Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Rembrandt III » vr aug 06, 2010 11:42 am

Is niet correct, deze lijst is slechts een 'algemene' spelerslijst...

De inschrijvingslijst staat hier: http://www.uefa.com/uefachampionsleague ... index.html . En daarop staat De Ridder dus niet.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 06, 2010 11:45 am

AjaxLife (Twitter) geeft het volgende aan:
We begrijpen via @nieknijboer dat op de site van de UEFA De Ridder als Ajacied staat. Ajax spreekt van 'een foutje'.
:blub.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Toppie » vr aug 06, 2010 11:50 am

Reaal regelt het allemaal

De Ridder op website UEFA als Ajacied [UPDATE]
6 augustus 2010

Op 9 augustus (aanstaande maandag) moeten de nieuwe spelerslijsten bij de UEFA worden ingeleverd voor de playoffwedstrijden van de voorronde van de Champions League. Deze spelerslijst is op de website van de UEFA nog niet geupdate, zie: UEFA.com
Ajax Netwerk
De UEFA heeft wel op 4 augustus een spelerslijst geupdate die voor de competitie van Ajax zou gelden. Hier staan zowel nieuwe aanwinst El Hamdaoui als De Ridder op. Zie UEFA.com

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Oscarito » vr aug 06, 2010 11:56 am

Enganche schreef:
Oscarito schreef:Ik heb R. Dedola voor jullie in de aanbieding tegen een percentage van 25% op de transferrechten en het salaris. :smallgrin.gif:
Komt uit de jeugdopleiding van Olympique Lyon, is Frans jeugdinternational geweest (U16-U19, 26 interlands), zeer rap, kan zowel op de 10 als op beide flanken uit de voeten en niet te vergeten het is een kabouter (1,68m-64kg). Werd tevens tot de beste speler van het FIFPRO toernooi uitgeroepen en is dus transfervrij.

Lijkt me een prima speler voor Jol en Ajax!
Bel Martin! :hypocrite.gif:
Ben ik te schijterig voor! Voor 5% mag jij het wel doen hoor. :hypocrite.gif:

ps: ga je nog naar de Otten Cup?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door FlaFlu » vr aug 06, 2010 12:03 pm

Een brutaal mens heeft de halve wereld, Oscar!

Heel misschien. Zou dan morgen worden. Ik twijfel nog. Als ik ga, dan hoor je het nog wel.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door joey » vr aug 06, 2010 12:05 pm

Ajaciedjuh schreef:AjaxLife (Twitter) geeft het volgende aan:
We begrijpen via @nieknijboer dat op de site van de UEFA De Ridder als Ajacied staat. Ajax spreekt van 'een foutje'.
:blub.gif:
Een foutje van wie? Hij had er nog niet op mogen staan? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door brigade zuid » vr aug 06, 2010 1:12 pm

Enganche schreef:Een brutaal mens heeft de halve wereld, Oscar!

Heel misschien. Zou dan morgen worden. Ik twijfel nog. Als ik ga, dan hoor je het nog wel.
Kennen jullie elkaar?

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Cluijffert » vr aug 06, 2010 1:44 pm

Het is tegenwoordig hot om als 'scout' op Ajaxtalk te posten!
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door FlaFlu » vr aug 06, 2010 1:51 pm

brigade zuid schreef:
Enganche schreef:Een brutaal mens heeft de halve wereld, Oscar!

Heel misschien. Zou dan morgen worden. Ik twijfel nog. Als ik ga, dan hoor je het nog wel.
Kennen jullie elkaar?
Sort of. We spreken elkaar zo nu en dan.

