Ajax wil Spijkerman als hoofd-scouting

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 09, 2008 9:47 pm

Het bestaan van de functie sluit wegpromoveren uiteraard niet uit.rWat is de functieomschrijving eigenlijk? Bellen met de scouts en vragen waar ze uithangen? En of ze hun reis- en verblijfkosten wel goed declareren?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jul 09, 2008 9:51 pm

Als er reden is om de vorige persoon uit zijn functie te zetten (weet niet of dat het geval is, het zou ook vanuit die persoon zelf kunnen komen) dan zal er dus wel belang aan de functie gehecht worden. De coördinator scouting betaald voetbal maakt overigens ook gewoon onderdeel uit van het scoutingsteam. Ik weet z'n precieze taakomschrijving niet, maar hij houdt bijv. contact met interessante tipgevers. Het meeste spreekt denk ik wel voor zich, eigenlijk.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op wo jul 09, 2008 9:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 09, 2008 9:52 pm

En is dat dan in feite geen overbodige functie? Zou Blind dat bijvoorbeeld er niet bij kunnen doen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jul 09, 2008 9:53 pm

Misschien is Blind daar niet geschikt voor?

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » wo jul 09, 2008 10:05 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Het bestaan van de functie sluit wegpromoveren uiteraard niet uit.
Het volgende wel: het contract van Spijkerman was namelijk aflopend. Ajax heeft hem dus bewust voor de club behouden. Zoals ik aangaf, men is juist positief over hem. Hopelijk krijgen we hier meer over te horen in de nabije toekomst.
Thomas schreef:Misschien is Blind daar niet geschikt voor?
Ik mag toch hopen van niet, de coördinator scouting betaald voetbal valt namelijk onder DB. Een verkeerde gang van zaken, vind je niet...
Laatst gewijzigd door Starring op wo jul 09, 2008 10:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jul 09, 2008 10:06 pm

Blind gaat lekker netwerken en onderhandelen onder het genot van een glaasje wijn.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jul 09, 2008 10:12 pm

Starring schreef:
Thomas schreef:Misschien is Blind daar niet geschikt voor?
Ik mag toch hopen van niet, de coördinator scouting betaald voetbal valt namelijk onder DB. Een verkeerde gang van zaken, vind je niet...
Dat weet ik niet. Misschien houdt die functie bepaalde dingen in die Blind niet kan of wil.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » do jul 10, 2008 6:11 am

eerst Blind was het executive assistant van MvB... nu hij heeft opeens al mensen onder zich??? :confused.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jul 10, 2008 7:37 am

Dat is niet zo raar hoor
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do jul 10, 2008 12:16 pm

Jöhnk schreef:Blind gaat lekker netwerken en onderhandelen onder het genot van een glaasje wijn.
En dat is ook wat waard! :alc.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax wil Spijkerman als hoofd-scouting

Bericht door Ajaciedjuh » di jan 05, 2010 5:05 pm

Ajax.nl schreef:Hennie Spijkerman naar Haarlem
Afbeelding
05 januari 2010
Ajax, HFC Haarlem en Hennie Spijkerman hebben overeenstemming bereikt over de overgang van Spijkerman, die per direct als hoofdtrainer geplaatst wordt bij Haarlem. De overeenkomst heeft een looptijd tot 1 juli 2010.
Spijkerman, die op 28 oktober 1950 in Zwolle werd geboren, speelde betaald voetbal als keeper van PEC Zwolle en Go Ahead Eagles. Zijn trainersloopbaan begon bij de jeugdopleiding van Go Ahead Eagles, waarna hij ondermeer hoofdtrainer was bij VVV, FC Emmen en FC Zwolle. Spijkerman werd in de zomer van 2006 aangesteld als assistent-trainer bij Ajax. Sinds 1 juli 2008 hield hij zich bij Ajax bezig met de scoutingsafdeling en de samenwerkingsverbanden met buitenlandse clubs. Zijn contract bij Ajax loopt tot en met 30 juni 2010.

Algemeen directeur Rik van den Boog: ,,Het is van belang dat de prestaties van Haarlem verbeteren. Hennie is een zeer ervaren trainer en hij is voor alle partijen de ideale oplossing na het vertrek van Jan Zoutman. Het is een tijdelijke oplossing, voor volgend seizoen wordt een andere trainer aangesteld. Zowel Hennie als Ajax had de intentie al uitgesproken om ook na dit seizoen verder te gaan, in een andere rol. Daarover praten we in maart verder.”

,,Bij Ajax en in mijn directe omgeving is al enige tijd bekend dat ik graag weer op het veld wilde staan”, zegt Hennie Spijkerman. ,,Daarover was ik ook met Ajax in gesprek, om dat voor komend seizoen te realiseren. Ik vind het leuk dat dit nu tussendoor komt, al besef ik wel dat het een hele klus is. Haarlem moet in de Jupiler League blijven en daar gaan we hard mee aan de slag. Ik ga zo snel mogelijk met spelers en staf om de tafel om te bespreken hoe we samen die doelstelling kunnen halen.”

