inventief, verrassing en daadkracht.
Wat heeft het TH ermee te maken? :confused.gif:
Waarom het TH zo uit de wind willen houden?

We noemen ze het TH, maar dat staat toch echt voor Technisch Hart. Is het aan- en verkoopbeleid ineens niet meer 'technisch beleid'?
een aanval op het TH is een aanval op de Messias voor sommigen hier. Die tendens moet in de afgelopen jaren toch duidelijk zijn geworden.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » ma sep 02, 2013 9:22 pm

Alsof De Boer en Bergkamp scouten en onderhandelingen voeren. :confused.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » ma sep 02, 2013 9:26 pm

Yopi schreef:Alsof De Boer en Bergkamp scouten en onderhandelingen voeren. :confused.gif:
Dus ze staan erbij en kijken ernaar?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » ma sep 02, 2013 9:27 pm

Wie we als persoon de schuld moeten geven zal me een zorg zijn. Ajax heeft dit niet goed aangepakt.

We proberen nu last minute een buitenspeler op te pikken terwijl al wedstrijden lang duidelijk is dat we die niet in huis hebben. Als Bojan voor die positie is gehaald dan is dat fout nummer 1. En fout nummer 2 is dan dat we vervolgens veel te lang wachten om nog wat te doen. Ik zei het eerder vanavond al. We moeten niet wachten op de restjes die blijven liggen. We moeten actief de markt op en gretige spelers halen die over kwaliteiten beschikken waar we behoefte aan hebben. In dit geval bijvoorbeeld een buitenspeler die een bal voor kan krijgen en iets snapt van zijn rol in het elftal.

Of je moet de overtuiging hebben dat je die speler al in huis hebt. Maar die indruk heb ik niet. Althans niet voor de korte termijn.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » ma sep 02, 2013 9:28 pm

Yopi schreef:Alsof De Boer en Bergkamp scouten en onderhandelingen voeren. :confused.gif:
Zullen we dan nooit meer van Basten de schuld geven van de vreselijke transfers dat jaar?
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » ma sep 02, 2013 9:38 pm

Doe ik dat dan? Het was toch de schuld van Schol? :hypocrite.gif:

Ik vind -en dat heb ik altijd gevonden - dat je niet de trainer de schuld van een falend transferbeleid mag geven als er een TD/TM of hoe zo iemand ook moge heten bij de club in dienst is die zich fulltime met het transferbeleid bezighoudt. Waarom staat die TD/TM/? anders op de loonlijst?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » ma sep 02, 2013 9:43 pm

Yopi schreef:Doe ik dat dan? Het was toch de schuld van Schol? :hypocrite.gif:

Ik vind -en dat heb ik altijd gevonden - dat je niet de trainer de schuld van een falend transferbeleid mag geven als er een TD/TM of hoe zo iemand ook moge heten bij de club in dienst is die zich fulltime met het transferbeleid bezighoudt. Waarom staat die TD/TM/? anders op de loonlijst?
Dan moet je De Boer ook gewoon trainer noemen en niet onderdeel van het technisch hart laten zijn.

Zou het overigens buitengewoon vreemd vinden als De Boer maar een beetje langs de kant gaat zitten om af te wachten wie er zich op maandagochtend komen melden op de ochtendtraining. Geloof ik ook geen zak van, met zijn karakter.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » ma sep 02, 2013 9:50 pm

De Boer ís toch gewoon trainer? Hij is geen scout of TD.

TH, die term slaat op degenen die verantwoordelijk zijn voor de opleiding/doorstroming en begeleiding van talenten vanaf de jeugd tot het eerste elftal. Overmars, die de onderhandelingen met potentiële aankopen en hun clubs doet, maakt juist géén deel uit van het TH.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » ma sep 02, 2013 9:50 pm

Yopi schreef:Doe ik dat dan? Het was toch de schuld van Schol? :hypocrite.gif:
Als we nu eens zouden beginnen met mensen bij hun naam te noemen. :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » ma sep 02, 2013 9:51 pm

Natuurlijk heeft hij inspraak. Maar de verantwoordelijkheid ligt, denk ik, bij Overmars.

