Stabiliteit boven alles.

Staat het in de krant, op TT, in de bladen of op internet? Post het HIER!

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 26, 2007 2:37 pm

Sorry MHF, ik neem alles veel te serieus!

Ik vind van Geel een beetje selectief dan. Natuurlijk zijn er spelers die een positieve ontwikkeling doormaken, maar er zijn er zeker ook even zovele die dat niet doormaken. Als je gaat vergelijken (en dat doet van Geel constant) met vorig seizoen, durf ik niet zomaar te beweren dat op individueel gebied er dit zijn seizoen meer spelers grotere stappen hebben gemaakt dan vorig seizoen.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 26, 2007 2:38 pm

Ajax speelde tegen Inter gewoon een prima wedstrijd en dan met name de eerste helft, Bert

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 26, 2007 2:39 pm

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:Nee hoor, hij speelde gewoon.
Dat bedoel ik maar. ;)
:eusa_liar:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 26, 2007 2:42 pm

Dat ben ik in zekere zin met je eens Lucas. Zowel vorig seizoen als dit seizoen hebben een aantal spelers zich individueel ontwikkeld. De aantallen ontlopen elkaar niet echt.

Ik vind Van Geel overigens helemaal niet overdreven positief. Ik kan me ook goed vinden in zijn beredenering over de voetbalwereld. De prijzen die Ajax aan het einde van vorig seizoen won maakten het niet opeens een topseizoen. En als Ajax straks met lege handen staat was het huidige seizoen ook niet dramatisch. Er stond dit seizoen weer iets dat op een ploeg leek. Men heeft iets neergezet en is op alle fronten bezig met verbeteringen. Daar worden de komende jaren de vruchten van geplukt, denk ik.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 26, 2007 2:43 pm

lucas schreef:Ajax speelde tegen Inter gewoon een prima wedstrijd en dan met name de eerste helft, Bert
Ik vond Ajax de eerste helft tegen Inter ook goed spelen, Lucas. Het had alleen naar mijn mening wel beter gekund, net zoals Ajax dit seizoen tegen Feyenoord beter had kunnen spelen.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do apr 26, 2007 3:16 pm

Het is ook niet helemaal fair op alles op Blind af te schuiven. M.i. is de grote schuldige aan vorig seizoen niet zozeer Danny Blind, maar onze vorige TD: Louis van Gaal.

Die verlengde de contracten niet van Pienaar en De Jong. Die hield zich meer bezig met een beleidsplan etc.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 26, 2007 3:23 pm

Van Gaal heeft wel mooi het contract van Koeman verlengd, hoor. :hypocrite:

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do apr 26, 2007 3:28 pm

Ja, domme blunder.

Hadden we toen maar van Geel gehaald als TD. :sad:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 26, 2007 3:33 pm

Nihad schreef:Het is ook niet helemaal fair op alles op Blind af te schuiven. M.i. is de grote schuldige aan vorig seizoen niet zozeer Danny Blind, maar onze vorige TD: Louis van Gaal.

Die verlengde de contracten niet van Pienaar en De Jong. Die hield zich meer bezig met een beleidsplan etc.
Zeker. Van Gaal als TD en Koeman als trainer hebben Ajax flink de vernieling in geholpen. Dat zijn geen opbouwmensen zoals de trainers Van Gaal, Adriaanse, Ten Cate en wellicht ook Blind en de TD Van Geel.

Maar Blind was in mijn ogen op dat moment dan ook de verkeerde persoon op een ongelukkig moment. Hij was er niet klaar voor en heeft mij wellicht mede daardoor nimmer kunnen overtuigen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr apr 27, 2007 1:24 pm

lucas schreef:Ajax speelde tegen Inter gewoon een prima wedstrijd en dan met name de eerste helft, Bert
Klopt. En verrast dat we waren! Een incident dus. Iedereen stond elkaar vol ongeloof aan te kijken na de 2-0. Overigens heb ik altijd het idee gehad dat het de verdienste van Inter was. Volgens mij hadden ze Ajax onderschat. Zodra ze dat doorhadden, was het gedaan. Over de uitwedstrijd hoeven we het helemaal al niet te hebben.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr apr 27, 2007 1:48 pm

Natuurlijk waren we verrast; Ajax speelt al tijden heel moeizaam tegen Italiaanse topclubs, dus zeker in een slecht seizoen verwacht je niet dat het na 45 minuten 2-0 tegen Inter staat. Natuurlijk speelde ook de instelling van Inter mee. Maar goed, je mag de tegenstander niet meenemen in de beoordeling heb ik gisteren geleerd! ;)

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » vr apr 27, 2007 2:55 pm

Het was niet alleen maar slecht onder Blind natuurlijk. We hebben een aantal goede wedstrijden gespeeld, vooral aan het begin van het seizoen. Echter denk ik dat Blind er gewoon nog niet klaar voor was/is. Is geen schande natuurlijk. Je zou niet bij Ajax moeten beginnen als coach zijnde. Ook erg stom van Ajax dat ze voor onervarenheid hebben gekozen.

Los daarvan heeft Ajax het dit seizoen redelijk gedaan. En mogen de verwachtingen voor volgend seizoen erg omhoog. Dan moet het gebeuren en ik denk ook dat het gaat gebeuren.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr apr 27, 2007 3:34 pm

Louis van Gaal
Leo beenhakker
Aad de Mos
Johan Cruijff


Wat hebben deze gemeen?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » vr apr 27, 2007 3:50 pm

lucas schreef:Louis van Gaal
Leo beenhakker
Aad de Mos
Johan Cruijff


Wat hebben deze gemeen?
Allemaal trainer van Ajax geweest, maar er zal wel wat meer achter zitten..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr apr 27, 2007 3:59 pm

Lucas bedoelt waarschijnlijk dat deze trainers niet onervaren waren toen ze bij Ajax werkten. Al was Beenhakker niet bepaald groen als gras.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr apr 27, 2007 4:09 pm

Jöhnk schreef:Lucas bedoelt waarschijnlijk dat deze trainers niet onervaren waren toen ze bij Ajax werkten. Al was Beenhakker niet bepaald groen als gras.
Niet onervaren?

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr apr 27, 2007 4:35 pm

Alle vier compleet onervaren. Drie van de vier kregen bij Ajax hun eerste baan als hoofdtrainer. beenhakker had volgens mij alleen maar een blauwe maandag Go Ahead getraind

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr apr 27, 2007 4:49 pm

Leo Beenhakker en Aad de Mos zijn ontslagen. De Mos werkte eerst onder curatele (Kurt Linder).

Van Gaal en Cruijff zijn van de buitencategorie. Grote persoonlijkheden. Dat is Blind niet.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr apr 27, 2007 7:24 pm

Leo Beenhakker en Aad de Mos werden allebei kampioen met Ajax.

Plaats reactie