Samuraskinurovanya schreef:Het is tegenwoordig hot om als 'scout' op Ajaxtalk te posten!
Het is bij een aantal mensen hier vooral heel hot om overdreven snel gepikeerd te reageren op mensen die pretenderen verstand van voetbal te hebben. Niet dat er iets mis mee is om van jezelf te vinden dat je ergens verstand van hebt, maar dat maakt blijkbaar niet uit. Want zeg nou zelf, als jij over je werk praat dan doe je dat toch ook met overtuiging en met de gedachte dat je enigszins weet waar je het over hebt?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door joey » vr aug 06, 2010 1:57 pm

Natuurlijk. En sommigen weten ook meer dan anderen. :biggthumpup.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door peter » vr aug 06, 2010 2:25 pm

Daarom verwacht ik ook suggesties van deze heren. :hypocrite.gif: ;)

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door sander » vr aug 06, 2010 9:56 pm

Wat vinden jullie van chadli? Had ajax beter kunnen maken op de vleugels naar mijn mening

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Lionel » vr aug 06, 2010 9:58 pm

Bakte er vandaag niet veel van..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Oscarito » vr aug 06, 2010 10:24 pm

Peter schreef:Daarom verwacht ik ook suggesties van deze heren. :hypocrite.gif: ;)
Is R. Dedola niet goed genoeg ofzo? :smallgrin.gif:

Sowieso als ze me verzoeken op een speler te letten dan doe ik dat en geef dan ook eerlijk mijn mening maar zelf met een speler op de proppen komen? Dan zullen ze met een flink koffertje vol geld over de brug moeten komen (vanaf een bepaalde prijs ben ik inderdaad ook om te kopen!). Ik zou anders in hemelsnaam niet inzien waarom ik Ajax aan versterkingen zou moeten helpen.
Enganche schreef: Het is bij een aantal mensen hier vooral heel hot om overdreven snel gepikeerd te reageren op mensen die pretenderen verstand van voetbal te hebben. Niet dat er iets mis mee is om van jezelf te vinden dat je ergens verstand van hebt, maar dat maakt blijkbaar niet uit. Want zeg nou zelf, als jij over je werk praat dan doe je dat toch ook met overtuiging en met de gedachte dat je enigszins weet waar je het over hebt?
Anders dan Enganche vind ik dat ik geen verstand van voetbal heb, mijn geluk is gewoon dat er mensen zijn die er helemaal geen verstand van hebben en/of niet bereid zijn om net zoveel uren erin te stoppen als ik doe.

Ik vind het ook niet passen om van jezelf te zeggen dat je er verstand van hebt. Dan zeg je m.i. dat je het volledig kent en begrijpt en nooit meer hoeft bij te leren. Ik ben echter wel van mening dat ik feitelijk meer weet over voetbal dan een willekeurig ander persoon, puur omdat ik meer tijd erin stop om mijn kennis bij te schaven.
De volgende passage uit 'Taleb's Black Swan' - sowieso een aanrader om te lezen net zoals Fooled by Randomness - is daarbij een leidraad die ik zo goed mogelijk probeer te volgen:

“The writer Umberto Eco belongs to that small class of scholars who are encylopedic, insightful, and nondull. He is the owner of a large personal library (containing thirty thousand books), and separates visitors into two categories: those who react with “Wow! Signore professore dottore Eco, what a library you have! How many of these books have you read?” and the others - a very small minority - who get the point that a private library is not an ego-boosting appendage but a research tool. Read books are far less valuable than unread ones. The library should contain as much of what you do not know as your financial means, mortgage rates, and the currently tight read-estate market allows you to put there. You will accumulate more knowledge and more books as you grow older, and the growing number of unread books on the shelves will look at you menacingly. Indeed, the more you know, the larger the rows of unread books. Let us call this collection of unread books an antilibrary.
We tend to treat our knowledge as personal property to be protected and defended. It is an ornament that allows us to rise in the pecking order. So this tendency to offend Eco’s library sensibility by focusing on the known is a human bias that extends to our mental operations. People don’t walk around with anti-resumes telling you what they have not studied or experienced (it’s the job of their competitors to do that), but it would be nice if they did. Just as we need to stand library logic on its head, we will work on standing knowledge itself on its head. Note that the Black Swan comes from our misunderstanding of the likelihood of surprises, those unread books, because we take what we know a little too seriously.
Let us call this an antischolar - someone who focuses on the unread books, and makes an attempt not to treat his knowledge as a treasure, or even a possession, or even a self-esteem enhancement device - a skeptical empiricist.”

