Ajax samenvatting

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax samenvatting

Bericht door Cruijff » di apr 21, 2020 9:47 pm

Ajax Rules schreef:
di apr 21, 2020 9:27 pm
Ajax heeft toch al het gehele archief online beschikbaar gesteld (clubbladen, programmaboekjes, etc.)?

Ik hoop nog steeds dat ze ooit op Ajax.nl een toegankelijk archief maken (in samenwerking met o.a. de NOS) van de samenvattingen van elke officiele wedstrijd die Ajax de afgelopen 50+ jaar heeft gespeeld. Bij voorkeur met het originele commentaar.
Ajax.nl zou grondig verbeterd kunnen worden, ja.
De content voor zowel Nederlandstalige fans als fans in het buitenland kan vele malen beter. Leuk dat ze voor de website ook artikelen in het Engels en Spaans vertaalden, een paar jaar terug ging men dit ook in het Chinees doen, maar die updates lopen altijd hopeloos achter.

De Amerikanen, Britten of de fans die voornamelijk Spaans of Chinees kunnen en in Ajax geïnteresseerd zijn hebben die content dan allang op andere sites gevonden voordat Ajax ze vertaald heeft.
Ajax Rules schreef:
di apr 21, 2020 9:27 pm
Daar zou Ajax van mij nou (indien noodzakelijk) een paar miljoen in mogen investeren.
Mee eens.
En waarschijnlijk is een miljoeneninvestering niet eens nodig.

Alles wat Ziggo heeft uitgezonden mag Ajax gebruiken, dat geldt dus voor de hele Champions League.
FOX Sports doet ook niet moeilijk over Ajax.nl dat hun beelden gebruikt.

De NOS zal wellicht wel moeilijk gaan doen als Ajax hun hele archief op Ajax.nl of de Ajax tv YouTube plaatst, als een particuliere YouTube account echter oude beelden uploadt, lijken ze daar nooit iets tegen te ondernemen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax samenvatting

Bericht door Cruijff » di apr 21, 2020 9:50 pm

De NOS zal dus wellicht geld eisen voor het volledig digitaal maken voor hun archief.
Al zouden ze er zelf ook baat bij hebben als honderdduizenden internet gebruikers het tientallen jaren oude en rijkelijk gevulde NOS archief gaan ontdekken.

En het mooie is: Ajax hoeft helemaal niet tientallen duurbetaalde fulltimers aan hun webteam toe te voegen.
Tussen 1998 en 2005 zijn onder meer Ajax USA, Ajaxfans.de en ook een Russischtalige community voor Ajax supporters opgericht. Hun websites zijn niet allemaal meer online, maar de Ajax passie en de onderlinge band tussen de grondleggers van die groepen in het buitenland is ontzettend hecht.

Diverse webmasters van prachtige Ajax sites die qua kwaliteit wellicht nog een stuk beter waren dan Ajax.nl tot een aantal jaar terug, zouden dolgraag naar Amsterdam komen voor een stage in het webteam van Ajax.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax samenvatting

Bericht door Cruijff » di apr 21, 2020 10:07 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di apr 21, 2020 12:38 pm
Yep. Is ie niet te zien voor jou?
Ik kan hem niet aanklikken in je post nee, al heb ik de url wel gevonden door je te quoten.
Wsch ben je in de [ url = https://youtu.be/tKcJS6CBNwo code vergeten wat toe te voegen.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di apr 21, 2020 12:21 pm
De samenvatting van Xerxes - Ajax uit 1968 .

Waarom? Omdat het kán! Check die vierkante palen en lat; die rennende fotografen door het veld voor een penalty; die heerlijk goal, die indirecte vrije trap in het strafschopgebied, die mini pitch invasion. Dit is retro zoals retro bedoeld is!

Supergoeie samenvatting Cees! :biggthumpup.gif:

Anyway, is dus wel met een muisklik te bekijken. Geweldige beelden!!
Speelde Xerxes/DHC toen eigenlijk in Rotterdam of in Delft?

