Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » do mei 26, 2011 7:44 pm

PSV ziet af van dure Mopedi, stagiair nu naar Ajax

PSV heeft definitief afgezien van het aantrekken van de 17-jarige Zuid-Afrikaanse middenvelder Tumelo Mopedi van Orlando Pirates. Dat meldt diens zaakwaarnemer in het blad Kickoff. Mopedi werkte meerdere stages af bij PSV, maar volgens de zaakwaarnemer ziet PSV af van het aantrekken van Mopedi vanwege het dure non-EU salaris wat hij zou moeten ontvangen. Hij is nu vervolgens op stage bij Ajax.

www.psv.netwerk.to
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » vr mei 27, 2011 12:07 am

Alsof 8 middenvelders niet genoeg is...

Aanvallers moeten we hebben!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » vr mei 27, 2011 8:37 am

Vooral kwaliteit hebben we nodig. Als je De Zeeuw voor een mooie prijs kan verkopen, dan kun je daar wellicht wel wat mee doen. Janssen, Eriksen, Anita, de Jong is aardig, maar daar zit niet veel achter. Enoh en JAVDH hebben het niveau niet wat mij betreft. Ik houd er namelijk rekening mee dat Anita ook nog eens als rechtsback moet gaan fungeren.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Bert » vr mei 27, 2011 8:52 am

Als Anita als rechtsback moet gaan functioneren komt er dus opnieuw geld vrij door een verkoop van V/d Wiel. Dat verandert de situatie uiteraard.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » vr mei 27, 2011 8:55 am

Past hier wat beter:
Bertje schreef:Toornstra is inderdaad ook meer een loper, wat mij betreft. Redelijk vergelijkbaar met De Zeeuw.

Je kunt als club niet blijven verkondigen dat je eigen talent de kans wil geven om vervolgens, op het moment dat je aantal contractspelers eindelijk wat afneemt, opnieuw weer allerlei spelers te halen.
Dat lijkt toch sowieso al te gebeuren? Eriksen, Fischer, Boilesen, Toivamaki, Marinkovic en Rits zijn allemaal gekocht en zullen met het oog op de toekomst gehaald zijn. Eigen talent de kans? Och, ik heb niet de illusie dat er op het middenveld veel eigen talent rondloopt.

Toornstra is een goeie speler, maar ik acht hem niet in staat om goed te kunnen functioneren met de zekerheidjes Janssen en Eriksen. Mocht je het overwegen om wat extra's te halen, dan moet dat een ander type zijn. Lijkt bijkans uitgesloten, want Enoh heeft net een contractverlenging. Deze jongen zou dan wat mij betreft namelijk weg moeten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door joey » vr mei 27, 2011 9:10 am

We moeten oppassen dat Jong Ajax niet wordt volgeplempt met talenten die bij nader inzien geen talent blijken te zijn.

Hoe zit het met die Toivomaki?

Toornstra heeft gisteren goed gespeeld? Ha, de hype van de week. :hypocrite.gif:

(Ik wil niet zeggen dat een speler die het goed doet nooit een versterking voor Ajax kan zijn. Maar dat opportunistische scouten altijd, daar word ik zo moe van.)
Laatst gewijzigd door joey op vr mei 27, 2011 9:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » vr mei 27, 2011 9:11 am

Werd door meerderen al eerder genoemd.
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Michael_B » vr mei 27, 2011 9:15 am

Bertje schreef:Als Anita als rechtsback moet gaan functioneren komt er dus opnieuw geld vrij door een verkoop van V/d Wiel. Dat verandert de situatie uiteraard.
Dat zou de situatie inderdaad veranderen, want dan hebben we geen verdedigende middenvelder / puinruimer die voldoet. Toornstra is dat echter ook niet.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mei 27, 2011 10:36 am

Wederom uit ik mijn zorg over de verdediging. Dat Vertonghen, VdW en Stekelenburg kunnen vertrekken is realistisch. Ook Oleguer is weg. Dat kun je toch niet uit eigen gelederen opvangen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Michael_B » vr mei 27, 2011 10:42 am

Stekelenburg: Vermeer (nieuwe 2e doelman)
Wiel: Anita, Rhijn, Ligeon, Toivomaki
Vertonghen: wordt extern opgevangen dmv Mathijsen.