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door FlaFlu » vr aug 06, 2010 10:48 pm

Oscarito schreef:
Peter schreef:Daarom verwacht ik ook suggesties van deze heren. :hypocrite.gif: ;)
Is R. Dedola niet goed genoeg ofzo? :smallgrin.gif:

Sowieso als ze me verzoeken op een speler te letten dan doe ik dat en geef dan ook eerlijk mijn mening maar zelf met een speler op de proppen komen? Dan zullen ze met een flink koffertje vol geld over de brug moeten komen (vanaf een bepaalde prijs ben ik inderdaad ook om te kopen!). Ik zou anders in hemelsnaam niet inzien waarom ik Ajax aan versterkingen zou moeten helpen.
Feest zei het laatst treffend: it's just business. :applaus.gif:
Oscarito schreef:
Enganche schreef: Het is bij een aantal mensen hier vooral heel hot om overdreven snel gepikeerd te reageren op mensen die pretenderen verstand van voetbal te hebben. Niet dat er iets mis mee is om van jezelf te vinden dat je ergens verstand van hebt, maar dat maakt blijkbaar niet uit. Want zeg nou zelf, als jij over je werk praat dan doe je dat toch ook met overtuiging en met de gedachte dat je enigszins weet waar je het over hebt?
Anders dan Enganche vind ik dat ik geen verstand van voetbal heb, mijn geluk is gewoon dat er mensen zijn die er helemaal geen verstand van hebben en/of niet bereid zijn om net zoveel uren erin te stoppen als ik doe.
Nu heb ik je al een aantal keer gesproken en, los van het feit dat ik je een aardige gozer vind, ben ik op basis van die gesprekken toch geneigd om dit valse bescheidenheid te noemen.
Oscarito schreef:Ik vind het ook niet passen om van jezelf te zeggen dat je er verstand van hebt. Dan zeg je m.i. dat je het volledig kent en begrijpt en nooit meer hoeft bij te leren. Ik ben echter wel van mening dat ik feitelijk meer weet over voetbal dan een willekeurig ander persoon, puur omdat ik meer tijd erin stop om mijn kennis bij te schaven.
Hier leg je me echt volledig onterecht woorden in de mond. Ik zeg nergens dat ik het voetbal volledig ken en begrijp en nooit meer bij hoef te leren. Dat jij die link legt is jouw zaak, maar ik ben juist een leergierig iemand die enorm open staat voor de mening/visie van anderen en iedere dag wil bijleren. Onderstaande passage spreekt mij dan ook enorm aan. Al bestaat mijn bibliotheek niet alleen uit boeken.
Oscarito schreef:De volgende passage uit 'Taleb's Black Swan' - sowieso een aanrader om te lezen net zoals Fooled by Randomness - is daarbij een leidraad die ik zo goed mogelijk probeer te volgen:

“The writer Umberto Eco belongs to that small class of scholars who are encylopedic, insightful, and nondull. He is the owner of a large personal library (containing thirty thousand books), and separates visitors into two categories: those who react with “Wow! Signore professore dottore Eco, what a library you have! How many of these books have you read?” and the others - a very small minority - who get the point that a private library is not an ego-boosting appendage but a research tool. Read books are far less valuable than unread ones. The library should contain as much of what you do not know as your financial means, mortgage rates, and the currently tight read-estate market allows you to put there. You will accumulate more knowledge and more books as you grow older, and the growing number of unread books on the shelves will look at you menacingly. Indeed, the more you know, the larger the rows of unread books. Let us call this collection of unread books an antilibrary.
We tend to treat our knowledge as personal property to be protected and defended. It is an ornament that allows us to rise in the pecking order. So this tendency to offend Eco’s library sensibility by focusing on the known is a human bias that extends to our mental operations. People don’t walk around with anti-resumes telling you what they have not studied or experienced (it’s the job of their competitors to do that), but it would be nice if they did. Just as we need to stand library logic on its head, we will work on standing knowledge itself on its head. Note that the Black Swan comes from our misunderstanding of the likelihood of surprises, those unread books, because we take what we know a little too seriously.
Let us call this an antischolar - someone who focuses on the unread books, and makes an attempt not to treat his knowledge as a treasure, or even a possession, or even a self-esteem enhancement device - a skeptical empiricist.”