Ik geloof dat toen Van Hanegem Xerxes speler was ze nog in Delft speelden, maar hun enige Eredivisieseizoen waarin ze 7e eindigden (geen verkeerde klassering, maar toch gingen ze failliet) was de thuisbasis toen Rotterdam? In ieder geval moeten er vrij veel Ajacieden aanwezig zijn geweest gezien het lawaai dat er bij de gestopte strafschop én de goal van Henk Groot wordt gemaakt! :biggthumpup.gif: Prachtig die volgepakte tribunes met voornamelijk staanplaatsen. :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:
Laatst gewijzigd door Cruijff op di apr 21, 2020 10:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax samenvatting

Bericht door Cruijff » di apr 21, 2020 10:09 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di apr 21, 2020 12:21 pm
De samenvatting van Xerxes - Ajax uit 1968 .

Waarom? Omdat het kán! Check die vierkante palen en lat; die rennende fotografen door het veld voor een penalty; die heerlijk goal, die indirecte vrije trap in het strafschopgebied,

Die rennende fotografen zijn nog het mooiste detail, denk ik.
Die rennen dus gewoon dwars door het speelveld om een goede plek voor het fotograferen van die strafschop te bemachtigen. :biggthumpup.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax samenvatting

Bericht door Cruijff » vr apr 24, 2020 11:41 am

De samenvatting van vandaag is een Klassieker in de Kuip uit 1986.

Rob Witschge nog scorend in het juiste shirt, Simon Tahamata en Keje Molenaar bij de feyand. Het publiek bejegende elkaar niet op de aller vriendelijkste manier. :smile-ajax.gif:

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ajax samenvatting

Bericht door Iniesta » vr apr 24, 2020 12:09 pm

Lekkere wedstrijd.
Mooie voetballer die Muhren, ken hem voor de rest alleen van de “mislukte” voorzet in de finale ek

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax samenvatting

Bericht door Cruijff » vr apr 24, 2020 4:59 pm

Ja mee eens, Iniesta. Echt een lekkere pot waar het er vol op ging.
Iniesta schreef:
vr apr 24, 2020 12:09 pm
Mooie voetballer die Muhren, ken hem voor de rest alleen van de “mislukte” voorzet in de finale ek
Dus dan ken je deze lp die hij samen met zijn broer opgenomen heeft denk ik ook niet?
En nee, het is geen :smile-ajax.gif: hit geworden.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ajax samenvatting

Bericht door Iniesta » vr apr 24, 2020 5:27 pm

Dit zal de meest a muzikale familie van Volendam zijn

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax samenvatting

Bericht door Cruijff » vr mei 01, 2020 10:01 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di apr 21, 2020 12:21 pm
De samenvatting van Xerxes - Ajax uit 1968.

Waarom? Omdat het kán! Check die vierkante palen en lat; die rennende fotografen door het veld voor een penalty; die heerlijk goal, die indirecte vrije trap in het strafschopgebied, die mini pitch invasion. Dit is retro zoals retro bedoeld is!

Ik heb ook weer een mooie gevonden!

Hij is weliswaar 5 jaar jonger dan die van jou, maar vind deze ook vrij cult.
Hoewel de wedstrijd geheel in kleur is uitgezonden, zijn de beelden in de samenvatting fraai in zwart-wit.

Cool dat je ouderwets toeter geluiden in het stadion hoort, schitterende soundbites ook:
"Als de duurst betaalde benen van Europa het veld oplopen en Ajax aantreedt voor de bekerfinale."

"Er zitten weinig Nederlanders op de tribune, des te meer Italianen, die hoefden dan ook alleen de Adriatische Zee over te zwemmen."

"Het is drukkend weer, de ondergrond is hard als beton en niemand maakt zich erg druk, niemand behalve natuurlijk ......"

"In de warmte raken de spelers sneller vermoeid en dat geldt voor beide partijen. Natuurlijk zijn er ook leuke momenten, zoals wanneer Cruijff de bal wegwerkt en op de doelman terugspeelt maar de wedstrijd blijft Beneden Amsterdams Peil."