De plek van Oleguer wordt ingenomen door Van Rhijn, die kan prima centraal en als rechtsback uit de voeten net als Oleguer. Verdiend alleen (veul) minder.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Bert » vr mei 27, 2011 10:48 am

Hoeveel heeft Oleguer dit seizoen gespeeld? Daar doe je toch geen aankoop voor? We zijn Ajax, niet Manchester City.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Michael_B » vr mei 27, 2011 11:06 am

Ik ben eerder bezorgd over ons centrum Vertonghen - Alderweireld. Ik hoop eigenlijk dat Vertonghen vertrekt en er een knappe kwalitatieve verdediger voor terugkomt ipv een pseudo verdediger. Vertonghen - Alderweireld gaan weer (veel) fouten maken komend seizoen als ze blijven staan vrees ik.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mei 27, 2011 11:35 am

Nauwelijks ervaring achterin. Alleen Ooijer. Dat is gewoon veel te weinig.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Scherrer » vr mei 27, 2011 11:35 am

Vertonghen - Alderweireld is een top-duo dat voor de tweede keer op rij de minste tegengoals van de eredivisie tegenkreeg. Laten we daar vooral niets aan veranderen. We mogen onze handen dichtknijpen met deze twee toekomstige toppers.
***

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Rooie » vr mei 27, 2011 11:37 am

Verwacht absoluut niet dat Ajax nog een verdediger gaat aantrekken als vervanger voor Oleguer. De Boer zal Denswil dit seizoen wel een kans gaan geven, mocht het nodig zijn.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Bert » vr mei 27, 2011 11:55 am

Niet mee eens dat het een topduo is (verre van), maar het zou absolute kapitaalvernietiging halen om op één van beide posities nu een vaste waarde te halen waardoor één van deze twee spelers op de bank komt. Een nieuwe verdediger is pas aan de orde als Vertonghen of Alderweireld vertrekt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door gaizka » vr mei 27, 2011 12:01 pm

Bertje schreef:Niet mee eens dat het een topduo is (verre van), maar het zou absolute kapitaalvernietiging halen om op één van beide posities nu een vaste waarde te halen waardoor één van deze twee spelers op de bank komt. Een nieuwe verdediger is pas aan de orde als Vertonghen of Alderweireld vertrekt.
Met het 2e gedeelte ben ik het eens, met het 1e gedeelte niet helemaal. Het is inderdaad geen topduo (maar dan heb je het ook over een duo als Stam / Frank de Boer), maar wel een zeer goed duo, zeker voor het niveau van Ajax. Europees komen ze te kort, maar in de eredivisie kan het ermee door verdedigend. Grootste wapen van dit duo vind ik de crossball die ze allbei met gemak schieten.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » vr mei 27, 2011 7:02 pm

Voor NL-begrippen heeft Ajax een prima centraal duo. Ik zit echt niet te wachten op het niveau Wisgerhof / Douglas, laat staan Marcelo / Maza / Bouma.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door GangstaRiB » vr mei 27, 2011 8:35 pm

Scherrer schreef:Vertonghen - Alderweireld is een top-duo dat voor de tweede keer op rij de minste tegengoals van de eredivisie tegenkreeg. Laten we daar vooral niets aan veranderen. We mogen onze handen dichtknijpen met deze twee toekomstige toppers.
Nou nou top.... Verthongen is de laatste 10 wedstrijden ontzettend gegroeid, Alderweireld wint amper een persoonlijk duel. Viel me tegen Twente weer op, hij laat z'n tegenstander altijd aannemen en wegdraaien. Af en toe zit ie er kort op, maar veel te weinig. Die moet echt nog stappen maken hoor.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Nihad » zo mei 29, 2011 4:04 pm

De Dominee schreef:Ik ben eerder bezorgd over ons centrum Vertonghen - Alderweireld. Ik hoop eigenlijk dat Vertonghen vertrekt en er een knappe kwalitatieve verdediger voor terugkomt ipv een pseudo verdediger. Vertonghen - Alderweireld gaan weer (veel) fouten maken komend seizoen als ze blijven staan vrees ik.