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Bert » vr aug 06, 2010 10:54 pm

Ik vind het maar vreemd om zogenaamd te bescheiden te zijn om te zeggen dat je ergens verstand van hebt, maar het geen probleem te vinden om te zeggen dat iemand anders ergens totaal geen verstand van heeft.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Oscarito » za aug 07, 2010 12:26 am

Feest zei het laatst treffend: it's just business. :applaus.gif:
True that, alles heeft zijn prijs. Echter zal ik de lat bij sommige partijen wel erg hoog leggen, ik ben wel zo koppig om een club als Ajax af te wijzen als ze bijvoorbeeld iets minder of voor mijn part hetzelfde bieden als pakweg Sparta Rotterdam. :neutral.gif:


Enganche, ik leg je geen woorden in de mond want ik doel niet zozeer op jou, het was meer in het algemeen bedoeld. Het is toevallig dat jij een bericht had gepost over voetbalverstand als reactie op bepaalde personen die het niet zo leuk vinden als je ervoor uitkomt dat persoon A zelf denkt dat ie meer verstand heeft van voetbal dan persoon B dat ik jou quote maar dat had even goed iemand anders kunnen zijn.
Mijn definitie van verstand is anders dan die in het algemeen wordt bedoeld waardoor ik daar ook een andere opvatting over heb, daarvoor ook mijn uitleg daarbij. Waarschijnlijk heb ik het dan niet goed uitgelegd, tja spijtig genoeg blijkt weer eens dat ik daarin geen docent ben...
Maar ik zal dus nooit zeggen dat ik - en ik kan alleen voor mezelf spreken - ergens verstand van heb om deze redenen, als iemand anders dat wel zegt dan moeten ze het zelf weten van mij mogen ze.

De passage is uiteraard niet alleen toepasbaar op boeken he. Het moraal van het stuk gaat niet zozeer om die boeken maar over informatie waarover we niet beschikken, ik weet bijvoorbeeld wel iets over voetbal en meer dan de willekeurige voetbalvolger net zoals Feest meer weet dan mij maar ik zal voetbal nooit kennen of dus simpelweg er verstand van hebben. Immers er zijn te veel dingen die ik niet weet, het gaat er niet om wat je weet maar wat je niet weet. Dat tweede zal altijd meer zijn dan het eerste of je nu 23 of 90 jaar oud bent.

@bertje: het staat er inderdaad een beetje vreemd nu ik het teruglees, een kwestie van een bericht niet goed teruglezen en het waar nodig te verbeteren. Sowieso had ik ook beter mijn eigen definitie moeten gebruiken want dan was het duidelijker geweest.

De enige reden dat ik langzaam aan een naam begin te maken in het voetbal is overigens niet omdat ik er zoveel verstand van heb, want dat heb ik niet, het is gewoon een vervolg van de uren die ik erin steek. Ieder leek is in staat om te doen wat ik doe of te bereiken wat ik zal bereiken - hopelijk voor mij zal dat veel zijn - zolang ze er maar genoeg werk in steken en leergierig zijn.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Cluijffert » za aug 07, 2010 9:52 am

Niemand hier op dit forum over-stijgt het niveau small talk at a bar. De een hij weet wat meer dan de ander, maar de echte experts, ze werken gewoon in het voetbal op hoger niveau.
Niet erg hoor, maar waarom de window dressing?
Enganche schreef:
brigade zuid schreef:
Enganche schreef:Een brutaal mens heeft de halve wereld, Oscar!

Heel misschien. Zou dan morgen worden. Ik twijfel nog. Als ik ga, dan hoor je het nog wel.
Kennen jullie elkaar?
Sort of. We spreken elkaar zo nu en dan.