En als de beker voor de derde maal en nu definitief aan Ajax wordt uitgereikt, glunderen de koppen van de Nederlanders boven de Italiaanse truitjes."

Hoe heet de man die dit commentaar inspreekt?
https://www.youtube.com/watch?v=uPKqbIvB870

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Ajax samenvatting

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mei 01, 2020 10:13 pm

Geen idee hoe hij heet, wel mooi!

We gooien er maar weer eens een oudje tegenaan: Ajax - PSV in 1964!. Voor Philips ging je naar Spui 6! Een lieve pitch invasion! En: een interview op de bank met o.a. Piet Keizer! Op zich ook nog lachen dat er even een kort geding met de KNVB wordt besproken...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax samenvatting

Bericht door Cruijff » vr mei 01, 2020 10:22 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr mei 01, 2020 10:13 pm
Geen idee hoe hij heet, wel mooi!
Ik heb ook geen flauw idee hoe die kerel heet.

Zijn stem lijkt best wel wat op Philip Bloemendal de man van het Polygoon Journaal, maar het is in ieder geval niet Philip Bloemendal van het Polygamie Journaal.

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr mei 01, 2020 10:13 pm
We gooien er maar weer eens een oudje tegenaan: Ajax - PSV in 1964!. Voor Philips ging je naar Spui 6!
En linoleum, colovinyl & coloflor haalde je op Rokin 50!
Nuts, met hele hazelnoten! :smile-ajax.gif:


Cruijffies goal, net na de 5 minuten is wel heel erg vaak herhaald.
Ook afgelopen weekend in de speciale Cruijff uitzending bij de NOS kwam ie meerdere keren voorbij, sowieso toonde de NOS afgelopen zondag veelvuldig dezelfde Cruijff beelden.

Omdat Johan hier én met nummer 8 speelt én nog kort haar had, lijkt hij behoorlijk op Sjaak Swart.
Swart speelt hier met nummer 7 en Cruijff met 8. De sleepbeweging waarmee Johan op 5.50 minuten een mannetje passeert is ook van tijdloze schoonheid.

Deze 5-0 zege op PSV was wel echt de ommekeer. Tot dan toe was het jaar 1964 voor Ajax echt een flop, na deze overwinning ---PSV helpt best ook een handje mee door kansen voor open doel te missen--- liep het weer als een trein en ging Ajax richting de top.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Ajax samenvatting

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mei 01, 2020 10:48 pm

Het polygamie journaal moet echt een heftig bulletin zijn geweest... (damnyouautocorrect; mini-anekdote: ooit appte ik een collega : “zin in wijn!’ en verzond het bericht; binnen twee minuten hing ie woedend aan de lijn, vond het absurd, wilde excuses en uitleg. Keek ik in het bericht en had what’s app autocorrect ervan gemaakt: “Nazizwijn!’. Bizar...)

Maar Bloemendal is het inderdaad niet.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax samenvatting

Bericht door Cruijff » vr mei 01, 2020 10:51 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr mei 01, 2020 10:48 pm
Het polygamie journaal moet echt een heftig bulletin zijn geweest... (damnyouautocorrect;)
:drecul.gif:
:biggrin.gif: Foutje :smile-ajax.gif: ik verwarde heel eventjes m'n privéleven en de oude Ajax samenvattingen met elkaar.

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr mei 01, 2020 10:48 pm
(damnyouautocorrect; mini-anekdote: ooit appte ik een collega : “zin in wijn!’ en verzond het bericht; binnen twee minuten hing ie woedend aan de lijn, vond het absurd, wilde excuses en uitleg. Keek ik in het bericht en had what’s app autocorrect ervan gemaakt: “Nazizwijn!’. Bizar...)
:biggrin.gif: :biggrin.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ajax samenvatting

Bericht door Dubbel » do mei 07, 2020 4:40 pm

De 8-2. Omdat het zo lekker is.

https://www.youtube.com/watch?v=Ifh7FqErJTE

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Ajax samenvatting

Bericht door Arthur » ma mei 11, 2020 7:59 pm

Na de mooie beelden van de finales van vroeger kijk ik ook veel andere oude Ajaxbeelden terug. Erg leuk om hoogtepunten terug te zien die nog niet zijn grijs gedraaid.

