Ajax wil Spijkerman als hoofd-scouting

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Ajax wil Spijkerman als hoofd-scouting

Bericht door Cluijffert » di apr 15, 2008 5:20 am

Ajax wil Spijkerman als hoofd-scouting
AMSTERDAM - Hennie Spijkerman is met Ajax in gesprek over de functie van hoofd-scouting.

De huidige assistent-trainer van het eerste elftal zou vanaf deze zomer moeten beginnen in zijn nieuwe rol. ,,We zijn inderdaad in gesprek met Hennie over de voorwaarden. Hij staat er positief tegenover,’’ erkent Ajax’ technisch directeur Martin van Geel.

Het aanstellen van een hoofd-scouting maakt deel uit van een reorganisatie van het scoutingsapparaat. Dat is een belangrijke aanbeveling uit het rapport van de onderzoekscommissie Coronel. Ajax heeft momenteel alleen een coördinator scouting in de persoon van Fred Arroyo. De directie zal na het sluiten van een akkoord met Spijkerman kijken naar de verdere invulling van de staf. Alfons Groenendijk, nu ook assistent bij het eerste elftal, krijgt geen nieuwe functie Ajax.

AD

:confused.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di apr 15, 2008 5:36 am

Zonder een waardeoordeel te geven, krijg ik er een raar gevoel bij. Ze willen graag Spijkerman behouden en dan geven ze hem zo'n belangrijke functie. Zover ik weet heeft Spijkerman nooit deze rol ingevuld en dan is het raar dat 1 van de belangrijkste functies binnen Ajax aan een 'onervaren' (in deze functie) iemand wordt gegeven.

De omgekeerde weg: omdat er een belangrijke functie vacant is en iemand aanwezig is die je graag wilt behouden, geeft dit als invulling.
Na mijn mening moet je eerst kijken wat deze functie inhoud en gaat vervolgens daarbij de beste optie zoeken (ook buiten Ajax!).

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di apr 15, 2008 9:21 am

Eindelijk gaat de scouting op de schop. Dat werd tijd.

Spijkerman is een professional.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 15, 2008 9:21 am

Lijkt me ook, maar zo werkt dat niet bij Ajax.

Overigens lijkt Spijkerman me wel iemand met kwaliteiten. Vraag is alleen of hij ook kijk op scouting heeft. Zou iemand daar bij Ajax enig idee van hebben?
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » di apr 15, 2008 5:58 pm

Wat werkt zo niet bij AJAX?
Ik vind het verrassend nieuws. Ik denk dat Spijkerman vooral het managementtype is (gewezen bankdirecteur) die goed kan organiseren maar ook veel verstand van voetbal heeft. Niet specifiek van scouting, maar dus wel van voetbal en wat er speelt bij AJAX. Misschien nog zo gek niet.
Daarmee ben je er nog niet, want er moet ook iets gedaan worden met de adviezen die er komen. Maar wellicht is het wel een eerste vervolgstap.

Andy22
Berichten: 883
Lid geworden op: vr okt 17, 2003 12:06 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Andy22 » vr jun 27, 2008 2:38 pm

Jack Spijkerman?
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jun 27, 2008 8:54 pm

Is er nieuws van dit front?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jun 27, 2008 10:11 pm

Nog steeds niet rond. Hij is nog wel steeds in beeld.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jun 28, 2008 9:36 am

Een onzekere situatie voor die man. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo jul 09, 2008 11:20 am

Spijkerman blijft bij Ajax als coördinator scouting betaald voetbal (1) | Club nieuws
Hennie Spijkerman gaat de komende twee jaar de scouting van de tak betaald voetbal bij Ajax coördineren. Dat meldt Voetbal International in haar nieuwe uitgave. Ajax en de voormalige assistent-trainer hebben hier onlangs een akkoord over bereikt. Spijkerman volgt Fred Arroyo op, Henny de Regt blijft de scouting van de jeugdtak coördineren. Spijkerman en De Regt staan beiden onder technisch manager Danny Blind.
Je moet toch wat doen om die lui op de payroll te zetten , het is toch al zo'n goed s(a)coutings apparaat bij Ajax :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » wo jul 09, 2008 11:27 am

Plas jij azijn?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo jul 09, 2008 11:37 am