Samuraskinurovanya schreef:Het is tegenwoordig hot om als 'scout' op Ajaxtalk te posten!
Het is bij een aantal mensen hier vooral heel hot om overdreven snel gepikeerd te reageren op mensen die pretenderen verstand van voetbal te hebben. Niet dat er iets mis mee is om van jezelf te vinden dat je ergens verstand van hebt, maar dat maakt blijkbaar niet uit. Want zeg nou zelf, als jij over je werk praat dan doe je dat toch ook met overtuiging en met de gedachte dat je enigszins weet waar je het over hebt?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door FlaFlu » za aug 07, 2010 10:29 am

Oscarito schreef:
Feest zei het laatst treffend: it's just business. :applaus.gif:
True that, alles heeft zijn prijs. Echter zal ik de lat bij sommige partijen wel erg hoog leggen, ik ben wel zo koppig om een club als Ajax af te wijzen als ze bijvoorbeeld iets minder of voor mijn part hetzelfde bieden als pakweg Sparta Rotterdam. :neutral.gif:
Top van Nederland tegenover Eerste Divisie? Wow. Ik geloof best dat je dit zelf op het moment gelooft, maar ik denk dat dit soort dingen moeilijk zijn in te schatten, totdat de situatie zich voor doet. Je wilt toch carriere maken.
Oscarito schreef:Enganche, ik leg je geen woorden in de mond want ik doel niet zozeer op jou, het was meer in het algemeen bedoeld. Het is toevallig dat jij een bericht had gepost over voetbalverstand als reactie op bepaalde personen die het niet zo leuk vinden als je ervoor uitkomt dat persoon A zelf denkt dat ie meer verstand heeft van voetbal dan persoon B dat ik jou quote maar dat had even goed iemand anders kunnen zijn.
Mijn definitie van verstand is anders dan die in het algemeen wordt bedoeld waardoor ik daar ook een andere opvatting over heb, daarvoor ook mijn uitleg daarbij. Waarschijnlijk heb ik het dan niet goed uitgelegd, tja spijtig genoeg blijkt weer eens dat ik daarin geen docent ben...
Maar ik zal dus nooit zeggen dat ik - en ik kan alleen voor mezelf spreken - ergens verstand van heb om deze redenen, als iemand anders dat wel zegt dan moeten ze het zelf weten van mij mogen ze.

De passage is uiteraard niet alleen toepasbaar op boeken he. Het moraal van het stuk gaat niet zozeer om die boeken maar over informatie waarover we niet beschikken, ik weet bijvoorbeeld wel iets over voetbal en meer dan de willekeurige voetbalvolger net zoals Feest meer weet dan mij maar ik zal voetbal nooit kennen of dus simpelweg er verstand van hebben. Immers er zijn te veel dingen die ik niet weet, het gaat er niet om wat je weet maar wat je niet weet. Dat tweede zal altijd meer zijn dan het eerste of je nu 23 of 90 jaar oud bent.
Misschien heb ik er een bepaalde aanleg voor, misschien niet. Maakt ook verder niet echt uit. Het grootste gedeelte komt inderdaad vooral door opgebouwde/bij elkaar geraapte kennis. En net als in ieder vak kan en moet je je ook in dit vak blijven ontwikkelen. Hard werken moet je toch. Anders kom je nergens.

Oscarito schreef:@bertje: het staat er inderdaad een beetje vreemd nu ik het teruglees, een kwestie van een bericht niet goed teruglezen en het waar nodig te verbeteren. Sowieso had ik ook beter mijn eigen definitie moeten gebruiken want dan was het duidelijker geweest.

De enige reden dat ik langzaam aan een naam begin te maken in het voetbal is overigens niet omdat ik er zoveel verstand van heb, want dat heb ik niet, het is gewoon een vervolg van de uren die ik erin steek. Ieder leek is in staat om te doen wat ik doe of te bereiken wat ik zal bereiken - hopelijk voor mij zal dat veel zijn - zolang ze er maar genoeg werk in steken en leergierig zijn.
Het staat er niet zo vreemd hoor. Je zet wel vaker dit soort teksten neer. Richting Skilled doe je bijvoorbeeld regelmatig alsof hij er niets van snapt. Vandaar dat ik het ook wel valse bescheidenheid van je durfde te noemen. No harm done, verder.
Samuraskinurovanya schreef:Niemand hier op dit forum over-stijgt het niveau small talk at a bar. De een hij weet wat meer dan de ander, maar de echte experts, ze werken gewoon in het voetbal op hoger niveau.
Niet erg hoor, maar waarom de window dressing?
Laat ik vooropstellen dat ik me absoluut niet beter voel dan anderen hier, iets wat je wederom impliceert. Heel irritant. Daarnaast impliceer je met de term window dressing dat er iets gelogen is aan de manier waarop ik me voor doe, en ook dat is opmerkelijk aangezien je me totaal niet kent. Ik werk gewoon in het voetbal hoor, maar (hoewel ik soms misschien pronk met m'n kennis, dat doen zoveel mensen op een discussieforum) daar loop ik juist niet mee te koop. Sterker nog, ik heb nog nooit op een forum gepost dat ik voor een club werkte. Laat staan dat ik verdere informatie over/met betrekking tot m'n werk op het internet zou plaatsen.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op za aug 07, 2010 11:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door joey » za aug 07, 2010 10:52 am