Ik kan overigens met het gros van het beleid prima leven. Ik snap alleen dat last minute gerommel met die buitenspelers niet. Je bent overtuigd van de spelers die je hebt en je haalt niets. Of je slaat gewoon op tijd je slag en winkelt in een categorie spelers waar we ook echt iets aan hebben. Niet die noodoplossingen met hier en daar een stevige kras.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » ma sep 02, 2013 9:53 pm

Vorig jaar pakte het aardig uit met Poulsen en Babel, dit jaar daarentegen minder.

Nog een geluk (voor Overmars) dat Duarte niet al aan een andere club verkocht was.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » ma sep 02, 2013 9:55 pm

Wat pakt er precies aardig uit met Babel?

Poulsen had absoluut waarde. Dat was geen slechte deal. Ok, ik heb liever iemand die voetballend meer brengt op die plek. Maar ik snap ook wel dat we zo'n speler niet even ergens ophalen. Die zullen we moeten opleiden.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » ma sep 02, 2013 9:57 pm

Heeft nog een paar keer zijn waarde bewezen. Jammer van die blessures.

Ik zou hem er nu wel bij willen hebben. Liever dan Elia in elk geval.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » ma sep 02, 2013 9:58 pm

Even snel gegoogled:
Transfer Ajax werd door het technisch hart geblokkeerd
Geschreven door Elf - Uitgave: 21 november 2012 19:14 - Bron: Voetbal International

In een interview met Voetbal International heeft Marc Overmars aangegeven dat hij in de afgelopen transferperiode graag Bram Nuytinck aan de selectie had willen toevoegen. Deze transfer is er echter nooit van gekomen, doordat het technische hart van Ajax niks in Nuytinck zag.

"Op een gegeven moment wilde ik een speler naar Ajax halen, hierover ontstond discussie met het technische hart. Toen heb ik me laten overtuigen dat het toch niet zo’n goed idee was", aldus Overmars.

Volgens bronnen binnen Ajax is de speler waar hier over gesproken wordt, niemand minder dan Bram Nuytinck. Zo meldt Ajax1.nl. Overmars zag wel wat in het defensieve talent, maar omdat het technische hart, bestaande uit onder meer Wim Jonk en Dennis Bergkamp, meer in Moisander zagen, werd die laatste naar Amsterdam gehaald. Nuytinck vertrok uiteindelijk naar het Anderlecht van John van den Brom.
Blijkbaar staat het TH toch niet zo ver van het transferbeleid af als jij wilt doen geloven Yopi.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » ma sep 02, 2013 10:07 pm

Yopi schreef:Heeft nog een paar keer zijn waarde bewezen. Jammer van die blessures.

Ik zou hem er nu wel bij willen hebben. Liever dan Elia in elk geval.
Hou op zeg, Babel kan er niets van. Dat laat hij al jaren zien. Ik wil nog wel toegeven dat hij één of twee keer aardig speelde in het begin (o.a. Dortmund uit) maar aan die jongen heb je niets.

Het is allebei ook het type waarvan ik denk dat je het niet naar Ajax moet halen. Heeft al in Nederland gespeeld, stap naar het buitenland gemaakt, dik contract maar wel mislukt. Dan terugkeren naar de eredivisie is geen goede stap in je loopbaan. Spelers zien dat als een degradatie en hun motivatie is anders dan die van een jonge gast die alles nog te bewijzen heeft en het vervolg nog moet verdienen.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » ma sep 02, 2013 10:09 pm

Laten overtuigen, ja. Het zou niet slim zijn van Overmars om De Boer een speler in de maag te splitsen. Neemt niet weg dat Overmars is aangesteld voor het transferbeleid en daarvoor ook de verantwoordelijkheid draagt.