Nihad schreef:Plas jij azijn?
Heb je niks te doen :drecul.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 09, 2008 11:38 am

Ik heb al eerder gezegd: ik zou graag een dynamische, internationaal georiënteerde, inspirerende man op deze post zien. Spijkerman is niet bepaald dat type. En dan valt hij nog onder Blind ook, in plaats van direct onder Van Basten. Nee, erg blij ben ik hier niet mee.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12862
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » wo jul 09, 2008 11:41 am

Nihad schreef:Plas jij azijn?
Natuurlijk niet. Toppie plast Rood en Wit boven op het logo van die kakkerlakken. Zo doen echte supporters dat, nepperd.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jul 09, 2008 1:37 pm

Spijkerman is een man uit de regio (mijn regio) en de reden waarom hij geselecteerd is, is mij een raadsel. Ik vraag me echt af hoe die sollicitatiegesprekken gaan wat dat betreft. Ik zie namelijk geen aanknopingspunten waarom hij geschikt zou moeten zijn, maar goed.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 09, 2008 3:29 pm

Peter schreef:Spijkerman is een man uit de regio (mijn regio) en de reden waarom hij geselecteerd is, is mij een raadsel. Ik vraag me echt af hoe die sollicitatiegesprekken gaan wat dat betreft. Ik zie namelijk geen aanknopingspunten waarom hij geschikt zou moeten zijn, maar goed.
Hij was er al. Een prima man, die moet een baantje hebben. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo jul 09, 2008 3:39 pm

Wie zegt dat Ajax een kille en koude club is? :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 09, 2008 3:49 pm

:icon_biggrin.gif:

Je merkt dat in de Arena een heel nieuwe wind waait. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo jul 09, 2008 3:52 pm

Ja, ze hebben goed naar PSV gekeken. Gevulde koeken zijn dé succesformule! :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 09, 2008 3:58 pm

De vrouw van Spijkerman vult elke week de koektrommel bij. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo jul 09, 2008 5:12 pm

joey schreef: Hij was er al. Een prima man, die moet een baantje hebben. :hypocrite.gif:
Je bent niet erg vriendelijk voor de assistent van een groot trainer, joey. :smallgrin.gif:

Ik denk dat de man op deze plek weinig kwaad kan doen: Spijkerman mag de scouting-database opfrissen. Ik ben DBA van beroep en zal de arme drommel binnenkort wat SQL-queries opsturen. We willen immers niet dat de ongeveer 7 entries in onze club's scouting-DB door zo'n onervaren tikgleuf ook nog in het nirvana verdwijnen.

Beter dat de man een bureaufunctie heeft dan dat ie op talenten wordt losgelaten. Wat was het ook alweer: Masterclass? Nou dat heeft die jonge gassies goed gedaan! :hypocrite.gif: Denk dat Marco dat liever aan Dennis, Jonk en de Boer overlaat dan aan Jack Spijkerman.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jul 09, 2008 6:50 pm

Volgens mij moet je iemand die je ergens neer gaat zetten waar ie geen kwaad kan, eigenlijk helemaal niet in dienst hebben ..

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » wo jul 09, 2008 9:41 pm

Op één of ander manier zijn ze bij Ajax altijd wel positief geweest over de beste man. Zo speelde Spijkerman een rol in de opleiding mbt vernieuwingen (o.a. Masterclass) en liepen vele jeugdtrainers met hem weg heb ik begrepen.

Ik zelf ben nooit kapot geweest van die man, zover ik hem heb kunnen beoordelen. Het is een ware klus om de scouting naar een aanvaarbare level te tillen. Het vergt specifieke kwaliteiten en een bepaalde passie om Ajax-waardige spelers op te sporen, netwerken op te zetten en uit te bouwen. Ik moet het nog zien of Marco hiermee de juiste keuze heeft gemaakt...
AFCA!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 09, 2008 9:43 pm

De functieomschrijving coördinator scouting betaald voetbal doet vermoeden dat sprake is van wegpromoveren... Ontbindingsvergoeding bij ontslag zeker wat te hoog?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jul 09, 2008 9:45 pm

Ik denk niet dat het een kwestie is van wegpromoveren, want we hadden hiervoor al een coördinator scouting betaald voetbal.

Plaats reactie