Daar hopen we al een jaar of 10 op..... :excited.gif:

We zullen moeten accepteren dat Ajax nooit zo vlug een topper gaat binnenhalen. I.i.g voor de verdediging. Dan kan je beter doorgaan met eigen jeugd dan een sloot geld uitgeven aan 2e rang buitenlanders of overschatte spelers uit de subtop.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Toppie » di mei 31, 2011 11:15 am

'Ajax jaagt met Fulham en Anderlecht op Zweedse spits'
31 May 2011 om 11:16 | Reageer nu | Wedden?
Tobias Hysén staat naar verluidt in de belangstelling van onder meer Ajax. De Amsterdammers zouden de spits graag willen inlijven. Naast de landskampioen van Nederland, zouden ook Fulham en Anderlecht de doelpuntenmaker graag aan willen trekken.

Fulham-trainer Mark Hughes zou snel werk willen maken van de 29-jarige Hysén, die momenteel onder contract staat bij IFK Göteborg in Zweden. De Zweed is een zoon van oud-Liverpool-speler Glenn Hysén en staat hoog op het lijstje van Hughes. De aanvaller, die naast centraal ook op links kan spelen, maakte in de laatste tien duels acht doelpunten.

Hysén begon zijn loopbaan bij Häcken. Vervolgens koos hij via Djurgården het Engelse avontuur bij Sunderland. Daar speelde hij één jaar en maakte hij vier doelpunten in 26 duels. Vervolgens keerde hij terug naar zijn vaderland om voor Göteborg te spelen.

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/122871/Aj ... z1NvKZ1SIf
:excited.gif:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » di mei 31, 2011 9:30 pm

:drecul.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Rachid » di mei 31, 2011 10:00 pm

Boabdil schreef:
De Dominee schreef:Ik ben eerder bezorgd over ons centrum Vertonghen - Alderweireld. Ik hoop eigenlijk dat Vertonghen vertrekt en er een knappe kwalitatieve verdediger voor terugkomt ipv een pseudo verdediger. Vertonghen - Alderweireld gaan weer (veel) fouten maken komend seizoen als ze blijven staan vrees ik.

Daar hopen we al een jaar of 10 op..... :excited.gif:

We zullen moeten accepteren dat Ajax nooit zo vlug een topper gaat binnenhalen. I.i.g voor de verdediging. Dan kan je beter doorgaan met eigen jeugd dan een sloot geld uitgeven aan 2e rang buitenlanders of overschatte spelers uit de subtop.

Waarom moeten we dat accepteren?

Ajax heeft gewoon 2 (echte) verdedigers nodig, ongeacht of Verthongen weg gaat of niet. Eén echte mandekker en iemand die zowel centraal als op linksback uit de voeten kan.
Dat baart me wel zorgen dat ik niets hoor over verdedigers
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » wo jun 01, 2011 7:08 pm

Ik mis eigenlijk een post van Feest m.b.t. de broer van Hysén in de trant van: die is laatst uit de kast gekomen. :excited.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » do jun 02, 2011 12:25 am

'Matavz hoopt nu op Ajax'

1 juni 2011

Na het afketsen van de transfer van Napoli hoopt Tim Matavz nu op een overgang naar Ajax, zo meldt de nieuwe uitgave van Voetbal International. 'Dat zou een mooie club voor hem zijn' aldus zijn zaakwaarnemer. 'En ze hebben al een keer geïnformeerd. We zien wel. Ik denk overigens wel dat hij bij Ajax zou passen.' Nijland benadrukte in het blad dat nog geen enkele club zich gemeld heeft voor Matavz na het mislukken van de overgang naar Napoli.
Is voor mij nog steeds de nummer 1 kandidaat om eerlijk te zijn!

Plaats reactie