Algemeen Manager van HFC Haarlem Johan van Streun is content met de komt van Spijkerman: ,,De situatie bij Haarlem is bekend. Daarom zijn we erg blij dat we op deze wijze een goede en ervaren hoofdtrainer hebben voor het restant van het seizoen, zonder dat we daar extra uitgaven voor hoeven doen. Hierin blijkt maar weer eens het belang en het grote voordeel van onze samenwerking met Ajax. Ik heb er vertrouwen in dat Spijkerman de juiste snaar bij de spelers weet te raken, zodat de prestaties van Haarlem verbeteren.”
Volgend jaar trainer van Jong Ajax of A1?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax wil Spijkerman als hoofd-scouting

Bericht door peter » di jan 05, 2010 9:41 pm

Wie oh wie wordt de nieuwe coordinator scouting en komt daarbij direct onder Blind uuuh Cock Jol te werken? :hypocrite.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax wil Spijkerman als hoofd-scouting

Bericht door joey » di jan 05, 2010 10:50 pm

Heeft Jol nog een andere broer? :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax wil Spijkerman als hoofd-scouting

Bericht door wimpey » wo jan 06, 2010 8:10 am

Waarom moet Spijkerman eigenlijk na dit seizoen blijven? Contract loopt af, mooi moment er mee te kappen. Salarishuis enzo...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax wil Spijkerman als hoofd-scouting

Bericht door Bert » wo jan 06, 2010 10:21 am

Zou het misschien kunnen dat men iets in Spijkerman ziet? :excited.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax wil Spijkerman als hoofd-scouting

Bericht door Neefkens » wo jan 06, 2010 11:00 am

Juist, anders was het inderdaad klaar geweest. Dat is onder vdBoog al veel vaker gebeurd. Hij heeft blijkbaar een duidelijke meerwaarde.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax wil Spijkerman als hoofd-scouting

Bericht door joey » do jan 07, 2010 4:00 pm

Peter, wat vind jij van Spijkerman? Hij komt toch uit Zwolle?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax wil Spijkerman als hoofd-scouting

Bericht door peter » do jan 07, 2010 5:18 pm

Dat hij naar Haarlem ging was voor mij geen verrassing. Spijkerman is een hele normale vent verder, trouwens. Weinig poeha, maar nu ken ik hem ook alleen icm zijn vaste vrienden.

Ik heb alleen twijfels bij zijn kunde, want bij Zwolle heeft hij er niet al teveel van gebrouwen. Verder kan ik me niet voorstellen dat Spijkerman echt zicht op scouting heeft en ik twijfel er ook aan of hij nu echt wat gerealiseerd heeft in de afgelopen maanden. Die man moet gewoon vrolijk op het veld staan en daarom is Haarlem een leuke club. Misschien na dit seizoen Jong Ajax wel. Wie zal het zeggen, al vind ik hem niet iemand die spelers beter maakt en graag met jeugd werkt.

Ik snap bijvoorbeeld niet dat ze bij Ajax allerlei mensen willen toevoegen aan de scouting, terwijl deze mensen zelf liever op het veld staan. Witschge was eerst en nu dus Spijkerman weer. Stelt Ajax dan zulke lage eisen aan scouting? Stelt men überhaupt eisen aan scouting?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax wil Spijkerman als hoofd-scouting

Bericht door Daily Blind » do jan 07, 2010 5:18 pm

joey schreef:Peter, wat vind jij van Spijkerman? Hij komt toch uit Zwolle?
Nee hij komt uit Wijhe.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax wil Spijkerman als hoofd-scouting

Bericht door wimpey » do jan 07, 2010 9:48 pm

Je kent ´m toch wel, ZsoG? Die man heeft toch jaren bij Rohda gewerkt?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax wil Spijkerman als hoofd-scouting

Bericht door Bert » vr jan 08, 2010 10:25 am

Peter schreef:Wie zal het zeggen, al vind ik hem niet iemand die spelers beter maakt en graag met jeugd werkt.
Spijkerman was onder HtC nog initiator van het masterclassproject, meen ik. Hij organiseerde die trainingen ook.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax wil Spijkerman als hoofd-scouting

Bericht door Daily Blind » za jan 09, 2010 1:01 pm

wimpey schreef:Je kent ´m toch wel, ZsoG? Die man heeft toch jaren bij Rohda gewerkt?
Ik ken hem behoorlijk goed. Gedreven persoon en een redelijk trainer. Ik zie hem het liefst als trainer / coach van Jong Ajax. Ik heb hem nooit als scout gezien. Snap nog steeds niet op basis waarvan Ajax dat heeft bepaald.

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax wil Spijkerman als hoofd-scouting

Bericht door Neefkens » za jan 09, 2010 4:51 pm

Hij heeft zelf gezegd dat hij veel liever op het veld staat, dus jouw plannetje komt misschien wel uit. :biggthumpup.gif:
Misschien samen met Frank de Boer? Dan moet wel alle ouwe meuk weg zijn. (kunnen die niet naar haarlem?)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax wil Spijkerman als hoofd-scouting

Bericht door joey » zo jan 10, 2010 12:46 pm

Zlatan Son of God schreef:Snap nog steeds niet op basis waarvan Ajax dat heeft bepaald.
Lijkt me simpel: hij had een contract en moest ergens werken, en bij de scouting was een vacature. Zelfde gebeurde later met Rob Witschge.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Ajax wil Spijkerman als hoofd-scouting

Bericht door Neefkens » zo jan 10, 2010 12:52 pm

Dat denk ik eigenlijk ook. :blush.gif:
Als het contract afloopt kun je pas merken of hij volgens de nieuwe leiding goed functioneert. En bij Spijkerman is dat dus het geval.

Plaats reactie