Ik werkte gewoon in het voetbal hoor, maar (hoewel ik soms misschien pronk met m'n kennis, dat doen zoveel mensen op een discussieforum) daar loop ik juist niet mee te koop. Sterker nog, ik heb nog nooit op een forum gepost dat ik voor een club werkte.

Een primeur. :headbang.gif:

Als buitenstaander denk ik het volgende: scouts zijn professionals, die moeten zich niet teveel aantrekken van sentimenten. Anders komen ze nergens. Een scout kan best van bijvoorbeeld Telstar houden, maar bij Telstar kan niets, dus daar gaan werken is je carriere om zeep helpen. Een scout moet daar gaan werken waar geld is en waar naar hem geluisterd wordt.

Het is business. Al willen veel supporters dat niet geloven.
Laatst gewijzigd door joey op za aug 07, 2010 12:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Cluijffert » za aug 07, 2010 11:27 am

Een grensrechter in de eerste division werkt ook in het voetbal.
En wie heeft het over liegen?
Enganche schreef:
Oscarito schreef:
Feest zei het laatst treffend: it's just business. :applaus.gif:
True that, alles heeft zijn prijs. Echter zal ik de lat bij sommige partijen wel erg hoog leggen, ik ben wel zo koppig om een club als Ajax af te wijzen als ze bijvoorbeeld iets minder of voor mijn part hetzelfde bieden als pakweg Sparta Rotterdam. :neutral.gif:
Top van Nederland tegenover Eerste Divisie? Wow. Ik geloof best dat je dit zelf op het moment gelooft, maar ik denk dat dit soort dingen moeilijk zijn in te schatten, totdat de situatie zich voor doet. Je wilt toch carriere maken.
Oscarito schreef:Enganche, ik leg je geen woorden in de mond want ik doel niet zozeer op jou, het was meer in het algemeen bedoeld. Het is toevallig dat jij een bericht had gepost over voetbalverstand als reactie op bepaalde personen die het niet zo leuk vinden als je ervoor uitkomt dat persoon A zelf denkt dat ie meer verstand heeft van voetbal dan persoon B dat ik jou quote maar dat had even goed iemand anders kunnen zijn.
Mijn definitie van verstand is anders dan die in het algemeen wordt bedoeld waardoor ik daar ook een andere opvatting over heb, daarvoor ook mijn uitleg daarbij. Waarschijnlijk heb ik het dan niet goed uitgelegd, tja spijtig genoeg blijkt weer eens dat ik daarin geen docent ben...
Maar ik zal dus nooit zeggen dat ik - en ik kan alleen voor mezelf spreken - ergens verstand van heb om deze redenen, als iemand anders dat wel zegt dan moeten ze het zelf weten van mij mogen ze.

De passage is uiteraard niet alleen toepasbaar op boeken he. Het moraal van het stuk gaat niet zozeer om die boeken maar over informatie waarover we niet beschikken, ik weet bijvoorbeeld wel iets over voetbal en meer dan de willekeurige voetbalvolger net zoals Feest meer weet dan mij maar ik zal voetbal nooit kennen of dus simpelweg er verstand van hebben. Immers er zijn te veel dingen die ik niet weet, het gaat er niet om wat je weet maar wat je niet weet. Dat tweede zal altijd meer zijn dan het eerste of je nu 23 of 90 jaar oud bent.
Misschien heb ik er een bepaalde aanleg voor, misschien niet. Maakt ook verder niet echt uit. Het grootste gedeelte komt inderdaad vooral door opgebouwde/bij elkaar geraapte kennis. En net als in ieder vak kan en moet je je ook in dit vak blijven ontwikkelen. Hard werken moet je toch. Anders kom je nergens.