Wat te denken van deze actie van Keizer: https://www.youtube.com/watch?v=DDnvxtGVkwM&t=18m46s

(Zie 18:46 als de directe link naar het moment niet werkt)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax samenvatting

Bericht door Marillion » do jul 02, 2020 5:23 pm

In België hebben ze met Sporza Retro een leuk programma om oude wedstrijden terug op te halen. Commentator Frank Raes koos daar voor Atletico Madrid - Ajax.

Hier een uitgebreide samenvatting met voor- en nabeschouwing. Sowieso geweldige beelden natuurlijk maar ook aardig om het commentaar te horen vanuit een neutrale hoek. Al zit met Wesley Sonck wel een oud speler aan tafel.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ajax samenvatting

Bericht door Iniesta » do jul 02, 2020 6:45 pm

Leuk verhaal van Sonck over van Gaa
Wel een van de meest legendarische wedstrijden
En bewijs dat je met veldman, melchiot musampa scholten halve finale champions league kunt halen

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax samenvatting

Bericht door Marillion » do jul 02, 2020 7:53 pm

Bij het terugkijken van deze beelden zou je overigens haast gaan twijfelen of het in die tijd was toegestaan om met twee benen gestrekt een tackle te maken. Die van Esnaider op Witschge kan iedereen zich nog herinneren maar hij was bepaald niet de enige.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ajax samenvatting

Bericht door Iniesta » do jul 02, 2020 9:27 pm

De rest had nog een soort van functies, die op Witsche was echt een pure frustratie actie

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax samenvatting

Bericht door Cruijff » wo jan 06, 2021 10:59 pm

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ntent=‘Dat is een test’%2C dachten we toen de sirenes afgingen%2C en stonden even later kniediep in stijgend water&utm_term=153646

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax samenvatting

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do jan 07, 2021 7:18 pm

Deze samenvatting kende ik nog niet, Cruijff.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax samenvatting

Bericht door Cruijff » do jan 07, 2021 7:43 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do jan 07, 2021 7:18 pm
Deze samenvatting kende ik nog niet, Cruijff.
Oops :blush.gif: ik zelf ook niet. :smile-ajax.gif:



Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do jan 07, 2021 5:54 pm
Die is inmiddels wel écht te oud lijkt me.
Gaizka1985 schreef:
do jan 07, 2021 5:38 pm
Schone is transfervrij, heeft zijn contract laten ontbinden.

Ik zou hem erbij nemen, als hij genoegen neemt met een rol als 12e man, maar dat zal geen probleem zijn denk ik.
Waarom dan?

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax samenvatting

Bericht door elliquido » do feb 02, 2023 2:57 pm

Op Espn 3 ajax - feijenoord 10 jaar terug

Met fdb als coach, koeman bij feij.
Immers die een pingel mist inclusief rebound
Sneeuw van het dak door het dak
Van Boekel dramatisch
Ericsen geweldig
Fisher ook, blijft zonde van zijn blessure
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax samenvatting

Bericht door Cruijff » do feb 02, 2023 3:24 pm

elliquido schreef:
do feb 02, 2023 2:57 pm
Fisher ook, blijft zonde van zijn blessure
Die scoorde in die wedstrijd de 1e en de 2e goal.
In zijn grote drive en in de ambitie om alles in het veld goed te doen, liep hij zichzelf nog weleens voorbij.

Maar het was een technisch begaafde speler die een mannetje kon passeren en als het nodig was werkte voor 3 (zoals in de met 2-1 gewonnen thuiswedstrijd tegen Barcelona)

Heel intelligente gozer ook, bovendien.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax samenvatting

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do feb 02, 2023 4:45 pm

He dit topic was er ook nog. Ondanks dat ik het bizar druk heb, toch even werkontwijkend gedrag vertoond en beelden van een onvervalste Amsterdamse derby bekeken:

https://youtu.be/9Qw0NcVUqq4

Zo. Nu weer aan het werk.

Plaats reactie