Raar verhaal trouwens. Alsof Jonk er iets mee te maken heeft en De Boer niet.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » ma sep 02, 2013 10:26 pm

Yopi schreef:Doe ik dat dan? Het was toch de schuld van Schol? :hypocrite.gif:

Ik vind -en dat heb ik altijd gevonden - dat je niet de trainer de schuld van een falend transferbeleid mag geven als er een TD/TM of hoe zo iemand ook moge heten bij de club in dienst is die zich fulltime met het transferbeleid bezighoudt. Waarom staat die TD/TM/? anders op de loonlijst?
Blind, ik neem tenminste aan dat je die bedoelt, en Overmars zijn/was geen TD, maar slechts uitvoerend. Blind handelde in opdracht van van Basten en deed onderhandelingen in samenspraak met Slop, Overmars voert uit wat het TH beslist. Ik zie iets verder ook dat het TH een transfer heeft geblokkeerd, daar blijkt dus al uit waar de macht, en dus de verantwoordelijkheid, ligt.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » ma sep 02, 2013 10:31 pm

Overmars zegt niet dat het TH iets geblokkeerd heeft, hij zegt dat hij zich in een discussie heeft laten overtuigen. In dit geval dekt de vlag de lading niet.

Overmars doet de onderhandelingen, dus is hij ook verantwoordelijk voor het slagen of mislukken daarvan. Net als Blind dat was.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » ma sep 02, 2013 10:32 pm

niet dus, de technische mensen hebben/hadden het laatste woord.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door zeux » ma sep 02, 2013 10:33 pm

Yopi schreef:Laten overtuigen, ja. Het zou niet slim zijn van Overmars om De Boer een speler in de maag te splitsen. Neemt niet weg dat Overmars is aangesteld voor het transferbeleid en daarvoor ook de verantwoordelijkheid draagt.
De Boer heeft invloed, behalve als het niet helemaal goed gaat, dan is hij een 'innocent bystander'. Mooi concept. :smile-ajax.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » ma sep 02, 2013 10:35 pm

Cruijff heeft toch echt bepaald dat het technische beleid door het TH wordt geregeld.
I think I lost my fucking headache

Paul1985
Berichten: 182
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:05 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Paul1985 » ma sep 02, 2013 10:43 pm

Als semi-objectief buitenstaander, vind ik dat Ajax wel verstandig gehandeld heeft. Kan me nog levendig de winterstop 2011-2012 voor de geest halen bij Twente: Fernandes, Plet, Verhoek en J. John. Hebben geen van allen geen flikker toegevoegd aan Twente. Dat zou een Elia op dit moment ook niet doen bij Ajax, laatste wedstrijd van enig niveau is al weer 3 jaar geleden.

John had wel wat toe kunnen voegen, maar met huren schiet je niet zoveel op.

Paniekaankopen, moet je als club gewoon niet willen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » ma sep 02, 2013 10:50 pm

Dan moet je Elia niet willen halen. Was een paniekaankoop geweest.

LucaS schreef:Cruijff heeft toch echt bepaald dat het technische beleid door het TH wordt geregeld.

Een directeur zonder verantwoordelijkheid. Wat een luizenbaan! :hypocrite.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » ma sep 02, 2013 11:01 pm

Laten we het er maar op houden dat het de schuld van Blind is. Of iig van iedereen behalve van het TH en JC.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door 999 » ma sep 02, 2013 11:39 pm

Ach, tis op zijn minst natuurlijk wel dubieus dat De Boer en het TH en wie er nog meer verantwoordelijk voor is er anderhalve dag voor het sluiten van de transfer-window er achter komt dat ie eigenlijk nog een ( extra ? ) buitenspeler moet hebben ....

Nu ben ik ook geen fan van Derk en Lukoki.Maar die laat je dus gaan en dan wil je huren ( neem aan ter overbrugging i.v.m. jeugd ).Dat is meestal altijd voor 1 jaar.Dan had je mijn inziens ook de beste van de twee kunnen houden ..

Plaats reactie