Oscarito schreef:@bertje: het staat er inderdaad een beetje vreemd nu ik het teruglees, een kwestie van een bericht niet goed teruglezen en het waar nodig te verbeteren. Sowieso had ik ook beter mijn eigen definitie moeten gebruiken want dan was het duidelijker geweest.

De enige reden dat ik langzaam aan een naam begin te maken in het voetbal is overigens niet omdat ik er zoveel verstand van heb, want dat heb ik niet, het is gewoon een vervolg van de uren die ik erin steek. Ieder leek is in staat om te doen wat ik doe of te bereiken wat ik zal bereiken - hopelijk voor mij zal dat veel zijn - zolang ze er maar genoeg werk in steken en leergierig zijn.
Het staat er niet zo vreemd hoor. Je zet wel vaker dit soort teksten neer. Richting Skilled doe je bijvoorbeeld regelmatig alsof hij er niets van snapt. Vandaar dat ik het ook wel valse bescheidenheid van je durfde te noemen. No harm done, verder.
Samuraskinurovanya schreef:Niemand hier op dit forum over-stijgt het niveau small talk at a bar. De een hij weet wat meer dan de ander, maar de echte experts, ze werken gewoon in het voetbal op hoger niveau.
Niet erg hoor, maar waarom de window dressing?
Laat ik vooropstellen dat ik me absoluut niet beter voel dan anderen hier, iets wat je wederom impliceert. Heel irritant. Daarnaast impliceer je met de term window dressing dat er iets gelogen is aan de manier waarop ik me voor doe, en ook dat is opmerkelijk aangezien je me totaal niet kent. Ik werk gewoon in het voetbal hoor, maar (hoewel ik soms misschien pronk met m'n kennis, dat doen zoveel mensen op een discussieforum) daar loop ik juist niet mee te koop. Sterker nog, ik heb nog nooit op een forum gepost dat ik voor een club werkte. Laat staan dat ik verdere informatie over/met betrekking tot m'n werk op het internet zou plaatsen.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door FlaFlu » za aug 07, 2010 11:30 am

Tsja, het lijkt me duidelijk dat ik niet bedoel dat ik grensrechter ben. Maar goed, daar ga ik verder niet op in op een internetforum. Als je het echt wil weten mag je me PM'en. Als je het niet wil weten is dat ook prima, maar laat me dan verder met rust.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door brigade zuid » za aug 07, 2010 12:36 pm

Rishi schreef:Bakte er vandaag niet veel van..
Niet? vond hem goed invallen en je ziet gewoon dat ie kwaliteiten heeft.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door InnerHarbour » za aug 07, 2010 12:37 pm

Enganche schreef:Tsja, het lijkt me duidelijk dat ik niet bedoel dat ik grensrechter ben. Maar goed, daar ga ik verder niet op in op een internetforum. Als je het echt wil weten mag je me PM'en. Als je het niet wil weten is dat ook prima, maar laat me dan verder met rust.
Waarom maak je er eigenlijk zo’n geheim van Enganche? Van Steef weten we toch ook allemaal dat hij vroeger bij Feyenoord zat en nu bij Juve. Kan me Kowaski nog herinneren van het oude Ajaxmania dat hij muziekrecensent was bij de Volkskrant maar we wisten niet dat hij Menno was. Op een gegeven moment is dat ook ‘uitgekomen’. Ik keek toen niet anders aan dan nu en zal dat bij jou ook niet doen, kan hooguit denken als ik zie dat een bepaalde speler naar die bepaalde club gaat, “he zou die uit de hoge hoed van Enganche komen” wat ik dan wel weer leuk vind.
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door brigade zuid » za aug 07, 2010 12:42 pm

Ja komop Thomas.. vertel gewoon ff bij welke club je zit joh.

Plaats reactie